ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ EKTAKTΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (10 – 9 – 2013)

Η έκτακτη ΓΣ του Συλλόγου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 10/9 με την απαρτία που προβλέπει ο κανονισμός λειτουργίας προέδρων. Υπερψηφίστηκε η εισήγηση του ΔΣ για απεργιακή συμπόρευση με την ΟΛΜΕ με πενθήμερη απεργία από Δευτέρα 16/9, νέα ΓΣ στις 20/9 για τη συνέχεια του αγώνα, συγκρότηση απεργιακής επιτροπής και κεντρικής απεργιακής επιτροπής, καταλήψεις σε ΠΥΣΠΕ – Περιφέρεια – Σχολεία, γράμμα προς τους γονείς, συσκέψεις σε κάθε σχολείο με τους γονείς και οργάνωση τοπικών κινητοποιήσεων – κλείσιμο δρόμων, παρέμβαση στον αγιασμό με το γράμμα που (υιοθετήθηκε πρόταση που κατέθεσε συνάδελφος διευθυντής) πρέπει να διαβαστεί από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Το πλαίσιο του αγώνα διαμορφώνεται με το κείμενο της εισήγησης, τις αποφάσεις της τελευταίας τακτικής ΓΣ όπου συμπληρώνονται ως κυρίαρχα τα αιτήματα :

– Κανένας εκπαιδευτικός/κανένας μαθητής εκτός σχολείου

– Καμία διαθεσιμότητα – απόλυση – υποχρεωτική μετάθεση

– Να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες

– Να ανακληθεί η εγκύκλιος Αρβανιτόπουλου για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου.

 

Η αναλυτική εισήγηση του ΔΣ του Συλλόγου που υπερψηφίστηκε :

Η κυβέρνηση, μετά το πολυνομοσχέδιο/νέο μνημόνιο που επέβαλε την αύξηση του ωραρίου, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και μετατάξεις, μετά το μαύρο στις οθόνες μας και το πραξικοπηματικό κλείσιμο της ΕΡΤ, προώθησε μέσα στο κατακαλόκαιρο τη διαθεσιμότητα/απόλυση 12500 δημοσίων υπαλλήλων συμπεριλαμβανομένων και 2500 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας. Η καμπάνα ηχεί πλέον εκκωφαντικά στη δευτεροβάθμια και στέλνει πολλαπλά μηνύματα για τις ραγδαίες εξελίξεις που θα ακολουθήσουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της εκπαίδευσης (τμηματικά ή όχι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για το τελικό αποτέλεσμα). Ενδεικτικά θα πρέπει να συνυπολογιστεί ο υπολογισμός σε ενδεχόμενη λίστα διαθεσιμότητας με βάση μόρια όπου ο ΑΣΕΠ ως τρόπος πρόσληψης βαθμολογείται με 30 και η επετηρίδα με …5, η υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο εργασίας, η εξαγγελία του Αρβανιτόπουλου για επανακαθορισμό της έννοιας της οργανικότητας των εκπαιδευτικών μέσα στο Σεπτέμβριο (Έθνος, Κυριακή 25/8), το κυνήγι κεφαλών των «επίορκων», «αδυνατούντων» και «ανάξιων» και φυσικά οι 10000 αναπληρωτές λιγότεροι και οι μηδενικοί διορισμοί. Ταυτόχρονα, προωθείται νομοσχέδιο για το λύκειο που εντείνει τους εξεταστικούς φραγμούς και επομένως απογειώνει την εντατικοποίηση, τον ανταγωνισμό, τη σχολική αποτυχία : τα φροντιστήρια θα βασιλεύουν από την Α΄ Λυκείου και το οικονομικό βάρος των σπουδών θα αποδεικνύεται όλο και πιο δυσβάσταχτο για τη λαϊκή οικογένεια.

