ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Συναδέλφισσες –οι

Έχει αποσταλεί το με Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ3/1563/185702/Δ1 – 3-11-2016  έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ στο οποίο εκτός των άλλων αναφέρεται ότι ’’ … η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δεν αναλαμβάνει το ζέσταμα του φαγητού …’’

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών από το 2012 έχει ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα και έχει κάνει συναντήσεις με τις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου και είχε καταθέσει ανάλογο ερώτημα  προς το Συνήγορο του Παιδιού. [1] Οι ενέργειες αυτές και οι συνεχείς πιέσεις του Συντονιστικού προς τους αρμόδιους φορείς είχαν ως αποτέλεσμα την εισαγωγή του θεσμού του τραπεζοκόμου  μέσω της κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Το Υπουργείο αναγνώρισε την αναγκαιότητα εισαγωγής του θεσμού,  αλλά το έκανε με προχειρότητα και με μορφή εργασίας η οποία ούτε  μόνιμη είναι,  ούτε καλύπτει όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους . Επίσης οι 600 τραπεζοκόμοι που τοποθετήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία δεν κατέστη δυνατό να καλύψουν παρά μόνο ένα μικρό  μέρος του συνόλου των ολοήμερων σχολείων.

Το Υπουργείο Παιδείας  θα πρέπει άμεσα να διαμορφώσει,  σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΦΕΤ, ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τη διαδικασία της γεύματος των παιδιών στα ολοήμερα Νηπιαγωγεία το οποίο θα περιλαμβάνει τον τρόπο διορισμού, τα προσόντα  και  τον καθορισμό καθηκόντων των τραπεζοκόμων –χειριστών τροφίμων.

https://sites.google.com/site/syntonistikonipiagogon/home/ekrythmeekatastasestaoloemeranepiagogeiagiatothematesdiadikasiastougeumatostonpaidion

 

 ΘΕΜΑ: « Διευκρινήσεις λειτουργίας σχολικών μονάδων»

Α. Διδασκαλία μαθημάτων Δύναται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και έγκριση του οικείου Σχολικού Συμβούλου κατά τη σύνταξη του ΕΩΠ και αν κρίνεται αναγκαίο, η διδασκαλία διδακτικού αντικειμένου σε συνεχόμενο δίωρο, με την προϋπόθεση την ίδια μέρα της εβδομάδας να μην υπερβαίνουν τα δυο (λ.χ. ένα δίωρο Γλώσσα και ένα δίωρο Φυσικά).

Β. Σίτιση Το γεύμα των μαθητών παρασκευάζεται στο σπίτι από τους γονείς/κηδεμόνες τους. Ο υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος στο δημοτικό και η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δεν αναλαμβάνει το ζέσταμα του φαγητού, αλλά  βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στους μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού και του νηπιαγωγείου μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης. Ιδιαίτερα ζητήματα που αφορούν τόσο την σίτιση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος όσο και την λειτουργία της σχολικής μονάδας αντιμετωπίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων εντός του πλαισίου που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις.

 Γ. Πρακτική άσκηση φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε και Παιδαγωγικών Τμημάτων Νηπιαγωγών. Η πρακτική άσκηση των φοιτητών των Π.Τ.Δ.Ε και Παιδαγωγικών Τμημάτων Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων πραγματοποιείται σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα από την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ΠΔ 320/1983 (ΦΕΚ 116/1983 τ. Β). Στην περίπτωση αιτημάτων για ορισμό επιπλέον σχολείων, το αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου υποβάλλει το αίτημα του στην αρμόδια Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης του ΥΠ.Π.Ε.Θ προκειμένου να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση.

Δ. Αλλαγή ονομασίας σχολείων στο πληροφοριακό σύστημα Myschool. Επισημαίνεται ότι στις σχολικές μονάδες, με ευθύνη των Διευθυντών τους, στο πεδίο της πληροφοριακής πλατφόρμας Myschool θα πρέπει να αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα η ονομασία/ επωνυμία του σχολείου χωρίς τους προσδιορισμούς «κλασικό» και «ολοήμερο».

 Ε. Εγγραφή στο ολοήμερο πρόγραμμα Οι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και τα παιδιά τους φοιτούν σε σχολικές μονάδες Π.Ε με εγγραφή στο πρωινό πρόγραμμα, συνεπώς δεν είναι ενταγμένα στις λειτουργούσες Δ.Υ.Ε.Π., ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και αποκτούν όλα τα δικαιώματα αυτών για την εγγραφή των παιδιών τους στο ολοήμερο πρόγραμμα όπως ισχύει και περιγράφεται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, εγκύκλιοι αριθμ. 139808/Δ1/31-08-2016 και 87776/Δ1/30-5-2016 ΥΠΠΕΘ και ΥΑ Φ12/657/70691/Δ1/26-04-2016 (ΦΕΚ 1324/2016, τ. Β’).

ΣΤ . Προσέλευση – αποχώρηση μαθητών Στις περιπτώσεις της περ. β της παρ.2 του άρθρου 11 του ΠΔ 200/1998 (Α΄161) και της περ. η, της παρ. 2 του άρθρο 13 του ΠΔ 201/1998(Α’ 161) ανήκουν και οι περιπτώσεις μαθητών των οποίων οι γονείς αιτούνται πρόωρη αποχώρηση ή καθυστερημένη προσέλευση στο πρόγραμμα του σχολείου για λόγους ιατρικής υποστήριξης ή θεραπευτικής παρέμβασης των μαθητών, κατόπιν βεβαίωσης από δημόσιο φορέα, από την οποία προκύπτει με ακρίβεια η ανάγκη της ανωτέρω απουσίας και ο ακριβής χρόνος αυτής. Επισημαίνεται, ότι τόσο ο φορέας που εκδίδει την βεβαίωση, όσο και ο φορέας υλοποίησης της θεραπευτικής παρέμβασης ή ιατρικής υποστήριξης να είναι δημόσιοι φορείς.

 Ζ. Ωράριο λειτουργίας ολοήμερου προγράμματος 1/θ, 2/θ και 3/θ Δημοτικών Σχολείων. Για τα ωρολόγια προγράμματα των 1/θεσίου, 2/θεσίου και 3/θεσίου Δημοτικών σχολείων ισχύει η εγκύκλιος 139808/Δ1/31-08-2016 ΑΔΑ: ΩΟΥΚ4653ΠΣ-ΔΨΠ «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2016-17» (Α.2. Ωρολόγια Προγράμματα), και για τη λειτουργία τους ως Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία η εγκύκλιος 92813/Δ1/06-06-2016 «Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2016-17» (Β. Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία). Σε κάθε περίπτωση η έναρξη του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζεται αμέσως μετά την λήξη των μαθημάτων του Ωρολογίου Προγράμματος της κάθε τάξης των 1/θεσίου, 2/θεσίου και 3/θεσίου Δημοτικών Σχολείων.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΠΑΝΤΗΣ

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΒΟΗΘΟΥΣ  , ΤΡΑΠΕΖΟΚΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 


[1] https://drive.google.com/file/d/0B6pJKVs7Q8pvdjFTRHlXQlpabU0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B6pJKVs7Q8pvOFFGNVpEaF9HMXM/view?usp=sharing