Η σημερινή κατάσταση των σχολείων μας, η έλλειψη υποδομών και υλικοτεχνικής υποδομής είναι αποτέλεσμα των πολιτικών υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης που σταθερά ακολούθησαν όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών. Από αυτή την άποψη, η αναλυτική καταγραφή του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων, με βάση σχετική, πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, μόνο τη θυμηδία μπορεί να προκαλέσει όταν όλοι γνωρίζουν ότι, στην πλειοψηφία τους, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που διαθέτουν τα σχολεία έχουν ηλικία 15 ή και 20 ετών!
Με αφορμή τη δημόσια επιστολή 14 συναδέλφων του 9ου Ειδικού Σχολείου Αθηνών για την υποχρηματοδότηση του σχολείου τους, αλλά και τις ζημιές που υπέστη το σχολικό συγκρότημα του Λαϊκού από την πρόσφατη κακοκαιρία (πτώση σοβάδων στο παλιό κτίριο, πλημμύρα στο υπόγειο του νέου κτιρίου) έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Είναι γνωστές οι ιδιαιτερότητες και οι δυσκολίες λειτουργίας των Ειδικών σχολείων. Ο διευθυντής και όλοι ανεξαιρέτως οι συνάδελφοι του 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, εδώ και πολλά χρόνια, δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων, για τον εξοπλισμό του σχολείου και τη διεκδίκηση των απαραίτητων πόρων για την ορθή λειτουργία του. Είναι γνωστό επίσης, ότι η αύξηση των δαπανών για την παιδεία αποτελεί ένα από τα κορυφαία αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και μια από τις βασικές διεκδικήσεις της μεγάλης απεργίας του 2006. Όπως είναι επίσης γνωστό ότι τόσο το μπάζωμα των ποταμών και των ρεμάτων της περιοχής, όσο και οι όροι δόμησης των σχολείων είναι επόμενο να δημιουργούν τέτοια προβλήματα μετά από κάθε κακοκαιρία. Υποστηρίζουμε τα αιτήματα των σχολείων για άμεση αποκατάσταση των ζημιών στο παλιό κτίριο (οι εργασίες έχουν ξεκινήσει) και για έλεγχο στατικότητας στο νέο κτίριο.
Σε σχέση με το ζήτημα των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση, πάγια και διαχρονική θέση του Συλλόγου μας είναι:
- Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων
- Δίκαιη κατανομή της χρηματοδότησης στις σχολικές μονάδες (με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, αριθμός μαθητών κλπ)
- Διαφάνεια στην κατανομή της χρηματοδότησης
- Όχι στην κράτηση υπόλοιπου της χρηματοδότησης από τις δημοτικές αρχές – διάθεση του συνόλου του ποσού στις σχολικές μονάδες
Τα παραπάνω αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο διεκδικήσεων, έτσι ώστε τα αιτήματά μας να ενοποιούν τα σχολεία και τις ανάγκες τους και να μην τα διαφοροποιούν προσφέροντας έδαφος στις πολιτικές κατηγοριοποίησης.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας στηρίζει κάθε προσπάθεια για αναβάθμιση του 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, στηρίζει τους αγώνες και τις διεκδικήσεις όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων, όλων των σχολικών μονάδων μας.