Όλοι και όλες το Σάββατο στις 29 Γενάρη στην μεγάλη κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, στις 11.30 π.μ. στην πλατεία Συντάγματος
- Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία, όσο παραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοΐου στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%+1 για το κλείσιμο τμήματος ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης. Διαμορφώνεται ένα διαλυτικό κλίμα καθώς το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για το κουκούλωμα των χιλιάδων κενών με συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή στοίβαγμα 25, 26, 27 και 28 μαθητών, ακόμα και διαφορετικών τάξεων, σε αίθουσες κλουβιά, είναι απαράδεκτο. Εδώ και τώρα, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες διεκδικήσεις του υγειονομικού και εκπαιδευτικού κινήματος και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και το φιλότιμο υγειονομικών και εκπαιδευτικών. Πάνω από 7.500 εκπαιδευτικοί νοσούν ή είναι στενές επαφές και λείπουν από τα σχολεία. Αυτός ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μεγαλώσει τις επόμενες ημέρες, αφού τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοΐου. Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στην δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθεί μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με την ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘ τρίμηνων προσλήψεων αναπληρωτών που θα απολυθούν τον Απρίλιο, αλλά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Και όλα αυτά, στο συνολικό πλαίσιο εγκατάλειψης του δημόσιου συστήματος υγείας που ευθύνεται για τις εκατόμβες νεκρών, τις ατελείωτες ουρές για ένα δωρεάν μοριακό τεστ, την κατάρρευση των δημόσιων δομών υγείας και πρόληψης.
- Οι εργαζόμενοι και συνολικά ο λαός της Αττικής έρχονται αντιμέτωποι με το κύμα κακοκαιρίας που είχε ανακοινωθεί εδώ και αρκετές μέρες. Δεν είναι όμως μόνο «ο κακός μας ο καιρός». Ο νους μας βρίσκεται στα παιδιά και τις οικογένειές τους, σε κάθε άνθρωπο που δεν μπορεί να ζεσταθεί αυτές τις παγωμένες μέρες. Από την πρώτη στιγμή που στάλθηκε η σχετική οδηγία απαντήσαμε ξεκάθαρα στο ΥΠΑΙΘ. Η τηλεκπαίδευση γίνεται αποκλειστικά με τα μέσα που μας παρέχει το υπουργείο. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε τα χρήματα να παίρνουμε εξοπλισμό! Και τέλος, δεν «τηλεργαζόμαστε» από το σπίτι μας αλλά από τις σχολικές μονάδες. Δεν προσερχόμαστε στις σχολικές μονάδες καθότι το κλείσιμο των σχολικών μονάδων από την Περιφέρεια αφορά και στους εκπαιδευτικούς για λόγους ασφαλείας. Δεν είμαστε αναλώσιμοι, πρώτα η ασφάλεια του καθενός/μιάς μας. Οι μαθητές μας δε θα γίνουν οι σκλάβοι του 21ου αιώνα, όπως τους οραματίζεστε. Το «δε θα χαθεί ούτε μία ώρα μάθημα» σήμερα ισοδυναμεί με το «δε θα χαθεί ούτε μία εργατοώρα» αύριο. Η συνείδηση και η υπευθυνότητά μας απέναντι στους μαθητές μας επέβαλε τη στήριξή τους στη μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Με την ίδια υπευθυνότητα λειτουργήσαμε απέναντι σε αντιπαιδαγωγικές και αυταρχικές εντολές ακυρώνοντας στην πράξη την επιχείρηση «τηλεκπαίδευση λόγω χιονόπτωσης» του ΥΠΑΙΘ. Το Δ.Σ. του Συλλόγου χαιρετίζει τους/τις εκατοντάδες συναδέλφους και συναδέλφισσες και τους/τις διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες νηπιαγωγείων, που τίμησαν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και το ενδιαφέρον για τις πραγματικές μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών και ακολούθησαν τις κατευθύνσεις του Συλλόγου και της ΔΟΕ. Το επιτελικό κράτος που σήμερα μετακυλύει τις ευθύνες στις εταιρείες που είναι παραχωρησιούχοι της Αττικής Οδού είναι το ίδιο κράτος που παραχωρεί το νεράκι της ΕΥΔΑΠ στις εταιρείες που κατηγορεί. Τα χιόνια θα λιώσουν, τα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα) όμως θα μείνουν και η κυβέρνηση θα ποντάρει στη λήθη και τη σύγχυση που σκορπίζουν τα αργυρώνητα ΜΜΕ για να παραλύει την κοινωνική αντίσταση. Γιατί κάθε φορά που λιώνει το χιόνι μένει η λάσπη, που κάποιος πρέπει να την καθαρίσει. Τουλάχιστον, πριν συμβεί αυτό ας χαρούν τα παιδιά το παιχνίδι, όπως έκαναν πάντα σε αυτόν τον τόπο όταν χιόνιζε.
