Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
Τέσσερα χρόνια τώρα καταργούνται κατακτήσεις ενός αιώνα με εξαιρετικά βίαιο τρόπο. Τέσσερα χρόνια τώρα, οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία, ο λαός ζουν την επέλαση της βαρβαρότητας. Οι κυβερνήσεις, η ΕΕ, το ΔΝΤ συνθλίβουν κάθε εργατικό δικαίωμα, καταστρέφουν κάθε κοινωνικό αγαθό με ένα και μοναδικό σκοπό, να ξεπεράσουν την καπιταλιστική κρίση που μαίνεται στην καρδιά του συστήματος.
Βρισκόμαστε στη δίνη μιας πρωτοφανούς επίθεσης ενός παγκόσμιου αρπαχτικού καπιταλισμού, που θέλει να διασφαλίσει και να διευρύνει τα κέρδη του, από την οικονομική κρίση που ο ίδιος δημιούργησε. Βρισκόμαστε στη δίνη μιας επίθεσης που τσαλαπατά χώρες και λαούς, δικαιώματα και ζωές, με στόχο την επιβολή μιας νέας παγκόσμιας τάξης που θα επαναφέρει τους λαούς, τις κοινωνίες και τους ανθρώπους, σε ένα νέο μεσαίωνα. Βρισκόμαστε στη δίνη των μεγάλων καπιταλιστικών ανταγωνισμών για την πολιτική οικονομική και γεωγραφική κυριαρχία.
Η επίθεση ενάντια στην κοινωνία καθοδηγείται από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ, με εργαλείο την τραπεζική κυριαρχία και το €υρώ.
Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις. Καταργείται η κοινωνική ασφάλιση και το δικαίωμα στη σύνταξη. Διαλύεται η δημόσια Παιδεία, υγεία, περίθαλψη. Ιδιωτικοποιείται ή ξεπουλιέται κάθε κοινωνικός πλούτος. Η επιτήρηση και ο έλεγχος παίρνουν τη θέση των όποιων σωμάτων πολιτικής ελευθερίας.
Το καθεστώς του κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού καταλύει στοιχειώδη αστικά δικαιώματα, γίνεται όλο και πιο αυταρχικό, ανελεύθερο για να μπορέσει να επιβάλλει την πολιτική της λεηλασίας. Δείχνει το πιο αποκρουστικό πρόσωπό του, με τις συνεχείς επιστρατεύσεις των αγωνιζόμενων κλάδων, με την κρατική τρομοκρατία να κυριαρχεί σε κάθε εκδήλωση αντίστασης κι ανυπακοής του λαού, τους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις των δικαιωμάτων στην απεργία, τη διαδήλωση, με την εργοδοτική τρομοκρατία σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα να αναπτύσσεται ραγδαία με επίθεση φόβου και υποταγής των εργαζόμενων και τη φασιστική βία της Χρυσής Αυγής να επιδιώκει να χτυπήσει τους αγώνες και τη δράση των εργαζομένων, να συκοφαντήσει την ιστορία ενός λαού που πάλεψε για λευτεριά, ψωμί και παιδεία.
Βρισκόμαστε στη δίνη της επίθεσης ενός χρεοκοπημένου αστικού μπλοκ εξουσίας και του πελατειακού πολιτικού του συστήματος, που δημιούργησε τους όρους για τον κοινωνικό μεσαίωνα και τη Νέα Τάξη. Αφού ρήμαξε σημαντικούς τομείς της παραγωγής, έκανε τη μεγάλη κλοπή του χρηματιστηρίου, σπατάλησε τα πάντα σε Ολυμπιάδες και ιδέες φούσκες, έφαγε με χρυσά κουτάλια αναπαράγοντας διαρκώς πολιτικά και οικονομικά σκάνδαλα και σήψη…
Την ίδια στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη εγκαθιδρύεται ο σύγχρονος μινώταυρος της καπιταλιστικής επιτήρησης. Η ΕΕ δείχνει το κανιβαλικό της πρόσωπο. Επιβάλλει δημοσιονομική σταθερότητα, πλεονάζοντες προϋπολογισμούς, σαρώνει δικαιώματα, λεηλατεί λαούς!
Με τα μνημόνια, τη δανειακή σύμβαση, το ευρωσύμφωνο, οι κυβερνήσεις και οι συγκυβερνήσεις Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ, σε αγαστή συνεργασία με την ΕΕ και το ΔΝΤ, πιέζουν αφόρητα για την υλοποίηση του επαίσχυντου Μνημονίου με κλιμάκωση της ιδεολογικής τρομοκρατίας για «πτώχευση». Την ίδια στιγμή κηρύσσουν 20ετή «ελεγχόμενη χρεοκοπία» του εισοδήματος των εργαζομένων και των συνταξιούχων, εφαρμόζουν «στάση πληρωμών» του κράτους στα νοσοκομεία, την παιδεία και την κοινωνική πρόνοια και ανεβάζουν τα ληστρικά επιτόκια των τραπεζών.
