Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τη σθεναρή αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος στην προώθηση της αξιολόγησης των ν.4823 και ν.4692 και επιπλέον, χάνει το ένα δικαστήριο μετά το άλλο, με πιο πρόσφατη τη θετική δικαστική απόφαση για τη μονιμοποίηση ακόμα 16 νεοδιόριστων του 2020 στα Χανιά. Γι’ αυτό έχει πλέον κλιμακώσει σε πρωτοφανές επίπεδο τις διώξεις, τις παραπομπές σε πειθαρχικά και τις καθαιρέσεις από θέση στελέχους των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη νόμιμα κηρυγμένη απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της ΔΟΕ (και της ΑΔΕΔΥ για την ΟΛΜΕ και το ΕΕΠ-ΕΒΠ αντίστοιχα). Η φρενίτιδα με την οποία αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς το Υπουργείο δεν είναι δείγμα υπεροχής και νίκης, αντίθετα, δείχνει την πλήρη αποτυχία του να επιβάλλει με στοιχειωδώς συναινετικά μέσα την αξιολόγηση, κάτι που το υποχρεώνει να προχωρήσει όχι απλά σε αυταρχικές λογικές αλλά στο ύστατο σημείο: να επιστρατεύσει ένα πογκρόμ διώξεων, φόβου και τρομοκρατίας. Απέναντι σε αυτή την επίθεση, ακριβώς εξαιτίας της παραπληροφόρησης που αποτελεί ένα ακόμα όπλο των μηχανισμών του Υπουργείου σε αυτόν τον ασύμμετρο πόλεμο, επανερχόμαστε για να επισημάνουμε στοιχειώδη δικαιώματα, βήματα και συλλογικές πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσουμε και να απαντήσουμε σε ερωτήματα που συχνά τίθενται από συναδέλφους/ισσες.
Με βάση τα παραπάνω ξεχωρίζουμε ορισμένα βασικά στοιχεία, που μπορούν να στηρίξουν τον αγώνα μας από εδώ και πέρα:
- Μήπως διώκομαι γιατί συμμετείχα σε παράνομη απεργία;
Η Απεργία Αποχή (ΑΑ) που έχει προκηρύξει η Ολομέλεια Προέδρων την 1/4/2024 είναι σε ισχύ και είναι απολύτως νόμιμη. Κάθε απεργία είναι νόμιμη και κρίνεται αυτοτελώς μόνο σε δικαστήριο. Δεν υπάρχει δικαστική απόφαση που να έχει κρίνει παράνομη την ΑΑ της 1/4/2024. Τα δικαστήρια δεν έχουν δηλαδή κληθεί να ελέγξουν τη νομιμότητα ή όχι αυτής της απεργίας, δεν υπάρχει δικαστική απόφαση που να την κηρύσσει παράνομη. Επομένως, οι συμμετέχοντες σε αυτή, συμμετέχουν σε μια νόμιμη μαζική αποχή από ένα δευτερεύον καθήκον που επιβλήθηκε με το νόμο και το οποίο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα διδακτικά τους καθήκοντα.
Μπορεί να στηριχτεί πειθαρχική δίωξη για τη συμμετοχή σε αυτή την απεργία-αποχή; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι. Η συμμετοχή σε μία νόμιμη απεργία (και κάθε απεργία που δεν έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια είναι νόμιμη) δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί πειθαρχικό παράπτωμα το οποίο θα ελέγξει στη συνέχεια το πειθαρχικό όργανο. Συμμετέχοντας στην (ΑΑ) ο εκπαιδευτικός ασκεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, για όσο χρόνο η απεργία δεν προσβάλλεται δικαστικά. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη νομολογία, μέχρι την αμετάκλητη δικαστική κρίση μιας απεργιακής κινητοποιήσεως από το αρμόδιο Δικαστήριο, αυτή διατηρεί το τεκμήριο της νομιμότητας, το οποίο καλύπτει τους απεργούς υπαλλήλους. Με βάση το παραπάνω, όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην ΑΑ αλλά και τις στάσεις εργασίας της Δ.Ο.Ε. λαμβάνουν μέρος σε μια νόμιμη απεργιακή κινητοποίηση και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί πειθαρχικό αδίκημα σε βάρος τους. Τα πειθαρχικά συμβούλια βεβαίως μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα εργαλείο φόβου ακόμη και όταν δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί πειθαρχικό αδίκημα. Επιπλέον, όσο πιο μαζική είναι η συμμετοχή σε μία απεργία, τόσο περισσότερο αδυνατίζει το πολιτικό και νομικό υπόβαθρο για την κίνηση πειθαρχικών διαδικασιών.
