Κανένας – καμιά συνάδελφος να μην συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση

Ανακοινώσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου που καλούν σε καθολική άρνηση συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Κανένας – καμιά συνάδελφος να μην συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση

 

Το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε αιφνιδιαστικά διαδικασία ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 1/10 έως την Τρίτη 9/10/2012. Το ερωτηματολόγιο μας ρωτά μεταξύ άλλων εάν επιθυμούμε η αξιολόγησή μας να συνδέεται με την προαγωγή ή τη μισθολογική μας εξέλιξη. Αυτό αποτελεί πρωτοφανή εμπαιγμό για τους εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς : πέρσι νομοθέτησαν με το μισθολόγιο – φτωχολόγιο τη μισθολογική και βαθμολογική μας καθήλωση και φέτος ξεκινούν «διάλογο»;

 

Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη περί «καλής» ή  «κακής» αξιολόγησης :

 

  • Αξιολόγηση σημαίνει χειραγώγηση και υποταγή των εκπαιδευτικών, κατηγοριοποίηση των σχολείων και επαναφορά του μαύρου επιθεωρητισμού με νέες σύγχρονες μεθόδους και ποσοτικοποίηση όλων των διαδικασιών της διδακτικής πράξης. Ποσοτικοποίηση που θα είναι ολότελα αυθαίρετη αφού η διδακτική πράξη καθώς και η σχολική επίδοση εμπεριέχει ποιοτικά στοιχεία και μη μετρήσιμους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υποταγή της ζωντανής εκπαίδευσης, ένα σχολείο κλειστό, ανταγωνιστικό, για λίγους και εκλεκτούς, ένα σχολείο με το δάσκαλο σκυφτό και τους μαθητές και γονείς να αντιμετωπίζονται ως πελάτες.

 

  • Σήμερα, με βάση το θεσμικό πλαίσιο (νόμοι 3848/2010 και 4024/2011) και ιδιαίτερα το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο, η μισθολογική και βαθμολογική μας εξέλιξη (ή μάλλον καθήλωση) συνδέεται άμεσα με την αξιολόγηση. Ταυτόχρονα, η αξιολόγηση μπορεί να αποτελέσει μια «επιστημονική» μέθοδο για την απόλυσή μας όπως απαιτεί η τρόϊκα. Μας ζητούν τη γνώμη μας για το πώς θα αξιολογηθούμε – ίσως και απολυθούμε – αυτοί που μας έχουν καταδικάσει στην πείνα και την εξαθλίωση με τα μνημόνια διαρκείας : κυβέρνηση – ΕΕ και ΔΝΤ.

 

  • Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να αποσπάσει τη συναίνεσή μας. Το μόνο που θα μετρήσει είναι η συμμετοχή μας. Τα συμπεράσματα τα έχει βγάλει ήδη. Επομένως, κάθε συμμετοχή στο ερωτηματολόγιο – δήθεν στο όνομα να εκφράσουμε και έτσι τις ενστάσεις μας – είναι συμμετοχή στην επιχείρηση του υπουργείου να μας εμφανίσει σύμφωνους και συμμέτοχους στη σφαγή μας. Κάθε συμμετοχή στο ερωτηματολόγιο στρέφεται ενάντια σε ολόκληρο τον κλάδο. Η ίδια η διαδικασία απόδοσης κλειδάριθμων, συμπλήρωσης και αποδελτίωσης κρίνεται αδιαφανής, ανυπόληπτη και ύποπτη.

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, ομόφωνα καλεί :

Κανείς – καμιά συνάδελφος να μην συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο. Η συμπλήρωσή του έτσι κι αλλιώς είναι προαιρετική και ανώνυμη. Οποιαδήποτε τυχόν πίεση ή αυθαιρεσία της διοίκησης πρέπει να καταγγέλλεται άμεσα.

Κανείς – καμιά συνάδελφος να μην ζητήσει ούτε να παραλάβει κλειδάριθμο από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε καμιά διοικητική αρχή για τη στάση που θα ακολουθήσουμε στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων είναι συνάδελφοί μας, μέλη των συλλόγων και δεν έχουν καμιά άλλη υπηρεσιακή υποχρέωση πέρα από την απλή ενημέρωση των εγκυκλίων. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να μετατραπούν σε προωθητές της αξιολόγησης και επομένως συνένοχοι της απόρριψης ή ακόμα και απόλυσης συναδέλφων.

Δύναμή μας είναι η ενότητα. Το εκπαιδευτικό κίνημα, με δημοκρατικές και συλλογικές διαδικασίες διαμορφώνει προτάσεις και θέσεις για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Ενωμένοι και συσπειρωμένοι στα συνδικαλιστικά μας όργανα είμαστε ισχυροί – ο καθένας μόνος του είναι αδύναμος και χειραγωγήσιμος απέναντι στην εξουσία. Δεν μπαίνουμε σε λογικές ατομικής διαπραγμάτευσης ή ατομικής στάσης. Γυρίζουμε την πλάτη σαν ένας άνθρωπος στο ερωτηματολόγιο υλοποιώντας τις συλλογικές μας αποφάσεις. Υπερασπίζουμε έμπρακτα τις θέσεις μας για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, υπερασπίζουμε την επιστημονική μας υπόσταση, τον κοινωνικό μας ρόλο και την εργασιακή μας αξιοπρέπεια.