Αποδείχτηκε ότι η βάρβαρη επίθεση τους ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ. Τα μέτρα τους είναι τα σκληρότερα που έχουν εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη. Κάθε φορά υπόσχονται ότι είναι τα τελευταία και κάθε φορά έρχονται τα επόμενα για να καλύψουν τους στόχους που δεν πιάστηκαν. Το successes story αποδείχτηκε άνθρακας!
ΔΕΝ πρόκειται να σταματήσουν αν ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ. Η ανατροπή της βαρβαρότητας είναι μονόδρομος για τους εργαζόμενους και το δικό μας χρέος.
Δεν αποδεχόμαστε τους εκβιασμούς για χρεοκοπία για να αποδεχτούμε το σφαγιασμό των δικαιωμάτων μας. Αυτοί μας οδηγούν σε βέβαιη χρεοκοπία και αδυναμία να ζήσουμε.
Δεν θα παραδώσουμε ότι κατέκτησε το εργατικό κίνημα με αγώνες και αίμα, εδώ και ένα αιώνα.
Την ίδια στιγμή η εκπαίδευση δέχεται την πιο βίαιη επίθεση από ποτέ:
Όλα ξεκινούν από την εφαρμογή της κινητικότητας δομών και εργαζομένων στο δημόσιο σχολείο. Το υπουργείο ξεδιπλώνει συντονισμένο σχέδιο υποβάθμισης, κατάργησης, αναστολής και μετατροπής δομών σε πιλοτικές (άρα όχι μόνιμες και σταθερές) όπως του ολοημέρου, των τμημάτων ένταξης, των ειδικών σχολείων, σταδιακά σημαντικού μέρους του ωρολογίου προγράμματος (π.χ. ευέλικτη ζώνη), του νηπιαγωγείου κ.λπ.
Καταργώντας αυτές τις θέσεις για το μόνιμο προσωπικό, δημιουργεί πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών, οδηγώντας έτσι πολλούς εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός του ΠΥΣΠΕ τοποθέτησής τους, σε κατάργηση ουσιαστικά των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε καταστρατήγηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων και κανόνων.
Την ίδια στιγμή που καταργεί δομές, προτάσσει την αξιολόγηση και το «νέο σχολείο». Στόχος η πλήρης εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, η παράδοσή της στα επιχειρηματικά συμφέροντα με αποτέλεσμα την ένταση των ταξικών διαχωρισμών και αποκλεισμών. Έτσι οι διορισμοί εκπαιδευτικών, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και το περιεχόμενο σπουδών υπάγονται στην πιστή εφαρμογή των δημοσιονομικών κριτηρίων της Τρόικας και της ΕΕ. Η προσπάθεια εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης από τη σημερινή πολιτική ηγεσία κινούνται στην ίδια γραμμή που έθεσαν οι προηγούμενοι υπουργοί με οδηγό το ήδη υπάρχον νομικό καθεστώς (2525/97, 2986/02, 3848/10, 4024/11). Σ’ αυτή την κατεύθυνση συνεχίζεται η εφαρμογή του μισθολογίου – βαθμολογίου, προχωράει η εφαρμογή του Π.Δ. για την αξιολόγηση, θεσμοθετείται η «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Γενικεύεται η «Αυτοαξιολόγηση των σχολ. μονάδων. Νομοθετήματα σε πλήρη διασύνδεση με τους ν.4057/12 και 4093/12 με στόχο την πλήρη πειθάρχηση και εκφοβισμό των εκπ/κών ώστε να οικοδομηθεί το «νέο σχολείο» με ταμπέλα δημόσιου και όρους ιδιωτικού:
- σχολείο βασισμένο στον ανταγωνισμό, την ταξική διαφοροποίηση και τις προτεραιότητες της αγοράς.
- σχολείο της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο.
- σχολείο που αντικαθιστά τη συνολική γνώση και παιδεία με τις λειτουργικές δεξιότητες.
Όμως θέλουμε να φωνάξουμε με όλη μας τη δύναμη : Πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος ! Τόσο στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων και της χειραφετημένης συλλογικής υπόστασης, τόσο στο πεδίο της πολιτικής απάντησης, όσο και στο πεδίο της οικονομικής συγκρότησης. Είναι η εργαζόμενη πλειοψηφία, όλοι εμείς, οι άνθρωποι της δουλειάς και του μόχθου που πρέπει να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας και να ανοίξουμε έναν άλλο δρόμο για μας, για τα παιδιά μας και για τη χώρα.
Πρωταρχική προϋπόθεση για την επίλυση όλων των λαϊκών προβλημάτων αλλά και των προβλημάτων του δημόσιου δωρεάν σχολείου, θεωρούμε την αντιπαράθεση με μαζικούς κοινωνικούς δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας με κάθε επίδοξο διαχειριστή της ίδιας αντιδραστικής αντιλαϊκής πολιτικής. Σε μια τέτοια ιστορική στιγμή, είναι ανάγκη να διαμορφωθεί ένα μεγάλο, μαχητικό, πανεκπαιδευτικό, λαϊκό, κοινωνικό μέτωπο σύγκρουσης και αντιπαράθεσης που θα προβάλλει στόχους και αιτήματα που θα απαντούν στην κρίση από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών, ευρύτερα των εργαζομένων και των συλλογικών τους συμφερόντων. Αυτό το μέτωπο πρέπει να οικοδομηθεί στη βάση των εργαζομένων με πρωταγωνιστικό ρόλο των συνδικάτων.
Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι. Να φύγουν τρόικα – Δ.Ν.Τ. – Ε.Ε. από τη χώρα. Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με το περιβόητο «κούρεμα» και την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου (βλ. Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, Μνημόνια, νέο μισθολόγιο, Δανειακή Σύμβαση κλπ.) που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους, γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχος των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων. Κατάργηση – απόσυρση όλων των αντιλαϊκών νόμων και μέτρων για : τις περικοπές στους μισθούς την εκπαίδευση και την υγεία, τη φορολογία, την κοινωνική ασφάλιση, την εργατική νομοθεσία. Εγγυημένος κατώτατος μισθός για όλο το λαό. Όχι στη φτώχεια και στην εξαθλίωση – δουλειά, στέγη, τροφή, δημόσια και δωρεάν παιδεία και υγεία για όλους.
- Συσσίτια σε όλα τα σχολεία αποκλειστικά από δημόσιους φορείς και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους μαθητές. Οργανώνουμε καμπάνια με αυτά τα αιτήματα (έκδοση αφίσας)
- Όχι στην πειθάρχηση του νέου ΔΥΚ. Κατάργηση των ν.4057/12 και 4093/12 για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ. Κάτω τα χέρια από τη μονιμότητα και τις σταθερές εργασιακές σχέσεις– καμία εφεδρεία/απόλυση/διαθεσιμότητα/αργία, ούτε στην εκπαίδευση ούτε στον δημόσιο τομέα. Όχι στην κατάργηση του αμετάθετου και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις/μεταθέσεις συναδέλφων.
- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο και την εφεδρεία στο δημόσιο. Αντίσταση στην εφαρμογή του – Όχι στη μισθολογική υποβάθμιση – επαναφορά όλων των συναδέλφων στον παλαιό βαθμό και μισθολογικό τους κλιμάκιο. Ακώλυτη μισθολογική, βαθμολογική εξέλιξη. Αποκατάσταση όλων των αδικιών. Καμία έκπτωση βαθμών – καμία μείωση μισθών. Άμεση αποκατάσταση όλων των απωλειών των τελευταίων ετών. Το ποσό των δώρων που καταργήθηκε να ενταχθεί στους μηνιαίους μισθούς – μείωση των κρατήσεων στους μηνιαίους μισθούς.
- Όχι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Συλλογικές διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του διδακτικού έργου με πρωταγωνιστή τον Σύλλογο Διδασκόντων.
- Να αποσυρθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι που καταργούν την κοινωνική ασφάλιση. Υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων. Καθολικό-δημόσιο-κοινωνικό και όχι επαγγελματικό-ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα. Όχι στο «κούρεμα» των ασφαλιστικών ταμείων – άμεση οικονομική ενίσχυσή τους. Άμεση παροχή όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους –ες.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων – κανένα σχολείο χωρίς πετρέλαιο. Άμεση, έγκαιρη και δωρεάν χορήγηση των βιβλίων στους μαθητές. Ούτε δεκάρα από τις τσέπες των γονιών για πετρέλαιο, βιβλία, θέρμανση, λειτουργικά έξοδα. Καμία συγχώνευση σχολείου – καμιά αύξηση ωραρίου – μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών – κάτω τα χέρια από τα σχολεία μας και τους μαθητές μας.
- Στήριξη της λειτουργίας του ΚΕΔΔΥ. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής.
- Επαναλειτουργία των διδασκαλείων και την παροχή ουσιαστικής και δωρεάν επιμόρφωσης προκειμένου να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις του ρόλου μας.
- Μείωση του διδακτικού ωραρίου στα επίπεδα της Βθμιας εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει απόλυτη εξομοίωση του ωραρίου σε πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια.
- Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και πληροφορική χωρίς τελικές εξετάσεις και μόνο με την αποφοίτηση από το Λύκειο. Μοναδική προϋπόθεση να έχουν οι απόφοιτοι προβιβάσιμο βαθμό όλα τα χρόνια στο συγκεκριμένο μάθημα.
