Μαζικά υπογράφουν οι συνάδελφοι το κείμενο του Συλλόγου ενάντια στην αξιολόγηση – σε επαγρύπνηση για τυχόν εξαγγελία σεμιναρίου

Μαζικά υπογράφουν οι συνάδελφοι το κείμενο του Συλλόγου ενάντια στην αξιολόγηση δηλώνοντας έτσι την αντίθεσή τους με τον οδοστρωτήρα κατεδάφισης του δημόσιου σχολείου και των δικαιωμάτων μας με μοχλό την αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση.  Ήδη, στα σχολεία που έχουν περάσει τα μέλη του Δ.Σ. οι συνάδελφοι με την υπογραφή τους δίνουν το παρών στη μάχη της αξιολόγησης που είναι μάχη υπεράσπισης της ίδιας μας της ύπαρξης στο δημόσιο σχολείο αλλά και μάχη υπεράσπισης της παιδαγωγικής ελευθερίας, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, της επιστημονικής μας υπόστασης και του κοινωνικού μας ρόλου. Μάχη υπεράσπισης του ίδιου του δημόσιου σχολείου.

Ταυτόχρονα, μετά την ακύρωση/αναβολή του σεμιναρίου για τους διευθυντές των ειδικών σχολείων με θέμα την αυτοαξιολόγηση, βρισκόμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση ώστε μόλις ανακοινωθεί αντίστοιχο σεμινάριο να κινητοποιηθούμε μαζικά στην κατεύθυνση ακύρωσής του.

Παραθέτουμε το κείμενο υπογραφών :

 

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να στοχοποιείται ο εκπαιδευτικός για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Εξάλλου, οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτοί τη στιγμή είναι άνεργοι «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι σε κάθε μορφή αξιολόγησης, με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης.

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει μέτρα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί και στην πράξη η ακύρωση των διαδικασιών που έχουν σχέση με την αξιολόγηση (π.χ. σεμινάρια διευθυντών).

Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει σε όλες τις σχολικές μονάδες το θεσμό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Θεωρούμε ότι στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της κυριολεκτικής αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, αποδίδοντας τις αστοχίες της στις επιμέρους σχολικές μονάδες.

 

Ζούμε σε μια περίοδο πλήρους απαξίωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του, όπως εκφράζεται από:

–        την οικονομική του εξαθλίωση

–        την πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων

–        την πολιτική των μηδενικών διορισμών μόνιμων και των ελάχιστων προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών τακτικού προϋπολογισμού, που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία μας

–        τις υποχρεωτικές και εκβιαστικές μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα και από περιοχή σε περιοχή

–        την υποβάθμιση και ουσιαστική διάλυση των υποστηρικτών θεσμών των σχολείων και της μετατροπής τους σε “πιλοτικές δομές”, με αποτέλεσμα όπου λειτουργούν να λειτουργούν με προσωρινό προσωπικό μέσω των βραχυπρόθεσμων και κακοπληρωμένων προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

 

Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:

 

  1. Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης, και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Έτσι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά θεωρείται δεδομένος από τα πριν.
  2. Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν την επιβίωσή τους, υιοθετώντας πρακτικές προβολής και ανταγωνισμού.
  3. Να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.

 

Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να στοχοποιείται ο εκπαιδευτικός για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Εξάλλου, οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτοί τη στιγμή είναι άνεργοι «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι σε κάθε μορφή αξιολόγησης, με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης.

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει μέτρα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί και στην πράξη η ακύρωση των διαδικασιών που έχουν σχέση με την αξιολόγηση (π.χ. σεμινάρια διευθυντών).