Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Συγκέντρωση αλληλεγγύης προς τις διωκόμενες και ενημερωτική συζήτηση Δευτέρα 10 Μαρτίου, ώρα 19.00 στο σχολείο του Αγίου Γερασίμου.

Διώκουν δασκάλες του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου γιατί …απεργούν!

Αγαπητοί γονείς

Πριν λίγες μέρες, υπάλληλος της Διεύθυνσης Α΄ Αθήνας Π.Ε. παρέδωσε παραπομπή σε πειθαρχικό σε δασκάλες του 6ου Δ.Σχ. Ζωγράφου γιατί απεργούν! Καταγγέλλουμε το Υπουργείο Παιδείας για το πογκρόμ διώξεων που συνεχίζεται στα σχολεία σε όλη τη χώρα. Παραπέμπουν σε πειθαρχικό συναδέλφισσες και συναδέλφους για το «έγκλημα» της συμμετοχής στη νόμιμα κηρυγμένη απεργία-αποχή της ΔΟΕ ενάντια στην αξιολόγηση του Ν.4823 που επιδιώκει να διαλύσει το δημόσιο σχολείο.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του νόμου 4823 και γιατί αγωνιζόμαστε ενάντια σε αυτήν

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση έμμεσης ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Η επαναφορά του επιθεωρητή που καταργήθηκε 43 χρόνια πριν (!) επιδιώκει να «πειθαρχήσει» τους εκπαιδευτικούς, ώστε να σταματήσουν να μιλάνε και να αντιπαλεύουν τα αμέτρητα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και τα παιδιά, μετακυλίοντας την ευθύνη πάνω τους. Η αξιολόγηση εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούςώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο υπακούνε σε κάθε αντιπαιδαγωγικό μέτρο που βλάπτει το σχολείο και τα παιδιά.
  2. Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείοθα χαρακτηρίζεται «κακό»  όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ. λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, κ.ά..
  3. Εισάγονταιπανελλαδικές εξετάσεις για την Στ δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ..
  4. Οι γονείςθα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ειδικά αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.
  5. Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείςη δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!

 

Θέλουμε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει όλα τα παιδιά

Το δημόσιο σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές του, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο.

Ζούμε ό,τι ζείτε, είμαστε μαζί κι όχι απέναντι, όπως θα ήθελε το υπουργείο. Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.  Ζητάμε την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή σας.

Σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου!

O πρόεδρος                          H Γ. Γραμματέας

Δημήτρης Μαριόλης                                  Άντα Παραφόρου