 

Όλα αυτά τα μέτρα, η θυσία χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων και εκπαιδευτικών που προωθούν κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ, υποτίθεται ότι γίνονται στο όνομα του χρέους. Όμως, για να πάρουμε μια ιδέα για την έκταση της οικονομικής και κοινωνικής καταστροφής, το επίπεδο του χρέους ξεπερνάει πλέον τα 321 δις ευρώ, ποσοστό σχεδόν 180% του ΑΕΠ όταν προ μνημονίων και ΔΝΤ κυμαινόταν σε επίπεδο περίπου 130%. Αντίστοιχα, τα επίσημα στοιχεία για την ανεργία, δείχνουν για το Μάη του 2013, 1.381.088 άνεργους ή 27,6% και στους νέους το 64,9% ! Σε αυτή τη συγκυρία που η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει και οι αστικές πολιτικές στοχεύουν στην υποτίμηση του εργατικού κόστους και οδηγούν στην κοινωνική εξαθλίωση την εργαζόμενη πλειοψηφία, οι εργαζόμενοι καλούνται να αφυπνιστούν και να οργανώσουν ένα σκληρό πολύχρονο αγώνα διαρκείας με στόχο την αναχαίτιση των αντιλαϊκών/αντιεκπαιδευτικών μέτρων, την ανατροπή της πολιτικής ΔΝΤ-ΕΕ-κυβερνήσεων και ταυτόχρονα την ανατροπή των πολιτικών εκφραστών αυτής της στρατηγικής και το άνοιγμα μιας άλλης διεξόδου προς όφελος της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Για την ακρίβεια, καλούνται να δώσουν ένα σκληρό, παρατεταμένο αγώνα ζωής και θανάτου για την ίδια τη ζωή τους, τα δικαιώματά τους και τα δικαιώματα των παιδιών τους. Σε αυτόν τον παρατεταμένο αγώνα υπάρχουν και ιδιαίτερες στιγμές αγωνιστικής έκρηξης και σύγκρουσης. Μια τέτοια στιγμή εκτιμούμε ότι μπορεί να είναι το φθινόπωρο που έρχεται. Υπάρχουν ενδείξεις που οδηγούν σε μια τέτοια εκτίμηση :

  • Η επίθεση στη β/θμια με την αύξηση ωραρίου, τις διαθεσιμότητες, τις μετατάξεις και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και η άνοδος των αγωνιστικών διαθέσεων στη βάση των καθηγητών.
  • Η συνεχιζόμενη αντίσταση των εργαζόμενων της ΕΡΤ που συγκροτεί ένα αντίπαλο πόλο συσπείρωσης γύρω από το ραδιομέγαρο και δείχνει ιδιαίτερη αντοχή.
  • Η επίθεση στην υγεία, η αναστάτωση στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
  • Οι ομάδες εργαζομένων που βρίσκονται σε αγωνιστική τροχιά (σχολικοί φύλακες, Κατσέλης, Τσιμέντα Χαλκίδας κλπ)
  • Τα καλέσματα ομοσπονδιών και σωματείων του δημοσίου για γενική απεργία διαρκείας.
  • Το γενικότερο κλίμα δυσαρέσκειας που θα ενταθεί με τα επερχόμενα νέα μέτρα, το νέο ασφαλιστικό, τους πλειστηριασμούς σπιτιών κλπ.
  • Η απόφαση της ΑΔΕΔΥ για 48ωρη απεργία στις 18-19/9 και ΓΣ σε όλους τους κλάδους του δημοσίου για την κλιμάκωση του απεργιακού αγώνα.

Επομένως, διαμορφώνονται προϋποθέσεις μιας γενικευμένης αναμέτρησης για την ανατροπή μνημονίων και πολιτικών κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ για τη συγκρότηση ενός κοινωνικού πανεργατικού μετώπου νίκης και διεξόδου από την κρίση προς όφελος του λαού.

Συνάδελφοι. Τώρα πλέον στο όνομα των μνημονίων διακυβεύεται η μονιμότητα, το ίδιο το δικαίωμά μας στην εργασία. Μπροστά μας ανοίγεται μια ευκαιρία. Οι εργαζόμενοι στο δημόσιο βρίσκονται σε αγωνιστική τροχιά ενώ στην ΟΛΜΕ κυοφορείται απεργιακός αγώνας διαρκείας. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας πρέπει να μπουν τώρα στη μάχη. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να δοθεί μια αποφασιστική σύγκρουση. Θεωρούμε ότι τον πρώτο λόγο τον έχει η βάση των εκπαιδευτικών.

