Ακυρώνουμε τις πανεθνικές εξετάσεις (τύπου PISA) σε Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου
Οργανώνουμε πολύμορφο αγώνα μαζί με τους γονείς
Κηρύσσουμε τρίωρη στάση εργασίας, τις τρεις πρώτες διδακτικές ώρες της Τετάρτης 22 Μαΐου
Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. λαμβάνοντας υπόψη την αποτυχία – λόγω των αντιστάσεων του εκπαιδευτικού κινήματος – του περσινού και προπέρσινου της εγχειρήματος για πανεθνικές εξετάσεις σε δείγμα 600 δημοτικών σχολείων και γυμνασίων, δεν επιχειρεί ούτε και φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να εφαρμόσει σε όλα τα σχολεία το αντιεκπαιδευτικό αυτό μέτρο. Υποτίθεται ως «απολύτως επιτυχημένο», το εγχείρημα θα τύγχανε γενικευμένης εφαρμογής σύμφωνα και με όσα προβλέπονται στο ν.4823/21.
Αντίθετα, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β/2659/2-5-2024 για μια ακόμα χρονιά ορίζονται 660 σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των πανεθνικών εξετάσεων στις 22 Μαΐου για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου.
Η «ελληνική PISA» δεν είναι «διαγνωστικές εξετάσεις». Προβλέπονται στον Ν. 4823/2021, άρθρο 104 με τίτλο: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν γίνονται στην Στ’ Δημοτικού. Συνδέονται άμεσα με την αξιολόγηση, «σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας», όπως προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 104. Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, να εγχαράξουν οι μαθητές χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους, να προωθηθούν σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτό έχει συμβεί σε πάνω από 77 χώρες στον κόσμο.
Σε όσες χώρες διεξάγονται «εθνικές εξετάσεις», όλη η εκπαιδευτική διαδικασία προσανατολίζεται για την αποτελεσματικότητα αυτών των εξετάσεων. Στην Αμερική, στο Η.Β. και στη Γερμανία, πολλά σχολεία αρνούνται να εγγράψουν μαθητές με χαμηλή βαθμολογία, για να μην τους ρίξει το ΜΟ επίδοσης που έχουν. Αυτό συμβαίνει γιατί η χρηματοδότησή τους εξαρτάται άμεσα από τις επιδόσεις των μαθητών τους. Έτσι διαμορφώνονται κατηγορίες σχολείων.
Για τη διεξαγωγή εξετάσεων τύπου PISA και μιας σειρά υπηρεσιών που το συνοδεύουν, ο ΟΟΣΑ έχει πρόθυμα υποστηρίξει «συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα» και έχει προσχωρήσει σε συνεργασίες με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες κερδοσκοπούν Αυτό συμβαίνει σε κάθε χώρα όπου ο ΟΟΣΑ σχεδιάζει την εισαγωγή εξετάσεων PISA. Επίσης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Έκθεση με τίτλο «Οι τυποποιημένες αξιολογήσεις των μαθητών στην Ευρώπη: σκοποί, οργάνωση και χρήση των αποτελεσμάτων» σημειώνει ότι «οι εθνικοί διαγωνισμοί έχουν πολλούς στόχους: σήμερα, χρησιμεύουν συχνότερα είτε για να πιστοποιούν το επίπεδο των μαθητών, είτε για να επιτρέπουν τον έλεγχο των σχολικών μονάδων ή του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του».
Πως απαντάμε:
- Καλούμε τους συναδέλφους του 18ου Δημ. Σχολείου Αθηνών που εντάχθηκε στα σχολεία των εξετάσεων να συμμετέχουν καθολικά στη στάση εργασίας. Κανένας-καμία να μην δεχθεί να αντικαταστήσει τις δασκάλες της Στ΄ Δημοτικού, να μη δεχθεί να επιτηρήσει, να μη συμμετέχει στις εξετάσεις.
- Καλούμε την Ένωση Γονέων της 7ης Κοινότητας και το Σύλλογο Γονέων του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών σε συντονισμό της δράσης μας.
