Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση».
Η εφαρμογή των σχεδιασμών, που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση, αξιοποιώντας τον μηχανισμό της διοίκησης, με τη βοήθεια των ακριβοπληρωμένων γραφίδων, προσπαθεί να μας συκοφαντήσει και να απαξιώσει τον αγώνα μας, να στοχοποιήσει τα σωματεία και την οργανωμένη στάση του κλάδου. Τα σχέδιά τους βρίσκουν τείχος. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών με το εμβληματικό 95% στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της λεγόμενης αξιολόγησης, η συγκλονιστική συμμετοχή των 100.000 απεργών της 11ης του Οκτώβρη, οι μαζικές κινητοποιήσεις, οι πολύμορφες δράσεις των σωματείων και η μαζική συμμετοχή Συλλόγων Διδασκόντων στα ενιαία κείμενα ως μέσο ακύρωσης της αξιολόγησης, δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί απορρίπτουν συλλήβδην τα κυβερνητικά σχέδια. Επιπλέον, ο Σύλλογός μας κήρυξε απεργία-αποχή ώστε και στα σχολεία που καταστρατηγήθηκαν οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων να ακυρωθεί στην πράξη η αξιολογική διαδικασία. Χαιρετίζουμε τη μαζική ανταπόκριση και συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία-αποχή σε αυτά τα σχολεία. Επίσης, ξεκίνησε ήδη καμπάνια ενημέρωσης των γονιών στις πύλες των σχολείων ενάντια στην αξιολόγηση και για την κοινή δράση εκπαιδευτικών-γονιών για το μποϋκοτάζ στον πανελλαδικό διαγωνισμό τύπου PISA στην Στ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου.
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να επαναπροκηρύξει απεργία-αποχή από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε σε συνδυασμό με τα ενιαία κείμενα να συμβάλλουν στην ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη.
Την ίδια στιγμή, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, δυστυχώς, επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις μας, με ένα απερίγραπτο χάος να επικρατεί ανά την Ελλάδα, με δεκάδες χιλιάδες κρούσματα να καταγράφονται, με ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών να απουσιάζει, με καμία πρόβλεψη για την αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που νοσούν και το Υπουργείο Παιδείας να επαίρεται ψευδώς ότι «δεν χάθηκε ούτε μία ώρα μάθημα»!
Καλούμε τα Δ.Σ. όλων των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ να αποφασίσουν την συμμετοχή τους στην πανελλαδική σύσκεψη το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, στις 15:00 στην Γκράβα, Ταϋγέτου 60, με το πλαίσιο δράσης και αποφάσεις τους, με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με απεργίες, συλλαλητήρια, τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου.
O πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σπύρος Ντελέζος