Ενημερωτικό Δελτίο, Δεκέμβρης 2016

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΝΕΟΥ Δ.Σ.

           ψήφοι         έδρες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ         236            4
Δ.Α.Κ.Ε.         149            2
Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΜΕ)           56            1
Δ.Η.Σ.Υ.           43             –
Α/Λ           33            

 

 Το Δ.Σ. συγκροτήθηκε κατά πλειοψηφία ως εξής:

 

 

ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 6944906877 ΕΚΠ.ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΡΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 6940026340 Δ.Α.Κ.Ε.
ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 6936969769 ΕΚΠ.ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΤΑΜΙΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΕΤΗ 6974035938 ΕΚΠ.ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΕΙΔ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ 6973801835 ΕΚΠ.ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΜΕΛΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 6979327811 Δ.Α.Κ.Ε.
ΜΕΛΟΣ ΜΠΑΡΜΠΕΡΗΣ ΜΑΚΗΣ 6936958518 Αγ. Συσπείρωση(ΠΑΜΕ)

 

 

 ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:  Χρήστου Σαββούλα, Σπυρόπουλος Νίκος, Ματθαίος Βασίλης

 

Εκπρόσωποι του Συλλόγου μας στην Δημοτική Επιτροπή Παιδείας

 

 ΔΕΠ Δήμου Ζωγράφου

 

Για το έτος 2017: τακτικός Μπογιατζή Σοφία (ΕΚΠ.ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ)

                                           αναπλ. Γιώτης Σπύρος (ΔΑΚΕ)

 

Για το έτος 2018:

1-1-2018 έως 31-8-2018 :τακτικός Διαμαντόπουλος Θεόδωρος(ΔΑΚΕ)

                                          αναπλ. Ανδρικοπούλου Ρουμπίνη (Α.Σ.Ε)

1-9-2018 έως 31-12-2018: τακτικός  Ανδρικοπούλου Ρουμπίνη (Α.Σ.Ε)
αναπλ. Μητροπούλου Μαρία(ΔΑΚΕ)

Είναι αυτονόητο, ότι οι εκπρόσωποι του Συλλόγου στο Δ.Σ., την Ε.Ε. και τις ΔΕΠ, υλοποιούν τις αποφάσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου.

Σχολεία ευθύνης των μελών του Δ.Σ.

Με βάση τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου, σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία ευθύνης κάθε μέλους του Δ.Σ. έχουν ως εξής :

– Σπηλιοπούλου Κατερίνα :2ο, 4ο, 8ο, 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 3ο, 4ο, 8ο, 13ο,14ο,16ο, 17ο Νηπ. Ζωγράφου

– Τρανός Χρήστος : 1ο, 19ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 104ο, 107ο Δημ. Σχ. Αθηνών, Πειραματικό Δ.Σχ. Πανεπιστημίου (Σκουφά), Δημ. Σχολεία και Νηπιαγωγεία Νοσοκομείων Παίδων «Αγία Σοφία» και «Αγλαΐα Κυριακού», 2ο, 10ο Νηπ. Ζωγράφου, 20ο Νηπ. Αθηνών

– Μαριόλης Δημήτρης : 8ο,10ο,12ο, 106ο  Δημ. Σχ. Αθηνών

Αθανασόπουλος Νίκος : 3ο, 5ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 1ο,7ο,9ο Νηπιαγωγεία Ζωγράφου

– Διαμαντοπούλου Αρετή :ΚΕΔΔΥ, 9ο και 10ο Ειδ.Δημ.Σχ.Αθηνών,12ο,16ο,41ο,42ο,57ο,77ο,101ο,102ο,132ο Νηπ.Αθηνών

– Διαμαντόπουλος Θεόδωρος : 6ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, Πειραματικά Δημ. Σχ. Μαρασλείου, 5ο, 6ο, 11ο,12ο Νηπ. Ζωγράφου

– Μπαρμπέρης Μάκης:15ο, 16ο, 17ο, 18ο Δημ. Σχ. Αθηνών, 15ο,17ο, 18ο, 33ο, 40ο, 124ο Νηπ. Αθηνών

Κάθε μέλος του Δ.Σ. έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που χρεώνεται και το δικαίωμα να επισκέπτεται και να ενημερώνει όλες τις σχολικές μονάδες του Συλλόγου μας.

