Περιεχόμενα
- Δίκτυο Αλληλεγγύης
- Η ιστοσελίδα του Συλλόγου
- Νέο μισθολόγιο
- Λειτουργία ΚΕΔΔΥ
- Προϋπολογισμός
- Σχολεία ευθύνης των μελών του Δ.Σ.
Το Δ.Σ. εύχεται σε όλες – όλους
Καλές Γιορτές !
Κανένας μόνος του απέναντι στην κρίση – Δίκτυο Αλληλεγγύης σε όλα τα σχολεία
Ακούω πως στη Νέα Υόρκη
Στη γωνιά της 26ης Οδού και του Μπρόντγουαίη
Στέκει ένας άντρας κάθε βράδυ τους μήνες του χειμώνα
Και στους άστεγους που μαζεύονται βρίσκει ένα καταφύγιο για τη νύχτα
Κάνοντας εκκλήσεις στους διαβάτες.
Ο κόσμος έτσι δε θ’ αλλάξει.
Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις
Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης
Μα ωστόσο λίγοι άνθρωποι βρίσκουνε καταφύγιο για τη νύχτα
Για μια νύχτα τους φυλάγεις απ’ τον άνεμο
Το χιόνι που προορίζονταν γι’ αυτούς πέφτει στο δρόμο.
Σαν διαβάσεις τούτο ‘δω, μην κλείσεις το βιβλίο, άνθρωπε.
Λίγοι άνθρωποι βρίσκουνε καταφύγιο για τη νύχτα
Για μια νύχτα τους φυλάγεις απ’ τον άνεμο
Το χιόνι που προορίζονταν γι αυτούς πέφτει στο δρόμο
Μα ο κόσμος έτσι δε θ’ αλλάξει
Δε θα καλυτερέψουνε ανάμεσα στους ανθρώπους οι σχέσεις
Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης.
Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Καταφύγια για τη νύχτα»
Στα σχολεία της περιοχής μας, η συνολική εικόνα, η καθημερινή ζωή, οι όροι διαβίωσης και η επίδοση των μαθητών αποτελούν αντανάκλαση της ραγδαίας φτωχοποίησης που προκαλούν στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα οι αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ. Η κατάσταση αυτή, που όπως διαπιστώνουμε καθημερινά διαρκώς επιδεινώνεται καθώς η φτώχεια και η ανέχεια απλώνεται γύρω μας, απαιτεί την ένταση των λαϊκών και κοινωνικών αγώνων για την αντατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Απαιτεί ακόμα, τη συγκρότηση ενός δικτύου λαϊκής αλληλεγγύης, αντίστασης και αυτοοργάνωσης, στο οποίο τα σχολεία μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο.
Ήδη σε σχολεία του Συλλόγου μας, εκφράζονται με αυθόρμητο τρόπο καθημερινά, από συναδέλφους και Συλλόγους Γονέων, πρωτοβουλίες και πράξεις αλληλοβοήθειας ή στήριξης μαθητών και οικογενειών. Αυτό το αυθόρμητο ρεύμα κοινωνικής αλληλοβοήθειας που ενεργοποιήθηκε ως τώρα αντανακλαστικά και στηρίχθηκε και από το Σύλλογό μας και από Συλλόγους Διδασκόντων, θεωρούμε ότι πρέπει να αποκτήσει μορφή, δομή και κοινωνική υπόσταση.
Σε αυτή την κατεύθυνση και υλοποιώντας την απόφαση της τελευταίας Γ.Σ. συγκροτούμε Δίκτυο Αλληλεγγύης σε κάθε σχολείο με επιτροπές αγώνα του Συλλόγου και των Συλλόγων Γονέων ή με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων.
