Κάνοντας τον απολογισμό της συνδικαλιστικής χρονιάς 2022-2023 θα αναφερθούμε συνοπτικά στο πολιτικό – εκπαιδευτικό πλαίσιο που προσανατόλισε και επηρέασε τη στάση, τη δράση και τις ενέργειές μας και στους κύριους άξονες της δράσης του Συλλόγου μας.
Πολιτική – εκπαιδευτική συγκυρία και προσανατολισμός του Συλλόγου μας
Βασικό χαρακτηριστικό όλης της προηγούμενης περιόδου ήταν η αντιεκπαιδευτική επίθεση κυβερνήσεων και μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, στις κατευθύνσεις που έβαζε ο ΟΟΣΑ για μια εκπαίδευση που θα αντιλαμβάνεται τη μόρφωση ως προϊόν, τους γονείς ως πελάτες και τους εκπαιδευτικούς ως κακοπληρωμένους υπαλλήλους χωρίς δικαιώματα. Στοιχεία αυτής της πολιτικής που στόχο της έχει τη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς υπάκουων ελαστικά εργαζόμενων χωρίς δικαιώματα, είναι η Τράπεζα Θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η εμπορευματοποίηση των ΑΕΙ και η Πανεπιστημιακή Αστυνομία (την οποία με το αίμα του το φοιτητικό κίνημα κατάφερε να ακυρώσει), η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, η επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση με αύξηση του ποσοστού των αναπληρωτών περίπου στο 30% του συνόλου του εκπαιδευτικού σώματος, οι περικοπές δαπανών και οι μισθοί φτώχειας, τα αντιασφαλιστικά μέτρα που μετά τον νόμο Κατρούγκαλου έχουν αυξήσει έως και δέκα χρόνια τον εργάσιμο βίο μας, το χτύπημα στα συνδικάτα και στο δικαίωμα στη απεργία με τον νόμο Χατζηδάκη.
Με τη μάχη της αξιολόγησης να μαίνεται και ανοιχτό το μέτωπο του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, η νεοφιλελεύθερη/νεοσυντηρητική εκπαιδευτική πολιτική ξεδιπλώνεται σε καθημερινή βάση με ένα βομβαρδισμό νομοθετημάτων, εγκυκλίων, ευρωπαϊκών προγραμμάτων, οδηγιών του ΟΟΣΑ, σεμιναρίων, καθημερινών πιέσεων στελεχών της εκπαίδευσης, με ιδιαίτερη, μάλιστα, ευελιξία στην εναλλαγή τακτικών ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Από την ανοιχτή τρομοκράτηση, έως τη συναινετική υποταγή. Από την επίκληση του «νόμου», έως το τυράκι της ατομικής ωφέλειας έναντι των υπολοίπων. Αυτή η επίθεση φιλοδοξεί να διαμορφώσει το νέο εκπαιδευτικό τοπίο με δομικά χαρακτηριστικά τον ατομισμό και το ατομικό συμφέρον, τον ανταγωνισμό, την απόλυτη ιεραρχία και το management, την κατάργηση των συλλογικών αποφάσεων και της δημοκρατικής λειτουργίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι βασικοί στόχοι της ΔΕΝ έχουν υλοποιηθεί. Η αντίσταση του εκπαιδευτικού σώματος και του εκπαιδευτικού κινήματος έχει ορατά αποτελέσματα. Στα σχολεία μας δεν κυματίζουν τα brand names των χορηγών και των εταιρειών. Η ύπαρξη του Δημόσιου σχολείου αποτελεί κομβικό σημείο της οικονομικής, κοινωνικής, ταξικής και ιδεολογικής αντιπαράθεσης.