- Η όξυνση της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, με την κατακόρυφη άνοδο της ακρίβειας, τη συνεχιζόμενη λιτότητα, τον νόμο Χατζηδάκη που στοχεύει στη διάλυση των συνδικάτων, την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, το χτύπημα στα επικουρικά ταμεία, τη θεαματική αύξηση των στρατιωτικών δαπανών και εγκατάσταση νέων αμερικάνικων βάσεων, την επέκταση της ελαστικής εργασίας, την πρωτοφανή αστυνομική καταστολή ενάντια στη νεολαία, στους φοιτητές και ενάντια στις κινητοποιήσεις του εργατικού κινήματος πρέπει να απαντηθεί άμεσα από τους αγώνες και τις απεργίες του οργανωμένου συνδικαλιστικού εργατικού κινήματος. Χαιρετίζουμε τις μαζικές και δυναμικές απεργιακές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στους χώρους της παιδείας, της υγείας, στην Cosco, των ταχυμεταφορέων και άλλων κλάδων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
- Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που στόχο έχει την επιτάχυνση της υλοποίησης των κατευθύνσεων που εδώ και χρόνια έχει η Ε.Ε. και ο ΟΟΣΑ για το σχολείο και εναλλάξ εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών στην εκπαίδευση. Επιδιώκουν να οικοδομήσουν ένα ακόμα πιο ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενου, στο «τι και πως μαθαίνουν οι μαθητές», με τα «νέα» αναλυτικά προγράμματα της αποσπασματικότητας και των δεξιοτήτων, με τον κατακερματισμό του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, με διδακτικές μεθόδους που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση». Με την κατηγοριοποίησή του σχολείου μέσα από την αυτονομία και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής «αξιολόγησης»:Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, λαιμητόμοι εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, διαπιστωτικές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (PISA) στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σχολεία των «αρίστων» σε πειραματικά και πρότυπα, υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις δίχρονές σχολές, κ.ά. διευθυντής μάνατζερ με υπερεξουσίες, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, Προωθείται η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, καθώς μεταξύ άλλων, το Σχολικό Συμβούλιο συρρικνώνεται σε ένα ολιγομελές όργανο, το οποίο, ανάμεσα στις άλλες αρμοδιότητές του, καλείται να αναζητά χρηματικές πηγές, εκτός της κρατικής χρηματοδότησης για να ενισχύσει το ταμείο της κάθε σχολικής επιτροπής.
- Καταγγέλλουμε τις προσπάθειες τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται στην αξιολόγηση από το ΥΠΑΙΘ και τους διοικητικούς τους μηχανισμούς είτε αυτή απευθύνεται στους συναδέλφους που ακολουθούν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ είτε απευθύνεται στους συναδέλφους που υλοποιούν τις αποφάσεις Συλλόγων ΠΕ-ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή. Ο αυταρχισμός και οι αντιδημοκρατικές ενέργειες απέναντι στους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν με την εργασία τους το δημόσιο σχολείο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία συναντά το απροσπέλαστο τείχος της μαζικής συντεταγμένης συμμετοχής στον αγώνα ακύρωσης της αξιολόγησης με όλες τις μορφές.
- Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους/στις καθαριστ(ρι)ες των σχολείων και υποστηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους. Ζητάμε μόνιμες προσλήψεις καθαριστ(ι)ών σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα της καθαριότητας.
Η οργή και η αγανάκτησή μας να γίνει δύναμη! Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει το λαό!
Ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή του λαού της Πάτρας! Υποδεχόμαστε την μεγάλη πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Πάτρας και του Δήμου Πάτρας, που έχει στηριχτεί από δεκάδες συλλογικούς φορείς σε Αθήνα και Πάτρα!
O πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σπύρος Ντελέζος