Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μέσα σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, πιστή στις δεσμεύσεις της ΕΕ, του Δημοσιονομικού Συμφώνου και του ΟΟΣΑ, αναλαμβάνει να υλοποιήσει όλα τα μνημόνια, παγιώνει το καθεστώς της μόνιμης επιτροπείας. Η πολιτική αυτή σηματοδοτείται με τα αντιλαϊκά πλεονάσματα, την πολιτική λιτότητας, την ομηρία των συνταξιούχων του δημοσίου που ζουν με προσωρινές συντάξεις των 650 ευρώ από το 2017, το προεκλογικό φιλοδώρημα της «13ης σύνταξης». Στην εκπαίδευση, η ομηρία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών, το προσοντολόγιο, η προώθηση της αξιολόγησης σχολείων και στελεχών εκπαίδευσης, η υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, το νέο λύκειο και η εμπλοκή των Δήμων στην εφαρμογή της δίχρονης είναι σημαντικές πλευρές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η αξιωματική αντιπολίτευση, από την άλλη, «υπόσχεται» μηδενικούς διορισμούς στο δημόσιο, 7ήμερη εργασία για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, ιδιωτική ασφάλιση για τους νέους εργαζόμενους, ιδιωτικά πανεπιστήμια, αξιολόγηση παντού και επιχειρηματικά σχολεία με δυνατότητα επιλογής διδακτικού προσωπικού. Δεν ξεχνάμε την αξιολόγηση που προωθούσαν όταν ήταν στην κυβέρνηση και τους 2.000 απολυμένους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας. Απέναντι στις μνημονιακές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – μνημονιακής αντιπολίτευσης, απέναντι στο μνημονιακό καθεστώς και το πολιτικό κατεστημένο που το υπηρετεί ή συναινεί στην αναπαραγωγή του, μοναδική απάντηση είναι οι ανυποχώρητοι αγώνες των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών, το μέτωπο ρήξης και ανατροπής, η οργάνωση στα σωματεία, ο ταξικός, αγωνιστικός, ανεξάρτητος προσανατολισμός τους.
Μαζικοί μόνιμοι Διορισμοί – Διορισμός όλων των αναπληρωτών
Οι μαζικές κινητοποιήσεις της προηγούμενης χρονιάς υποχρέωσαν την κυβέρνηση σε αναδίπλωση από την πολιτική των μηδενικών διορισμών. Ωστόσο, για άλλη μια φορά οι εξαγγελίες περιλαμβάνουν το “βάθος τριετίας” ενώ ξανά «θα υλοποιηθούν» από την επόμενη σχολική χρονιά. Όμως μπορεί οι διορισμοί να είναι για το μέλλον αλλά το νέο σύστημα πρόσληψης με το προσοντολόγιο είναι για τώρα! Με την χρήση κριτηρίων (επιστημονικά, κοινωνικά κλπ.) η Κυβέρνηση χτυπάει την προϋπηρεσία και ανακυκλώνει την ανεργία απολύοντας πολλούς συναδέλφους.
Παλεύουμε για:
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Την κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο. Άμεσος διορισμός ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία της περσινής και φετινής σχολικής χρονιάς. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
- Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων. Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους και πέρα από τα 7 έτη.
Νηπιαγωγεία
Η νομοθέτηση με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, από τη μια σηματοδοτεί μία σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το συγκεκριμένο αίτημα, από την άλλη όμως, με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε, δεν αποτρέπει το νηπιαγωγείο από παλιούς και νέους κινδύνους. Κι αυτό διότι δεν προωθείται από την κυβέρνηση ο απαραίτητος σχεδιασμός για την καθολική εφαρμογή της σε όλη τη χώρα. Τίποτα δεν εξασφαλίζει ότι η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση θα εφαρμοστεί σε όλη την επικράτεια και δεν θα μείνει κενό γράμμα ενώ θα διαιωνίζεται η επικράτηση των voucher. Διότι για να γίνει αυτό απαιτούνται μια σειρά από παρεμβάσεις από μέρους του κράτους όπως η ενίσχυση των κτιριακών υποδομών και της υλικοτεχνικής υποδομής, υλοποίηση των απαραίτητων διορισμών, ίδρυση νέων νηπιαγωγείων.
