Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αρ. Πρ. : 82 Αμπελόκηποι, 14/6/2014
ΠΡΟΣ: Διαμερισματικό Συμβούλιο, Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, Ένωση Γονέων, Συλλόγους Γονέων, τοπικούς φορείς 7ου Διαμερίσματος Αθηνών
ΚΟΙΝ.: Μέλη μας, ΔΟΕ
Θέμα : Συμπαράσταση στους αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση και την προώθηση του σχολείου της αγοράς
Τις μέρες αυτές βρισκόμαστε μπροστά σε μια μάχη κομβικής σημασίας για το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση, μετά τη μαζική άρνησή μας να συμμετάσχουμε στη διαδικασία της αξιολόγησης, που εκφράστηκε με τις αποφάσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συλλόγων διδασκόντων και το μάζεμα δεκάδων χιλιάδων υπογραφών, προσπαθεί να την προωθήσει με απροκάλυπτα αυταρχικό τρόπο αγνοώντας τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων όλης της χώρας. Προχωρά από τη Δευτέρα 16/6 σε σεμινάρια των διευθυντών για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Για μας είναι βέβαιο ότι η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, όπως και της αξιολόγησης που ακολουθεί, πρέπει να μπλοκαριστεί επειδή:
– Επιδιώκει τη λειτουργία ενός “σχολείου της αγοράς” που θα λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, βάζοντας στη θέση της εκπαίδευσης την κατάρτιση, με στόχο την τροφοδοσία της μελλοντικής αγοράς με πλήθη εργαζομένων καταδικασμένων σε μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια και βαριά εκμετάλλευση.
– Η φιλοσοφία της είναι βαθιά ταξική και διαπνέεται από τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη του “λιγότερο κράτος παντού”. Πραγματικός στόχος της είναι η απόσυρση του κράτους από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Απόδειξη γι’ αυτό οι ίδιοι οι δείκτες της αυτοαξιολόγησης όπου π.χ. στα μέσα και στους πόρους η ευθύνη για την ανεύρεση των αναγκαίων και απαραίτητων κονδυλίων για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας πέφτει στις πλάτες του σχολείου !!!
– Για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης στοχοποιεί τον εκπαιδευτικό, το μαθητή και τελικά τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψη τη συμβολή των πιο σημαντικών παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι’ αυτό και οι δείκτες που αφορούν την ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών, διερευνούν κατά αποκλειστικότητα τον εκπαιδευτικό και τη διδακτική του πράξη, αυτόν θεωρούν υπεύθυνο για τη σχολική αποτυχία και φυσικά όχι την εκπαιδευτική πολιτική, την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, το εξεταστικό σύστημα, τα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, που εισάγουν τη δεξιότητα και την πληροφορία σε βάρος της κριτικής σκέψης και της ολόπλευρης γνώσης.
– Συνδέεται ευθέως με απολύσεις και τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Με αυτή την έννοια έχει καθαρά τιμωρητικό χαρακτήρα και στοχεύει στην εμπέδωση ενός κλίματος υποταγής, φόβου και ασφυκτικού ελέγχου στα σχολεία μέσω της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.
Αυτή την κατεύθυνση υπηρετούν τα σεμινάρια των διευθυντών που οργανώνει το υπουργείο ταυτόχρονα σε πολλά σημεία της Αττικής και στην περιοχή μας, στο 16ο Δ.Σχ. Αθηνών και στο 135ο Δ.Σχ. Αθηνών τη Δευτέρα 16/6.
Το σωματείο μας έχει ήδη οργανώσει το αγωνιστικό του πρόγραμμα. Ήδη η ΔΟΕ έχει εξαγγείλει 48ωρη απεργία και συγκεντρώσεις ακύρωσης των σεμιναρίων. Εμείς θα είμαστε στις θέσεις μας… με τα πανό μας, τις ντουντούκες μας, τα τραγούδια μας και κυρίως με την αξιοπρέπεια του αγωνιζόμενου και όχι του υποτακτικού στην εξουσία, με την αγάπη στο δημόσιο σχολείο και στους μαθητές μας. Γιατί αξιολόγηση σημαίνει δάσκαλος σκυφτός, αμόρφωτος λαός!
Τα σεμινάρια της ντροπής θα ακυρωθούν !
Με αυτό το σκεπτικό, σας καλούμε σε κοινούς αγώνες, σε ένα κοινό μέτωπο για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο των αναγκών και των ονείρων μας.
Σας καλούμε να σταθείτε στο πλευρό μας, τη Δευτέρα 16 Ιούνη, στις 8 πμ. , στις συγκέντρωσεις έξω από το 16ο Δ.Σχ. Αθηνών (πίσω από το γήπεδο του ΠΑΟ) και έξω από το 135ο Δ.Σχ. Αθηνών (Μομφεράτου, κοντά στην οδό Γκύζη)
Η παρουσία σας θα είναι κρίσιμη και απαραίτητη.
