Έγγραφο του Ελληνοαμερικανικού Κολλεγίου Αθηνών απεστάλη σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την «παράκληση» να το προωθήσουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους – παράκληση στην οποία ανταποκρίθηκε η Α΄ΔΙΠΕ Αθήνας. Το έγγραφο αφορά στις εισαγωγικές εξετάσεις για μερικές δεκάδες θέσεις ολικής ή μερικής υποτροφίας στο ίδρυμα. Είναι γνωστό ότι το συγκεκριμένο Κολλέγιο, το οποίο ιδρύθηκε το 1925, είναι από τα παλαιότερα ιδιωτικά σχολεία, χρηματοδοτήθηκε αδρά από το ελληνικό κεφάλαιο και αποτελεί το κατεξοχήν σχολείο της κοινωνικής και πολιτικής ελίτ της χώρας μας. Οι φιλανθρωπίες και οι υποτροφίες αποσκοπούν όχι τόσο στη διαφήμιση, την οποία δεν την έχει ανάγκη το Κολλέγιο, όσο στην προβολή ενός κοινωνικού και φιλάνθρωπου προσωπείου, μιας διαδικασίας κοινωνικής κινητικότητας για τους λίγους και εκλεκτούς των κατώτερων κοινωνικών τάξεων που θα εισαχθούν «με την αξία τους» στον εκπαιδευτικό «παράδεισο» του Ψυχικού, μιας διαδικασίας εν τέλει κοινωνικής νομιμοποίησης. Μοιάζει με τον παραμυθένιο κήπο του εγωιστή γίγαντα, περίκλειστο με υψηλά τείχη για τα παιδιά της γειτονιάς, ο οποίος ανοίγει τη βαριά του πόρτα για λίγους και «άξιους» αφήνοντας έξω την αποτυχημένη πλειοψηφία. Όσο για την πεποίθηση ότι το ιδιωτικό είναι καλύτερο από το δημόσιο και, επίσης, για την αυταπάτη ότι η αξιολόγηση αποτελεί το μαγικό ραβδί που θα λύσει όλα τα εκπαιδευτικά προβλήματα, μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο αρκεί για να αντιληφθεί κανείς, παρ’ όλες τις συνήθεις πρακτικές κουκουλώματος, τις πολύ σοβαρές παθογένειες που παρατηρούνται σε τέτοιου είδους σχολικά ιδρύματα.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και της αναγνώρισης και προώθησης των κολεγίων από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Συνέχεια αυτών είναι το τωρινό νομοσχέδιο για ιδιωτικά ΑΕΙ.
Το δικό μας διακύβευμα είναι ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα έχει τις πόρτες του ανοιχτές σε όλα τα παιδιά, σχολείο της γειτονιάς, σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών του για γνώση, δημιουργία, χαρά, παιχνίδι, σχολείο όπου η συλλογικότητα, η δημοκρατία και η σταθερή μόνιμη εργασία θα χαρακτηρίζει το σύνολο των εκπαιδευτικών. Γιατί εμείς δεν αγωνιζόμαστε για να ξεχωρίσουμε τα παιδιά σε κατηγορίες λίγων αρίστων και πολλών αποτυχημένων αλλά για να σμίξουμε τα παιδιά στην κοινή προσπάθεια κατάκτησης της γνώσης.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Άντα Παραφόρου