Την ίδια στιγμή που καταργεί δομές, προτάσσει την αξιολόγηση και το «νέο σχολείο». Στόχος η πλήρης εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, η παράδοσή της στα επιχειρηματικά συμφέροντα με αποτέλεσμα την ένταση των ταξικών διαχωρισμών και αποκλεισμών. Έτσι οι διορισμοί εκπαιδευτικών, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και το περιεχόμενο σπουδών υπάγονται στην πιστή εφαρμογή των δημοσιονομικών κριτηρίων της Τρόικας και της ΕΕ. Η προσπάθεια εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης από τη σημερινή πολιτική ηγεσία κινούνται στην ίδια γραμμή που έθεσαν οι προηγούμενοι υπουργοί με οδηγό το ήδη υπάρχον νομικό καθεστώς (2525/97, 2986/02, 3848/10, 4024/11). Σ’ αυτή την κατεύθυνση συνεχίζεται η εφαρμογή του μισθολογίου – βαθμολογίου, προχωράει η εφαρμογή του Π.Δ. για την αξιολόγηση, θεσμοθετείται η «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Γενικεύεται η «Αυτοαξιολόγηση των σχολ. μονάδων. Νομοθετήματα σε πλήρη διασύνδεση με τους ν.4057/12 και 4093/12 με στόχο την πλήρη πειθάρχηση και εκφοβισμό των εκπ/κών ώστε να οικοδομηθεί το «νέο σχολείο» με ταμπέλα δημόσιου και όρους ιδιωτικού:
Για το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης
Είναι σαφές ότι η επόμενη περίοδος είναι εξαιρετικά κρίσιμη για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, για τα εργατικά και κοινωνικά δικαιώματα και τις διεκδικήσεις μας.
Το κράτος προωθεί τη δραστική μείωση του δημοσίου τομέα και της εκπαίδευσης παραδίδοντας στους ιδιώτες μια σειρά από λειτουργίες της και λειτουργώντας με τους νόμους της αγοράς και του κέρδους όσες μείνουν στο δημόσιο. Αυτό σημαίνει απολύσεις, διαθεσιμότητες, εργασιακές και μισθολογικές σχέσεις δουλείας, αξιολόγηση και χειραγώγηση.
Θεωρούμε ότι εμείς οι εργαζόμενοι χρειάζεται να πάρουμε την υπόθεση των αγώνων στα χέρια μας. Με αποφασιστικούς απεργιακούς αγώνες που θα συντονίζονται με τους άλλους εργαζόμενους μπορούμε να νικήσουμε. Με γενική πολιτική απεργία με διάρκεια και προοπτική σύγκρουσης και ανατροπής κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ. Συντονιζόμαστε με άλλους συλλόγους και ΕΛΜΕ, με άλλους κλάδους εργαζομένων σε αυτή την κατεύθυνση.
Πρωτοστατούμε και συμμετέχουμε σε συντονισμό συλλόγων και ΕΛΜΕ, του συντονισμού των πρωτοβάθμιων δημόσιου κι ιδιωτικού τομέα.
Συγκεκριμένα στο σύλλογό μας:
Απευθυνόμαστε στα σωματεία εργαζομένων της περιοχής μας και τους τοπικούς φορείς για κοινές δράσεις, εκδηλώσεις και κοινές συγκεντρώσεις.
Καμπάνια για τη φτωχοποίηση των μαθητών, επιτροπές αλληλεγγύης παντού.
Έκδοση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με τη νομοθεσία και τις διεκδικήσεις μας για εργασιακές σχέσεις, άδειες, τοποθετήσεις κ.λπ.
Εκδήλωση για το ασφαλιστικό ώστε να αναδειχθούν τα κυβερνητικά σχέδια και να ενημερωθούν πλήρως οι συνάδελφοι με εκπρόσωπο των συνταξιούχων εκπαιδευτικών και τον υπεύθυνο για ασφαλιστικά της ΔΟΕ.
Ημερίδα για ειδική αγωγή ώστε να αναδειχτούν τα κυβερνητικά σχέδια για αποδόμηση των υποστηρικτικών δομών. Συγκρότηση ειδικής οργανωτικής επιτροπής για την ημερίδα.
Τοπικές εκδηλώσεις ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό με προβολές ταινιών-εκδηλώσεις- συζητήσεις.
Συγκέντρωση στο ΠΥΣΠΕ μαζί με άλλους συλλόγους και στο υπουργείο για την επιστροφή των μετακινηθέντων στα ΠΥΣΠΕ όπου ανήκουν Συντονισμός ΠΕ/ΕΛΜΕ
Για την αξιολόγηση
Συγκέντρωση υπογραφών στο κείμενο του συλλόγου
Στάση εργασίας και οργάνωση κινητοποίησης με στόχο να μπλοκάρουμε και να ακυρώσουμε τις διαδικασίες προώθησης της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης (σεμινάρια, σύλλογοι διδασκόντων κ.λπ.) Όταν κληθούν οι διευθυντές για σεμινάριο, προχωράμε σε επιπλέον στάση εργασίας ώστε η στάση της ΔΟΕ να μετατραπεί σε 24ωρη και προχωράμε σε μαζική συγκέντρωση για την ακύρωση του σεμιναρίου.
