Στον ίδιο ολισθηρό κατήφορο του αυταρχισμού η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ: ο νέος Γ.Γ. αντιγράφει εγκύκλιο του προηγούμενου εναντίον των ενιαίων κειμένων της ΔΟΕ
Ντροπή και εξευτελισμός. Ενώ τα σχολεία βρίσκονται σε χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, ενώ εκπαιδευτικοί και παιδιά ετοιμάζουν τις σχολικές γιορτές, για μια ακόμα φορά το Υπουργείο Παιδείας δείχνει πόσο μακριά είναι από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και πόσο εχθρεύεται το δημόσιο σχολείο ώστε να αξιοποιεί αδίστακτα κάθε μέσο για την υπονόμευσή του. Συγκεκριμένα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σε κατάσταση πανικού μπροστά στο αρραγές μέτωπο των εκπαιδευτικών που στηρίζουν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ, καταφεύγει στις δοκιμασμένες μεν πλην εντελώς αποτυχημένες πρακτικές εκφοβισμού και απειλών των προκατόχων της. Με την εγκύκλιο 141491/ΓΔ4/8-12-2023, ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ αντιγράφει λέξη-λέξη την αντίστοιχη εγκύκλιο 144032/ΓΔ4/10-11-2021, αναφέροντας ότι η ανάρτηση στην πλατφόρμα του Συλλογικού Προγραμματισμού «δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις» του θεσμικού πλαισίου και επομένως ενημερώνει ότι η πλατφόρμα θα ξανανοίξει για να ανεβεί άλλος Συλλογικός Προγραμματισμός! Ένας προσεκτικός αναγνώστης θα παρατηρήσει ότι η νέα εγκύκλιος τη μόνη φράση που δεν επαναλαμβάνει είναι η αδιανόητη απειλή του προηγούμενου Γ.Γ. «συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενόμενη».
Τι έχουμε να επισημάνουμε από την πλευρά μας:
- Είναι φανερό, ότι η μαζική είσοδος νέων σχολείων στα ενιαία κείμενα έχει οδηγήσει πλέον το ΥΠΑΙΘΑ σε αδιέξοδο, η αξιολόγηση παραπαίει, ένα σημαντικό μέρος της (κατηγοριοποίηση σχολείων) δεν έχει κάνει ούτε μισό βήμα, ενώ ακόμα και ο πρώτος στόχος (η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την κουλτούρα της αξιολόγησης) έχει αποτύχει πλήρως ενώ μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ και των επιχειρηματικών συμφερόντων απαιτούν αποτελέσματα.
- Όπως έχει ήδη ειπωθεί, όταν ακολουθείς την ίδια αποτυχημένη τακτική, θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα. Οι απειλές και οι παράνομες εγκύκλιοι του προηγούμενου Γ.Γ. δεν έκαμψαν το εκπαιδευτικό κίνημα, αντίθετα το δυνάμωσαν. Ας συνεχίσουν στον ίδιο δρόμο. Για να μην ξεχνά κανείς ποια είναι η πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ, ανεξαρτήτως προσώπων και ποια είναι η στόχευση της αξιολόγησης. Η απόλυτη υποδούλωση των εκπαιδευτικών. Ας συνεχίσουν αυτές τις πρακτικές αναστατώνοντας τα σχολεία ακόμα και στις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων, για να μας θυμίζουν το πρωτοφανές μένος με το οποίο αντιμετωπίζουν τους εκπαιδευτικούς.
- Η ανάρτηση των ενιαίων κειμένων στο Συλλογικό Προγραμματισμό και σύννομη είναι και γενόμενη, όπως ήταν και πρόπερσι. Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να το κατανοήσουν αυτό οι γραμματείς του ΥΠΑΙΘΑ και να πάψουν να το ισχυρίζονται. Σύννομη δεν ήταν η εγκύκλιος του Γ.Γ. ο οποίος, με βάση το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης που οι ίδιοι ψήφισαν, είναι εντελώς αναρμόδιος για τέτοιες υποδείξεις.