2.Ποιο αδίκημα έχω κάνει;
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουμε σε νόμιμη απεργία δεν έχουμε τελέσει κανένα αδίκημα, αφού είναι προφανές ότι η άσκηση ενός νόμιμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλης μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου. Προφανώς, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει την απόφαση των δικαστηρίων ή των πειθαρχικών συμβουλίων, ωστόσο, οι έως τώρα δικαιώσεις μας στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας και στη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής και η μονιμοποίηση 45 συναδέλφων νεοδιόριστων του 2020 χωρίς αξιολόγηση, αποτελούν ένα ισχυρό προηγούμενο και συνιστούν πλήγμα για την κυβέρνηση και τον αυταρχικό της κατήφορο.
3) Τι γίνεται με τα στελέχη εκπαίδευσης που έχουν καθαιρεθεί;
Για τις παύσεις-καθαιρέσεις των προϊσταμένων και διευθυντών που εντάσσονται επίσης στο πλαίσιο της απεργοσπαστικής τακτικής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ισχύουν όλα τα παραπάνω. Για την αντιμετώπισή τους προχωράμε σε προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια και έχουμε σοβαρά ερείσματα και μεγάλες πιθανότητες να δικαιωθούν οι συνάδελφοι. Συγκεκριμένα, αναφέρουμε τις περιπτώσεις προϊσταμένων και διευθυντών μέλη του Συλλόγου ΠΕ Αριστοτέλης που συμμετέχουν στην ΑΑ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που έχει κηρύξει ο Σύλλογος, που καθαιρέθηκαν από τη θέση τους και δικαιώθηκαν στα διοικητικά δικαστήρια που ακολούθησαν. Επίσης, με πρόσφατη απόφαση του Εφετείου Ιωαννίνων, δικαιώθηκαν διευθυντές που είχαν καθαιρεθεί. Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ισχυρό δεδικασμένο που δε μπορεί να αγνοηθεί.
4) Δικαιούται η υπηρεσία να μη με μονιμοποιήσει μετά το πέρας της διετίας από το διορισμό μου;
Η μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αποτελεί ευθεία παράβαση του θεσμικού πλαισίου των δημοσίων υπαλλήλων όπου η αξιολόγηση δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο για τη μονιμοποίηση των δοκίμων στο υπόλοιπο δημόσιο. Από αυτή την πλευρά είναι και χρήσιμο και απαραίτητο, μαζί με όλες τις αγωνιστικές μορφές του εκπαιδευτικού κινήματος να ακολουθήσουμε και το νομικό δρόμο διεκδίκησης, χωρίς αυταπάτες για τις πρακτικές κυβερνητικών παρεμβάσεων και νομικών εκτροπών του ΥΠΑΙΘΑ. Για τις διαδικασίες της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων ο δρόμος παραμένει ανοιχτός. Δεν μας περιορίζουν τα πειθαρχικά, αν γίνουν, καθώς αυτά, αν προχωρήσουν, γίνονται μετά την παρέλευση της διετίας (2022, 2023 και 2024 αντίστοιχα) κατά την οποία θα έπρεπε να έχουν μονιμοποιηθεί οι συνάδελφοι με βάση το Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα (ΔΚ) και έτσι δε συνδέεται η συμπλήρωση της διετίας με εκκρεμή πειθαρχική δίωξη που εμποδίζει την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση. Ήδη έχουν κατατεθεί από τη ΔΟΕ οι μαζικές προσφυγές για το σύνολο των συναδέλφων του 2020 και 2021. Ήδη, υπάρχουν Σύλλογοι οι οποίοι μετά από επίμονες αλλά μάταιες εκκλήσεις στη ΔΟΕ έχουν καταθέσει δικαστικές προσφυγές για το 2022 (Α΄ Αθηνών, Αριστοτέλης, Άνω Λιοσίων «Ηρώ Κωνσταντοπούλου) και αρκετοί ακόμα που έχουν καταθέσει τις αιτήσεις μονιμοποίησης στα ΠΥΣΠΕ και ακολούθως θα προχωρήσουν στις προσφυγές.