Καμπάνια για το ρόλο της αξιολόγησης στην εκπαίδευση (αφίσα/γράμμα/μύθοι/εμπειρία εξωτερικού), κεντρική εκδήλωση μαζί με Συλλόγους – ΕΛΜΕ. Προβάλλουμε τη δική μας θέση για τη λειτουργία του σχολείου με βάση την προηγούμενη απόφαση της ΓΣ
Τα στελέχη εκπαίδευσης που θα εφαρμόσουν τις διαδικασίες αξιολόγησης και θα αξιολογήσουν συναδέλφους δεν έχουν καμιά θέση στα σωματεία μας. Επιπλέον, οι αποφάσεις και οι καταγγελίες των Συλλόγων ΠΕ και των Συλλόγων Διδασκόντων κατά στελεχών εκπαίδευσης είναι δεσμευτικές για τους αιρετούς και την τακτική τους στη διαδικασία κρίσης στελεχών.
ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Το δημόσιο νηπιαγωγείο βάλλεται με τις συμπτύξεις και τις περικοπές, την υποχρηματοδότηση και τις ακατάλληλες υποδομές, την επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, των δεκάδων χιλιάδων προνηπίων που τους στερούν την προσχολική αγωγή και μαζί με αυτά στερούν από έναν ολόκληρο κλάδο χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Οι κυβερνήσεις αρνήθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια τη δίχρονη προσχολική αγωγή, που θα έδινε το δικαίωμα φοίτησης στα διπλάσια νήπια, και θα εξασφάλιζε διπλάσιες οργανικές θέσεις σταθερής και μόνιμης δουλειάς στις νηπιαγωγούς. Ταυτόχρονα, χρησιμοποίησαν επικοινωνιακά το ολοήμερο νηπιαγωγείο ως προσφορά στους εργαζόμενους γονείς και ως τη μόνη διέξοδο για την ανεργία των εκπαιδευτικών. Τώρα ξεχάστηκαν όλα, τα επικοινωνιακά παιχνίδια καλύφθηκαν από τις ατελείωτες περικοπές που επιτάσσουν τα μνημόνια. Το νηπιαγωγείο βρέθηκε για άλλη μια φορά στο στόχαστρο.
Ο στόχος είναι απλός και συγκεκριμένος: η εγκατάλειψη του δημόσιου νηπιαγωγείου, η περικοπή ακόμα περισσότερων θέσεων εργασίας, η παραπέρα ελαστικοποίηση επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων και η νέα αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
Αυτό προκύπτει από:
Α. Πρόωρες αποχωρήσεις μαθητών
Η γενίκευση της πρόωρης αποχώρησης για μεγάλες ομάδες παιδιών έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων στην ομαλή εξέλιξη του προγράμματος. Εκτιμούμε ότι τίθεται σε κίνδυνο η ίδια η ύπαρξη του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, καθώς και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών μας.
Β. Η διαδικασία του γεύματος – Οργάνωση – Προετοιμασία – Ζέσταμα φαγητού –
Με την εγκύκλιο με α.π. Φ.50 /313/138476/Γ1/27-9-2013 το ΥΠΑΙΘ «έλυσε» το πρόβλημα της έλλειψης τραπεζοκόμων στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, υποχρεώνει τον/τη Νηπιαγωγό να εκτελεί χρέη χειριστή τροφίμων – τραπεζοκόμου. Πρόκειται για σαφή υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, αλλά ταυτόχρονα για έκθεση σε σοβαρό κίνδυνο των ίδιων των νηπίων που θα παραμένουν κατά τη διάρκεια προετοιμασίας του γεύματος χωρίς εποπτεία.
Γ. Οι προσλήψεις μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ για θέσεις εργασίας που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και η μετατροπή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε πιλοτική δομή.
Οι εξελίξεις αυτές οδηγούν στη σταδιακή μείωση οργανικών θέσεων που ανοίγει το δρόμο για μηδενικούς διορισμούς μονίμων και αναπληρωτών και σε διαθεσιμότητες-απολύσεις (είναι γνωστή η απαίτηση της ΕΕ και του ΔΝΤ), την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων με δεδομένη τη διεύρυνση της ωρομισθίας και την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Διεκδικούμε :
- Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια (4-6 ετών). Όλα τα παιδιά στο δημόσιο νηπιαγωγείο
- Άμεση Νομοθετική κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί των χιλιάδων νηπιαγωγών που είναι απαραίτητοι για την κάλυψη των αναγκών αυτών- ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, γενναία χρηματοδότηση
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις
- Εγγραφή χωρίς αποκλεισμό όλων των προνηπίων και νηπίων, των παιδιών των εργαζόμενων, ανέργων, μεταναστών στο ολοήμερο νηπιαγωγείο εφόσον το επιθυμούν οι γονείς
- Πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού για τα ολοήμερα νηπιαγωγεία για τη διαδικασία του γεύματος με μόνιμη, σταθερή σχέση κι αξιοπρεπή μισθό. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας του προγράμματος του ΟΑΕΔ.
- Να επεκταθεί άμεσα η σύμβαση των καθαριστριών έτσι ώστε για να καλύπτουν όλο το ωράριο λειτουργίας των σχολείων.
- Να ανακληθεί η εγκύκλιος με θέμα «Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου για το σχολικό έτος 2013», ως προς τα θέματα που αναφέρονται στη πρόωρη αποχώρηση και τη σίτιση.
