(Γιατί εναλλακτικά σχέδια διδασκαλίας και όχι η σειρά του σχολικού βιβλίου; Η άποψή μας παρακάτω!)
- Επειδή το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης, όσον αφορά την εμφάνισή του, θα μπορούσε να είναι βιβλίο τού Γυμνασίου, ακόμη και του Λυκείου,
- Επειδή το γλωσσικό ύφος του, οι τόσες (ανούσιες για τα παιδιά τού Δημοτικού) λεπτομέρειες που αναφέρει, και οι πολύ συμπυκνωμένες νοηματικά προτάσεις του, θα ταίριαζαν ίσως στο Γυμνάσιο αλλά δεν είναι ό,τι καλύτερο για το Δημοτικό αφού τα παιδιά “τρομάζουν” μόλις βλέπουν το περιεχόμενό του
- και επειδή δεν μπορούμε όλοι να συμφωνούμε με την τακτική τού εκπαιδευτικού μας συστήματος για εξουθενωτικό πληροφοριακό “μπούκωμα” των παιδιών, που τα μετατρέπει σε μηχανιστικούς παπαγάλους,
- Επειδή το βιβλίο ακολουθεί μία σειρά βασισμένη σε θεματικές ενότητες, με –αναγκαστικά– μεγάλα χρονικά ενδιάμεσα χάσματα που, απ’ ό,τι έχουμε δει, μπερδεύουν τους μαθητές,
- Επειδή αφιερώνει ελάχιστες σελίδες για την ελληνική Επανάσταση, η οποία εκτός της σημαντικότητάς της είναι επίσης η δική μας Επανάσταση και θέλουμε να της αφιερώσουμε λίγο χρόνο παραπάνω (και με πιο απλό τρόπο) ,
Γι’ αυτό δημιουργήθηκαν τα παρακάτω εναλλακτικά σχέδια διδασκαλίας:
Για να προσπαθήσουν όσο μπορούν να βελτιώσουν –με το συμπάθιο, για την δουλειά των συγγραφέων…– το περιεχόμενο του βιβλίου και να το κάνουν όσο γίνεται πιο προσιτό στα μάτια και το μυαλό των 11χρονων, αλλά και να τακτοποιήσουν (στον βαθμό που θα γίνει κατορθωτό…) την ύλη της Ιστορίας σε μία πιο κατανοητή σειρά..
Το πόσο πετυχαίνουν τον σκοπό τους, είναι κάτι που διαπιστώνεται σταδιακά (γι’ αυτό και κατά την διάρκεια του σχ. έτους 2018-19 θα αλλάζουν, σύμφωνα με τις καινούριες διαπιστώσεις…).
Υπεύθυνος για την δημιουργία τους: Νίκος Σπυρόπουλος
Για να δείτε ή να κατεβασετε τα εναλλακτικά σχέδια Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης, πατήστε ΕΔΩ!