- Οι ειδικές συνεδριάσεις πραγματοποιήθηκαν όταν προβλεπόταν και στη συντριπτική πλειοψηφία τους αποφάσισαν να συνταχθούν με την Ομοσπονδία. Στον Σύλλογό μας, 18 στα 24 δημοτικά και 28 στα 38 νηπιαγωγεία αποφάσισαν τα ενιαία κείμενα.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν αποσύρουν τα ενιαία κείμενα που είναι αναρτημένα στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. τα οποία δεν μπορούν, από αναρμόδιους, να κρίνονται εάν πληρούν ή όχι τα κριτήρια. Δεν προχωρούν σε καμία αλλαγή. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενωτικά και αποφασιστικά συσπειρωμένοι γύρω από την Ομοσπονδία τους θα απαντήσουν και πάλι στις απειλές με συγκροτημένη στάση.
- Καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες και τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων, να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να πράξουν ότι ακριβώς και πρόπερσι. Δηλαδή, να σεβαστούν τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Με βάση το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, ο συλλογικός προγραμματισμός είναι έργο του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας. Επομένως οι διευθυντές/ντριες καμία αρμοδιότητα δεν έχουν για τον έλεγχο του περιεχομένου των κειμένων που ανεβαίνουν στην πλατφόρμα του ΙΕΠ παρά μόνο υποχρεούνται να διασφαλίσουν ότι ανεβαίνουν τα κείμενα που αποφασίζουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, του οποίου αποτελούν αναπόσπαστα μέλη, κι εκεί εξαντλείται η αποκλειστική τους αρμοδιότητα.
- Το ΥΠΑΙΘΑ τι έκανε για να αντιμετωπίσει τις «ιδιαιτερότητες» των σχολείων στα οποία πέφτουν τα ταβάνια, των σχολείων στα επικίνδυνα κτίρια και προαύλιά τους εκπαιδευτικοί και παιδιά τραυματίζονται; Τελικά, ο κύριος ένοχος για την υπονόμευση του δημόσιου σχολείου προωθεί την αξιολόγηση για να ολοκληρώσει το καταστροφικό του έργο.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Ούτε βήμα πίσω. Ούτε μια λέξη παραπάνω στα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Όπως πράξαμε πρόπερσι, έτσι και τώρα. Αποφασιστικά, με κάθε τρόπο και σε κάθε διαδικασία, υπερασπίζουμε τα ενιαία κείμενα της Ομοσπονδίας και μένουμε στη θέση μας. Η αξιολόγηση δεν θα περάσει.
Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στις διαδικτυακές εκδηλώσεις της ΔΟΕ. Συμμετοχή που θα επιβεβαιώσει για ακόμα μια φορά τη δυναμική του εκπαιδευτικού κινήματος αλλά και το ενδιαφέρον του για ημερίδες με πραγματικά ωφέλιμο περιεχόμενο, παιδαγωγική διάσταση, επαφή με τη σχολική πραγματικότητα και επιστημονική τεκμηρίωση.
Καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες μέλη μας να γυρίσουν την πλάτη στις διχαστικές πρακτικές που διακινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από στελέχη που λειτουργούν ως «λαγός» του Υπουργείου και να σεβαστούν την κεκτημένη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων. Από την πλευρά μας θα αξιοποιήσουμε κάθε πρόσφορο μέσο ενάντια σε πρακτικές εκφοβισμού.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να εξετάσει κάθε μορφή αγώνα αλλά και κάθε πρόσφορο μέσο για να αντιμετωπίσει τέτοιες άθλιες μεθόδους από την πλευρά του ΥΠΑΙΘΑ. Καλούμε επίσης το Δ.Σ. της ΔΟΕ να αποχωρήσει άμεσα από την άτυπη ομάδα διαβούλευσης με το ΥΠΑΙΘΑ.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Άντα Παραφόρου