- Επίλυση των στεγαστικών προβλημάτων
Συμμετοχή και στήριξη με κάθε τρόπο από τον Σύλλογό μας του Συντονιστικού Νηπιαγωγών, το οποίο θεωρούμε αναπόσπαστο μέρος του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών Π.Ε.
Σε συνεργασία με το Συντονιστικό Νηπιαγωγών, θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο τον αγώνα ενάντια στην υποβάθμιση του ρόλου των νηπιαγωγών και του νηπιαγωγείου.
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να στοχοποιείται ο εκπαιδευτικός για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Εξάλλου, οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτοί τη στιγμή είναι άνεργοι «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι σε κάθε μορφή αξιολόγησης, με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει μέτρα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί και στην πράξη η ακύρωση των διαδικασιών που έχουν σχέση με την αξιολόγηση (π.χ. σεμινάρια διευθυντών).
Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει σε όλες τις σχολικές μονάδες το θεσμό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Θεωρούμε ότι στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της κυριολεκτικής αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής, αποδίδοντας τις αστοχίες της στις επιμέρους σχολικές μονάδες.
Ζούμε σε μια περίοδο πλήρους απαξίωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του, όπως εκφράζεται από:
– την οικονομική του εξαθλίωση
– την πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων
– την πολιτική των μηδενικών διορισμών μόνιμων και των ελάχιστων προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών τακτικού προϋπολογισμού, που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία μας
– τις υποχρεωτικές και εκβιαστικές μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα και από περιοχή σε περιοχή
– την υποβάθμιση και ουσιαστική διάλυση των υποστηρικτών θεσμών των σχολείων και της μετατροπής τους σε “πιλοτικές δομές”, με αποτέλεσμα όπου λειτουργούν να λειτουργούν με προσωρινό προσωπικό μέσω των βραχυπρόθεσμων και κακοπληρωμένων προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
- Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης, και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Έτσι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά θεωρείται δεδομένος από τα πριν.
- Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν την επιβίωσή τους, υιοθετώντας πρακτικές προβολής και ανταγωνισμού.
- Να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να στοχοποιείται ο εκπαιδευτικός για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Εξάλλου, οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτοί τη στιγμή είναι άνεργοι «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης απέναντι σε κάθε μορφή αξιολόγησης, με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει μέτρα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί και στην πράξη η ακύρωση των διαδικασιών που έχουν σχέση με την αξιολόγηση (π.χ. σεμινάρια διευθυντών).
ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ
- 1. ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Χαιρετίζουμε τους αγώνες των εργαζομένων στα Πανεπιστήμια της χώρας που για 13η εβδομάδα συνεχίζουν την απεργιακή τους κινητοποίηση, ενάντια στις απολύσεις και διαθεσιμότητες και στη διάλυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η επιχείρηση τρομοκράτησης της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας δεν θα περάσει.
Οι 278 εργαζόμενοι στην πραγματικότητα τίθενται σε αργία γιατί αρνήθηκαν να υποκύψουν στον αυταρχισμό της κυβέρνησης που καλούσε απεργούς να ασκήσουν διοικητικά καθήκοντα. Η απεργία των δώδεκα εβδομάδων γίνεται εμπόδιο στα σχέδιά τους για πλήρη διάλυση του δημόσιου Πανεπιστήμιου.
Η αυτοδίκαιη αργία των 278 απεργών διοικητικών σηματοδοτεί την όξυνση της επίθεσης της κυβέρνησης απέναντι στους μαχητικούς αποφασιστικούς αγώνες των εργαζομένων που συγκρούονται με το σύνολο της πολιτικής της . H κυβέρνηση ζητά από τους εργαζόμενους να σφίξουν μόνοι τους τη θηλιά που τους έχει περάσει στο λαιμό. Χρησιμοποιεί όλα της τα όπλα για να περάσει τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική της.
Να μην υποκύψει κανένας εργαζόμενος στους εκβιασμούς της Κυβέρνησης.
Το Δ.Σ του Συλλόγου μας εκφράζει ολόψυχα την συμπαράσταση και τη αλληλεγγύη του στους απεργούς εργαζόμενους στα Πανεπιστήμια που δεν σκύβουν το κεφάλι.
Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας.
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
2.Ψήφισμα συμπαράστασης στου 10 διωκόμενους για την Παρέλαση του Λαού
Στις 5 Δεκέμβρη, δικάζονται στο τριμελές εφετείο Θεσσαλονίκης, 10 συμπολίτες μας, που συμμετείχαν στην παρέλαση του Λαού, την 28η Οκτωβρίου 2011. Κατηγορούνται για παράνομη βία από κοινού, και για παρεμπόδιση διεξαγωγής της παρέλασης.