Στην καρδιά αυτής της αντιπαράθεσης βρίσκεται σήμερα η μάχη της αξιολόγησης. Χαιρετίζουμε τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του Συλλόγου μας που στηρίζει τα ενιαία κείμενα και την απεργία-αποχή. Η ίδια η ζωή απέδειξε τη χρησιμότητα αυτών των δύο μορφών πάλης και δικαίωσε τη χρήση τους από το εκπαιδευτικό κίνημα. Μέσα στις ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, σε αρκετές περιπτώσεις, δόθηκαν συγκλονιστικές και αξιακές μάχες. Εκεί υπήρξε μια ιδιαίτερη ώσμωση και αλληλεπίδραση των διαφορετικών γενεών της εκπαίδευσης. Αναδείχθηκε σε κάθε σχολείο ένα δυναμικό που: • Υπερασπίζεται την έννοια της δημόσιας εκπαίδευσης και αναστοχάζεται για τον ρόλο του σχολείου, τον ρόλο των δασκάλων αλλά και τις σχέσεις τους με τους μαθητές και τους γονείς. • Αντιπαραθέτει στο management και στην εκπαιδευτική ιεραρχία τη δημοκρατία στο σχολείο και τις συλλογικές διαδικασίες. • Αντιπαραβάλλει στον ατομισμό τη συλλογικότητα. • Αναδεικνύει την παιδαγωγική, αλλά και την παιδαγωγική ελευθερία, ως κομβικό σημείο της αντιπαράθεσης.
Στην καρδιά της αντιπαράθεσης επίσης βρίσκονται:
- Οι μισθοί μας, σε συνθήκες όπου η ακρίβεια καλπάζει
- Τα ασφαλιστικά δικαιώματα, για μια γενιά εκπαιδευτικών που για πρώτη φορά στην ιστορία θα κληθεί να συνεχίσει να εργάζεται περνώντας το κατώφλι της τρίτης ηλικίας.
- Οι εργασιακές σχέσεις, για μια γενιά αναπληρωτών εκπαιδευτικών που για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης αποτελούν ευέλικτο και αναλώσιμο δυναμικό, για δεκαετίες.
- Η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, χωρίς μόνιμους διορισμούς και με τους χειρότερους δυνατούς όρους.
Σαφώς, ούτε το σχολείο λειτουργεί μέσα σε μια γυάλα, αποκομμένο από το κοινωνικό γίγνεσθαι, ούτε οι εκπαιδευτικές αντιπαραθέσεις εξελίσσονται σε πολιτικό κενό. Ο λαϊκός παράγοντας που βγήκε ορμητικά στο προσκήνιο, ανέτρεψε κυβερνήσεις, αποσταθεροποίησε το πολιτικό σύστημα και απονομιμοποίησε τις μνημονιακές πολιτικές, δημιούργησε ένα βαθύ κοινωνικό ρήγμα που θορύβησε τον επίσημο πολιτικό κόσμο στο σύνολό του και άνοιξε προοπτικές που εν τέλει έμειναν αναξιοποίητες. Έτσι, δημιουργήθηκαν προϋποθέσεις για την παλινόρθωση της μνημονιακής πολιτικής, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις στη σφοδρότητά της και τις εναλλαγές των πολιτικών διαχειριστών της. Το έγκλημα στα Τέμπη, το πλέον πολύνεκρο των τελευταίων ετών, οι μεγαλύτερες πυρκαγιές και οι μεγαλύτερες πλημμύρες που σάρωσαν ποτέ τη χώρα έχουν βαθιές, συστημικές πολιτικές αιτίες. Όπως και η αναζωπύρωση της φασιστικής βίας, με δολοφονίες, επιθέσεις σε μετανάστες, πρόσφυγες και αντιφασίστες, τις περισσότερες φορές με την ανοχή ή ακόμα και τη συνέργεια των δυνάμεων κρατικής καταστολής.