- Καλούμε σε συγκέντρωση έξω από το σχολείο την Τετάρτη 22/5, στις 8π.μ. το πρωί.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Άντα Παραφόρου
Επιστολή προς γονείς
Πανεθνικές εξετάσεις στην Στ Δημοτικού: Γιατί δεν αποδεχόμαστε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων
Αγαπητοί γονείς,
Το Υπουργείο Παιδείας διοργανώνει την Τετάρτη 22/5 πανεθνικές εξετάσεις για μαθητές της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Ανάμεσα στα 330 Δημοτικά Σχολεία που συμπεριλαμβάνονται ως «δείγμα» στο διαγωνισμό είναι και το 18ο Δημ. Σχολείο Αθηνών, το μοναδικό από τα σχολεία των Αμπελοκήπων. Οι εξετάσεις αυτές δεν θα επηρεάσουν την βαθμολόγηση των μαθητών. Δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μόνο αθώες δεν είναι. Το Υπουργείο στοχεύει να αξιοποιήσει τα γραπτά των μαθητών για να προχωρήσει σε μια δημόσια έκθεση που θα βγάζει τα συμπεράσματα που το βολεύουν για να προωθήσει μέτρα υποβάθμισης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Γι΄ αυτό και πέρσι και πρόπερσι, σε αρκετά από τα σχολεία που επιλέχθηκαν, οι εξετάσεις ακυρώθηκαν λόγω της στάσης εργασίας των εκπαιδευτικών και του γεγονότος ότι αρκετοί γονείς δεν έστειλαν τα παιδιά τους στο σχολείο τις συγκεκριμένες τρεις πρώτες ώρες απέχοντας από τη διαδικασία.
Γι’ αυτό φέτος δεν τολμά να εφαρμόσει το νόμο που προβλέπει την εφαρμογή τους σε όλα τα σχολεία της χώρας. Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, να εγχαράξουν οι μαθητές χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους, να προωθηθούν σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτό έχει συμβεί σε πάνω από 77 χώρες στον κόσμο.
Σε όσες χώρες διεξάγονται «εθνικές εξετάσεις», όλη η εκπαιδευτική διαδικασία προσανατολίζεται για την αποτελεσματικότητα αυτών των εξετάσεων. Στην Αμερική, στο Η.Β. και στη Γερμανία, πολλά σχολεία αρνούνται να εγγράψουν μαθητές με χαμηλή βαθμολογία, για να μην τους ρίξει το μέσο όρο επίδοσης που έχουν. Αυτό συμβαίνει γιατί η χρηματοδότησή τους εξαρτάται άμεσα από τις επιδόσεις των μαθητών τους. Έτσι διαμορφώνονται κατηγορίες σχολείων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Σύλλογός μας κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας ώστε να μη συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί σε αυτές τις εξετάσεις και καλούμε σε συγκέντρωση έξω από το σχολείο την Τετάρτη 22/5, στις 8π.μ. το πρωί.
Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου
High Stakes Exams in the sixth grade: Why we should not accept the attempt to categorize schools
Dear parents,
The Ministry of Education organizes on Wednesday 22/5 statewide examinations for students of the Sixth Primary grade and Third High School grade, in Language and Mathematics. Among the 330 Primary Schools included as a “sample” for these high-stakes examinations is the 18th Primary School of Athens, the only school selected in the Ampelokipoi area. These exams will not affect students’ grades. Neither they offer anything to the educational process. But they are not at all innocents. The Ministry aims to use students’ outcomes, in order to proceed with a public report, drawing conclusions convenient enough to promote measures that will downgrade public and for free education.
Last year and the year before, in several of the schools selected, these exams were cancelled due to the teachers’ strike and the fact that several parents did not send their children to school in the first three hours (during the examination process), opting out from these exams.
That is why this year the Ministry does not dare to apply the law that provides for their implementation in all schools in the country. Their real aim is to rank schools according to their pupils’ performance, to make pupils accept low expectations for their future, to promote harsh anti-educational measures proposed by the OECD and the World Bank. That’s what happened in over 77 countries around the world.
In those countries where such “high stakes examinations” are conducted, the whole educational process is oriented towards the performance in these exams. In U.S.A., the UK and Germany, many schools refuse to enrol students with low scores, lest their average performance be lowered, since school’s funding depends directly on its students’ outcomes. This is how schools’ ranking is formed. For all the above reasons, our Union declared a three-hour strike so that teachers do not participate in these exams. We call for a meeting outside the school on Wednesday 22/5, at 8am. in the morning.
We will not allow our students and schools to become guinea pigs in a pernicious experiment of dismantling, evaluation/categorization through harsh competition and consequently privatization of public education.