Δυο χρόνια μετά, ξαναγράφουν την ιστορία όπως τους συμφέρει. Παρουσιάζουν ως δράση λίγων ανθρώπων, τις μαζικές κινητοποιήσεις του λαού στις παρελάσεις. Θέλουν να σβηστεί απ’ την αγωνιστική μνήμη του λαού, ότι το ΟΧΙ χιλιάδων πολιτών σε δεκάδες πόλεις της χώρας, οδήγησε στην πλήρη απαξίωση και εν τέλει στην πτώση της μνημονιακής κυβέρνησης Παπανδρέου. Θέλουν να τρομοκρατήσουν όσους τολμούν να σηκώσουν κεφάλι απέναντι στις πολιτικές τους, θέλουν να ποινικοποιήσουν το δικαίωμα του λαού να διαδηλώνει και να αντιστέκεται.
Εμείς όμως δεν ξεχνάμε.
Την 28η Οκτωβρίου 2011, πολλές χιλιάδες εργαζόμενοι, άνεργοι, φοιτητές, μαθητές και συνταξιούχοι, στη Θεσσαλονίκη, όπως και σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, έδωσαν στην επαίτιο του ηρωικού ΟΧΙ, το πραγματικό της νόημα, βροντοφωνάζοντας το δικό τους «ΟΧΙ», στην οικονομική «Κατοχή» της χώρας και την καθημερινή εξόντωση.
Την 28η Οκτωβρίου 2011, χιλιάδες συμπολίτες μας, εξέφρασαν την οργή τους για τους εκπροσώπους του πολιτικού συστήματος και της κυβέρνησης, που υπηρετούν πιστά την τρόικα, λέγοντας σε όλα ΝΑΙ. Εξέφρασαν την αγανάκτησή τους, για την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων, που εξαθλιώνει τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού, στερεί τη νεολαία από κάθε προοπτική εργασίας, εκποιεί τον δημόσιο πλούτο, αυξάνει τις στρατιές των ανέργων, συρρικνώνει την Υγεία, την Παιδεία, την Πρόνοια και επιβάλλει την εποπτεία και την πολιτική και οικονομική κηδεμονία στη χώρα μας.
Την 28η Οκτωβρίου 2011, η Θεσσαλονίκη υπήρξε μια από τις ελάχιστες ελληνικές πόλεις που η παρέλαση πραγματοποιήθηκε. Παρέλαση εκείνη τη μέρα έκανε ο λαός, αποκαθιστώντας το πραγματικό της νόημα. Δυο χρόνια μετά το κράτος φαίνεται να ζητά “εκδίκηση” εντάσσοντας την Παρέλαση του Λαού, μαζί με τον αγώνα ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στις Σκουριές, μαζί με όλες τις μεγάλες στιγμές του εργατικού και λαϊκού κινήματος, στη «θεωρία των άκρων», σε μια προσπάθεια αποτροπής κάθε αντίδρασης στην αντιλαϊκή πολιτική τους.
Ό,τι κι αν κάνουν όμως, δε μας φοβίζουν! Εμείς θα συνεχίσουμε στο δρόμο του αγώνα με την ελπίδα ή τη σιγουριά ότι πολύ σύντομα θα ζήσουμε μια ΝΕΑ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ που θα στείλει οριστικά τις αντιλαϊκές πολιτικές στα αζήτητα της ιστορίας. Απαιτούμε την αθώωση και την οριστική παύση κάθε δίωξης σε βάρος των 10 κατηγορούμενων.
- 3. Ψήφισμα συμπαράστασης στην πρόεδρο του Συλλόγου Μολάων Λακωνίας
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη δίωξη της Προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γιάννης Ρίτσος», Παπαδοπούλου Ελισάβετ, με την ασαφή και γενικόλογη κατηγορία της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας. Η συνάδελφος εγκαλείται για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας» μια αναχρονιστική, ασαφή και γενικόλογη κατηγορία μόνο και μόνο γιατί έπρεπε να βρεθεί κάτι να κατηγορηθεί!
Είναι απολύτως ξεκάθαρο πως η δίωξή της έχει συνδικαλιστικό χαρακτήρα, επιχειρεί να τρομοκρατήσει την ίδια και να σταματήσει τη συνεπή αγωνιστική της δράση και στο πρόσωπό της να τρομοκρατήσει τους συναδέλφους και να επιβάλει την υποταγή στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και πραγματοποιείται αμέσως μετά τις δημόσιες αποκάλυψεις από τη συνάδελφο τέτοιων αυθαιρεσιών.
Η συνάδελφος Ελισάβετ Παπαδοπούλου διώκεται γιατί δεν φοβήθηκε. Στην εποχή της αποδιάρθρωσης του σχολείου προς μετατροπή του σε ναό της αγοράς (που δε χωρά μέσα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα) αταλάντευτα υπερασπίζεται δικαιώματα κάθε εκπαιδευτικού.
Η δίωξή της είναι πρωτοφανής και αποτελεί ποιοτικό βήμα το γεγονός πως ποινικοποιείται η τοποθέτηση της αιρετού και προέδρου του συλλόγου επειδή είναι αντίθετη από τη θέση της διοίκησης. Είναι εκφοβιστική ενέργεια που δηλώνει πως οι σύλλογοι και οι αιρετοί θα μπορούν, στο εξής, να τοποθετούνται μόνο εάν η γνώμη τους συμφωνεί με αυτή της διοίκησης!