Αποφασίζουμε απεργιακό αγώνα διαρκείας με τη δευτεροβάθμια με τη μορφή των πενθήμερων επαναλαμβανόμενων και με έναρξη τη Δευτέρα 16/9.

Συνυπογράφουμε την κοινή απόφαση των Συλλόγων ΠΕ

Καλούμε συσκέψεις συντονισμού, εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις με τα σωματεία και τους τοπικούς φορείς σε Αμπελόκηπους και Ζωγράφου

Προχωράμε σε πλατιά καμπάνια με αφίσες, πανό και γράμματα προς τους γονείς

Στηρίζουμε και επεκτείνουμε τις δράσεις και τα δίκτυα αλληλεγγύης στα σχολεία και τις γειτονιές μας.

 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

 

Βρισκόμαστε στη δίνη μιας πρωτοφανούς επίθεσης του καπιταλισμού, που θέλει να διασφαλίσει και να διευρύνει τα κέρδη του, από την οικονομική κρίση που ο ίδιος δημιούργησε. Βρισκόμαστε στη δίνη μιας επίθεσης που τσαλαπατά χώρες και λαούς, δικαιώματα και ζωές, με στόχο την επιβολή μιας νέας παγκόσμιας τάξης που θα επαναφέρει τους λαούς, τις κοινωνίες και τους ανθρώπους, πίσω από την εποχή του διαφωτισμού, σε ένα νέο μεσαίωνα. Η επίθεση ενάντια στην κοινωνία καθοδηγείται από το Δ.Ν.Τ., την Ε.Ε., την κυβέρνηση και άλλα κέντρα, με εργαλείο την τραπεζική κυριαρχία.

Μέσα σε λίγες μέρες καταργούνται κατακτήσεις ενός αιώνα : Οι μισθοί μας μετατρέπονται σε «φιλοδώρημα». Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις. Η μονιμότητα καταργείται από το νέο πειθαρχικό «δίκαιο» που μας αντιμετωπίζει όλους ως εν δυνάμει επίορκους. Το αμετάθετο καταργείται από το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Αποδομείται η κοινωνική ασφάλιση και το δικαίωμα στη σύνταξη. Διαλύεται η δημόσια Παιδεία, υγεία, περίθαλψη. Ιδιωτικοποιείται ή ξεπουλιέται κάθε κοινωνικός πλούτος. Η επιτήρηση και ο έλεγχος παίρνουν τη θέση των όποιων ψηγμάτων  πολιτικής ελευθερίας. Και όλα αυτά στο όνομα της «σωτηρίας της χώρας από τα ελλείμματα, το χρέος, τη χρεοκοπία, την οικονομική ύφεση».

Στην εκπαίδευση προωθείται η πλήρης διάλυση της δημόσιας παιδείας και η αντικατάστασή της από το «νέο» σχολείο της αγοράς, το φτηνό, ευέλικτο και ελεγχόμενο σχολείο των λειτουργικών γνώσεων της δια βίου «κατάρτισης». Η πολιτική της κυβέρνησης προσπαθεί να διασπάσει την κοινωνική συμμαχία για την παιδεία, ρίχνοντας τις ευθύνες, με την καθοδηγημένη σπέκουλα των ΜΜΕ, στους εκπαιδευτικούς. Αντικαθιστά τη Δημόσια Παιδεία με την πιστοποιημένη και μετρήσιμη κατάρτιση. Διαλύει την ουσία της δωρεάν παιδείας με την «εξεύρεση πόρων» και το σχολείο της αγοράς. Διασπά το αίτημα της ισότητας, αντικαθιστώντας το με τον ανταγωνισμό μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολικών μονάδων, μέσω της αξιολόγησης και με άμεσο στόχο την κατηγοριοποίηση. Αντικαθιστά την έννοια της καθολικότητας και του σχολείου για όλους με τη λογική της κατάταξης και της ατομικής ευθύνης.Αποκεντρώνει το κόστος και συγκεντρώνει τον έλεγχο. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και ο Καλλικράτης, με το γενικότερο νεοφιλελεύθερο στόχο της απαλλαγής του κράτους από κάθε ευθύνη κοινωνικού δικαιώματος. Σε αυτή την κατεύθυνση καταγγέλλουμε τη δραστική μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ο δρόμος που μας προτείνουν οι κυρίαρχοι είναι η πλήρης καταστροφή μας

