Λίγες μόνο ώρες μετά τη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπου η Υπουργός δήλωσε, με αφορμή την αναφορά μας στις δηλώσεις του προέδρου του Ι.Ε.Π. για αξιολόγηση τύπου Π.Δ. 152, ότι «το Υπουργείο είναι αυτό που παίρνει τις αποφάσεις και όσον αφορά την αξιολόγηση δεν δρομολογείται τίποτε σχετικό με αυτήν προς το παρόν», φρόντισε η ίδια να αποδείξει ότι χρησιμοποιεί διπλή γλώσσα. Τόσο με ανακοίνωση του Υπουργείου όσο και με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρθηκε στις προθέσεις του Υπουργείου σχετικά με την αξιολόγηση.
«Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο σχεδιασμός μας για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι σαφής και ξεκάθαρος: πρώτο βήμα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών», ήταν η ανάρτηση της υπουργού καθώς και το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του Υπουργείου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί ότι η διγλωσσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ενισχύει την άποψη ότι υπάρχει «κρυφή» ατζέντα στην ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική με σχεδιασμό άλλον απ’ αυτόν που κοινοποιείται στο διάλογο με τις Ομοσπονδίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πρακτικής αποτελούν οι ρυθμίσεις των άρθρων 50 και 58 του Ν. 4653/2020 (τίτλοι των κολλεγίων και 3ετής αποκλεισμός στους διορισμούς) που δεν ανακοινώθηκαν στις όποιες συναντήσεις Δ.Ο.Ε. και πολιτικής ηγεσίας αλλά προστέθηκαν μετά τη λήξη της διαβούλευσης του νομοσχεδίου και ψηφίστηκαν με διαδικασίες αστραπή.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται να αποδεχτεί επαναφορά σε λογικές αξιολόγησης-χειραγώγησης που προαναγγέλλει ο πρόεδρος του Ι.Ε.Π. με κάθε ευκαιρία σε ολοφάνερη, όπως φαίνεται καθαρά, σύμπλευση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Η αντίδρασή μας θα είναι δυναμική και θα ανατρέψει τα σχέδιά τους.