Ταυτόχρονα γεννιούνται βαθιές κοινωνικές αντιθέσεις που αποτελούν εν δυνάμει τον μοχλό ανάπτυξης συλλογικών αγώνων, κοινωνικών συγκρούσεων, κοινωνικοπολιτικών μετώπων και πολιτικών συγκροτήσεων. Και σε αυτές τις διεργασίες, το εκπαιδευτικό κίνημα έχει σπουδαίο ρόλο να παίξει. Δεν είναι τυχαίο από αυτή την άποψη ότι σε διεθνές επίπεδο, από τους σημαντικότερους κοινωνικούς αγώνες που αναπτύσσονται το τελευταίο διάστημα, είναι αυτοί των εκπαιδευτικών, με κομβικά τα ζητήματα των μισθών, του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και του σεβασμού απέναντι στον εκπαιδευτικό. Σώστε τα σχολεία μας – Σεβαστείτε τη δουλειά μας – Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας αποτελεί το τρίπτυχο αυτών των σκληρών και συχνά ανέλπιστα επίμονων και νικηφόρων αγώνων που αποκαλύπτουν ταυτόχρονα όλες τις παθογένειες της αξιολόγησης που ακολούθησαν αυτά τα εκπαιδευτικά συστήματα τις τελευταίες δεκαετίες. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε, λοιπόν. Για την ανασυγκρότηση των Συλλόγων και των Σωματείων. Για τη διαμόρφωση δικτύων παιδαγωγικών δράσεων και κριτικής εκπαίδευσης. Για την κατοχύρωση συλλογικών δημοκρατικών διαδικασιών στο σχολείο. Για την αποκάλυψη των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών σχεδίων. Για την μεγιστοποίηση των αντιστάσεων σε ό,τι κλείνει το μέλλον των μαθητών μας, το μέλλον της δουλειάς μας και του κοινωνικού μας ρόλου, το μέλλον της δημόσιας παιδείας.
Μέσα στη δίνη των μεγάλων γεγονότων της δεκαετίας, μια σειρά τακτικών γενικών συνελεύσεων με αξιοσημείωτη μαζικότητα διαμόρφωσαν σταδιακά ένα πλαίσιο ανάλυσης, θέσεων, στόχων και αιτημάτων που ανταποκρίνονταν στη νέα πραγματικότητα και εκτιμούσε ότι οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, σε πλήρη συμφωνία και συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Δ.Ν.Τ. αποφάσισαν την επιβολή στη χώρα ενός καθεστώτος σύγχρονης οικονομικής δικτατορίας επ’ ωφελεία αποκλειστικά των δανειστών της χώρας και των αγορών.
Σε διεθνές επίπεδο, οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί λιπαίνουν το έδαφος των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και αλλού, την άνοδο ακροδεξιών ή και ανοιχτά φασιστικών σχηματισμών. Την ίδια στιγμή, η κατεχόμενη Παλαιστίνη ισοπεδώνεται από τον ισραηλινό στρατό κατοχής με χιλιάδες θύματα, η πλειοψηφία των οποίων είναι παιδιά.
Απέναντι σε αυτές τις αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, ο Σύλλογός μας αποτέλεσε και αποτελεί κύτταρο αγώνα και πάλης για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των αναγκών μας.
Μορφές αγώνα. Κεντρικές και τοπικές κινητοποιήσεις
Με κατεύθυνση την πλατιά ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων και τη συγκρότηση του κοινωνικού – πολιτικού μετώπου των δυνάμεων της εργασίας και έχοντας ως σταθερή πεποίθηση ότι η μόνη ελπίδα βρίσκεται στους αγώνες μας, με τις μικρές μας δυνάμεις, συμβάλλουμε στην ανάπτυξη ενός πολύμορφου κινήματος, τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Σταθμός, η μαζική συμμετοχή στην απεργιακή πορεία της 22ης Φεβρουαρίου, στα συλλαλητήρια για τα Τέμπη, σε κάθε εκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στις αντιφασιστικές κινητοποιήσεις, στις συγκεντρώσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό, στην πορεία του Πολυτεχνείου. Αναφέρουμε εδώ άξονες δράσης του Συλλόγου το προηγούμενο διάστημα:
Α. Αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση – για την ακώλυτη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων
Η συμμετοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολείων μας στα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ και της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων στην απεργία-αποχή, ήταν αποτέλεσμα της εξαιρετικά επίπονης δουλειάς του ΔΣ και της Επιτροπής Αγώνα αλλά και πολλών συναδέλφων, με περιοδείες στα σχολεία, συνεχή κυκλοφορία κειμένων και ανακοινώσεων, οργάνωση διαδικτυακών συναντήσεων ενημέρωσης. Χρησιμοποιήσαμε και την συγκέντρωση εκπαιδευτικών στις πύλες των σχολείων κατά τη διάρκεια επίσκεψης αξιολογητών με εξαιρετική αποτελεσματικότητα.
