- Όχι στην αυτονομία των σχολείων
- Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!
- στο σχολείο-κάτεργο μορφωτικής ανισότητας που ετοιμάζεται να οικοδομήσει η κυβέρνηση απαντάμε με πανεκπαιδευτικό αγώνα διαρκείας για την ανατροπή του πολυνομοσχεδίου και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Για τις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Μετά την ψήφιση του αντιλαϊκού-αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη, μέσα σε ένα δυστοπικό περιβάλλον φτώχειας, ταξικών αποκλεισμών και αυταρχισμού, η κυβέρνηση προχωράει στην κατάθεση, με τα σχολεία κλειστά, μέσα στον Ιούλιο, του νομοσχεδίου για την ατομική αξιολόγηση, την αυτονομία (βλ. λειτουργία με όρους επιχειρήσεων) των σχολικών μονάδων και τις δομές της εκπαίδευσης. Η Κεραμέως, μετά τη συντριπτική ήττα της, αφού η επιχείρηση αξιολόγησης της σχολικής μονάδας βρέθηκε αντιμέτωπη με το 97% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, επιδιώκει να αντεπιτεθεί με ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να ισοπεδώσει ως οδοστρωτήρας ότι απέμεινε από το δημόσιο σχολείο και να υποδουλώσει τη ζωντανή εκπαίδευση στο άρμα του αυταρχικού νεοεπιθεωρητισμού. Να απαξιώσει το μάχιμο εκπαιδευτικό, να διαλύσει τους Συλλόγους Διδασκόντων, να επιβάλλει μια «παιδαγωγική» της επίδειξης για την επιβίωση, να εντατικοποιήσει τον έλεγχο και τη χειραγώγηση, να οικοδομήσει ένα πολυπληθές σώμα στελεχών εκπαίδευσης (σύμβουλοι, μέντορες, παιδαγωγικοί υπεύθυνοι, κλπ), να ισχυροποιήσει τη θέση του διευθυντή ως απόλυτου μονάρχη της σχολικής μονάδας, να σκεπάσει το δημόσιο σχολείο με μια σκιά φόβου και υποταγής.
Με βάση όσα ανακοίνωσε στη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η Υπουργός Παιδείας, η ατομική αξιολόγηση είναι τετράβαθμη και περιλαμβάνει τους χαρακτηρισμούς μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός. Θα αποτιμώνται: η γενική – ειδική διδακτική του αντικειμένου (από το σύμβουλο), το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης (από το διευθυντή), η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού( από το διευθυντή και από το σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης). Η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια θα κρίνεται ανά διετία ενώ η γενική και ειδική διδακτική και το παιδαγωγικό κλίμα ανά τετραετία. Η αξιολόγηση θα συνδέεται με την επιμόρφωση των αξιολογούμενων, το πλαίσιο της οποίας ωστόσο δεν θα εντάσσεται σε αυτό το νομοσχέδιο, ενώ αντίφαση αποτελεί το γεγονός ότι αξιολογητές και αξιολογούμενοι πιθανόν να βρεθούν αργότερα συνυποψήφιοι για την ίδια θέση, μια ακόμα ένδειξη για τα αδιέξοδα του ανταγωνισμού ανάμεσα σε συναδέλφους που καλλιεργεί το νέο νομοσχέδιο.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Από το 1997 μέχρι σήμερα, πολυάριθμα θεσμικά πλαίσια για την αξιολόγηση καθώς και παρεμβάσεις στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών έχουν ψηφιστεί. Αρσένης, Ευθυμίου, Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλος, Γαβρόγλου, Κεραμέως, υπηρετώντας τις ίδιες ακριβώς στοχεύσεις, επιχειρούν τη διάσπαση και τον πολυκατακερματισμό του εκπαιδευτικού σώματος, την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με βάση τα αγγλοσαξωνικά αντιεκπαιδευτικά μοντέλα, την ένταση των ταξικών φραγμών και του εξεταστικού πλέγματος, τη χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, τον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων. Εδώ και 24 χρόνια, με τους αγώνες μας, ακυρώσαμε στην πράξη όλους τους νόμους της αξιολόγησης, μπλοκάραμε πλευρές της εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου, υπερασπιστήκαμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, αντισταθήκαμε στην προώθηση της ελαστικής εργασίας. Στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουμε και σήμερα, ενωμένοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, σε ένα ευρύ αγωνιστικό μέτωπο για την ανατροπή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, για να μην ψηφιστεί, για να ακυρώσουμε στην πράξη για μια ακόμα φορά, τον νόμο οδοστρωτήρα του νεοεπιθεωρητισμού και της ατομικής αξιολόγησης, να διεκδικήσουμε μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να υπερασπιστούμε τη δωρεάν παροχή βιβλίων.
Απέναντι λοιπόν σε αυτόν τον αντιεκπαιδευτικό οδοστρωτήρα που ετοιμάζεται να σαρώσει ότι έχει απομείνει από το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των μαθητών, των φοιτητών και των εκπαιδευτικών,
Απέναντι στο σχολείο-κάτεργο μορφωτικής ανισότητας που ετοιμάζεται να οικοδομήσει η κυβέρνηση η μόνη ελπίδα βρίσκεται στον αγώνα μας. Σε έναν αγώνα διαρκείας, πολύμορφο, πανεκπαιδευτικό, με απεργίες, συλλαλητήρια, συνελεύσεις, συντονισμό της δράσης για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτού του αγώνα υπερασπιζόμαστε τα σωματεία μας και τις συλλογικές τους διαδικασίες, προχωράμε σε τακτικές ΓΣ και εκλογές για Δ.Σ. το φθινόπωρο και καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πραγματοποιήσουν τα εκλογικά τους συνέδρια αυτό το διάστημα.
Γι’ αυτό καλούμε:
- στη σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, τη Δευτέρα 28/6, 19:00, στον αύλειο χώρο της Π.Ε.Κ.Α.Μ (Πανελλήνια Ένωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου “Μουσείο Μακρονήσου) Αγίων Ασωμάτων 31, Θησείο
- στην πανεκπαιδευική κινοτοποίηση γονέων και εκπαιδευτικών τη Δευτέρα 28/6 στις 19:00 στο 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου, όπου ο πρωθυπουργός και η υπουργός παιδείας θα παρουσιάσουν το πολυνομοσχέδιο-έκτρωμα
- στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας, την Τρίτη 29/6, 13:00
σαν ένα πρώτο βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση.
Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις μας το αμέσως επόμενο διάστημα ενάντια στην ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. Καλούμε στην αγωνιστική ενίσχυση και διεύρυνση του Συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, τόσο σε παναττικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπει το νέο ν/σχ καθώς και να πάρει κάθε μέτρο ακύρωσής του στην πράξη.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σοφία Μπογιατζή