Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Με τις ευλογίες του Υπουργείου Παιδείας πολλαπλασιάζονται τα φροντιστήρια δημοτικού

Σαν μανιτάρια ξεφυτρώνουν δίπλα σε κάθε δημοτικό σχολείο φροντιστήρια που απευθύνονται σε μαθητές της πρωτοβάθμιας. Σε πρόσφατη συνάντηση της ΔΟΕ και της ΟΙΕΛΕ καταγγέλθηκαν η έκταση που έχει πάρει το φαινόμενο της παραπαιδείας καθώς και οι εκατοντάδες παράνομες δομές που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, σε συνθήκες πλήρους ασυδοσίας, χωρίς κανένα έλεγχο, συχνά σε εντελώς ακατάλληλα κτήρια με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα υγιεινής και ασφάλειας για μαθητές και εργαζόμενους. Μάλιστα, τα φροντιστήρια δημοτικού, για να υπερβούν τις δυσκολίες του θεσμικού πλαισίου, προωθούνται με τον εύσχημο τίτλο «Κέντρα μελέτης» και αδειοδοτούνται όχι από το Υπουργείο Παιδείας αλλά από το Υπουργείο Εμπορίου! Όσο για τους εργαζόμενους σε αυτά τα «Κέντρα», εργάζονται με μηδαμινές αποδοχές, κυριολεκτικά σε συνθήκες γαλέρας.

Τις τελευταίες ημέρες τα σχολεία των Αμπελοκήπων έχουν κατακλυσθεί από φυλλάδια ενός τέτοιου Φροντιστηρίου που διαφημίζει, μεταξύ άλλων, ότι προσφέρει «Μαθήματα από εξειδικευμένους καθηγητές (και όχι δασκάλους) – Φιλόλογος για κατανόηση κειμένου, μαθηματικός για μαθηματικά». Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι περιπτώσεις γονέων που δηλώνουν ότι τα παιδιά τους θα τα παραλάβουν κατά την αποχώρηση υπάλληλοι των Κέντρων μελέτης για να κάνουν τη μελέτη τους εκεί και όχι στο ολοήμερο σχολείο.

Η κατάσταση πλέον είναι ανεξέλεγκτη και οι ευθύνες βαραίνουν ολοκληρωτικά το Υπουργείο Παιδείας. Η έξαρση της παραπαιδείας τροφοδοτείται από:

  • Την πλήρη αποτυχία αυτού του μοντέλου δημοτικού σχολείου
  • Την υπολειτουργία του ολοήμερου στη μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων
  • Την αυξημένη ύλη και το επίπεδο δυσκολίας των σχολικών βιβλίων
  • Την έλλειψη υποστηρικτικών δομών
  • Τις λογικές άκρατου ανταγωνισμού, αριστείας και πρότυπων σχολείων

Και σε τελική ανάλυση, η σαφής οδηγία του Υπουργείου Παιδείας σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης «καλύψτε με κάθε τρόπο τα κενά του πρωινού κύκλου και αφήστε το ολοήμερο για αργότερα», ώστε να εμφανιστεί μια επίπλαστη εικόνα εύρυθμης λειτουργίας, σημαίνει στην πράξη παράδοση των δομών του δημόσιου σχολείου στις δυνάμεις της αγοράς, δηλαδή, φροντιστήρια παντού.

 

Καλούμε άμεσα την κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας:

  • να στελεχώσουν το δημόσιο σχολείο με μόνιμους μαζικούς διορισμούς, να λειτουργήσουν παντού τα ολοήμερα τμήματα και οι υποστηρικτικές δομές
  • να προχωρήσουν σε ριζικό ορθολογισμό και μείωση της ύλης
  • να κλείσουν τα παράνομα κέντρα μελέτης, να μπει ένα τέλος στην ασυδοσία
Η πρόεδρος                                                         Ο Γ. Γραμματέας
Σπηλιοπούλου Κατερίνα                                    Αθανασόπουλος Νίκος