Προτείνουμε το δίκτυο αλληλεγγύης, ανεξάρτητα από τη μορφή που θα πάρει σε κάθε σχολείο, να προχωρήσει στις εξής πρωτοβουλίες :
- Καταγραφή των μαθητών και των οικογενειών που έχουν πρόβλημα από τους εκπαιδευτικούς και το Σύλλογο Γονέων
- Καταγραφή των μαθητών που έχουν δυσκολία να καλύψουν ανάγκες ένδυσης ή υπόδησης (π.χ. αθλητικά παπούτσια, μποτάκια, μπουφάν)
- Καταγραφή των μαθητών που υπάρχει ανάγκη να ενισχυθούν π.χ. με ένα σάντουιτς σε καθημερινή βάση
- Καταγραφή οικογενειών που πρέπει να ενισχυθούν με τρόφιμα ή ρούχα ή ακόμα (σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις) και με χρήματα
- Συγκέντρωση τροφίμων και ρούχων από εκπαιδευτικούς και γονείς και διανομή τους
- Συννενόηση με το κυλικείο του σχολείου ώστε με χρηματοδότηση από τη Σχολική Επιτροπή να παρέχει π.χ. ένα σάντουιτς σε συγκεκριμένα παιδιά. Συννενόηση με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων ώστε να παρέχεται δωρεάν σισίτιο σε παιδιά που το έχουν ανάγκη.
- Δωρεάν συμμετοχή στις επισκέψεις σε μουσεία, θέατρα κλπ. συγκεκριμένων παιδιών. Επιδιώκουμε να πετύχουμε εκπτώσεις με τα πούλμαν και τους χώρους επίσκεψης στην παραπάνω λογική.
- Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες για σχολεία αλληλεγγύης μαζί με τη Β΄ ΕΛΜΕ. Ήδη δυο συνάδελφοι προθυμοποιήθηκαν εθελοντικά να συμβάλλουν στη λειτουργία Σχολείου Αλληλεγγύης στο 8ο Δημ. Σχ. Αθηνών ώστε σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων να λειτουργήσει Σχολείο Αλληλεγγύης για εκμάθηση ελληνικών σε μετανάστες γονείς (υπενθυμίζουμε τη λειτουργία με ευθύνη του Συλλόγου μας για πέντε χρόνια αντίστοιχου σχολείου στο σχολικό συγκρότημα Αχαϊας με πέντε εκπαιδευτικούς και 100 γονείς την τελευταία χρονιά). Αντίστοιχα, όσοι-ες συνάδελφοι επιθυμούν, μπορούν να ενισχύσουν εθελοντικά την προσπάθεια τοπικού φορέα στου Ζωγράφου για λειτουργία δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές.
- Ανταλλαγή, ή συλλογή παλιών παιχνιδιών και βιβλίων και διανομή τους.
- Τα παζάρια που συνήθως οργανώνονται στα σχολεία μπορούν να συμβάλλουν στη στήριξη αυτής της προσπάθειας.
- Δικτύωση και κοινή δράση με τους τοπικούς φορείς για τη συνολική κοινωνική στήριξη. Στήριξη και συνεργασία με κάθε αντίστοιχη τοπική πρωτοβουλία. Για παράδειγμα, ο Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος «Ο ΙΛΙΣΟΣ», κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη και από ώρα 6.00μ.μ. – 8.00μ.μ. θα γίνεται στα γραφεία του, Βακχυλίδου 20-22 και Διον. Αιγινήτου, συγκέντρωση τροφίμων από την επιτροπή αλληλεγγύης του συλλόγου, τα οποία θα προορίζονται για άπορες οικογένειες ή άτομα της περιοχής.
Το Δίκτυο Αλληλεγγύης δεν αποτελεί ένα ακόμα φορέα φιλανθρωπίας, αλλά μια κοινωνική προσπάθεια αλληλοβοήθειας των μελών της σχολικής κοινότητας ώστε να αντιμετωπιστεί η κρίση με όρους αλληλεγγύης, συλλογικότητας, αξιοπρέπειας, αυτοοργάνωσης και λαϊκής αντίστασης.
Είναι αυτονόητο ότι όλη η πρωτοβουλία έχει δημόσιο και ανακοινώσιμο χαρακτήρα, αλλά οι οικογένειες ή τα παιδιά που βοηθούνται πρέπει να προσεγγίζονται με πλήρη διακριτικότητα τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο ευρύτερης δημοσιότητας.
Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ σε κοινή δράση και συντονισμό για τα παραπάνω ζητήματα.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει σαφή θέση πάνω στο καυτό ζήτημα της ραγδαίας φτωχοποίησης των μαθητών μας που πλέον παίρνει πανελλαδικά χαρακτηριστικά (βλ. πρόσφατες καταγγελίες σε Μεσολόγγι και Ηράκλειο) και την ανάγκη να συγκροτηθούν δομές αυτοοργάνωσης, αλληλεγγύης και αντίστασης σε επίπεδο σχολικών κοινοτήτων.
ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Η ιστοσελίδα του Συλλόγου μας
Ανέβηκε ήδη στο διαδίκτυο, η ιστοσελίδα του Συλλόγου μας. Αναζητήστε την στη διεύθυνση www.a-athinon.gr, χρησιμοποιήστε την ως πρώτη σελίδα στους περιηγητές σας, συστήστε την σε συναδέλφους και φίλους. Φιλοδοξούμε, πέρα από την άμεση δημοσίευση όλων των ανακοινώσεων και δράσεων του Συλλόγου, να στήσουμε ένα δίκτυο εναλλακτικής πληροφόρησης και άμεσης ενημέρωσης. Επίσης, να διαμορφώσουμε με τη συμβολή όλων των συναδέλφων, μια βάση εκπαιδευτικού υλικού χρήσιμη στη διδακτική μας πράξη.
Καλούνται όσοι – ες συνάδελφοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ομάδα της ιστοσελίδας, να στείλουν μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου. Καλούνται επίσης, όλοι –ες οι συνάδελφοι που επιθυμούν να συνεισφέρουν με διδακτικό υλικό, να στείλουν το υλικό τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου (απαραίτητη προϋπόθεση, το μέγεθος του αρχείου να είναι μικρότερο από 500ΚΒ).
Νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο…
ETH YΠ. |
ΒΑΘΜΟΣ |
Μ.Κ |
καθαρές αποδοχές ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛ Νοέμβριος 2011 |
καθαρές αποδοχές παλιού μισθολογίου Ιούνιος 2011 |
1 |
ΣΤ |
|
677 |
1017 |
2 |
ΣΤ |
|
752 |
1163 |
3~4 |
Ε |
|
861 |
1188 |
5~6 |
Ε |
1 |
874 |
1213 |
7~8 |
Ε |
2 |
888 |
1237 |
9~10 |
Δ |
|
993 |
1263 |
11~12 |
Δ |
1 |
1009 |
1287 |
13~14 |
Δ |
2 |
1024 |
1311 |
15~16 |
Γ |
|
1139 |
1337 |
17~18 |
Γ |
1 |
1158 |
1423 |
19~20 |
Γ |
2 |
1177 |
1449 |
21~22 |
Β |
|
1361 |
1474 |
23 |
Β |
|
1355 |
1499 |
24 |
Β |
1 |
1383 |
1499 |
25-26 |
Β |
1 |
1376 |
1526 |
27-28 |
Β |
2 |
1399 |
1551 |
29 |
Β |
2 |
1393 |
1576 |
30 |
Β |
3 |
1421 |
1576 |
31-32 |
Β |
3 |
1415 |
1602 |
33-35 |
Β |
4 |
1438 |
1627 |
– Οι πρώτες 4 στήλες του πίνακα αντλήθηκαν από την ιστοσελίδα της ΔΟΕ, αφορούν την περίπτωση άγαμου εκπαιδευτικού και επεξεργάστηκαν από τον ειδικό συνεργάτη της ΔΟΕ, Μπαλάγκα Γιάννη. (Αναλυτικά οι πίνακες για όλες τις κατηγοπρίες στο http://www.doe.gr/11/nm301011.xls και σχετική ανάλυση του μισθολογίου : http://www.doe.gr/11/nm011111.pdf) Η 5η στήλη αφορά τις καθαρές μας αποδοχές πριν την εφαρμογή του μισθολογίου που είναι ήδη μειωμένες λόγω των περικοπών που επέβαλλαν οι μνημονιακές πολιτικές.