Όμως θέλουμε να φωνάξουμε με όλη μας τη δύναμη : Πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος ! Τόσο στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων και της χειραφετημένης συλλογικής υπόστασης, τόσο στο πεδίο της πολιτικής απάντησης, όσο και στο πεδίο της οικονομικής συγκρότησης. Είναι η εργαζόμενη πλειοψηφία, όλοι εμείς, οι άνθρωποι της δουλειάς και του μόχθου που πρέπει να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας και να ανοίξουμε έναν άλλο δρόμο για μας, για τα παιδιά μας και για τη χώρα.

Πρωταρχική προϋπόθεση για την επίλυση όλων των λαϊκών προβλημάτων αλλά και των προβλημάτων του δημόσιου δωρεάν σχολείου, θεωρούμε την αντιπαράθεση με μαζικούς κοινωνικούς δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας με κάθε επίδοξο διαχειριστή της ίδιας αντιδραστικής αντιλαϊκής πολιτικής. Σε μια τέτοια ιστορική στιγμή, είναι ανάγκη να διαμορφωθεί ένα μεγάλο, μαχητικό, πανεκπαιδευτικό, λαϊκό, κοινωνικό μέτωπο σύγκρουσης και αντιπαράθεσης που θα προβάλλει στόχους και αιτήματα που θα απαντούν στην κρίση από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών, ευρύτερα των εργαζομένων και των συλλογικών τους συμφερόντων. Αυτό το μέτωπο πρέπει να οικοδομηθεί στη βάση των εργαζομένων με πρωταγωνιστικό ρόλο των συνδικάτων.

Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι. Να φύγουν τρόικα – Δ.Ν.Τ. – Ε.Ε. από τη χώρα. Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές  που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με το περιβόητο «κούρεμα» και την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου (βλ. Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, Μνημόνια, νέο μισθολόγιο, Δανειακή Σύμβαση κλπ.) που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους, γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και  των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχος των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων. Κατάργηση – απόσυρση όλων των αντιλαϊκών νόμων και μέτρων για : τις περικοπές στους μισθούς την εκπαίδευση και την υγεία, τη φορολογία, την κοινωνική ασφάλιση, την εργατική νομοθεσία.  Εγγυημένος κατώτατος μισθός για όλο το λαό.  Όχι στη φτώχεια και στην εξαθλίωση – δουλειά, στέγη, τροφή, δημόσια και δωρεάν παιδεία και  υγεία για όλους. 