Απαιτούμε:
Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
Άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια και στα πλαίσια αυτά και στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου. Όλα τα νήπια-προνήπια στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Αυτή τη θέση θα υπερασπίσουμε σε κάθε περίπτωση και σε κάθε πρωτοβουλία μας. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες από πλευράς Δήμων και Υπουργείου Παιδείας για να φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο όλα τα προνήπια στα δημόσια νηπιαγωγεία. Να ιδρυθούν άμεσα παραρτήματα νηπιαγωγείων και να συγκροτηθούν τμήματα με βάση τις θέσεις του κλάδου (15 νήπια στο τμήμα, αναλογία νηπίων/τετραγωνικών μέτρων κλπ.) Να δοθούν άμεσες λύσεις στο κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων με ενοικίαση κατάλληλων χώρων και να προχωρήσει άμεσα σχεδιασμός/προγραμματισμός για εύρεση οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων. Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών – προσμέτρηση των επιπλέον διδακτικών ωρών ως υπερωρίες και ως συντάξιμος χρόνος και για τις νηπιαγωγούς και για όλους τους εκπαιδευτικούς ολογοθεσίων. Πρόβλεψη παραπάνω προσωπικού ώστε να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα της δυνατότητας να παρέχονται κανονικές, αναρρωτικές, κλπ. άδειες χωρίς να διαταράσσεται η λειτουργία των νηπιαγωγείων.
Αξιολόγηση
Η κυβέρνηση με το ν. 4547/18 και την Υπουργική Απόφαση 1816 /ΓΔ4/11-1-2019 φτιάχνει μια παράλληλη «παιδαγωγική» δομή, απομακρυσμένη από τον συνάδελφο, ώστε να προωθήσει την αξιολόγηση στελεχών και σχολικών μονάδων που αναλαμβάνουν να οργανώσουν οι νεοεκλεγμένοι Συντονιστές, να δημιουργήσει μια κουλτούρα Αξιολόγησης μεταξύ όλων και τέλος, σε μια επόμενη φάση, να περάσει ανώδυνα την ατομική Αξιολόγηση. Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει άμεσα να οργανώσει τις αντιστάσεις του στην προωθούμενη αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση με τη μορφή της Απεργίας – Αποχής. Η αξιολόγηση είναι η απάντηση των κυρίαρχων στο λάθος ερώτημα: πώς θα απορριφθεί και θα αποπεμφθεί ένα μέρος των εκπαιδευτικών. Το πραγματικό ερώτημα για μας είναι πώς θα γίνει το δημόσιο σχολείο καλύτερο ώστε να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η παιδαγωγική ελευθερία, η δημοκρατία, ο συλλογικός αυτοέλεγχος της σχολικής ζωής. Συμμετέχουμε στην κοινή διακήρυξη Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ με βάση την οποία:
- Κηρύσσουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από το νόμο 4547/18 και την Υπουργική Απόφαση 1816 /ΓΔ4/11-1-2019 με τίτλο «Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων». Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις απεργίας-αποχής και να προχωρήσουν σε όλα τα οργανωτικά μέτρα προετοιμασίας του κλάδου για τη μάχη αυτή. Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις στις Γενικές τους Συνελεύσεις μπροστά στα συνέδρια των δύο Ομοσπονδιών
Ειδική Αγωγή – Νέες δομές
Ο νόμος για τις νέες δομές συνιστά ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ αγωγή και αλλάζει τα δεδομένα όχι μόνο για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές ανάγκες. Από τα ΚΕΔΔΥ στα ΚΕΣΥ εξαφανίζεται εντελώς η λειτουργία της διάγνωσης. Η κατάργηση των παιδοψυχιάτρων από τα ΚΕΣΥ θα οδηγήσει σε ναρκοθέτηση της διάγνωσης και θα στρέψει τους γονείς σε ιδιωτικά κέντρα. Το υπουργείο μεταφέρει την αναγκαιότητα διεπιστημονικής αξιολόγησης, διάγνωσης αλλά και ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών στους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων, συστήνει για αυτό το λόγο σε κάθε σχολική μονάδα τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, προετοιμάζοντας ΚΛΙΜΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΟΤΙ «μπορούμε με λίγα και απλά πράγματα να βοηθήσουμε μαθητή που χρειάζεται ειδική εκπ/κή υποστήριξη (και) μόνοι μας», και υποβαθμίζει την ανάγκη για ειδική εκπαίδευση ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Δημόσια, δωρεάν ειδική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Κατάργηση του Ν. 4547/2018 και όλων των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα. Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο (Α/βάθμια-Β/βάθμια) με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό. Ίδρυση Τ.Ε. σε κάθε νηπιαγωγείο, ώστε να πραγματοποιείται πρώιμη παρέμβαση και υποστήριξη των μαθητών του νηπιαγωγείου. Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμό περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μέσων. Η πρόσβαση των μαθητών στα ΚΕΣΥ να γίνεται χωρίς προαπαιτούμενα και την υλοποίηση προγραμμάτων βραχυχρόνιας παρέμβασης. Ίδρυση και λειτουργία δημόσιων και δωρεάν δομών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης μαθητών και γονέων, υπαγόμενων στο υπουργείο Παιδείας, στελέχωσή τους με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και διοικητικό) και ουσιαστική επιμόρφωσή του.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Απαιτούμε:
- Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Επαναφορά του 13ου μισθού και της 13ης σύνταξης. Άμεση αποκατάσταση των απωλειών της προηγούμενης δεκαετίας. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων και του νόμου Κατρούγκαλου. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
- Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
- Άμεση απόσυρση του ΠΔ 79, του νόμου για τις νέες δομές (εκτός από το άρθρο 120 – κατάργηση του ΠΔ152), των Υπουργικών αποφάσεων για το «νέο» δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή.
- Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου. Υπολογισμός του ωραρίου των νηπιαγωγών σε 45λεπτη βάση και όχι σε ωριαία. Μείωση του ωραρίου όλων των νηπιαγωγών – μείωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών της Α΄ θμιας στα επίπεδα της Β΄θμιας.
- Ανάκληση της συγχώνευσης του ΠΤΔΕ Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας θεωρώντας ότι η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο νεοφιλελεύθερο πλαίσιο υποβάθμισης της Παιδαγωγικής Επιστήμης και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για το μέλλον του δημοτικού σχολείου αλλά και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αυτού του τμήματος και των εν ενεργεία δασκάλων.
- Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού. Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από τρία σχολεία.
- Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού. Η διαχείριση των χρημάτων των σχολείων να γίνεται από τα όργανα κάθε σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων, Σχολικό Συμβούλιο) και όχι από τις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων.
- Χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με την αποφοίτηση από τη Γ΄ Λυκείου σε όλους τους μαθητές χωρίς εξετάσεις με βάση το βαθμό μαθήματος.
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και και 1:20 στο δημοτικό. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης. Να λειτουργήσουν παντού τα ολοήμερα τμήματα και οι υποστηρικτικές δομές
- Ριζικός ορθολογισμός και μείωση της ύλης – νέα σχολικά βιβλία. Άμεση απόσυρση του βιβλίου Μαθηματικών της Β΄ Δημοτικού και του βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού.
- Πλήρης κάλυψη των κενών της παράλληλης στήριξης με έναν εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή και ταυτόχρονα πλήρη κάλυψη του μαθητή για όλο το ωρολόγιο πρόγραμμα και με βάση τις οδηγίες των ΚΕΣΥ.
- Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με νέο πλαίσιο (αυτόνομες μονάδες στο πλαίσιο της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων) και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. (δασκάλους–νηπιαγωγούς–ειδικότητες).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Στο δρόμο των μεγάλων κινητοποιήσεων του Γενάρη, αποφασίζουμε να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων. Απέναντι στα νέα μνημόνια, απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων. Στη μνημονιακή οχταετία, μόνο η λαϊκή κινητοποίηση έφερε απονομιμοποίηση, ρωγμές, φραγμούς, καθυστερήσεις κι έστω κάποιες νίκες απέναντι στην επίθεση κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ. Στην εκπαίδευση το ξέρουμε καλά, με το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης, τη νίκη του αγώνα των απολυμένων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, την αποτροπή των υποχρεωτικών μετακινήσεων, την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής για όλους τους εκπαιδευτικούς. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής για την ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Παύση πληρωμών του χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, διεθνιστικός αγώνας και ρήξη-έξοδος με την ΟΝΕ και την Ε.Ε.
- Οργάνωση νέας πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης με αίτημα τους μαζικούς διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία την Πέμπτη 23 Μάη, στις 14.00, στο Υπουργείο Παιδείας.
- Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Μπλοκάρουμε στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
- Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών «σε όμορα σχολεία» ώστε να δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα. Κανένας συνάδελφος να μην συμμετέχει σε αυτές με συνδικαλιστική κάλυψη από τους Συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ.
- Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (προσοντολόγιο για τις προσλήψεις, αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης κλπ.)
- Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες. Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη.
- Οργάνωση κοινής παράστασης διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση με τους υπόλοιπους Συλλόγους της Α΄ Αθηνών, για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής στα νηπιαγωγεία του Δήμου Αθηναίων.
- Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό σε ισότιμη βάση και με ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες, για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
Ψήφισμα: Για την απολυμένη έγκυο της εταιρίας «VresNET»
Στο Σύλλογό μας και σε μια σειρά σωματείων που εξέδωσαν ψηφίσματα συμπαράστασης για την απολυμένη εργαζόμενη της εταιρείας «VresNET», ο ιδιοκτήτης της ομώνυμης εταιρίας (εργοδότης) υπέβαλε μηνύσεις ή απέστειλε εξώδικες διαμαρτυρίες σύμφωνα με τις οποίες καλεί τα πρωτοβάθμια σωματεία να «αποσύρουν άμεσα από τις ιστοσελίδες των σωματείων τα ψηφίσματα συμπαράστασης και να απέχουν από τούδε και στο εξής από κάθε όμοια υβριστική, συκοφαντική συμπεριφορά σε βάρος του». Θεωρώντας τη συγκεκριμένη ενέργεια πρωτοφανή, απαράδεκτη και ιδιαίτερα επικίνδυνη για την ελευθερία της συνδικαλιστικής δράσης καταδικάζουμε απερίφραστα τις ενέργειες αυτές του συγκεκριμένου εργοδότη και εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στα Δ. Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. & Ε. Λ. Μ. Ε. που έλαβαν ή θα λάβουν αντίστοιχες εξώδικες διαμαρτυρίες ή υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν σε βάρος τους μηνύσεις από τον συγκεκριμένο εργοδότη για το θέμα αυτό. Ένα από τα πρώτα καθήκοντα του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος αποτελεί η έκφραση αλληλεγγύης μεταξύ των εργαζόμενων στους αγώνες που δίνουμε για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων μας. Στη βάση αυτή το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και τα σωματεία δεν είναι δυνατό να εκβιάζονται και να επιχειρείται η τρομοκράτησή τους με την επίκληση νομικού – ποινικού χαρακτήρα πιέσεων προκειμένου να σταματήσουν να εκφράζουν ελεύθερα την ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ τους απέναντι στους συναδέλφους – εργαζόμενους του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα κάθε φορά που πέφτουν θύματα εργοδοτικών αυθαιρεσιών και εκμετάλλευσης. Κανένας/καμιά εργαζόμενος/η μόνος/η απέναντι στην αυθαιρεσία της εργοδοσίας. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο των εργαζόμενων.
To προεδρείο της Γ.Σ.
Μάζαρης Βασίλης
Διαμαντοπούλου Αρετή