Η αντίστροφη κλιμάκωση των μειώσεων ξεκινά από το -35 % για το νέο και καταλήγει στο -16 % για τον παλιό συνάδελφο. Έτσι ένας συνάδελφο με 5 χρόνια υπηρεσίας έχει χάσει σε σχέση με τον Ιούνιο 2011 339 ευρώ! Η διαφορά είναι τεράστια και ουσιαστικά συνιστά αλλαγή καταναλωτικού προτύπου ακόμα και αλλαγή κοινωνικού στρώματος. Μέσα σε 4 μήνες προλεταριοποιηθήκαμε !
– Τα ποσά που καταγράφονται στη στήλη (4), εκφράζουν το μέγιστο που μπορεί να πάρει ένας εκπαιδευτικός τους επόμενους μήνες, καθώς, πέρα από τη διαφαινόμενη πιθανότητα και νέων περικοπών λόγω της πολιτικής λεηλασίας των εργαζομένων που ακολουθούν ΔΝΤ –ΕΕ-συγκυβέρνηση, υπάρχει το δεδομένο της παρακράτησης της ειδικής εισφοράς σε μηνιαία βάση και της αυξημένης παρακράτησης λόγω μείωσης του αφορολόγητου στα 5.000 ευρώ. Το νέο μισθολόγιο έχει ημερομηνία εφαρμογής από 1-11-2011, άρα θα υπάρχουν και αναδρομικές κρατήσεις με την υλοποίησή του (πιθανόν το Φεβρουάριο του ΄12) που θα ψαλιδίσουν ακόμα περισσότερο τις αποδοχές μας.
– Τις τελευταίες μέρες έγινε γνωστό από αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ ότι τους έγινε περικοπή μισθού του Νοέμβρη κατά 20% από το ποσό που αναγράφεται στη σύμβαση που υπέγραψαν. Όποιος –α συνάδελφος που πληρώνεται από προγράμματα ΕΣΠΑ παρατηρεί μειώσεις στις αποδοχές του σε σχέση με την αρχική σύμβαση που υπέγραψε, να επικοινωνεί με το Σύλλογο.
– Το σημείο-τομή του νέου μισθολογίου σε σχέση με το παλιό είναι ότι ενώ μέχρι τώρα θεωρούνταν δεδομένο ότι η προϋπηρεσία δίνει βαθμό και αύξηση, με το ΝΜ αυτό τίθεται υπό αίρεση. Η μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή μας δεν είναι δεδομένη αφού ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΑΘΜΟ. Τα ΜΚ και πολύ περισσότερο οι βαθμολογικές προαγωγές, δεν έρχονται απλά με την προϋπηρεσία αλλά «με την επίτευξη των στόχων» και την αξιολόγηση. Αυτό συνιστά ΤΕΡΑΣΤΙΑ αλλαγή στη ζωή του εργαζόμενου εκπαιδευτικού αλλά και στη σχολική ζωή.
Επίσης, για την κατάταξη σε βαθμούς και κλιμάκια, στη σελίδα 25 της ερμηνευτικής εγκυκλίου του Υπουργείου Οικονομικών αναφέρεται: “… για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων απαιτείται η παρέλευση διετίας ή τριετίας ανάλογα με το βαθμό στον οποίο έχει ενταχθεί ο υπάλληλος. Αυτό σημαίνει ότι ο πλεονάζων χρόνος που τυχόν απομένει μετά την ανωτέρω μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων στους οικείους βαθμούς και Μ.Κ. δεν θα ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο. Συνεπώς, το επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο σε όλους τους υπαλλήλους θα δοθεί μετά την παρέλευση διετίας ή τριετίας από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων του κεφαλαίου δεύτερου του κοινοποιούμενου νόμου (1-11-2011)”.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι ο πλεονάζων χρόνος σε ένα μισθολογικό κλιμάκιο διαγράφεται! Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί βλέπουν να διαγράφεται προϋπηρεσία 5, 10, 15 μηνών κλπ. Γιατί έτσι θέλει η νέα ιερά συμμαχία συγκυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ.