Απέναντι στη δράση σχολικών συμβούλων που μετέρχονται κάθε μεθόδου για να προσεγγίσουν τους αξιολογούμενους, στη σκιά του εκβιασμού και της τρομοκρατίας που ασκεί η κυβέρνηση δια στόματος πρωθυπουργού, χαιρετίζουμε τους/τις νεοδιόριστους/ες που σταθερά απαντούν με τη δήλωση της απεργίας-αποχής και στις ατομικές κλήσεις για αξιολόγηση.
Ακολούθως, προχωρήσαμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις – παραστάσεις διαμαρτυρίας και σε καταλήψεις της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας και για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και για την .κάλυψη των κενών στις σχολικές μονάδες.
Τα τελευταία χρόνια, ο Σύλλογός μας πήρε την πρωτοβουλία μαζί με άλλους Συλλόγους για ένα κοινό ευρύ συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Επιμείναμε όλο το προηγούμενο διάστημα σε αυτή τη γραμμή, υποστηρίζοντας ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, απαιτείται μια ευρύτατη αγωνιστική συνεννόηση. Κάτι τέτοιο αποτελεί προϋπόθεση για την κλιμάκωση του αγώνα, τη μαζικοποίησή του, τη συσπείρωση ενός απαραίτητου αγωνιστικού δυναμικού για να δώσει πραγματικές μάχες και όχι συμβολικές διαμαρτυρίες, για να πετύχει νίκες και κατακτήσεις.
Β. Αγώνας για υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή
Από την αρχή εκτιμήσαμε ότι η νομοθέτηση με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, από τη μια σηματοδοτεί μία σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το συγκεκριμένο αίτημα, από την άλλη όμως, με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε, δεν αποτρέπει το νηπιαγωγείο από παλιούς και νέους κινδύνους. Γι΄ αυτό διεκδικήσαμε εφαρμογή της Δίχρονης με όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, ξεκαθαρίζοντας μεταξύ άλλων ότι δεν αποδεχόμαστε τη χρήση ελαφρού τύπου προκάτ. Έχοντας και την πικρή εμπειρία του κτιριακού ζητήματος στου Ζωγράφου, διεκδικήσαμε την έγκαιρη λύση του προβλήματος για την οποία απαιτούνταν 30 νέες αίθουσες. Οι «λύσεις» που δόθηκαν ήταν ευκαιριακές και όξυναν ακόμα περισσότερο το κτιριακό πρόβλημα με αποτέλεσμα, στα προκάτ να συμβαίνουν δυστυχώς ατυχήματα συναδέλφων. Σταθερή θέση του Συλλόγου μας, σε όλες τις τριμερείς επιτροπές, σε όλες τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και τις ανακοινώσεις μας είναι: Άμεση (και όχι σε βάθος τριετίας) εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια και στα πλαίσια αυτά και στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου, άμεσα. Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ανατραπεί η σημερινή αρνητική κατάσταση στο κτιριακό ζήτημα.
Ο αγώνας μας θα συνεχιστεί και θα ενταθεί το επόμενο διάστημα τόσο στο επίπεδο των δύο Δήμων όσο και στο επίπεδο της αντιπαράθεσης με τις κυβερνητικές επιλογές ώστε να ληφθούν επιτέλους τα απαραίτητα μέτρα για την εφαρμογή της δίχρονης και την αντιμετώπιση της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης των νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην περιοχή Ζωγράφου.
