ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΑΘΡΟΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ /ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΒΡΗΚΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ!
ΑΠΟ ΤΑ ΗΔΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΑ ΜΙΣΑ! ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΑ ΑΡΙΘΜΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ!
Πριν προλάβει η εκπαιδευτική κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι η εξαγγελία για δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αποτελεί μια ακόμη εξαγγελία εντυπωσιασμού και παραπλάνησης (ίδιας τακτικής με αυτής των προηγούμενων κυβερνήσεων), αφού τέσσερις μήνες μετά καμιά ενέργεια δεν έχει δρομολογηθεί ως προς την κατεύθυνση της υλοποίησής της (καταγραφή παιδιών, εύρεση κτιρίων, διορισμοί κά.)…
Πριν προλάβει η εκπαιδευτική κοινότητα να υπερασπίσει τη διακριτότητα του ρόλου του Νηπιαγωγείου από αυτόν του παιδικού σταθμού, εν μέσω του πολέμου που της κήρυξαν ομάδες εντός κι εκτός κυβέρνησης, που υποβάλλουν προτάσεις τις οποίες καμουφλάρουν με ευρωπαϊκή, αλλά και μελετών του ΟΟΣΑ επικάλυψη, για ενοποίηση Παιδικών Σταθμών – Νηπιαγωγείων και κατάργηση της υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής…
Μια καινούρια τροπολογία-πατέντα του Υπουργείου Παιδείας έρχεται, η οποία θα δημιουργήσει κύματα ενθουσιασμού στους θεσμούς για τον ευφυή σχεδιασμό της και την αποτελεσματικότητά της ως προς την κατεύθυνση της θεαματικής μείωσης του κόστους στην Προσχολική εκπαίδευση! Ούτε οι ίδιοι οι θεσμοί δεν θα μπορούσαν να καταστρώσουν ένα τέτοιο σχέδιο που να ορίζει, ότι ο ελάχιστος αριθμός νηπίων ανά τμήμα θα καθορίζεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται όσο το δυνατό μεγαλύτερο δημοσιονομικό όφελος. Θα είναι για τις απομακρυσμένες περιοχές 4 νήπια α και β ηλικίας, αλλά για τα αστικά κέντρα 14 (από 7 που οριζόταν έως σήμερα σε όλη την επικράτεια σύμφωνα με τον Ν4264 ΦΕΚ118/A/15-5-14 αρ.45 παρ.18).
Συγκεκριμένα
Με το νέο σχέδιο ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων α και β ηλικίας για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια α και β ηλικίας! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιο Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο. Ως γνωστόν οι περιφερειακοί τοποθετούνται από την κυβέρνηση και βέβαια θα κληθούν να εφαρμόσουν τις κυβερνητικές εντολές για εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού καταργώντας και συγχωνεύοντας όσο μπορούν περισσότερα Νηπιαγωγεία.
Το κάθε Νηπιαγωγείο θα έχει το δικό του ιδιότυπο «barcode» και ανάλογα με το χαρακτηρισμό του θα λειτουργεί ως απομακρυσμένο ή όχι (4 νήπια ή 14 νήπια).
Είναι κατανοητό ότι η σημασία που έχει ο χαρακτηρισμός είναι καθοριστική για τη λειτουργία Νηπιαγωγείου ή την κατάργησή του. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων θα δημιουργηθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις, αφού κοντινά Νηπιαγωγεία θα έχουν διαφορετικό χαρακτηρισμό και άλλα θα μπορούν να λειτουργήσουν, ενώ άλλα θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν. Τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών τα οποία στεγάζονται σε μικρές αίθουσες –φαινόμενο συνηθισμένο λόγω της ελλιπούς μέριμνας για το κτιριακό, θα βρίσκονται στο έλεος της αβεβαιότητας για το θέμα της αναστολής της λειτουργίας τους.
Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις- καταργήσεις Νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε Νηπιαγωγείο, με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό. Επιπλέον, θα αυξηθεί κατακόρυφα το ποσοστό διαρροής στην υποχρεωτική αυτή βαθμίδα της εκπαίδευσης, λόγω του γεγονότος ότι πολλοί γονείς δε θα δεχτούν να στείλουν τα παιδιά τους σε Νηπιαγωγεία τα οποία δεν είναι κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Είναι αλήθεια ότι σε μία τέτοια οριακή κατάσταση που βιώνουμε ως χώρα και ως εκπαίδευση, το έδαφος είναι πρόσφορο για τη στοχευμένη από το Υπουργείο Παιδείας , μεθόδευση της διαμόρφωσης και προβολής προτάσεων από κάποιες σκιώδεις ομάδες του χώρου της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προκειμένου να προωθηθούν νομοσχέδια με αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό, αλλά «φιλικό προς τους θεσμούς» χαρακτήρα μνημονιακής πολιτικής.