Το Δ.Σ. πραγματοποιεί τις τακτικές του συνεδριάσεις την πρώτη Τρίτη κάθε μήνα, στις 7 μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου (1ο-19ο Δ.Σχ. Ζωγράφου). Οι συνεδριάσεις είναι ανοιχτές.

Κινητοποίηση στην Α΄ Διεύθυνση

Υλοποιώντας την απόφαση της ΓΣ, το ΔΣ του Συλλόγου προτείνει στους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ της Α΄ Αθήνας, κοινή κινητοποίηση στη Διεύθυνση. Αιτήματα της κινητοποίησης: Προσμέτρηση της ώρας της σίτισης σε όλους όσους εμπλέκονται. Έγκριση των προγραμμάτων των νηπιαγωγών, να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών, να γίνουν προσλήψεις παράλληλης στήριξης ώστε να έχουμε έναν δάσκαλο παράλληλης για κάθε παιδί, να συσταθούν όλες οι απαραίτητες οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτων και να αποδοθούν σε σχ. μονάδες. Επίσης, η αντίθεσή μας με την προωθούμενη αξιολόγηση. Ημερομηνία της κινητοποίησης, προτείνεται η Παρασκευή 20 Ιανουαρίου. Θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση, όταν οριστικοποιηθεί η ημερομηνία.

 

 

 

Για τις ενημερώσεις των γονέων και τις περιπτώσεις παραβίασης του εργασιακού ωραρίου

 

Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων επισημαίνουμε τα εξής:

 

1. Το ΠΔ 201, άρθρο 11, παράγραφος 1γ προβλέπει ότι οι συναντήσεις με τους γονείς γίνονται σε ώρες που επιτρέπουν τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και εκτός ωρών διδασκαλίας και παραπέμπει στην παρ. 8 του αρθρ. 13 του ν.1566 όπου αναφέρει τα γνωστά για τις 6 ώρες ως ανώτατο όριο υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο μεταξύ άλλων και για ενημέρωση γονέων. Επομένως, οι συναντήσεις με τους γονείς και η παράδοση της βαθμολογίας γίνεται εντός εργασιακού ωραρίου και κανένας-καμία εκπαιδευτικός δεν μπορεί να υποχρεωθεί για κάτι διαφορετικό.

 

2. Οι όποιες αποφάσεις του Συλλόγου διδασκόντων είναι δεσμευτικές για τα μέλη του όταν κινείται σε αυτά τα πλαίσια. Αν ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίσει οτιδήποτε εκτός εργασιακού ωραρίου δεν δεσμεύεται κανένα μέλος του να εφαρμόσει την απόφαση.

 

3. Είναι σημαντικό είναι να διαφυλάξουμε το εργασιακό ωράριο, διαφορετικά, ανοίγουμε μόνοι μας το δρόμο για αρνητικές εξελίξεις.

 

Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να επικοινωνείτε με τα μέλη του Δ.Σ.

 

 

Οι αξιολογητές ξανάρχονται!

 

Με τις δηλώσεις του ο Υπουργός Παιδείας Γαβρόγλου, από τις πρώτες μέρες που ανέλαβε, το είπε καθαρά: «ας μην φοβόμαστε τη λέξη αξιολόγηση». Η (αυτο)αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών είναι προ των πυλών, υπουργός και κουαρτέτο δώσανε τα χέρια , οι υποσχέσεις δόθηκαν, τα σχέδια είναι έτοιμα και εντός των ημερών θα ανακοινωθούν. Η υλοποίηση του τρίτου μνημονίου στην εκπαίδευση και των οδηγιών ΕΕ και ΟΟΣΑ πρέπει να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης. Και για να γίνει αυτό, εκτός των άλλων, πρέπει η κυβέρνηση να δώσει χειροπιαστά δείγματα γραφής του βασικού πυλώνα των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων και στην εκπαίδευση, που δεν είναι άλλη από την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Το πλαίσιο εξάλλου και τα χρονοδιαγράμματα έχουν τεθεί και από τα πορίσματα του διαβόητου «Εθνικού Διαλόγου» για την Παιδεία, που βασικός της αρχιτέκτονας είναι ο νυν υπουργός Παιδείας.