Γ. Η συνολική δράση του Συλλόγου
- Επιμείναμε στην ενότητα των συνδικάτων, στην ενωτική μαζική αγωνιστική έκφραση των εργαζομένων και ταυτόχρονα στον ταξικό προσανατολισμό τους με τη συμβολή μας στις προσπάθειες για την οργάνωση της πάλης από τα πρωτοβάθμια σωματεία και τη βάση των εργαζόμενων και το ξεπέρασμα της απραξίας και της συναινετικής στάσης των τριτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργάνων.
- Είχαμε πρωταγωνιστική συμμετοχή στις απεργιακές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις, στο Συντονισμό Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ σε ισότιμη βάση και με ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες, για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
- Στηρίξαμε την ειδική εκπαίδευση (ειδικά σχολεία-τμήματα ένταξης-παράλληλη στήριξη) απέναντι στην πολιτική διάλυσης των δομών της, καταστρατήγησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
- Κατοχυρώσαμε την ιστοσελίδα του Συλλόγου ως μια αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης με χιλιάδες επισκέπτες. με πλατιές καμπάνιες ενημέρωσης της κοινής γνώμης, επιδιώξαμε και επιδιώκουμε να συμβάλλουμε στη συγκρότηση ενός εναλλακτικού δικτύου ενημέρωσης που θα ελέγχεται από τους ίδιους τους εργαζόμενους κόντρα στην παραπληροφόρηση και την πλύση εγκεφάλου των μεγάλων ΜΜΕ που ελέγχονται από το μεγάλο κεφάλαιο και υπηρετούν τους κοινωνικούς και πολιτικούς του στόχους.
- Στα πλαίσια της λειτουργίας της ιστοσελίδας του Συλλόγου μας, πήραμε την πρωτοβουλία και διαμορφώσαμε μεγάλα αφιερώματα με εκπαιδευτικό υλικό, θεατρικά έργα και κείμενα. Για την πρωτομαγιά των εργατών και των λουλουδιών, για το μεγάλο αντιφασιστικό αγώνα του λαού μας ενάντια στον ιταλικό φασισμό και το γερμανικό ναζισμό, για την επανάσταση του 1821, για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, για την αντιρατσιστική εκπαίδευση και τέλος για την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Ο ενθουσιασμός με τον οποίο αγκάλιασαν οι συνάδελφοι αυτή την πρωτοβουλία είναι αξιοσημείωτος. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η δράση αυτή του Συλλόγου μας προσελκύει το ενδιαφέρον χιλιάδων συναδέλφων από όλη τη χώρα και συμβάλλει καθοριστικά στην αλλαγή του περιεχομένου και της μορφής των σχολικών γιορτών.
- Βρεθήκαμε δίπλα σε κάθε δίκαιο αγώνα, αρωγοί, αλληλέγγυοι και υποστηρικτές. Συμπαραστάτες στους διωκόμενους συναδέλφους για τη συνδικαλιστική τους δράση ή για την επιλογή τους να υπερασπίσουν το δημόσιο σχολείο. Σε αγωνιζόμενους κλάδους και σωματεία, στην αγωνιζόμενη νεολαία. Με δεκάδες ψηφίσματα αλληλεγγύης. Στηρίξαμε τα σχολεία και τους συναδέλφους που υπέστησαν επιθέσεις και άδικες καταγγελίες από γονείς. Κορυφαίο για μας ζήτημα, η δίωξη της αναπληρώτριας συναδέλφου του Συλλόγου μας για την προβολή της ταινίας «Αγόρια στο ντουζ». Απέναντι στον φασιστικό εσμό των ΜΜΕ και των ακροδεξιών κύκλων, απλώσαμε ασπίδα αλληλεγγύης. Η δικαίωση της συναδέλφισσας, η οποία απαλλάχθηκε από κάθε κατηγορία είναι δικαίωση του αγώνα μας.
