Καταγγέλλουμε την απόφαση του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου να μην κάνει δεκτή την αίτηση Ασύλου (παροχής καθεστώτος Διεθνούς Προστασίας) του μαθητή της Γ’ Λυκείου του 1ου ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου Σαϊντού Καμαρά. Ζητάμε να αποδοθεί στον μαθητή Σαϊντού Καμαρά Άσυλο (Διεθνής Προστασία) κσι να αναγνωριστεί ως πρόσφυγας.
Ο Σαϊντού, θύμα διακρίσεων και ακραίας φτώχειας στη χώρα του, τη Γουινέα, στα δεκαπέντε του, αποτόλμησε μόνος, χωρίς συγγενείς ή στηρίγματα στο εξωτερικό, το μεγάλο ταξίδι φυγής που τον έφερε ως τη χώρα μας, ταξίδι που δεν θα αναλάμβανε τη διακινδύνευσή του αν δεν βρισκόταν σε συνθήκες απόγνωσης, όπως ακριβώς ισχύει για όλες/όλους τις/τους πρόσφυγες – μετανάστ(ρι)ες από όλο τον κόσμο. Ο Σαϊντού φοιτά για τρίτη χρονιά στο σχολείο, έχει καταφέρει να περάσει την Α’ και τη Β’ Λυκείου και πλέον ετοιμάζεται να αποφοιτήσει, έχοντας βιώσει τρομερές δυσκολίες και κινδύνους στη ζωή του χωρίς καμιά δική του ευθύνη, όπως κάθε πρόσφυγας.
Όμως, με την ενηλικίωση του παιδιού αυτού εκδόθηκε πρωτόδικα η απορριπτική απόφαση της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Την Τετάρτη 30 Μαρτίου αναμένεται και η απόφαση σε δεύτερο βαθμό. Με ταχείες διαδικασίες, ο Σαϊντού κινδυνεύει να βρεθεί κρατούμενος, για τελείως απροσδιόριστο διάστημα, σε «προαναχωρησιακό κέντρο κράτησης», δηλαδή φυλακισμένος υπό απάνθρωπες συνθήκες, μέχρι να τον στείλουν πίσω στη χώρα καταγωγής του, όπου κινδυνεύει. Όχι μόνο του στερούν το όποιο μέλλον θα μπορούσε ή θα ονειρευόταν να έχει, αλλά θέτουν σε κίνδυνο και τη ζωή του.
Φυσικά η πλήρης αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας, όπως και σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις των προσφύγων μαθητ(ρι)ών είναι εκκωφαντική. Αλήθεια, αν εξαιρέσουμε το γνήσιο ανθρώπινο και παιδαγωγικό ενδιαφέρον, την έγνοια και τον αγώνα των καθηγητ(ρι)ών του Σαϊντού, την αλληλεγγύη των συμμαθητ(ρι)ών του, των γονιών, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει κάνει κάποια επίσημη ενέργεια για το μέλλον του μαθητή της;
Αυτή η κατάσταση δεν είναι απλώς μεμονωμένη, ούτε «ατυχής». Έχουμε πείρα αρκετών ετών για το πώς μεταχειρίζεται το κράτος την/τον πρόσφυγα – μαθητή/μαθήτρια, ακόμα κι όταν δεν την/τον απειλεί με απέλαση. Είτε την/τον πετάει έξω από το σχολείο είτε την/τον αφήνει κατ΄ ουσίαν αβοήθητο. Στα σχολεία της γειτονιάς μας φοιτούν πρόσφυγες μαθήτριες και μαθητές από τη Δομή του Ελαιώνα. Πολλές φορές έχουμε βρεθεί αντιμέτωπες/-οι με τις πολιτικές της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας όπου συνεχώς βάζουν προσχώματα στην ομαλή φοίτηση και ένταξη των παιδιών αυτών στην ελληνική σχολική πραγματικότητα.
Η απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Σαϊντού, όπως και χιλιάδες άλλες και άλλοι πριν από αυτόν, είναι απότοκο της συνολικής πολιτικής που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια. Πίσω από τα χιλιάδες προσωπικά δράματα, οφείλουμε να δούμε κατάματα τα αίτια της αναπαραγωγής της προσφυγιάς, δηλαδή το σάπιο καθεστώς της εκμετάλλευσης και τους πολέμους που αυτό γεννά, την αντιμεταναστευτική πολιτική της ΕΕ, που έχει τη σφραγίδα της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, το αντιδραστικό Νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου της ΕΕ που διαχειρίζεται τους πρόσφυγες με κυνισμό ως φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να παρακολουθεί με απάθεια την κατάσταση, όπως και οι εκπαιδευτικοί και οι συμμαθητ(ρι)ές του Σαϊντού δεν μπορεί παρά να δείχνουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στο παιδί τους, στο διπλανό τους, στο φίλο τους.
Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυες/-οι προς τις/τους πρόσφυγες που φεύγουν από τις χώρες του πολέμου και της φτώχειας, με οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με συζητήσεις και κινητοποιήσεις κατά του πολέμου και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων, ενάντια στην πολιτική της καταστολής και των επαναπροωθήσεων, των απελάσεων, των φραχτών, των στρατοπέδων συγκέντρωσης και της Frontex.
- Διεκδικούμε το δικαίωμα ανθρώπων που προέρχονται από χώρες, οι οποίες αποτελούν εστία πολέμου, εμφυλίου, βρίσκονται υπό κατοχή ή είναι θύματα αντιδραστικών καθεστώτων και κινδυνεύει η ζωή τους, να υπάγονται σε καθεστώς διεθνούς προστασίας.
- Απαιτούμε να αναγνωριστεί ο Σαϊντού Καμαρά από το κράτος ως πρόσφυγας και να του αποδοθεί το προβλεπόμενο Άσυλο. Να εγκριθεί η αίτησή του και να παραμείνει στη χώρα μας, ώστε να συνεχίσει τη φοίτησή του στο σχολείο του, τις σπουδές που ονειρεύεται στην Ελλάδα.
- Στηρίζουμε την ανάγκη για ολόπλευρη φροντίδα, για τη μόρφωση και τα δικαιώματα όλων των προσφυγόπουλων, ώστε να έχουν καθολική πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, κόντρα στις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιδράσεις.
- Διεκδικούμε την προστασία όλων των ασυνόδευτων ανηλίκων, τη στήριξη για την ουσιαστική ένταξη τους μετά από την ενηλικίωση σε ζωή και δουλειά με δικαιώματα, με πρόσβαση σε αξιοπρεπή στέγαση, εργασία, Παιδεία, Κοινωνική Πρόνοια, χωρίς την εμπλοκή των ΜΚΟ.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ, ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΜΑΣ
ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΟ ΓΟΝΕΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ, ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΪΝΤΟΥ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ «ΣΑΪΝΤΟΥ» ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΑΓΚΑΛΙΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!