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Αρ. Πρωτ: 1401 Αθήνα 2/10/2012

 

Προς

Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Μ.Μ.Ε.

 

 

 

 

 

 

 

 

Θέμα: «ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

            Με αφορμή την ανακοίνωση από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. του «ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει κατ αρχήν τα εξής:     

Θεωρεί  απαράδεκτη την τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να λέει και να δεσμεύεται στις συναντήσεις με τη Δ.Ο.Ε. (18/7/2012 και 10/9/2012) και άλλα τελικά να πράττει. Δυστυχώς το Υπουργείο προσεγγίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα μόνο με ποσοτικούς δείκτες και μόνο οι οικονομικές περικοπές ενδιαφέρουν αυτούς που παίρνουν ασταμάτητα νέα μέτρα.

Για το ζήτημα του ερωτηματολογίου το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:     

Η αξιολόγηση διαχρονικά προσεγγίζεται από τον κλάδο με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και όχι με στείρα άρνηση. Ο κλάδος έχει καταθέσει ολοκληρωμένες θέσεις για μια αξιολόγηση, που θα έχει στοιχεία ανατροφοδότησης και βελτίωσης, θα αξιολογεί ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, θα αποτιμά το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, δε θα χειραγωγεί, δε θα τιμωρεί και δε θα οδηγεί σε απόλυση.

            Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει μπει στον κόπο να τοποθετηθεί επί των προτάσεών μας, ούτε καν για να τις απορρίψει. Αντί αυτού δημιούργησε επιτροπή τα πορίσματα της οποίας είναι φανερό ότι θα χρησιμοποιήσει για να υλοποιήσει τις προειλημμένες αποφάσεις του. Η αιφνιδιαστική ανάρτηση του ερωτηματολογίου στο διαδίκτυο και το κάλεσμα για συμπλήρωσή του, ενώ προβάλλεται ως μια δημοκρατική και συμμετοχική διαδικασία, είναι ακριβώς το αντίθετο.

            Δεν απαντά σε σειρά ερωτημάτων και αυτό δημιουργεί βάσιμες υποψίες ότι αποτελεί το όχημα για τη λήψη νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων (πως διασφαλίζεται η ανωνυμία όταν απαιτείται μοναδικός κλειδάριθμος; ποιος θα αποδελτιώσει; ποιος θα εγγυηθεί ότι δόθηκαν οι συγκεκριμένες απαντήσεις; ποιος είναι ο αριθμός των συμμετεχόντων; πώς θα χρησιμοποιηθεί το υλικό που θα συγκεντρωθεί; θα δεσμεύουν το Υπουργείο οι απαντήσεις; θα τις λάβει απλά υπόψη του; κλπ.)

            Τη στιγμή που πολλούς μήνες μετά τη σύνδεση βαθμού – μισθού μέσω της αξιολόγησης και των αυθαίρετων ποσοστώσεων που έχουν εισαχθεί, (νόμοι 3848/2010 και 4024/2011)  παρά τις δηλώσεις κατανόησης από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμία κίνηση επί της ουσίας, δεν είναι δυνατό να ανοίγεται πρόχειρα ένα ακόμα ζήτημα χωρίς να μπορούν να δοθούν σοβαρές απαντήσεις σε όλα τα προηγούμενα.

            Για όλους αυτούς τους λόγους το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκφράζονται δημοκρατικά από τα εκλεγμένα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, έχουν θέσεις και προτάσεις για την αξιολόγηση – αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, θέσεις που έχουν βγει από μαζικές διαδικασίες, επιστημονικά συνέδρια και τη διεθνή εμπειρία και βρίσκονται στη διάθεση των αρμοδίων φορέων.

Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν τη σημερινή κατάσταση, με τον πιο σκληρό, άδικο και ανάλγητο τρόπο, αφήνουν όμως την πίκρα και την οργή έξω από τη μαθησιακή διαδικασία παλεύοντας για τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν είναι διατεθειμένοι όμως να δεχθούν άλλα τετελεσμένα, άλλη επιβολή, άλλη υποβάθμιση.  

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι  κατηγορηματικά αντίθετο στη  μορφή  αξιολόγησης – χειραγώγησης που προσπαθεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μη προχωρήσει στην υλοποίησή της, σε διαφορετική περίπτωση η αντίδραση του οργανωμένου  κλάδου θα είναι τέτοια που θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τα σχέδιά τους.

ΟΧΙ στην αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

ΟΧΙ στην  κατηγοριοποίηση  μαθητών και σχολείων.

Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

Κατάργηση  του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση Ν. 3848/10 και 4024/11.

Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.