- Προσπαθήσαμε για την συνεχή, συνεπή, έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των συναδέλφων. Με συνεχείς περιοδείες στα σχολεία, αποστολή ανακοινώσεων σε σχεδόν καθημερινή βάση, ανανέωση της ιστοσελίδας. Σίγουρα υπήρξαν λάθη και παραλείψεις και ανεπάρκειες στην προσπάθειά μας να κατατοπίσουμε τους συναδέλφους. Ωστόσο, ας κριθούν αυτά τα λάθη με επιείκεια καθώς τα μέλη του Δ.Σ. δεν είναι επαγγελματίες συνδικαλιστές, είναι εκπαιδευτικοί της τάξης όπως όλοι μας.
- Η πολιτιστική ομάδα του συλλόγου μας, ανταποκρινόμενη στις διαθέσεις και τις δυνατότητες των συναδέλφων, συνέχισε τη δράση της, προτείνοντας εκδηλώσεις, επισκέψεις σε θεατρικές παραστάσεις που συνδυάζουν χαμηλό κόστος και υψηλή ποιότητα, αλλά και την πρώτη επιτυχημένη εκδρομή στο εξωτερικό μετά από χρόνια.
Σίγουρα έχουν μείνει πολλά ακόμη να κάνουμε :
Βασική αδυναμία στη δράση μας, είναι η λογική της ανάθεσης και της χαμηλής συμμετοχής στην ενεργό δράση και τις πρωτοβουλίες του Συλλόγου. Η χαμηλή συμμετοχή σε αρκετές Γενικές Συνελεύσεις αποτελεί τη βασικότερη αδυναμία και είναι ευθύνη όλων. Ταυτόχρονα, τη φετινή συνδικαλιστική χρονιά αντιμετωπίστηκε πιο ενεργητικά ο χαμηλός βαθμός εγγραφής των αναπληρωτών στον Σύλλογο με αποτέλεσμα περίπου το 30% των αναπληρωτών να έχει ήδη εγγραφεί, έναντι πολύ μικρότερων ποσοστών τα τελευταία χρόνια. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε να ενταχθεί ο κόσμος της ελαστικής εργασίας και της αναπλήρωσης στον σύλλογο, να βρει τη δική του συλλογική φωνή και τον δικό του αγωνιστικό δρόμο.
Η μεγαλύτερη αδυναμία μας, ήταν η έλλειψη ορατής κοινωνικής προοπτικής, η παντελής απουσία ενός κοινωνικού αγωνιστικού σχεδίου που να οδηγεί στην ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής και σε μια ορατή διέξοδο από την κρίση προς όφελος των εργαζομένων. Όσο είναι αλήθεια ότι πρόκειται για μια μεγάλη αδυναμία που υπερβαίνει κατά πολύ τον ορίζοντα του Συλλόγου μας, άλλο τόσο είναι γεγονός ότι οι ήττες που βιώνουμε, διαμορφώνουν νέους δυσμενείς κοινωνικούς συσχετισμούς, νέες αρνητικές πραγματικότητες μέσα και έξω από το σχολείο που κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη δράση μας. Αλλά σε αυτό το άγονο τοπίο καλούμαστε να βαδίσουμε και να αγωνιστούμε και το επόμενο κρίσιμο διάστημα. Ειδικά στην τρέχουσα περίοδο όπου η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει, τα τύμπανα του πολέμου και των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων χτυπούν δίπλα στη γειτονιά μας και επιπλέον βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης που επιδιώκει να σαρώσει όσα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα απέμειναν μετά την καταιγίδα των τελευταίων δέκα χρόνων.
Ας συσπειρωθούμε λοιπόν γύρω από το σωματείο μας, τις συλλογικές του διαδικασίες, ας δυναμώσουμε τη συλλογική μας απάντηση, την αγωνιστική μας ενότητα, στην τάξη, στο σύλλογο διδασκόντων, στη συνέλευση, στη διαδήλωση, στην απεργία.