  • Όχι στην πειθάρχηση του νέου ΔΥΚ. Κατάργηση των ν.4057/12 και 4093/12 για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ. Κάτω τα χέρια από τη μονιμότητα και τις σταθερές εργασιακές σχέσεις– καμία εφεδρεία/απόλυση/διαθεσιμότητα/αργία, ούτε στην εκπαίδευση ούτε στον δημόσιο τομέα. Όχι στην κατάργηση του αμετάθετου και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις/μεταθέσεις συναδέλφων.
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο και την εφεδρεία στο δημόσιο. Αντίσταση στην εφαρμογή του – Όχι στη μισθολογική υποβάθμιση – επαναφορά όλων των συναδέλφων στον παλαιό βαθμό και μισθολογικό τους κλιμάκιο.  Ακώλυτη μισθολογική, βαθμολογική εξέλιξη. Αποκατάσταση όλων των αδικιών. Καμία έκπτωση βαθμών – καμία μείωση μισθών. Άμεση αποκατάσταση όλων των απωλειών των τελευταίων ετών. Το ποσό των δώρων που καταργήθηκε να ενταχθεί στους μηνιαίους μισθούς – μείωση των κρατήσεων στους μηνιαίους μισθούς.
  • Όχι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Συλλογικές διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του διδακτικού έργου με πρωταγωνιστή τον Σύλλογο Διδασκόντων.
  • Να αποσυρθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι που καταργούν την κοινωνική ασφάλιση.Υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων. Καθολικό-δημόσιο-κοινωνικό και όχι επαγγελματικό-ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα.  Όχι στο «κούρεμα» των ασφαλιστικών ταμείων – άμεση οικονομική ενίσχυσή τους. Άμεση παροχή όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους –ες.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων – κανένα σχολείο χωρίς πετρέλαιο. Άμεση, έγκαιρη και δωρεάν χορήγηση των βιβλίων στους μαθητές. Ούτε δεκάρα από τις τσέπες των γονιών για πετρέλαιο, βιβλία, θέρμανση, λειτουργικά έξοδα. Καμία συγχώνευση σχολείου – καμιά αύξηση ωραρίου – μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών – κάτω τα χέρια από τα σχολεία μας και τους μαθητές μας.
  • Στήριξη της λειτουργίας του ΚΕΔΔΥ. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής.
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείων και την παροχή ουσιαστικής και δωρεάν επιμόρφωσης προκειμένου να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις του ρόλου μας.
  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου στα επίπεδα της Βθμιας εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει απόλυτη εξομοίωση του ωραρίου σε πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια.
  • Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και πληροφορική χωρίς τελικές εξετάσεις και μόνο με την αποφοίτηση από το Λύκειο. Μοναδική προϋπόθεση να έχουν οι απόφοιτοι προβιβάσιμο βαθμό όλα τα χρόνια στο συγκεκριμένο μάθημα.

Για την αξιολόγηση

Η προώθηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, για την επόμενη σχολική χρονιά, συνδέεται άμεσα με τη γενικότερη αξιολόγηση προσώπων και υπηρεσιών του δημοσίου με στόχο τόσο τον περιορισμό-διάλυση των κοινωνικών υπηρεσιών, όσο και τις απολύσεις προσωπικού, στην προοπτική της μείωσης της συνολικής απασχόλησης στο δημόσιο τομέα κατά 150.000 εργαζομένους μέχρι το 2015. Η σημερινή αναθέρμανση, επομένως, της συζήτησης για την αξιολόγηση είναι μέρος της προσπάθειας αντιδραστικής μεταρρύθμισης του κράτους συνολικά και της δημιουργίας ενός δημόσιου τομέα που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μάνατζερ και ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ένα δημόσιο στο οποίο θα κυριαρχούν οι ιδιώτες και οι ΜΚΟ.

Η αξιολόγηση αποτελεί άμεσα το εργαλείο των εκκαθαρίσεων και των απολύσεων στην εκπαίδευση και σε όλο το Δημόσιο

Δε θα πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση ως έννοια και πρακτική δεν είναι ούτε ουδέτερη, ούτε σχετίζεται με κάποια «αντικειμενική» εκτίμηση του καλού εκπαιδευτικούΣτη σημερινή συγκυρία, η αξιολόγηση εξυπηρετεί το στόχο του κράτους να ελέγξει καλύτερα το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της αγοράς, να υποτάξει τον εκπαιδευτικό στις πολιτικές του επιλογές και να οδηγήσει χιλιάδες συναδέλφους/ ισσες στη μισθολογική και επαγγελματική καθήλωση και τελικά στην ενδεχόμενη απόλυση.

Ήδη οι ρυθμίσεις του νέου μισθολογίου – βαθμολογίου αποδεικνύουν στην πράξη ότι η αξιολόγηση επιδιώκει να περιορίσει το μισθό και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο δημόσιο, ορίζοντας πως ένας προκαθορισμένος αριθμός εκπαιδευτικών θα πρέπει να αξιολογηθεί εκ των προτέρων αρνητικά, προκειμένου να διατηρηθεί η πολιτική της λιτότητας και των μισθολογικών περικοπών. Στη βάση ποιας «αντικειμενικής εκτίμησης» θεωρείται δεδομένο, από τα πριν, πώς μόνο ένα 70% των συναδέλφων είναι ικανό να πάει από το βαθμό Γ στο βαθμό Β και μόνο ένα 30% από το βαθμό Β στο βαθμό Α;

Ήδη τα αξιολογικά κριτήρια που έχει παρουσιάσει το Υπουργείο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποδεικνύουν έμπρακτα, πώς πίσω από τη ρητορική της «συμμετοχικής αξιολόγησης» κρύβεται η λογική του σχολείου της αγοράς, όπου το κάθε σχολείο σαν επιχείρηση θα πρέπει να μεριμνά για την επιβίωσή του στο πεδίο του ανταγωνισμού με τα υπόλοιπα σχολεία.