– Τις αμέσως επόμενες ημέρες και μέχρι τις 20 Δεκέμβρη, θα πραγματοποιηθεί από τα υπηρεσιακά συμβούλια η κατάταξή μας στο νέο βαθμολόγιο, με αποτέλεσμα τη βαθμολογική μας υποβάθμιση. Οι συνάδελφοι που έχουν χρόνο υπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να προσκομίσουν τα αντίστοιχα δικαιολογητικά (ένσημα, βεβαιώσεις αποδοχών κλπ.) καθώς μπορούν να προσθέσουν έως 7 χρόνια στην υπηρεσία τους. Σε κάθε περίπτωση, μετά τη βαθμολογική κατάταξη, θα υπάρχει δυνατότητα για ενστάσεις. Για οποιοδήποτε πρόβλημα μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με τα μέλη του Δ.Σ.
Το ΝΜ, λοιπόν, μειώνει άμεσα τους μισθούς μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το βιοτικό μας επίπεδο αλλά και για τη δημόσια παιδεία, σπρώχνει τους εκπαιδευτικούς, στο βιοπορισμό το απόγευμα και στην απαξίωση της κανονικής τους δουλειάς, προάγει τον ανελέητο ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών μες στο ίδιο σχολείο αλλά και μεταξύ των σχολείων, ιδίως με την καθιέρωση του Κινήτρου Επίτευξης Στόχων (άλλο, ξεχωριστό κεφάλαιο του ΝΜ αυτό που κινείται στην ίδια ακριβώς λογική), οξύνει τις οριζόντιες διαιρέσεις και διαλύει πραγματικά τη συλλογικότητα μες στο σχολείο και στον κλάδο, αφού κανείς δε θα παίρνει τον ίδιο μισθό με το διπλανό του, ακόμη κι αν έχει τα ίδια χρόνια και προσόντα, περιορίζει την παιδαγωγική ελευθερία, οδηγεί σε φαινόμενα ψυχολογικής κατάρρευσης χιλιάδες εκπαιδευτικούς, λόγω της απότομης μετάβασης σε ένα πολύ πιο άσχημο εργασιακό καθεστώς, στρώνει το έδαφος για αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις-αποσπάσεις-κτλ), αλλά και για την επέλαση της εφεδρείας στην εκπαίδευση, αφού ο νόμος εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς μέχρι τον Ιούνιο του 2012, ενισχύει τον κομματισμό στο δημόσιο, με το Κίνητρο Επίτευξης Στόχων που στοχεύει στην πειθάρχηση και τη χειραγώγηση των δημοσίων υπαλλήλων.
Το ΝΜ είναι ένα οικονομικό, διοικητικό, πολιτικό, ιδεολογικό εξάμβλωμα που μας οδηγεί στην οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση, την κατάργηση του οποίου πρέπει κάθε προοδευτικό μόρφωμα και πολίτης στη χώρα μας να κάνει σημαία του. Κάθε λαϊκό κίνημα στο μέλλον πρέπει να έχει ως στόχο την κατάργησή του αφού δεν μπορεί να μεταρρυθμιστεί ούτε να βελτιωθεί γιατί είναι δομημένο ολόκληρο με την ίδια αντιλαϊκή φιλοσοφία.