Το χρονοδιάγραμμα της δράσης του συλλόγου μας την τελευταία συνδικαλιστική χρονιά:
26 Νοεμβρίου 2023 – by dm
Νηπιαγωγεία Ζωγράφου: Ένα αποκαλυπτικό βίντεο για την απαράδεκτη κτιριακή κατάσταση
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Με αφορμή τη λιποθυμία συναδέλφου σε μονοθέσιο Νηπιαγωγείο
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Για τις κάμερες στα σχολεία
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: 50 χρόνια από την εξέγερση του Νοέμβρη
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Σχετικά με τις κάρτες ελευθέρας εισόδου στα μουσεία
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Όλες και όλοι στην κινητοποίηση για την Παλαιστίνη, στις 14/11, 18:00, στη Βουλή
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ψήφισμα για τη δίκη Σεπολίων
Α΄ Σύλλογος Αθηνών ΠΕ: Ανιστόρητες και επικίνδυνες οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Σχετικά με τον έλεγχο στηθαίων, γείσων, καμινάδων και κεραμιδιών
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Οι αντιφασιστικές συγκεντρώσεις έκλεισαν το δρόμο στον φασισμό
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Ωράριο και εργασιακές σχέσεις νηπιαγωγών: Πώς να δουλεύεις 6 ώρες και να μετράνε για 5
Α΄ Σύλλογος Αθηνών Διαδικτυακή εκδήλωση Κυριακή 5 Νοέμβρη,
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΟΡΜΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Συμμετοχή στην κινητοποίηση ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών
Κοινή κινητοποίηση στη ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας Πέμπτη 26/10, 2μμ – ΑΜΕΣΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Θεατρική παράσταση – ΕΓΩ, Ο ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Διαδικτυακή ενημέρωση για τη μάχη της αξιολόγησης, Δευτέρα 9/10, 8μ.μ.
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Συγκέντρωση χρημάτων για αλληλεγγύη στη Θεσσαλία
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Για την ικανοποίηση των αιτημάτων των οικογενειών παιδιών με μεσογειακή αναιμία
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΥΠΟΘΕΣΗ ΝΟΘΕΙΑΣ 36ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΑΔΕΔΥ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Η αξιολόγηση δε θα περάσει! Πως προχωράμε τη φετινή σχολική χρονιά
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Αναπληρώτριες – αναπληρωτές: Γραφτείτε στον Σύλλογο
Όλοι/ες στην κινητοποίηση στην Α΄ Διεύθυνση, Δευτέρα 11/9, 13:00 – Να καλυφθούν όλα τα κενά τώρα
Δελτίο τύπου για την παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων ΠΕ στην Διεύθυνση ΠΕ Α΄ Αθήνας
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Για την έξωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων
Δελτίο τύπου από την παρέμβαση στη ΔΙΠΕ Α Αθήνας των ΣΕΠΕ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ και Α’ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Να μην περάσει η επιχείρηση χτυπήματος της συνδικαλιστικής δράσης στον Πειραιά
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Πρόταση του ΔΣ στην 92η ΓΣ της ΔΟΕ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Πρόταση του ΔΣ στην 92η ΓΣ της ΔΟΕ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΨΗΦΙΣΜΑ για τον απεργό πείνας και δίψας Γιάννη Μιχαηλίδη
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Τετάρτη 7/6, 18.30, Τακτική ΓΣ του Συλλόγου, 8o – 106o Δ.Σχ. Αθηνών
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Να διορθωθούν εδώ και τώρα τα λάθη στον ΟΠΣΥΔ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ! ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΠΑΝΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ!
Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας, Τετάρτη 7 Ιουνίου, 18:30
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Η κατάργηση των χωρικών ορίων θα διαλύσει τα σχολεία της γειτονιάς!
Α΄ Αθηνών: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Μπλόκο στην αξιολόγηση και στους επιθεωρητές! Κανένας/μία εθελοντής/τρια!
