Όταν στις 3 Μαρτίου ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας ανακοίνωνε στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι πολύ σύντομα η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. θα κατέθετε σε διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες πολυνομοσχέδιο όπου θα περιλαμβάνονταν όλα τα μεγάλα ζητήματα που συζητήθηκαν σ’ εκείνη τη συνάντηση κι ότι θα μεσολαβούσαν πολλές και συχνές συναντήσεις πολιτικής ηγεσίας – Δ.Ο.Ε. όπου θα αναπτυσσόταν γόνιμος και αναλυτικός διάλογος, κανείς δε φανταζόταν ότι θα γινόταν μάρτυρας της απόλυτης απαξίωσης κάθε διαδικασίας θεσμικού διαλόγου που επέβαλε η ηγεσία του Υπουργείου. Δε φανταζόταν, επίσης, ότι τόσο γρήγορα θα αυτοδιαψευδόταν ο Αναπληρωτής Υπουργός ο οποίος διαβεβαίωνε ότι δε θα επαναλάμβανε την απαράδεκτη πρακτική των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών να «στριμώχνουν» ρυθμίσεις για την παιδεία σε άσχετα νομοσχέδια.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα και άρθρα που αφορούν την εκπαίδευση διαβάσαμε σε άσχετο νομοσχέδιο ( αυτό του Υπουργείου Αθλητισμού) και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου είδαμε να αγνοεί επιδεικτικά τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών και να δίνει στους εκπαιδευτικούς συντάκτες μέρος του πολυνομοσχεδίου ενώ ό, τι απουσίαζε το παρουσίασε προφορικά (επιλογή στελεχών) αλλά και τον Υπουργό Παιδείας παρακολουθήσαμε να αναλύει σε τηλεοπτικό παράθυρο το πόσο ανέφικτο είναι να υπάρξει διαβούλευση κι ότι η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί εντός κοινοβουλίου.
Δεν καινοτομεί η πολιτική ηγεσία. Έρχεται να ανεβάσει την ίδια κακοπαιγμένη παράσταση που τόσες φορές έχουμε παρακολουθήσει με άλλους πρωταγωνιστές. Εξοργίζει όμως με την απόλυτη μετάλλαξη που υπέστη μέσα σε τρεις μήνες περνώντας από τις γραμμές των εκπαιδευτικών συλλαλητηρίων στην κυβερνητική «αμνησία» και την αθέτηση των οραμάτων που ευαγγελιζόταν για την εκπαίδευση και συνέπιπταν με τις διεκδικήσεις και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν κλείνει τα μάτια στη θετική εξέλιξη της κατάργησης μέρους του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης που εξαγγέλλει η πολιτική ηγεσία η οποία θεωρεί ότι είναι αποτέλεσμα της δυναμικής αντίστασης και του αγώνα χιλιάδων εκπαιδευτικών, δεν μπορεί όμως να μην ανησυχεί για τη συνέχιση της ισχύος πλήθους διατάξεων που σχετίζονται με την αξιολόγηση και να μην εξοργίζεται από το γεγονός ότι δεν καθιερώνεται η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Ούτε αγνοεί τη θετική ρύθμιση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κι ας είναι μισή. Δεν ξεγελιέται όμως από την επιφανειακή ενασχόληση με την Ειδική Αγωγή και θεωρεί απολύτως παρελκυστική την τακτική των δηλώσεων για το θέμα της επιλογής των στελεχών αφού αντί να συμπεριλάβει το θέμα στο νομοσχέδιο εμβαθύνοντας στον επαναπροσδιορισμό του ρόλου των στελεχών και στην ανάγκη εξεύρεσης ενός γνήσια αντικειμενικού και αξιοκρατικού συστήματος επιλογής τους, πυροδοτεί με δηλώσεις μια τεχνητή μάχη συνέντευξης – ψηφοφορίας συλλόγου διδασκόντων επιδιώκοντας τον αποπροσανατολισμό και τον πόλεμο χαρακωμάτων μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για την απαράδεκτη αυτή πρακτική που έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει ως στρατηγική της επιλογή, την ώρα που αποφεύγει να ασχοληθεί σοβαρά με την επιτακτική ανάγκη για την άμεση πραγματοποίηση χιλιάδων διορισμών ώστε να μη διαλυθεί το δημόσιο σχολείο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθούν, την ανάγκη ίδρυσης οργανικών θέσεων που αποτελεί τον πυρήνα της λύσης του μεγάλου θέματος που έχει δημιουργηθεί με τις μετατάξεις, το χώρο της προσχολικής αγωγής που επιμένει να μην «αγγίζει», τις δαπάνες για την παιδεία που βρίσκονται στο ναδίρ και, πλέον μετά την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, κινούνται στο φάσμα του αφανισμού.
Θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου το να αποστείλει στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες άμεσα και σε ολοκληρωμένη μορφή το κείμενο του πολυνομοσχεδίου και να ξεκινήσει ουσιαστικό διάλογο. Οτιδήποτε άλλο μόνο ως πρόθεση σύγκρουσης με τους εκπαιδευτικούς μπορεί να ερμηνευτεί.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα προχωρήσει σε αναλυτική τοποθέτηση επί του νομοσχεδίου αμέσως μόλις του δοθεί το πλήρες κείμενο και θα καλέσει τις Γ.Σ. των Συλλόγων να τοποθετηθούν στο περιεχόμενό του. Ταυτόχρονα θα αναλάβει πρωτοβουλίες για το συντονισμό με την Ο.Λ.Μ.Ε. (σε πρώτη φάση) καθώς και με όλους τους, εμπλεκόμενους με την εκπαιδευτική διαδικασία, φορείς με στόχο την ανάδειξη κι επίλυση όλων των καυτών ζητημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης.