Είναι πραγματικά θλιβερό το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας που με πρόσχημα την εφαρμογή του τύπου σχολείου που ονόμασε «Νέο Σχολείο» ή «Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος» δε δίστασε να καταργήσει και να συγχωνεύσει (σε υλοποίηση των μνημονιακών πολιτικών) πλήθος σχολικών μονάδων δε βρήκε ποτέ το χρόνο και δεν είχε την «περιέργεια» να «αξιολογήσει» το δημιούργημά του. Στα χρόνια λειτουργίας των σχολείων ΕΑΕΠ ούτε το ίδιο το Υπουργείο αλλά ούτε και το Ι.Ε.Π. απέκτησαν εικόνα για τα προβλήματα αυτών των σχολείων κι ούτε προχώρησαν, φυσικά, σε καμία ενέργεια βελτίωσης της λειτουργίας τους.
Θυμίζουμε ότι μόνο η Δ.Ο.Ε. με μεγάλη πανελλαδική έρευνα – μελέτη που υλοποίησε το Ι.Π.Ε.Μ. – Δ.Ο.Ε. απεικόνισε την πραγματικότητα σχετικά με τα σχολεία αυτά και έθιξε το σύνολο των προβλημάτων που έχουν δημιουργήσει σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Αποτελεί, όμως, πραγματική πρόκληση το να απευθύνεται στους Διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς και γονείς μια ιδιωτική εταιρεία η οποία, όπως αναφέρει στην επιστολή της, έχει συνάψει σύμβαση με το Υπουργείο Παιδείας για την αποτίμηση της λειτουργίας των σχολείων Ε.Α.Ε.Π. και να τους δίνει οδηγίες για το πώς να καταχωρίσουν σε συγκεκριμένο ιστοχώρο , στοιχεία που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
Γνωρίζουμε ότι η πιθανότερη απάντηση που θα πάρουμε είναι ότι αυτό προβλέπεται από τη διαδικασία απορρόφησης του κοινοτικού κονδυλίου που έχει εγκριθεί για το σχετικό έργο. Αυτό όμως που θα πρέπει να κατανοήσουν οι ασκούντες την εκπαιδευτική πολιτική είναι ότι αυτή δεν μπορεί να εκχωρείται σε εξωθεσμικούς, άσχετους με την εκπαίδευση φορείς (πόσο μάλλον ιδιωτικούς) αλλά πρέπει να ασκείται υπεύθυνα από αυτούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το σημαντικό έργο.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην ακύρωση της συγκεκριμένης σύμβασης και να προσέλθει σε έναν σοβαρό και εμπεριστατωμένο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία για το μέλλον του σχολείου όπως το έχουν ανάγκη τα παιδιά μας κι όχι όπως επιβάλλεται από πολιτικοοικονομικές επιταγές και συμφέροντα. Καλούμε, τέλος, τους εκπαιδευτικούς να μην ανταποκριθούν στα όσα ζητά η συγκεκριμένη και κάθε ιδιωτική εταιρεία και να μην καταχωρήσουν κανένα στοιχείο σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.