Για το παρόν και το μέλλον των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Ο Σύλλογός μας έχει εκφράσει την ξεκάθαρη αντίθεσή του με το προσχέδιο νόμου για την οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της εκπαίδευσης « Πρώτα ο μαθητής, Πρώτα η Σχολική Μονάδα. Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο». Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο ολοκληρωτικής έμπνευσης, που φιλοδοξεί να οικοδομήσει το φθηνό και αυταρχικό σχολείο της αγοράς. Σε αυτά τα πλαίσια και αφού μελετήσαμε την εμπεριστατωμένη ανακοίνωση – διαμαρτυρία της Συντονιστικής Επιτροπής Εργαζομένων Κ.Ε.Δ.Δ.Υ και Σ.Μ.Ε.Α.Ε που λάβαμε από εργαζόμενους στο Α΄ ΚΕ.Δ.Δ.Υ. – μέλη του Συλλόγου μας, δηλώνουμε ότι :
- Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε σχέδιο κατάργησης των ΚΕΔΔΥ.
- Αγωνιζόμαστε ενάντια στην υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και την κατάρρευση ή κατάργηση πολύτιμων σχολικών δομών στο όνομα της κρίσης και των περικοπών.
-Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε., τις ΕΛΜΕ και τους φορείς του γονεϊκού κινήματος σε κοινό αγώνα.
-Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να υποστηρίξει τον αγώνα για την υπεράσπιση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ και την αναβάθμιση του δημόσιου ρόλου της Ειδικής Αγωγής.
Απόσπασμα από το κείμενο διαμαρτυρίας :
ΖΗΤΑΜΕ
- να μη γίνουν όμηροι ενός πρόχειρου πολιτικού σχεδιασμού χιλιάδες μαθητές και γονείς
- να μην προχωρήσει το Υπουργείο στην κατάργηση των ΚΕΔΔΥ που αποτέλεσαν για χρόνια θεμέλιο για την ειδική εκπαίδευση
- να μη χαθεί καμία οργανική θέση εργαζομένου στα ΚΕΔΔΥ
- να διατηρηθεί η αυτονομία των ΚΕΔΔΥ
ΖΗΤΑΜΕ
- την πραγματική σύνδεση γενικής και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
- την πραγματική και όχι την υποκριτική, πολιτειακή και κρατική μέριμνα για την ειδική εκπαίδευση και την πραγμάτωση των σκοπών της
Η Συντονιστική Επιτροπή Εργαζομένων Κ.Ε.Δ.Δ.Υ και Σ.Μ.Ε.Α.Ε
Προϋπολογισμός 2012 : Νέα δραματική μείωση των δαπανών για την Παιδεία
Σε νέα δραματική μείωση των δαπανών για την παιδεία προχωρά η συγκυβέρνηση με το σχέδιο του αντιλαϊκού κρατικού προϋπολογισμού για το 2012.
Στο Προσχέδιο Κρατικού Προϋπολογισμού 2012 επισημαίνεται ότι «σημαντικές εξοικονομήσεις αναμένονται να επέλθουν από προγραμματιζόμενες συγχωνεύσεις υπηρεσιών και φορέων με δράσεις όπως : Νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας, με συγχωνεύσεις σχολείων, ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.λπ.,».
Την ίδια ώρα που, σύμφωνα με τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2012 το 71,1% των κρατικών δαπανών (120,9 δισ. ευρώ) πηγαίνουν στους τόκους, τα χρεολύσια και την ενίσχυση των τραπεζών, μόλις το 11,4% των δαπανών(19,4 δισ.) αφορούν μισθούς και συντάξεις του δημοσίου και 10.1% (17,1 δισ.) υγεία, παιδεία, ασφαλιστικά ταμεία, συγκοινωνίες. Το μισθολογικό κόστος στο δημόσιο περιορίζεται κατά σχεδόν 1 δις ευρώ σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2011 λόγω του νέου μισθολογίου, ενώ μειώνονται οριακά τα ποσά για συντάξεις παρά τη μαζική συνταξιοδότηση εργαζόμενων τα προηγούμενα δύο χρόνια.
Την ίδια ώρα που προβλέπεται αύξηση των δαπανών για το ΝΑΤΟ (κατά 16,8%), για εξοπλιστικά προγράμματα (κατά 67%) και για τις δυνάμεις καταστολής (κατά 4,4%) οι δαπάνες για την παιδείας κατρακυλούν στο 2,75% στο ΑΕΠ ή 3,39% στις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, που είναι το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων δεκαετιών, σε απόλυτες τιμές μεταφράζεται σε μείωση 1,2 δισ. περίπου σε σχέση με το 2009. Από 6,268 δις το 2011 σε 5,733 δις το 2012 με 400εκ μείωση του κονδυλίου μισθών/συντάξεων.
