Παρ’ ότι εδώ και 15 μέρες έχει αποσταλεί στο Υπουργείο αίτημα της Ομοσπονδίας για τη διευκόλυνση των αναπληρωτών ώστε να συμμετάσχουν στην προκήρυξη 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ, το Υπουργείο δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια. Με βάση την προκήρυξη, για την ένταξη ενός υποψηφίου στους πίνακες κατάταξης, απαιτείται η κατάθεση απαραίτητων δικαιολογητικών με φυσική παρουσία στις ΔΔΕ. Για μια ακόμα φορά το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τους αναπληρωτές σαν συναδέλφους κατώτερης κατηγορίας:
- Στις περισσότερες, αν όχι σε όλες, τις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής τα ραντεβού για αυτοπρόσωπη κατάθεση δικαιολογητικών των αδιόριστων εκπαιδευτικών και υποβολή των στοιχείων στα πλαίσια της 2ΓΕ/2019 ώστε αυτές να περάσουν στον ΟΠΣΥΔ, έχουν εξαντληθεί (κλείσει) ως τις 4 Μαρτίου 2020. Αποτέλεσμα χιλιάδες συνάδελφοί μας να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν προκειμένου να υποβάλλουν έγκαιρα τις αιτήσεις τους ώστε να συμπεριληφθούν στους πίνακες κατάταξης των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών. Οι προκλητικού χαρακτήρα απαντήσεις που δίνονται στους συναδέλφους μας αδιόριστους – αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από υπαλλήλους των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ότι μπορούν να απευθυνθούν σε άλλες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, πλην της οικίας στην εργασία τους, πανελλαδικά, όταν γνωρίζουν ότι οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας δεν μπορούν να κάνουν χρήση αδειών για την υποβολή των αιτήσεών τους είναι τουλάχιστον άξιες καταγγελίας.
- Συνάδελφοι αναπληρωτές που υπηρετούν σε νησιά που δεν υπάρχει ΔΔΕ αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αναγκαστικής μετακίνησης, αφού χρειάζονται από 1 έως 3 εργάσιμες ημέρες με βάση τα δρομολόγια των πλοίων, ώστε να μεταβούν στην έδρα της ΔΔΕ. Παρ’ ότι προτάθηκε στο Υπουργείο είτε να μεταβεί κλιμάκιο της κάθε ΔΔΕ στα νησιά όπου ο αριθμός των αναπληρωτών είναι μεγάλος (πχ Λήμνος, Λέρος, Μύκονος κα) είτε να δοθεί ειδική υπηρεσιακή άδεια ώστε να μεταβούν οι ίδιοι στην έδρα της ΔΔΕ, το Υπουργείο κωφεύει. Οι συνάδελφοι θα αναγκαστούν να πάρουν κανονική άδεια, πράγμα που θα τους στερήσει ένα σημαντικό ποσό από το επίδομα μη ληφθείσας άδειας που τους δίνεται με την απόλυση τον Ιούνιο. Μπορεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να φαίνεται ευτελές ποσό τα 400 ευρώ του επιδόματος, αλλά για τους συναδέλφους μετά την απόλυση και μέχρι να βγει το επίδομα ανεργίας (όσοι το δικαιούνται) είναι ζωτικής σημασίας γιατί με αυτά πρέπει να βγάλουν τον Ιούλιο.
Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν τίποτα περισσότερα από τις εξολοκλήρου αρνητικές επιπτώσεις της εφαρμογής του νόμου 4589/2019 (προσοντολόγιο Γαβρόγλου) τον οποίο εφαρμόζει η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το ΥΠΑΙΘ σε αντίθεση με την εκπεφρασμένη θέληση του εκπαιδευτικού κινήματος για απόσυρσή του.
Χαρακτηριστικό της αντίληψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για την αντιμετώπιση των αναπληρωτών είναι και η στάση που κράτησε απέναντι στο αίτημα για ειδική άδεια ασθενείας λόγω της εποχικής γρίπης. Παρ’ ότι το Υπουργείο Υγείας εξέδωσε στις 23/01/2020 ειδική εγκύκλιο με θέμα «Οδηγίες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης κατά τη διασπορά της γρίπης στις σχολικές μονάδες και σε φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες» και το Υπουργείο σωστά έδωσε πέντε ημέρες ειδική άδεια στους μαθητές – φορείς της γρίπης, οι οποίες δεν προσμετρώνται στις απουσίες, αρνείται να πάρει την ίδια πρωτοβουλία για τους συναδέλφους αναπληρωτές. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι συνάδελφοι να αναγκάζονται να πάρουν αναρρωτική άδεια και να χάνονται για τις 3 πρώτες ημέρες το 50% του ημερομισθίου. Θεωρούμε ούτως ή άλλως απαράδεκτη την ύπαρξη μιας τέτοιας διάταξης που αφαιρεί έστω και το στοιχειώδες δικαίωμα στην αναρρωτική άδεια, πολύ δε περισσότερο που το ίδιο το Υπουργείο αναγνωρίζει την έκτακτη κατάσταση λόγω της εποχικής γρίπης.
Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Ν.Δ. ήδη έχουν δώσει δείγματα γραφής της αναλγησίας που τους διακρίνει σε ό, τι αφορά την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου (4589/2029), όταν επέτρεψαν τον αποκλεισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών από τους πίνακες της ειδικής αγωγής είτε λόγω λαθών στην εξαγορά και υποβολή του ηλεκτρονικού παράβολου της αίτησης είτε λόγω ελλείψεων στα τυπικά προσόντα που ζητούσε ο νόμος (περιπτώσεις αποφοίτων διετών Παιδ. Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών που δεν είχαν πτυχία εξομοίωσης).
Φυσικά δεν έγινε το ίδιο με τους αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων (παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα) για τους οποίους η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης της Ν.Δ. έδειξε και δείχνει ιδιαίτερη φροντίδα και ενδιαφέρον τόσο για την αναγνώριση – ισοτίμηση των πτυχίων τους με αυτά των Δημόσιων Ελληνικών Πανεπιστημίων όσο και για την ένταξή τους στους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ.
Απαιτούμε άμεσα το ΥΠΑΙΘ και οι υπηρεσίες του να προβούν στις κατάλληλες διευθετήσεις, όπως π. χ. να δοθεί μεγάλη παράταση, ώστε να εξυπηρετηθούν όλοι/όλες όσοι/όσες αδιόριστοι/αδιόριστες εκπαιδευτικοί προστρέχουν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης της Αττικής για να υποβάλλουν τις αιτήσεις και τα στοιχεία τους και μέχρι στιγμής τους λένε ότι δεν μπορούν να τους εξυπηρετήσουν. Καμία περικοπή του ημερομισθίου ή του επιδόματος αδείας από τους συναδέλφους. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών
Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., της Ο.Λ.Μ.Ε. και τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. & των Ε.Λ.Μ.Ε. της χώρας να τοποθετηθούν και να επιληφθούν του θέματος.
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΚΑΝΕΝΟΣ/ΚΑΜΙΑΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΥ/ΑΔΙΟΡΙΣΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΟΡΙΣΤΕΩΝ ΛΟΓΩ ΑΔΥΝΑΜΙΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ/ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
O πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Νίκος Αθανασόπουλος