5) Μήπως η εκδίκαση των προσφυγών των νεοδιόριστων του 2022 επηρεάζει αρνητικά εκείνες του 2021 και γι’ αυτό πρέπει να αναμένουμε;
Καμία σχέση δεν έχει η έκβαση των δικαστικών προσφυγών του 2022 με εκείνες του 2021. Από την άλλη, για τους/τις εκπαιδευτικούς νεοδιόριστους του 2022, η δικαστική προσφυγή ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση τους σε περίπτωση παραπομπής σε πειθαρχικό. Επομένως, οποιαδήποτε τακτική αναμονής για το 2022 το μοναδικό αποτέλεσμα που έχει (για να μην πούμε τον πραγματικό στόχο που έχει) είναι να αποθαρρύνει τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους του 2022, του 2023 και του 2024 και να τους οδηγήσει να υποκύψουν. Όχι, οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι απεργοί πρέπει να συνεχίσουν τον αγώνα με τα σωματεία δίπλα τους κι αν δεν είναι δίπλα τους πρέπει να τα υποχρεώσουν να είναι.
6) Μήπως η Διοίκηση πρέπει να ελεγχθεί για παράνομες πράξεις;
Οι κλήσεις σε πειθαρχικό εκπαιδευτικών επειδή συμμετέχουν σε μια νόμιμη απεργία, για την οποία η κυβέρνηση δεν έχει προσφύγει στα δικαστήρια παραβιάζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας. Η πειθαρχική δίωξη αρχίζει είτε με την κλήση του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο, είτε με την παραπομπή του στο Πειθαρχικό Συμβούλιο (αρ. 122 ν.3528/2007). Στην περίπτωσή μας έχουμε απευθείας παραπομπή στο Πειθαρχικό, διότι ο πειθαρχικός Προϊστάμενος θεωρεί ότι η περίπτωση «επισύρει ποινή ανώτερη» της αρμοδιότητάς του.
7) Το παραπεμπτήριο έγγραφο επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή ή άλλο δημόσιο όργανο, είτε στον ίδιο τον υπάλληλο προσωπικά, είτε στην κατοικία που έχει δηλώσει στην υπηρεσία του, σε πρόσωπο με το οποίο συνοικεί. Δεν απαιτείται, συνεπώς, κοινοποίηση με δικαστικό επιμελητή, αλλά μπορεί να επιδοθεί από οποιοδήποτε άλλο δημόσιο όργανο (π.χ. Διευθυντής Σχολείου, κλητήρας κλπ.) (αρ.124 παρ. 2 και 138 ν.3528/2007)
8) Τι κάνω όταν παραλαμβάνω το παρεπεμπτήριο έγγραφο;
Όταν παραλαμβάνουμε το παραπεμπτήριο έγγραφο υπογράφουμε συμπληρώνοντας: «Με τη ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου, καθώς συμμετέχω στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση που έχει κηρύξει η ΔΟΕ απός τις 1/4/2024 (ή η ΑΔΕΔΥ για το ΕΕΠ-ΕΒΠ)». Αμέσως επικοινωνούμε με το ΔΣ του Συλλόγου μας και στο επόμενο διάλειμμα συγκεντρώνεται το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου για ενημέρωση και αλληλεγγύη.
Η στάση μας στα πειθαρχικά συμβούλια πρέπει να είναι κοινή, με βάση τη στήριξη των δικηγόρων των σωματείων μας. Αυτό σημαίνει πως όσοι πάνε σε μία τέτοια ακρόαση πρέπει να χρησιμοποιήσουν το ίδιο ακριβώς υπόμνημα που θα συντάξουν οι δικηγόροι ώστε να μην υπάρχουν σφάλματα στην πειθαρχική διαδικασία.