Η δίωξη της συναδέλφου έρχεται να προστεθεί στη βιομηχανία διώξεων που έχει στηθεί ενάντια σε κάθε αγωνιστή-στρια, στην προσπάθεια χτυπήματος κάθε αντίδρασης απέναντι στις αυθαιρεσίες και τις πολιτικές επιλογές Κυβέρνησης, υπουργείου Παιδείας και διοίκησης. Μετά το νέο πειθαρχικό, τις διώξεις για πράξεις αγώνα εκτός υπηρεσίας, η δίωξη της συναδέλφου Παπαδοπούλου αλλά και η απόπειρα απαγόρευσης των Γενικών Συνελεύσεων με μη έγκριση αδειών για την πραγματοποίησή τους συνιστούν ουσιαστική αναβάθμιση και ένταση της επίθεσης απέναντι στα συνδικαλιστικά και πολιτικά δικαιώματα καθώς τώρα βαπτίζεται ως παράπτωμα η ίδια η συνδικαλιστική δράση.
Είναι άμεση ανάγκη για σύσσωμο το εκπαιδευτικό κίνημα αλλά και τα συνδικαλιστικά όργανα στο σύνολό τους να απαιτήσουν το άμεσο σταμάτημα της διαδικασίας δίωξης της συναδέλφου καθώς ή έστω και τυπική συνέχιση της θα αποτελεί «δεδικασμένο» και πρότυπο για ανάλογες διώξεις στο μέλλον.
Καλούμε κάθε σύλλογο, σωματείο και ομοσπονδία, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ σε άμεσες αποφάσεις στήριξης και συμπαράστασης στη διωκόμενη συνάδελφο και συγκρότησης μετώπου αλληλεγγύης και αγώνα απέναντι στη φάμπρικα διώξεων των αγωνιστών.
4.ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΟΜΠΑ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «Η ΠΡΟΟΔΟΣ»
Σε έγγραφό του με θέμα «Ζητούνται έγγραφες εξηγήσεις», το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, να προχωρήσει σε κλήση του συναδέλφου μας Γιάννη Ρόμπα, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου «Η ΠΡΟΟΔΟΣ» και μέλους του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της Ε’ Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά, για έγγραφη κατάθεση εξηγήσεων.
Ο συνάδελφος παρέλαβε στις 28/11/2013 κλήση εγκαλούμενου σε εξέταση, καθώς με εντολή του Υπουργείου Παιδείας διενεργείται πειθαρχική ανάκριση για τη συνδικαλιστική του δράση. Το «σοβαρό παράπτωμά του» ήταν ότι ως μέλος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της Ε’ Δημοτικής κοινότητας Πειραιά μοίρασε ανακοίνωση της Ένωσης την ημέρα του αγιασμού.
Είναι άξιο απορίας και δείχνει σκοπιμότητα και μεθόδευση το γεγονός ότι η αναφορά γίνεται από γονείς προς το Υπουργείο Παιδείας και μάλιστα ένα μήνα μετά το περιστατικό.
Η επιχειρούμενη δίωξη στοχεύει στον εκφοβισμό ευρύτερα των εκπαιδευτικών, γονιών, εργαζομένων που διεκδικούν τα εργασιακά δικαιώματά τους και συνιστά κατάφωρη ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο.
Είναι σίγουρο ότι το σύστημα θα οξύνει μέχρι τα άκρα την κάθε μορφής καταστολή και τρομοκρατία, γι’ αυτό οι εργαζόμενοι με οργάνωση και αντίσταση στους χώρους δουλειάς. πρέπει να απαντήσουν ενωμένοι, με μαζικούς, ταξικούς αγώνες ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ – ΚΑΜΙΑ ΔΙΩΞΗ
ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Το Δ.Σ. του Α΄ Συλλόγου Αθηνών Π.Ε.
- Στηρίζει το συνάδελφο Γ. Ρόμπα, με κάθε τρόπο, πολιτικά και συνδικαλιστικά.
- Καλεί τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην προβεί σε πειθαρχική δίωξη κατά του συνάδελφου Γ. Ρόμπα
- Καλεί τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ άμεσα με αποφάσεις τους να στηρίξουν, πολιτικά, συνδικαλιστικά και νομικά το συνάδελφο.
- Δηλώνει ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα επιτρέψει σε κανέναν να παρεμποδίσει και να ποινικοποιήσει τη συνδικαλιστική δράση, σε μια περίοδο μάλιστα, όπου οι αγώνες για την ανατροπή της αντιλαϊκής -αντεργατικής πολιτικής είναι σε εξέλιξη.
- Καλούμε τα σωματεία και κάθε εργαζόμενο να καταδικάσουν τη δίωξη και να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στο συνάδελφο.
Τακτική Γενική Συνέλευση, 3 Δεκέμβρη 2013, Αμπελόκηποι
Το προεδρείο της Γ.Σ.
Τουανζόγλου Αργυρώ
Τρανός Χρήστος
Σπηλιοπούλου Κατερίνα