 Τι πρέπει να κάνουμε όμως απέναντι στον οδοστρωτήρα της αντιεκπαιδευτικής επέλασης ;

Οι Σύλλογοι μας σε αυτή την κατεύθυνση θα εργαστούν για  την ανάπτυξη κοινών αγωνιστικών δράσεων ενάντια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων.

  1. Να συσπειρωθεί η ζωντανή εκπαίδευση στους Συλλόγους/ΕΛΜΕ, στις ΓΣ και τις επιτροπές αγώνα.
  2. Να ενώσουμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ενάντια στην κυβερνητική επίθεση (βιβλία, αξιολόγηση, υποχρηματοδότηση, αδιοριστία, συσσίτια, συγχωνεύσεις κλπ.)
  3. Μέτωπο αγώνα για την αναχαίτιση της αντιλαϊκής επίθεσης και την ανατροπή της πολιτικής ΕΕ – ΔΝΤ – συγκυβέρνησης.

Να μην υπογραφεί το σχέδιο Π.Δ. και ακόμα και εάν υπογραφεί να μείνει στα χαρτιά.

Διεκδικούμε : Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για το μισθολόγιο – βαθμολόγιο και για την αξιολόγηση. Όχι στην αξιολόγηση, τη χειραγώγηση και τις απολύσεις, όχι  στην αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών -εκπαιδευτικών. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

Η απάντηση στα χέρια των εκπαιδευτικών

Θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε διαδικασία έναρξης της αξιολόγησης θα πρέπει να είναι αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς συνολικά και να υπάρξει άμεση αποφασιστική απεργιακή- αγωνιστική  απάντηση με γενικό απεργιακό μπλακ άουτ στην εκπαίδευση. Η αναμέτρηση θα κριθεί με συλλογικούς και όχι με ατομικούς όρους.

Σε αυτά τα πλαίσια, ταυτόχρονα, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων σε οργανωμένη αντίσταση :

  • Καμία συμμετοχή σε προσχηματικό διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας για το παζάρεμα των όρων σφαγής μας μέσω της αξιολόγησης.
  • Κανένας συνάδελφος μέντορας – αξιολογητής. Οι συνάδελφοι διευθυντές και σχολικοί σύμβουλοι να μη γίνουν όργανα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου. Κανείς αξιολογητής στην τάξη. Μπλοκάρισμα – Ματαίωση της διαδικασίας δημιουργίας του μηχανισμού αξιολόγησης από συμβούλους, διευθυντές προϊσταμένους. Να μην συμπληρωθεί καμιά φόρμα αξιολόγησης  από κανέναν.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων σε κάθε σχολείο, οι διευθυντές, οι σχολικοί σύμβουλοι, να αποφασίσουν την άρνηση συμμετοχή τους στην αξιολόγηση και στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων.
  • Κανείς αξιολογητής στην τάξη – οι σχολικοί σύμβουλοι βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους– δεν εξετάζουν, δεν αξιολογούν.
  • Σε περίπτωση έναρξης σεμιναρίων για την αξιολόγηση, δεν συμμετέχουμε – προχωράμε στην ακύρωση τους.
  • Οργανώνουμε κοινή κεντρική εκδήλωση για την αξιολόγηση με τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ.
  • Προχωράμε σε κείμενο υπογραφών όπου δηλώνουμε καθολικά την αντίθεσή μας με την αξιολόγηση.