Εμείς παλέψαμε και συνεχίζουμε να παλεύουμε:
– για το «Νηπιαγωγείο της γειτονιάς», το Νηπιαγωγείο όπου το νήπιο (4-6 ετών) δε χρειάζεται να κάνει χιλιόμετρα για να το προσεγγίσει,
– για το Νηπιαγωγείο όπου ο αριθμός των παιδιών να μην υπερβαίνει τα 15 ανά τμήμα (πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εδώ και χρόνια τεκμηριωμένο πλήρως από παιδαγωγική άποψη).
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να κλείσει σχολεία με γνώμονα τις καταστροφικές για την εκπαίδευση πολιτικές λιτότητας και το όφελος από τη μείωση του δημοσιονομικού κόστους.
- Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μην προβεί σε κατάθεση αυτής της νομοθετικής ρύθμισης, η οποία έχει ως στόχο τη συρρίκνωση και τη διάλυση της προσχολικής εκπαίδευσης
- Καλούμε τη ΔΟΕ και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να αναλάβουν πρωτοβουλίες μαζί με τους γονείς για τη μη κατάθεση της επίμαχης διάταξης
- Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση και να κάνουν συζητήσεις σχετικά με το θέμα στα πλαίσια των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε., καθώς επίσης και σχεδιασμούς για μορφές δράσης
Το θέμα μας αφορά όλους, γιατί αν το Υπουργείο διπλασιάζει αυθαίρετα τον ελάχιστο αριθμό παιδιών για λειτουργίαΝηπιαγωγείου, το οποίο ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ανοίγει ο δρόμος και για ανάλογες ρυθμίσεις σε επίπεδο τμήματος (πχ. αύξηση ελαχίστου αριθμού μαθητών για δημιουργία ολοήμερου τμήματος κά.) και στην υπόλοιπη εκπαίδευση.
Συναδέλφισσες -οι
Είναι σαφές ότι τα μεγάλα ζητήματα του Νηπιαγωγείου όπως η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια Προσχολική Αγωγή, η εφαρμογή του ωραρίου των Νηπιαγωγών (διανύουμε τον τέταρτο χρόνο από την ψήφιση του νόμου και δεν έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του)το κτιριακό ,η αποδυνάμωση του Ολοήμερου και άλλα πολύ σημαντικά προβλήματα δεν απασχολούν το Υπουργείο, αφού καμιά ενέργεια δεν έχει γίνει προς την κατεύθυνση της επίλυσής τους.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αναλάβουμε δράση με την ενεργό συμμετοχή μας (κατάθεση κειμένων –προτάσεων –συμμετοχή σε ομάδες) στους Συλλόγους μας, στο πλαίσιο των διεργασιών για την ημερίδα για την Προσχολική Αγωγή, που θα γίνει από τη ΔΟΕ στην Αθήνα στα τέλη Μαΐου.
Είναι πολύ σημαντικό να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να κάνουμε προτάσεις και ολοκληρωμένα σχέδια για το Νηπιαγωγείο, αλλά και να σταματήσουμε τη ροή της εφαρμογής αυτής της επικίνδυνης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής προτού μας συμπαρασύρει όλους, παιδιά, εκπαιδευτικούς και κοινωνία. Ήδη το πλήγμα που έχουν επιφέρει οι μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση είναι πολύ μεγάλο.
Η δύναμή μας είναι μεγάλη και φαίνεται στις δύσκολες στιγμές.Φάνηκε στον αγώνα κατά της αξιολόγησης-χειραγώγησης. Θα φανεί και τώρα!
Απευθυνόμαστε σε κάθε Νηπιαγωγό ξεχωριστά και σε όλους μαζί.
Να τους σταματήσουμε και να σχεδιάσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πολιτική για το Νηπιαγωγείο με βάση το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε! Γιατί μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη που μας δίνει η δουλειά μας καθημερινά, ο αγώνας μας!