9) Και μετά την παραλαβή του;
Μετά την κοινοποίηση του παραπεμπτηρίου, ο φάκελος της υπόθεσης διαβιβάζεται στο αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο. Το παραπεμπτήριο έγγραφο δεν ανακαλείται (αρ. 124 αρ.4 ν.3528/2007). Αυτό σημαίνει ότι, παρότι τυπικά δεν υπάρχει τρόπος να παρθεί πίσω ή να σταματήσει η πειθαρχική διαδικασία, επιμένουμε συνδικαλιστικά και πολιτικά να πιέζουμε να σταματήσουν οι διώξεις, να τις πάρει πίσω το ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΙΠΕ.
Ακολούθως και προκειμένου ο υπάλληλος να συντάξει την απολογία του, μπορεί και πρέπει να αιτηθεί και να λάβει αντίγραφο του πειθαρχικού φακέλου. Η ενέργεια αυτή θα γίνει από το δικηγόρο κάθε Συλλόγου.
10) Ποια είναι σήμερα η εικόνα στα πειθαρχικά συμβούλια;
Καμία υπόθεση παραπομπής εκπαιδευτικών για συμμετοχή στην απεργία-αποχή δεν έχει εξεταστεί ως τώρα. Σε γενικές γραμμές η πειθαρχική διαδικασία κινείται με αργούς ρυθμούς, καθώς υφίσταται σημαντική καθυστέρηση στις συνεδριάσεις των Πειθαρχικών Συμβουλίων. Για παράδειγμα, στο πειθαρχικό συμβούλιο της Αττικής εξετάζονται αυτή την περίοδο υποθέσεις του 2022, του 2021 ακόμη και του 2020, ενώ μετά την πενταετία παραγράφονται!
11) Όταν έρθει η ώρα να εξεταστεί η υπόθεσή μου, τι ενέργειες πρέπει να κάνω;
Με έγγραφο που κοινοποιείται με τον ίδιο τρόπο, ο διωκόμενος υπάλληλος καλείται να παραστεί στη Συνεδρίαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, κατά την ημέρα και ώρα που έχει οριστεί (αρ.136 ν.3528/2007). Κατά τη συνεδρίαση ο διωκόμενος μπορεί να παραστεί είτε αυτοπροσώπως, είτε μαζί με πληρεξούσιο δικηγόρο, ενώ μπορεί ομοίως να εξουσιοδοτήσει δικηγόρο να παραστεί μόνος του και να τον εκπροσωπήσει.
12) Τι γίνεται με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα Πειθαρχικά Συμβούλια;
Το Πειθαρχικό συμβούλιο αποτελούνταν από έναν δικαστή, έναν πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου, έναν ορισμένο Προϊστάμενο Διεύθυνσης Υπουργείου και δύο αιρετούς. Με τη νέα Υπουργική Απόφαση Πιερρακάκη (ΦΕΚ 896/27-2-2025) επί της ουσίας εξαιρούνται οι δύο αιρετοί, γεγονός πρωτοφανές και απαράδεκτο. Συγκεκριμένα, το νέο Πειθαρχικό Συμβούλιο είναι τριμελές και αποτελείται από: α) Τον Πρόεδρο, ο οποίος είναι πάρεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή εφέτης ή πρόεδρος πρωτοδικών ή πρωτοδίκης των διοικητικών ή των πολιτικών δικαστηρίων ή αντεισαγγελέας εφετών ή εισαγγελέας ή αντεισαγγελέας πρωτοδικών με τον αναπληρωτή του, β) ένα (1) μέλος, το οποίο είναι πάρεδρος ή δικαστικός αντιπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με τον αναπληρωτή του, γ) έναν (1) διευθυντή της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι υπηρετούν στην περιφέρεια της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
Για κάθε υπόθεση ορίζεται εισηγητής και υποβάλλει εισήγηση, της οποίας ο διωκόμενος δε λαμβάνει γνώση.
