Με αφορμή την εγκύκλιο που απέστειλε το ΙΕΠ στις σχολικές μονάδες (νηπιαγωγεία,δημοτικά,γυμνάσια) με θέμα «Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση», επισημαίνουμε τα εξής:
– Οι σύλλογοι διδασκόντων μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου καλούνται να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στην πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος του οποίου δεν γνωρίζουν το περιεχόμενο και το πλαίσιο. Το υποστηρικτικό – επιμορφωτικό υλικό ΘΑ διαμορφωθεί, οι σύμβουλοι ΘΑ επιμορφωθούν το Γενάρη, ενώ σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που δίνονται από το ΙΕΠ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής της αίτησης οι σύλλογοι διδασκόντων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους με βάση το υλικό και τις οδηγίες που ΘΑ τους δοθούν! Με άλλα λόγια, το Υπουργείο Παιδείας ζητά τη συμφωνία των εκπαιδευτικών σε ένα σύστημα αξιολόγησης αλλά και διδασκαλίας που δεν τους έχει κοινοποιηθεί!
– Στην πρόσκληση είναι ξεκάθαρο ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα εφαρμοστεί παράλληλα με την υπάρχουσα ποσοτική αξιολόγηση/βαθμολόγηση.
– Δημιουργείται το ερώτημα για το κατά πόσο η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών θα συνδεθεί με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας η οποία είναι στους άμεσους στόχους του υπουργείου Παιδείας αλλά και στα προαπαιτούμενα από την τρόικα, μαζί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η ανάπτυξη και η εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης μαθητών καθώς και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα (επιτεύγματα και πρόοδος μαθητών, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών) είναι στους βασικούς δείκτες της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με βάση τα προηγούμενα νομοθετικά πλαίσια, τα οποία επισημαίνουμε ότι δεν έχουν καταργηθεί. Η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών αποτελεί έτσι κι αλλιώς άλλο ένα μεθοδολογικό εργαλείο συλλογής δεδομένων για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
– Το νεφελώδες και απροσδιόριστο πλαίσιο της πρόσκλησης γεννά πλήθος ερωτημάτων για μια πιθανή εκούσα/άκουσα εμπλοκή των συμμετεχόντων σε επόμενες διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, για οργάνωση σεμιναρίων εκτός εργασιακού χρόνου ή ακόμα και για απορρόφηση, από το υπουργείο, κάποιων κονδυλίων από προγράμματα ΕΣΠΑ.
Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι η συμμετοχή είναι εθελοντική το ΔΣ του συλλόγου μας καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να μην μπουν σε μια διαδικασία της οποίας ούτε το πλαίσιο ούτε το περιεχόμενο γνωρίζουν.
H πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Σπηλιοπούλου Κατερίνα Μαριόλης Δημήτρης