Συγκρότηση μιας άλλης πρότασης για τη λειτουργία του δημόσιου δωρεάν σχολείου

Η πρόταση αυτή πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής ριζικής κοινωνικής και εκπαιδευτικής χειραφέτησης. Στοιχεία αυτής της πρότασης μπορούν να είναι :

-Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Με προγραμματισμό/αποτίμηση του διδακτικού έργου σε τοπικά/κεντρικά αιρετά συλλογικά όργανα.

-Αυτοδιοίκηση της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει τα ίδια διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.

-Αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, περιεχομένου και στόχων, της μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα νηπιαγωγών και τις καθηγητικές σχολές. Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε αντίστοιχη κατεύθυνση.

-Ανάπτυξη ενός ρεύματος κριτικής ριζοσπαστικής παιδαγωγικής με στόχο τον αγώνα ενάντια στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες και τη διαμόρφωση κριτικά και ελεύθερα σκεπτόμενων προσωπικοτήτων.

Όλα αυτά δεν μπορεί όμως να παραπέμπονται γενικά και αόριστα στο απώτερο μέλλον ούτε να περιμένουμε κάποιους σωτήρες να τα κάνουν πράξη στο όνομά μας : Να ζωντανέψουμε εδώ και τώρα τους Συλλόγους Διδασκόντων στην παραπάνω κατεύθυνση, να οργανώσουμε επιτροπές, ιστοσελίδες και περιοδικά παιδαγωγικής παρέμβασης. Γιατί το παρόν και το μέλλον της εκπαίδευσης είμαστε εμείς !

Για την ειδική αγωγή

Η πολιτική της κυβέρνησης η οποία αποκαλύπτεται και μέσα από το άρθρο 39 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» θα σημάνει την ουσιαστική κατάργηση της δημόσιας, δωρεάν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από συλλογικές δράσεις οφείλουμε να διεκδικήσουμε:

•   Καθιέρωση αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αποκατάστασης των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του Υπουργείου.

•   Διαχειριστικό κρατικό έλεγχο στις ιδιωτικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης και μετατροπή τους σε δημόσιες.

•   Ουσιαστική ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με γενναία αύξηση των δαπανών για την έγκαιρη παρέμβαση (ίδρυση Κέντρων πρώιμης Παρέμβασης), την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση και την προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία. 

•   Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

•   Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης.

•   Μαζικούς διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση (ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, ΕΕΕΕΚ) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών.

•   Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση.

•   Κατοχύρωση παιδαγωγικής – εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες εκεί που παρέχεται η εκπαίδευσή τους, δηλ. μέσα στα σχολεία. Άμεση στελέχωση με το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό.

•   Διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

•   Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων παροχής δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους.

•   Επαναλειτουργία των διδασκαλείων μετεκπαίδευσης, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.

•   Κατάργηση  των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, 3848/2010 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς της ειδικής εκπαίδευσης και ανατρέπουν κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής αγωγής.

•   Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό Τομέα.

 

Για την προσχολική αγωγή

  • Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια
  • Την παροχή εκπαίδευσης σε κατάλληλα σχολικά κτίρια
  • Κάλυψη των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την κάλυψη των αναγκών
  • Μείωση της αναλογίας Νηπιαγωγού /παιδιών
  • Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, χρηματοδότηση της εκπαίδευσης
  • Την υποστήριξη και ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και όχι την προσπάθεια υποβάθμισης και μετατροπής του σε χώρο φύλαξης.
  • Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των Νηπιαγωγών να έχουν το ωράριο των υπόλοιπων συναδέλφων που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Στο πρόγραμμα των νηπιαγωγών κάθε 45λεπτο να υπολογίζεται ως διδακτική ώρα. Στα νηπιαγωγεία δεν μπορεί να υπάρξει διάλειμμα αντίστοιχο με αυτό των δημοτικών. Έτσι θα υπάρξει η αναγκαιότητα επιπλέον νηπιαγωγών στα συστεγαζόμενα ή τα πολυδύναμα νηπιαγωγεία.

 

Επίσης, στη ΓΣ υπερψηφίστηκε ψήφισμα συμπαράστασης στο δημοτικό σύμβουλο Πέτρο Κωνσταντίνου που καλεί να σταματήσουν οι διώξεις σε βάρος του.

 

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.