13) Κινδυνεύω να τεθώ σε αργία ή διαθεσιμότητα;
Όχι. Ακόμα και στην ακραία περίπτωση που χαθεί η μάχη στο πειθαρχικό συμβούλιο, η ποινή που μπορεί να επιβληθεί στους υπαλλήλους αν καταδικαστούν είναι όχι κατώτερη από πρόστιμο αποδοχών ενός μήνα. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι η ποινή της διαθεσιμότητας, της αργίας, της οριστικής παύσης. Η ποινή της οριστικής παύσης μπορεί να επιβληθεί μόνο εφόσον στο παραπεμπτήριο έγγραφο ασκείται πειθαρχική δίωξη και για το αδίκημα της αναξιοπρεπούς και ανάξιας συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας, που δεν αφορά τις περιπτώσεις μας.
14) Μπορεί η παραπομπή σε πειθαρχικό λόγω συμμετοχής στην αξιολόγηση να μπλοκάρει τη διαδικασία συνταξιοδότησης;
Όχι, δεν μπορεί. Μόνο σε πολύ σοβαρά αδικήματα συμβαίνει αυτό. Επιπλέον, πρόσφατα, το ΚΥΣΠΕ αποφάσισε σχετικά με τον απεργό προϊστάμενο του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων ο οποίος είχε παραπεμφθεί σε πειθαρχικό, ότι δεν τίθεται κανένα κώλυμα για τη συνταξιοδότησή του αναπτύσσοντας μάλιστα και συγκεκριμένο σκεπτικό που αποτελεί ισχυρότατο προηγούμενο Δεν υπάρχει επίσης κανένας κίνδυνος συσχέτισης της πειθαρχικής διαδικασίας που είναι σε εκκρεμότητα με τη δυνατότητα του υπαλλήλου να πάρει δάνειο, να έχει φορολογική ενημερότητα κλπ.
15) Μπορεί ένας/μία εκπαιδευτικός να διωχθεί επειδή άσκησε δημόσια κριτική για την αντιεκπαιδευτική πολιτική;
Απαντάμε ευθέως: Θα συνεχίσουμε με κάθε τίμημα να ασκούμε κριτική και να αποκαλύπτουμε τα κακώς κείμενα στα σχολεία μας. Ακόμα κι αν θεσμοθετηθεί νόμος που το απαγορεύει.
Είναι αποκαλυπτικό ότι η απάντηση της υφυπουργού σε επερώτηση στη Βουλή, αφορούσε την περίπτωση παιδιού με κινητικά προβλήματα σε σχολείο του Συλλόγου ΠΕ Σωκράτης, για τη οποίο δασκάλα του σχολείου η οποία διώκεται γιατί κατήγγειλε (προς τιμήν της) ότι δεν μπορεί να πάει σχολείο γιατί το Υπουργείο Παιδείας δε φρόντισε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Η υφυπουργός Παιδείας, κα Ζέτα Μακρή απάντησε παραπέμποντας στο καθηκοντολόγιο και συγκεκριμένα στη διάταξη «Για θέματα που αφορούν το σχολείο προβαίνουν σε ανακοινώσεις προς τους μαθητές, τους γονείς ή τους πολίτες μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων”, (Υπουργική απόφαση Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002, άρθρο 36 η παρ. 14). Ωστόσο, από τα συμφραζόμενα δεν προκύπτει ότι η περίπτωση της συναδέλφου εμπίμπτει στην ερμηνεία που αυθαίρετα δίνει η υφυπουργός. Άλλωστε, με βάση το πειθαρχικό δίκαιο στο Δημόσιο (Άρθρο 107, π. 1ζ, Ν.3528/2007: Απαρίθμηση πειθαρχικών παραπτωμάτων) «η κακόβουλη άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής που γίνεται δημοσίως, γραπτώς ή προφορικώς, με σκόπιμη χρήση εν γνώσει εκδήλως ανακριβών στοιχείων ή με χαρακτηριστικά απρεπείς εκφράσεις». Ψέματα ή αλήθεια είπε η συνάδελφος; Αλήθεια βέβαια. Οπότε, με βάση πάλι το πειθαρχικό δίκαιο (Άρθρο 45/π.1 – Νόμος 3528/2007) «η ελευθερία της έκφρασης των πολιτικών, φιλοσοφικών και θρησκευτικών πεποιθήσεων, όπως και των επιστημονικών απόψεων και της υπηρεσιακής κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής, αποτελεί δικαίωμα των υπαλλήλων και τελεί υπό την εγγύηση του Κράτους. Δεν επιτρέπονται διακρίσεις των υπαλλήλων λόγω των πεποιθήσεων ή των απόψεων τους ή της κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής». Μάλλον νομίζουν ότι δεν γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας εκεί στο Υπουργείο.