Πιο συγκεκριμένα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο προϋπολογισμός του 2012 προβλέπει 1.747.780.000 ευρώ και είναι μειωμένος κατά 143.280.528 ευρώ σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2011 που ήταν ήδη σημαντικός πετσοκομμένος σε σχέση με το 2010. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα κονδύλια που προϋπολογίζονται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα 1.744.915.000 ευρώ αφορούν μισθούς και συντάξεις. Και αυτό το ποσό είναι μειωμένο από τον περσινό προϋπολογισμό κατά 128.974.757 ευρώ, πράγμα που αντανακλά στις νέες μειωμένες αποδοχές των εκπαιδευτικών αλλά και σε λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Τεράστια μείωση, όμως, εμφανίζεται και στις λειτουργικές δαπάνες για την πρωτοβάθμια που για το 2012 είναι 2,9 εκατ. ευρώ, από 17,2 εκατ. ευρώ στον περσινό προϋπολογισμό.
Η νέα κυβέρνηση έχει σαφείς επιλογές και στόχους στα πλαίσια της πολιτικής που επιβάλλουν τρόικα – ΔΝΤ – Ε.Ε. Δικός μας μονόδρομος είναι ο αγώνας μαζί με όλους τους εργαζόμενους για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, για να υπερασπίσουμε το δικαίωμα στη ζωή, στη σταθερή εργασία, στην αξιοπρέπεια, στη δημόσια δωρεάν παιδεία.
Σχολεία ευθύνης των μελών του Δ.Σ.
Με βάση τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου, σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία ευθύνης κάθε μέλους του Δ.Σ. έχουν ως εξής :
– Μαριόλης Δημήτρης : 8ο, 12ο, 16ο, 17ο, 106ο, 115ο Δημ. Σχ. Αθηνών, 9ο Ειδ. Δ.Σχ. Αθηνών, 12ο, 17ο, 33ο, 42ο, 57ο, 101ο, 124ο, 132ο Νηπιαγωγεία Αθηνών
– Τρανός Χρήστος : 5ο, 6ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 15ο, 107ο Δημ. Σχ. Αθηνών, Α΄ 6/θ, 3/θ, 1/θ Πειραματικά ΠΤΔΕ, Δημ. Σχολεία και Νηπιαγωγεία Νοσοκομείων Παίδων «Αγία Σοφία» και «Αγλαΐα Κυριακού», 5ο, 6ο, 11ο, 12ο Νηπ. Ζωγράφου, 15ο, 20ο Νηπ. Αθηνών,
– Καππής Γιώργος : 2ο, 3ο, 4ο, 9ο, 10ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 1ο, 4ο, 7ο, 9ο, 17ο, 18ο Νηπ. Ζωγράφου, Β΄ Πειραματικό ΠΤΔΕ, Ειδικό Πειραματικό Μαρασλείου ΠΤΔΕ, Πειραματικό Πανεπιστημίου
– Γκρέκας Παναγιώτης : 7ο, 8ο, 12ο, 15ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 3ο, 8ο, 13ο, 14ο, 16ο
– Γράψα Φωτεινή : 1ο, 19ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, 2ο, 10ο Νηπ. Ζωγράφου
– Παπαποστόλου Ελένη : 10ο, 18ο Δημ. Σχ. Αθηνών, 18ο, 40ο, 41ο, 102ο Νηπ. Αθηνών
– Ζαχούλου Δέσποινα : 104ο Δημ. Σχ. Αθηνών, 16ο, 77ο Νηπ. Αθηνών
Κάθε μέλος του Δ.Σ. έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες και το δικαίωμα να επισκέπτεται και να ενημερώνει όλες τις σχολικές μονάδες του Συλλόγου μας.