ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ
Κατατέθηκε το νέο πολυνομοσχέδιο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Το πολυνομοσχέδιο κλείνει την Τρίτη αξιολόγηση και αναμένεται να ψηφιστεί με τη διαδικασία του «επείγοντος» τη Δευτέρα 15/1. Σε 24ωρη απεργία μετατρέπονται επί της ουσίας οι δύο στάσεις εργασίας που κήρυξαν ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ για τη Δευτέρα 15 Γενάρη, ενάντια στο νέο μνημονιακό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης. Επομένως, η δήλωση συμμετοχής και στις δύο στάσεις εργασίας ισοδυναμεί με 24ωρη απεργία και αυτό αφορά τόσο στην πρωινή ζώνη όσο και στο ολοήμερο.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ
Ακυρώνεται επί της ουσίας η δυνατότητα ενός πρωτοβάθμιου σωματείου να κηρύξει 24ωρη απεργία αφού, για «τη συζήτηση και λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας σε πρωτοβάθμιο σωματείο απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου (1/2) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της συνδικαλιστικής οργάνωσης». Το χτύπημα του δικαιώματος στην απεργία είναι ένα μέτρο με σαφές ταξικό πρόσημο που στοχεύει στον αφοπλισμό του εργατικού κινήματος απέναντι στην επιθετικότητα της εργοδοσίας. Η αξιωματική αντιπολίτευση μάλιστα προτείνει ότι η ψηφοφορία για την απεργία πρέπει να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, με χρήση του ΑΜΚΑ κάθε εργαζόμενου!
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ
Επιβάλλεται το ηλεκτρονικό σύστημα για όλους τους πλειστηριασμούς, ακόμη και για οφειλές προς το Δημόσιο και προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι, η λαϊκή κατοικία και η λαϊκή περιουσία μετατρέπονται σε βορά των τραπεζιτών και των μεγαλοεργολάβων.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποχρεωτικό 30ωρο
Το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται ότι δεν αλλάζει τίποτε σε σχέση με την προηγούμενη διάταξη του 1566/85. Αν δεν άλλαζε όμως τίποτα ποια θα ήταν η ανάγκη νέας νομοθεσίας; Τι αλλάζει λοιπόν:
- Η νέα διατύπωση που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο είναι σαφέστατα δυσμενέστερη της προηγούμενης διατύπωσης του ν.1566/85. Συγκεκριμένα, προσθέτει στις μέχρι τώρα προβλεπόμενες υποχρεώσεις που συνεπάγονται υποχρεωτική παραμονή πέραν του διδακτικού ωραρίου τα παρακάτω: προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, επίβλεψη σχολικών γευμάτων.
- Η νέα ρύθμιση φιλοδοξεί να μετατρέψει την παραμονή εκπαιδευτικών στο σχολείο πέραν των ωρών διδασκαλίας από εξαίρεση σε κανόνα. Με την προηγούμενη ρύθμιση του ν.1556/85 η παραμονή των εκπαιδευτικών και πέραν του διδακτικού τους ωραρίου ήταν υποχρεωτική μόνο σε έκτακτες περιστάσεις ή κάποιες ημέρες που οι περιστάσεις το απαιτούσαν, όπως γιορτές και εκδηλώσεις, τήρηση βιβλίων του σχολείου, ενημέρωση γονέων και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Ο νέος κατάλογος υποχρεώσεων περιλαμβάνει δραστηριότητες που υφίστανται σχεδόν σε καθημερινή βάση!
- Σε σχέση με μια σειρά από δραστηριότητες που προβλέπει η νέα ρύθμιση, όπως π.χ. η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, είναι τουλάχιστον πλεονασμός να επισημάνουμε την απουσία κατάλληλης υποδομής για την πραγματοποίησή τους στο σχολικό χώρο με ευνοϊκούς όρους.
- Ο «προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου» πραγματοποιείται έτσι κι αλλιώς από το Σύλλογο Διδασκόντων στην αρχή κάθε σχολικού έτους, επομένως, εμπίπτει στην διάταξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11 του Ν 1566/1985. Η ρητή διατύπωσή του, σε συνδυασμό με την «αποτίμηση» παραπέμπει ευθέως στη δυνατότητα, οι χρονοβόρες διαδικασίας της υπό προώθηση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας να ενταχθούν και αυτές στο εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.
- Η επίβλεψη των γευμάτων δεν αφορά (σε αυτή τη φάση) στην ώρα της σίτισης, αλλά στα γεύματα που παρέχουν σε συγκεκριμένο αριθμό σχολείων τα Υπουργεία Εργασίας και Παιδείας. Οι σχολικές μονάδες που λαμβάνουν γεύματα ενδέχεται ωστόσο να αυξηθούν ή να τροποποιηθούν το επόμενο σχολικό έτος. Η εφαρμογή αυτού του μέτρου συνεπάγεται ότι σε αυτές τις σχολικές μονάδες το υποχρεωτικό 30ωρο θα εφαρμόζεται σχεδόν καθημερινά!
Από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι, έτσι κι αλλιώς, κάθε προσπάθεια για υποχρεωτική 30ωρη παραμονή στο σχολείο, όπως και στο παρελθόν έτσι και σήμερα, θα μας βρει κάθετα αντίθετους και θα ακυρωθεί στην πράξη. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, σε όλα τα σχολεία, να διαφυλάξουν με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο τα εργασιακά μας δικαιώματα στην παραπάνω κατεύθυνση.
Κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων
Στο πολυνομοσχέδιο ορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων, τα οποία, επί της ουσίας, αφορούν όλες τις συστεγαζόμενες ή συναυλιζόμενες σχολικές μονάδες που διασώθηκαν από τα προηγούμενα δύο σαρωτικά κύματα συγχωνεύσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων!
Η αντιεκπαιδευτική επίθεση κλιμακώνεται:
Με τα μέτρα που προβλέπονται από το Συμπληρωματικό Μνημόνιο για την Παιδεία και δεν έχουν συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο (κατάργηση διδακτικής ώρας σίτισης, προώθηση αξιολόγησης).
Με την προώθηση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα του ν/σχ για τις «Νέες υποστηρικτικές δομές» (νέα συγκεντρωτική δομή εποπτείας, αξιολόγηση στελεχών και σχολικών μονάδων, αυτονομία σχολείων).
Με την πρόταση του ΙΕΠ για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια
Με την παραπομπή στις καλένδες των αιτημάτων για την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών
Με την προώθηση της αξιολόγησης στελεχών και σχολικών μονάδων ως πρώτο βήμα για την ατομική αξιολόγηση
ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
- Με μαζική συμμετοχή στην απεργία της Δευτέρας 15 Γενάρη και στο συλλαλητήριο (Κλαυθμώνος, 12.30 μμ, στο πανό του Συλλόγου)
- Με νέα ΓΣ για την αγωνιστική συνέχεια και κλιμάκωση το αμέσως επόμενο διάστημα
- Με τη συμμετοχή μας στη σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στις 22 Γενάρη
- Με την ενημέρωση των σχολείων του Συλλόγου μας από διαπαραταξιακή επιτροπή
Η πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Σπηλιοπούλου Κατερίνα Αθανασόπουλος Νίκος