 

Η « Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016» για την Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν μασά τα λόγια της, βάζει τους στόχους ξεκάθαρα και στυγνά:

«Στο Μνημόνιο Συνεννόησης που συνήφθη τον Αύγουστο του 2015 στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, η εκπαίδευση αποτελεί μέρος της μελλοντικής εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής. Στο κείμενο αναφέρεται ότι ο ΟΟΣΑ θα κληθεί να προβεί σε επανεξέταση στου ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος…….που πρέπει να καλύψει όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων… τα περιθώρια για περαιτέρω εξορθολογισμό τάξεων και σχολείων, την αποδοτικότητα και την αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων, την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών…»

 

Μέσα σε λίγες γραμμές, όλη η ατζέντα της νεοσυντηρητικής/νεοφιλελεύθερης επέλασης στη δημόσια εκπαίδευση. Λέξεις – κλειδιά η αυτονομία, η αποδοτικότητα, η αξιολόγηση, ο εξορθολογισμός. Το δημόσιο  σχολείο πρέπει να λειτουργεί με το μοντέλο της αγοράς, πρέπει να υιοθετήσει  τα κριτήρια του ιδιωτικού τομέα. Με «αυτονομία» για να αναζητά πόρους για τη λειτουργία του αφού πρέπει να μειωθούν στο ελάχιστο οι κρατικές δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση. Με «αποδοτικότητα», αφού ότι απομείνει από τις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση είναι «επένδυση» που πρέπει να πιάνει τόπο και ο τραγικά μειωμένος αριθμός των εκπαιδευτικών πρέπει να δίνει μέχρι εξαντλήσεως και την τελευταία ικμάδα της ψυχικών και σωματικών του αποθεμάτων για τη λειτουργία του σχολείου. Με «εξορθολογισμό», αφού διαπιστώνουν ότι δεν ήταν αρκετές οι καταργήσεις και οι συγχωνεύσεις των σχολείων που έγιναν την εποχή της Διαμαντοπούλου. Και τέλος με αξιολόγηση, για να υπάρχει η απόλυτη πειθάρχηση, ο απόλυτος έλεγχος του παιδαγωγικού μας ρόλου σύμφωνα με τις επιταγές της εξουσίας, για να μετατίθεται σε εμάς η ευθύνη της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Για να μπορούν να μετρούν «αποτελέσματα» και «επιδόσεις» και να παίρνουν ανάλογα μέτρα.

 

Δεν μπορεί να υπάρχει πια καμιά αυταπάτη: οι απαιτήσεις των θεσμών για «εξαντλητική και αυστηρή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού για να απολυθούν οι ακατάλληλοι», όπως διατυπώθηκαν στις συναντήσεις με το Φίλη και το Γαβρόγλου, η απόλυση των «επίορκων» και η μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα για όσους έχουν τρεις αρνητικές αξιολογήσεις που ζητούν οι δανειστές για το συνολικό δημόσιο,  οι «συστάσεις» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα πορίσματα του «διαλόγου»,  τα νομοσχέδια για την «κινητικότητα» και τις μετακινήσεις των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίες θα γίνονται και αυτές μετά από αξιολόγηση οργανισμών και προσωπικού,  είναι όλα κομμάτια ενός παζλ που καταλήγουν σε ένα και μοναδικό στόχο: στις απολύσεις, στην υποχρεωτική κινητικότητα, στην ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου.Το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει. Είναι ο νόμος 4142/13 για την «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση», τη γενική αρχή που  εποπτεύει την αξιολόγηση και που δεν έχει καταργηθεί, είναι ο νόμος 3848/10 για την «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση». Όπως επίσης είχε δηλώσει ο πρώην υπουργός Παιδείας στη Βουλή πριν μερικούς μήνες «το Προεδρικό Διάταγμα 152 για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τυπικά βρίσκεται σε ισχύ». Το οπλοστάσιο είναι έτοιμο.