Αρ. Πρ. : 81 Αμπελόκηποι, 14/6/2014
ΠΡΟΣ: Δήμαρχο Ζωγράφου, Δημοτικές Παρατάξεις Δήμου Ζωγράφου, Ένωση Γονέων, Συλλόγους Γονέων Ζωγράφου, τοπικούς φορείς
ΚΟΙΝ.: Μέλη μας, ΔΟΕ
Θέμα : Συμπαράσταση στους αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση και την προώθηση του σχολείου της αγοράς
Τις μέρες αυτές βρισκόμαστε μπροστά σε μια μάχη κομβικής σημασίας για το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση, μετά τη μαζική άρνησή μας να συμμετάσχουμε στη διαδικασία της αξιολόγησης, που εκφράστηκε με τις αποφάσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συλλόγων διδασκόντων και το μάζεμα δεκάδων χιλιάδων υπογραφών, προσπαθεί να την προωθήσει με απροκάλυπτα αυταρχικό τρόπο αγνοώντας τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων όλης της χώρας. Προχωρά από τη Δευτέρα 16/6 σε σεμινάρια των διευθυντών για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Για μας είναι βέβαιο ότι η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, όπως και της αξιολόγησης που ακολουθεί, πρέπει να μπλοκαριστεί επειδή:
– Επιδιώκει τη λειτουργία ενός “σχολείου της αγοράς” που θα λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, βάζοντας στη θέση της εκπαίδευσης την κατάρτιση, με στόχο την τροφοδοσία της μελλοντικής αγοράς με πλήθη εργαζομένων καταδικασμένων σε μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια και βαριά εκμετάλλευση.
– Η φιλοσοφία της είναι βαθιά ταξική και διαπνέεται από τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη του “λιγότερο κράτος παντού”. Πραγματικός στόχος της είναι η απόσυρση του κράτους από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Απόδειξη γι’ αυτό οι ίδιοι οι δείκτες της αυτοαξιολόγησης όπου π.χ. στα μέσα και στους πόρους η ευθύνη για την ανεύρεση των αναγκαίων και απαραίτητων κονδυλίων για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας πέφτει στις πλάτες του σχολείου !!!
– Για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης στοχοποιεί τον εκπαιδευτικό, το μαθητή και τελικά τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψη τη συμβολή των πιο σημαντικών παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι’ αυτό και οι δείκτες που αφορούν την ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών, διερευνούν κατά αποκλειστικότητα τον εκπαιδευτικό και τη διδακτική του πράξη, αυτόν θεωρούν υπεύθυνο για τη σχολική αποτυχία και φυσικά όχι την εκπαιδευτική πολιτική, την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, το εξεταστικό σύστημα, τα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, που εισάγουν τη δεξιότητα και την πληροφορία σε βάρος της κριτικής σκέψης και της ολόπλευρης γνώσης.
– Συνδέεται ευθέως με απολύσεις και τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Με αυτή την έννοια έχει καθαρά τιμωρητικό χαρακτήρα και στοχεύει στην εμπέδωση ενός κλίματος υποταγής, φόβου και ασφυκτικού ελέγχου στα σχολεία μέσω της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.
Αυτή την κατεύθυνση υπηρετούν τα σεμινάρια των διευθυντών που οργανώνει το υπουργείο ταυτόχρονα σε πολλά σημεία της Αττικής και στην περιοχή μας, στο 5ο και 6ο Δ.Σχ. Ζωγράφου τη Δευτέρα 16/6.
Το σωματείο μας έχει ήδη οργανώσει το αγωνιστικό του πρόγραμμα. Ήδη η ΔΟΕ έχει εξαγγείλει 48ωρη απεργία και συγκεντρώσεις ακύρωσης των σεμιναρίων. Εμείς θα είμαστε στις θέσεις μας… με τα πανό μας, τις ντουντούκες μας, τα τραγούδια μας και κυρίως με την αξιοπρέπεια του αγωνιζόμενου και όχι του υποτακτικού στην εξουσία, με την αγάπη στο δημόσιο σχολείο και στους μαθητές μας. Γιατί αξιολόγηση σημαίνει δάσκαλος σκυφτός, αμόρφωτος λαός!
Τα σεμινάρια της ντροπής θα ακυρωθούν !
Με αυτό το σκεπτικό, σας καλούμε σε κοινούς αγώνες, σε ένα κοινό μέτωπο για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο των αναγκών και των ονείρων μας.
Σας καλούμε να σταθείτε στο πλευρό μας, τη Δευτέρα 16 Ιούνη, στις 8 πμ. , στη συγκέντρωση έξω από το 5ο – 6ο Δ.Σχ. Ζωγράφου.
Η παρουσία σας θα είναι κρίσιμη και απαραίτητη.