Φωτορεπορτάζ από τις κινητοποιήσεις σε σχολεία του Συλλόγου μας για την ακύρωση της αξιολόγησης
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Εργατική Πρωτομαγιά 2023
ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ (RIKA TRAVEL)
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης
Σύλλογοι Π.Ε. και ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας
Την Τετάρτη 26 Απριλίου, στις 2μμ, όλοι οι Σύλλογοι Π.Ε και οι ΕΛΜΕ της Αθήνας πραγματοποιούν κινητοποίηση-παράσταση στους νέους συμβούλους-επιθεωρητές για την αξιολόγηση στα γραφεία της Δ/νσης
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ψήφισμα για τη 12χρονη: ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΣΩΤΗΡΙΟΥ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Διδακτικές επισκέψεις-μετακινήσεις
Δελτίο τύπου από την παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ/νση Εκπ/σης Α’ Αθήνας στις 30/3/2023
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ψήφισμα αλληλεγγύης στην Αργυρή Ερωτοκρίτου
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: συγκέντρωση και πορεία, το Σάββατο 18/3 στις 12.30 στο μετρό Πανόρμου
ΣΤΕΡΕΨΑΝ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΟΡΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ Η ΖΩΗ!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ψήφισμα καταγγελίας της απρόκλητης αστυνομικής επίθεσης στην πορεία
Καταγγέλλουμε την απρόκλητη και προσχεδιασμένη επίθεση των ΜΑΤ στο μπλοκ των εργαζομένων δικυκλιστών (Σωματείο Βάσης Εργαζόμενων Οδηγών Δικύκλων).
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Κάτω τα χέρια από την ΒΙΟΜΕ!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΟΛΟΙ-ΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, 16 ΜΑΡΤΗ 11π.μ., Κλαυθμώνος, στο πανό του Συλλόγου
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Απόφαση της έκτακτης Γ.Σ. (9/3/2023)
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Όλες-όλοι στην Απεργία 8 Μαρτίου, 12.30 Κλαυθμώνος στο πανό του Συλλόγου
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Δευτέρα 6/3, 14:00, κινητοποίηση στο ΙΕΠ: Κατεβαίνουμε ξανά στον δρόμο!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Να διακοπεί άμεσα το πρόγραμμα εισαγωγικής «επιμόρφωσης» των νεοδιόριστων
Διαδικτυακή ενημέρωση νεοδιόριστων Α’ Αθήνας
Δελτίο Τύπου από την Πανελλαδική Σύσκεψη Αγώνα, Τετάρτη 15/2/23
Πραγματοποιήθηκε στις 15/2/23, αμέσως μετά τα μεγαλειώδη πανεκπαιδευτικά απεργιακά συλλαλητήρια, στα γραφεία της ΔΟΕ, μαζική σύσκεψη αγώνα συντονισμού εκπαιδευτικών σωματείων
Κοινή Ανακοίνωση των Συλλόγων ΠΕ Α’ Αθήνας
Αφίσα του Συλλόγου για την αξιολόγηση: Αυτοί που σου διδάσκουν να πετάς, δεν μπορεί να σέρνονται!
Πάρτυ του Συλλόγου στο Mestizo, Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου
Σύλλογοι ΠΕ Α΄ Αθήνας για νομική προσφυγή ενάντια στις ανακλήσεις των μονιμοποιήσεων
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Όχι στην υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας-Απόσυρση του ΠΔ 85/2022
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – Φιλουμένα Μαρτουράνο
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων του απεργού πείνας και δίψας Θάνου Χατζηαγγέλου
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Στις δυνάμεις καταστολής 600 ευρώ, στον εκπαιδευτικό ούτε δεκάρα!
Συγκέντρωση σωματείων και φορέων ενάντια στον προϋπολογισμό
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΔΕΥΤΕΡΑ 5/12, 14:00, κινητοποίηση στην Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας (Χίου 16-18)
Σχετικά με το νομοσχέδιο για τη Β/βάθμια περίθαλψη
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δελτίο Τύπου από την πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ στις 19/11/2022
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ψήφισμα για το μεγάλο ζήτημα της Υγείας του λαού
O πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σπύρος Ντελέζος