 

Αυτοαξιολόγηση: ένοχοι οι εκπαιδευτικοί και όχι η αντιεκπαιδευτική πολιτική!

 

Πρώτο βήμα στα παραπάνω θα είναι η «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας». Η καρδιά της λογικής της είναι ότι η σχολική μονάδα είναι ο βασικός φορέας βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενώ οι εκπαιδευτικοί,  οι μαθητές και οι γονείς με τις δράσεις τους είναι υπεύθυνοι για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της διοίκησης και της διαχείρισης της σχολικής μονάδας. Μετά από εφτά χρόνια μνημονίων και συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, μετά από χρόνια μηδενικών διορισμών, δραματικής μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού και  αύξησης της ελαστικής εργασίας, μετά από τις συνεχείς μειώσεις των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, την κυριαρχία των προγραμμάτων ΕΣΠΑ που καθορίζουν μορφές και περιεχόμενα, και μετά από τις υπουργικές αποφάσεις για το «ενιαίο» ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο που έχουν διαλύσει δημοτικά και νηπιαγωγεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές,  θα έρθει για μια ακόμα φορά το υπουργείο Παιδείας να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς αν το σχολείο «δεν υλοποιεί τους στόχους του»!

 

Όπως και το 2013, έτσι και τώρα, νυν και πρώην  στελέχη του υπουργείου Παιδείας μας υπενθυμίζουν τα «οφέλη» της πιλοτικής εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης σε σχολικές μονάδες που εφαρμόστηκε το 2010! Κουβέντα για τη συνολική και αποφασιστική μάχη των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια του Αρβανιτόπουλου το 2013, που τελικά απέτρεψε τα σχέδιά της τότε κυβέρνησης για τη γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης στα σχολεία! Βέβαια είναι λογικό να θέλει να ξεχάσει η τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τα νυν στελέχη της εκπαίδευσης τι έγινε τότε. Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν ξεχνάμε ότι με πρωτοφανέρωτη μαζικότητα, συλλογικότητα και αποφασιστικότητα δώσαμε τη μάχη  σχολείο το σχολείο  σε ολόκληρη τη χώρα. Δεν ξεχνάμε τις μάχες που δώσαμε χιλιάδες εκπαιδευτικοί έξω από το Υπουργείο Παιδείας ενάντια στα ΜΑΤ και στην καταστολή στα σεμινάρια των στελεχών της εκπαίδευσης για την εφαρμογή της αξιολόγησης, όπως και το σύνολο σχεδόν των αντίστοιχων σεμιναρίων των διευθυντών των σχολείων. Και δεν πρέπει να έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο θα επαναληφθεί: ήδη το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την ατομική αξιολόγηση από τα στελέχη της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από τους Περιφερειακούς Διευθυντές και καταλήγοντας στους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Μπορεί να έχει κανένας την αυταπάτη ότι αυτό δεν σημαίνει και τη δική μας ατομική αξιολόγηση;

 

Όπως και τότε, έτσι και τώρα δεν θα τους κάνουμε τη χάρη!  Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση  να «μας ζητήσεικαι τα ρέστα» γιατί δήθεν δεν «πιάσαμε τους στόχους», γιατί δεν «ανταποκριθήκαμε στους δείκτες».

Με τρόπο συλλογικό και αποφασιστικό,   πρέπει να δώσουμε τη μάχη ενάντια σε μια διαδικασία που θέλει ουσιαστικά να μας κάνει συνένοχους στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Πρέπει για μια ακόμα φορά να υψώσουμε το μπόι μας απέναντι στην πολιτική που διαλύει τα σχολεία και τις ζωές μας. Και θα το κάνουμε! Μέσα από τα σωματεία μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες, να ετοιμαστούμε από τη τώρα για τη μάχη που έχουμε μπροστά μας!

H πρόεδρος                                                                                                                                           Ο Γ. Γραμματέας

Σπηλιοπούλου Κατερίνα                                                                                                      Μαριόλης Δημήτρης