Όλα τα παραπάνω αναφέρθηκαν αναλυτικά στις διαδικτυακές ενημερωτικές συναντήσεις με τους/τις δικηγόρους μας, στηρίζονται σε νομολογίες των Ανώτατων Δικαστηρίων της χώρας, του ΣτΕ και αποφάσεων του Αρείου Πάγου. Αυτές δεν μπορεί να τις ανατρέψει και να τις αγνοήσει κανείς. Οι δικαστικοί που καλούνται να συμμετέχουν στα νέα πειθαρχικά συμβούλια έχουν την υποχρέωση να τηρήσουν όσα έχουν πει τα Ανώτατα Δικαστήρια για το θέμα της συμμετοχής σε μία απεργία που αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα για τον υπάλληλο και δεν μπορεί να συνδέεται με κυρώσεις πειθαρχικές από τη στιγμή που δεν έχει κηρυχθεί παράνομη μία απεργία. Και η απόφαση αυτή δε λειτουργεί, ως γνωστόν, αναδρομικά.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
καλούμε τους/τις συναδέλφους να παραμείνουμε συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου. Οι κλήσεις σε πειθαρχικά στοχεύουν, πάνω απ’ όλα, να εκφοβίσουν τους συναδέλφους και όλο τον κλάδο χωρίς να στηρίζεται σε υπαρκτά νομικά δεδομένα που να αμφισβητούν τις ενέργειες των υπαλλήλων.
Το βασικό όπλο και στην απεργία είναι η αλληλεγγύη που δείχνουν οι εργαζόμενοι μεταξύ τους. Μία αλληλεγγύη η οποία προϋπήρξε και των Συνταγμάτων και των νόμων και αποτελεί την πραγματική δύναμη των εργαζομένων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε και κάτι ακόμα: ότι μπορούμε να αντλούμε δύναμη και από το ισχύον Δίκαιο, διότι η θέση μας με τη συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή είναι ισχυρή και στέρεη και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.
Σε κάθε περίπτωση, υπερασπιζόμαστε και στηρίζουμε τους συναδέλφους μας που παραπέμπονται σε κάθε Διεύθυνση της χώρας. Οι Σύλλογοί μας υπερασπίζουν και καλύπτουν όλους/ες τους/τις συναδέλφους σε κάθε φάση της διαδικασίας και με όλα τα μέσα (πλήρης νομική, συνδικαλιστική και οικονομική κάλυψη)
Επαναλαμβάνουμε ότι η πιο μεγάλη «ασπίδα» στον αγώνα που δίνουμε είναι να δυναμώσει η συμμετοχή, η μαζικότητα και να κλιμακωθεί ο αγώνας μας για όλα τα επείγοντα και πολύ σοβαρά προβλήματα. Έτσι θα δημιουργηθεί η συλλογική ασπίδα αλληλεγγύης απέναντι στον κυβερνητικό αυταρχισμό και τις διώξεις.
Με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση και αποφασιστικότητα συνεχίζουμε. Υλοποιούμε σε κάθε σχολείο τη συλλογική απόφαση της Δ.Ο.Ε.( Ολομέλεια Προέδρων, 93η ΓΣ ΔΟΕ) για απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, συνεχίζουμε με τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε. και τις 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023. Για τους μέντορες και τους συντονιστές είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το κοινωνικό και πολιτικό τοπίο μετά τη μεγάλη απεργία της 28ης Φεβρουαρίου και τη λαοθάλασσα που κατέβηκε σε όλη τη χώρα είναι εντελώς διαφορετικό. Οι εργαζόμενοι έχουμε τη δύναμη να τα καταφέρουμε.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Άντα Παραφόρου