Συναντώντας την αντίσταση των εκπαιδευτικών και την πλήρη απουσία συναίνεσης στα σχέδιά του για την προώθηση της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης, το ΥΠΑΙΘ επαιτεί συμμετοχές!
Συγκεκριμένα :
1. Ομολογία σημαντικής δυσκολίας να προχωρήσει απρόσκοπτα η αυτοαξιολόγηση, αποτελεί η νέα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ. Παραδέχεται σιωπηλά ότι χιλιάδες σχολικές μονάδες δεν ανταποκρίθηκαν με συνέπεια στις κατευθύνσεις του για την αξιολόγηση, γι’ αυτό αναγκάζεται να τις καλέσει να μπουν και πάλι στο Παρατηρητήριο για να «διορθώσουν» τη στάση τους.
2. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση των διευθυντών για την ατομική αξιολόγηση. Από τα μέχρι τώρα δημοσιευμένα στοιχεία, είναι πολλές εκατοντάδες οι διευθυντές που αρνήθηκαν να συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως (μόνο στην Αττική το ΙΕΠ ανακοινώνει 1.420 ονόματα διευθυντών Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπ/σης να έχουν στείλει μέιλ, σε σύνολο 2.070). Αναρτήθηκαν στο Παρατηρητήριο τα ονόματα των διευθυντών Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων που έστειλαν μέιλ συμμετοχής στην εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση. Δείτε εδώ. Το Παρατηρητήριο έχει καταγράψει 3.760 ονόματα ενώ οι αντίστοιχες σχολικές μονάδες είναι πάνω από 8.600 (4.350 δημοτικά, και πάνω από 4.250 γυμνάσια, λύκεια, ΕΠΑΛ, ΣΕΚ). Ειδικά στην Αττική φαίνεται να ξεπερνούν τους 500 οι διευθυντές που ακολούθησαν τη θέση της ΔΟΕ και δε συμμετείχαν στην επαίσχυντη διαδικασία, τουλάχιστον ως τότε που αναρτήθηκαν. Στο Παρατηρητήριο είναι αναρτημένα για την Αττική 1.420 ονόματα ενώ οι αντίστοιχοι διευθυντές ξεπερνούν τους 2.000!
Κύκλοι του ΥΠΑΙΘ δήλωναν στα μέσα Ιουλίου ότι η άρνηση συμμετοχής στην εξ αποστάσεως έφτανε πανελλαδικά στο 30%. Παρ’ όλες τις προσπάθειες να σπάσει η άρνηση αυτή, οι αριθμοί παραμένουν σημαντικοί! Απόδειξη ότι υπάρχει πρόβλημα προώθησης της αξιολόγησης είναι το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘ και οι περιφερειακές διευθύνσεις κάνουν νέα πρόσκληση συμμετοχής στην εξ’ αποστάσεως ως τις 15/10 (δείτε εδώ).
3. Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας έδωσε παράταση για τις 21/10 της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τις 5μελείς επιτροπές των ράμπο αξιολογητών (δείτε εδώ).Η αρχική προθεσμία ήταν για 7/10 αλλά απ’ ότι φαίνεται έχουν σοβαρές δυσκολίες να στελεχώσουν το μηχανισμό των εξωτερικών αξιολογητών. Δυσκολίες που έχουν να κάνουν πρώτα και κύρια με το εκπαιδευτικό σώμα και τη μεγάλη αντίθεσή του στην αξιολόγηση και στο μηχανισμό προώθησής της
Να διευρύνουμε την άρνηση σε όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή!
Η ΔΟΕ να πάρει όλα τα μέτρα για να κινητοποιήσει τον κλάδο!