Αγαπητοί γονείς, αγαπημένα μας παιδιά, σας καλωσορίζουμε στο σχολείο. Ευχόμαστε η χρονιά να είναι όμορφη σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο.
Απευθυνόμαστε σε σας γιατί έχουμε τις ίδιες αγωνίες να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία και να μην οδηγηθούν να κλείσουν για άλλη μια χρονιά δημιουργώντας νέα μορφωτικά ελλείμματα και μεγάλα ψυχοκοινωνικά προβλήματα στα παιδιά και μαθητές μας. Ενάμιση χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της εγκληματικής αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματα.
Η πανδημία συνεχίζεται και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει σε καθεστώς εγκατάλειψης, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο ενίσχυσης του, με σωρεία μέτρων που οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση του.
Την ίδια στιγμή τα σχολεία ανοίγουν χωρίς να έχουν υλοποιηθεί τα βασικά αιτήματα που είχαμε εκπαιδευτικοί και γονείς ώστε να παραμείνουν ανοιχτά. Από την πρώτη στιγμή τονίσαμε ότι χρειάζεται να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών στα τμήματα μέχρι 15 το ανώτερο, να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας με μόνιμες προσλήψεις, να έχουμε τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Αντί για όλα αυτά, το ΥΠΑΙΘ με τα μέτρα που νομοθέτησε, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και την Τράπεζα Θεμάτων, απέκλεισε από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές/τριες, ενώ πολλοί/ές από αυτούς είχαν πάρει υψηλή βαθμολογία. Ταυτόχρονα, επειδή τα σχολεία έμειναν πολλούς μήνες κλειστά και αυτό δημιούργησε τεράστια μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα απαιτήσαμε μια σοβαρή δέσμη μέτρων για την αντιμετώπισή τους. Απαιτήσαμε μείωση και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολικής ύλης με εντοπισμό των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και παιδαγωγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπισή τους, να λειτουργήσουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, να γίνουν προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία και ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Αντί γι’ αυτά το ΥΠΑΙΘ φέρνει αντιεκπαιδευτικούς νόμους και εισάγει τις εθνικού επιπέδου εξετάσεις στην Στ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου, την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε καλά και κακά και τον ανταγωνισμό μεταξύ τους, νόμους που «ξεφορτώνουν» από την πλάτη του κράτους το βάρος της χρηματοδότησης και καλούν τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να ψάχνουν χορηγούς και χρηματοδότες, εισάγει τα εργαστήρια δεξιοτήτων που δεν έχουν καμία σχέση με ένα σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης και τελικά την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών με αποκλειστικό στόχο να σκύψουμε όλοι το κεφάλι και να υποταχτούμε σε ένα σχολείο που δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, στις ανάγκες των μαθητών μας αλλά μοιάζει με επιχείρηση.
Πιστεύουμε ότι χρειάζεται να αγωνιστούμε για να μην επικρατήσουν όλα αυτά, να αγωνιστούμε για το δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή, επιμένουμε να αγωνιζόμαστε ενάντια στο κλείσιμό τους, επιμένουμε να αγωνιζόμαστε για να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα που θα αφήσουν τα παιδιά στο σχολείο και όχι εγκλωβισμένα στο σπίτι πίσω από οθόνες κι υπολογιστές.
Αγαπητοί γονείς, σας καλούμε να αγωνιστούμε μαζί!
Πρώτος σταθμός στις 15 Σεπτεμβρίου στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο Προπύλαια, 6:30μμ και πορεία στη Βουλή
Για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, μέχρι 15 μαθητές/τριες, με καθαριότητα και τεστ.
Για το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών ενάντια στο σχολείο-επιχείρηση, της κατηγοριοποίησης και του ανταγωνισμού.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σοφία Μπογιατζή