Πολύ νωπές είναι για τον κλάδο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι μνήμες από τον μεγάλο αγώνα που έδωσε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα το χρονικό διάστημα 2017-2018 για την αποτροπή των σχεδιασμών για τη συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.
Όπως είχαμε, επίσης, τονίσει κατά τη διάρκεια της συζήτησης, το 2018, για το σχέδιο νόμου με αντικείμενο το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θεωρούμε απαραίτητο προκειμένου να μην δημιουργείται καμία σύγχυση και να μην υπάρχει κίνδυνος επικάλυψης των σπουδών και άρα των επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης των Α.Ε.Ι. και των Τμημάτων Βρεφονηπιοκόμων (υπό την όποια ονομασία), οι ηλικιακές ομάδες που απευθύνονται οι σπουδές του κάθε τμήματος να είναι διακριτές, 4-6 και 0-4 αντίστοιχα και κατά τον ίδιο τρόπο οι τίτλοι των πτυχίων των τμημάτων και των σχολών καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα (νηπιαγωγείο 4-6 και παιδικοί σταθμοί 0-4).
Στο πρόσφατο «Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων» αποτυπώνεται η πρόθεση της Πρυτανείας να προχωρήσει στην ένταξη του Τμήματος Φροντίδας και Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στη Σχολή Επιστημών Αγωγής.
Θεωρούμε εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων φαίνεται να αγνοεί την όλη ιστορική διαδρομή του ζητήματος καθώς και τα δεδομένα που δημιούργησε, για το σύνολο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας στο πλαίσιο της υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (για τα παιδιά 4-6 ετών) έπειτα από τον αγώνα της Δ.Ο.Ε. και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω αποτελεί η αποτροπή μέχρι και σήμερα της ένταξης Τμημάτων Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία σε Σχολές Επιστημών Αγωγής.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. το ζήτημα αυτό έχει οριστικά διευθετηθεί. Η πρωτοβουλία της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων έχει αποσπασματικό χαρακτήρα και, πολύ κακώς, επαναφέρει μια συζήτηση επικίνδυνη για την τεκμηρίωση των επιστημονικών προσόντων και των επαγγελματικών – εργασιακών δικαιωμάτων του συνόλου των τμημάτων των Σχολών των Επιστημών της Αγωγής παρά τους επιστημονικά διακριτούς ρόλους της βρεφικής φροντίδας – μέριμνας και της αγωγής – εκπαίδευσης που, τεκμηριωμένα, παρέχονται σε διακριτές δομές Πρόνοιας για την ηλικιακή κατηγορία 0-4 ετών (Βρεφονηπιακός- Παιδικός Σταθμός) και Εκπαίδευσης για τις ηλικιακές κατηγορίες 4-6 ετών (Νηπιαγωγείο). Είναι κομβικής σημασίας το να καθορίζονται με σαφήνεια τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, ιδιαίτερα στο νέο, επικίνδυνο περιβάλλον που δημιουργείται από την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των κολλεγίων ίδιων με αυτών των πανεπιστημίων σε συνδυασμό με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για μεταφορά τμημάτων ή και του συνόλου της εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση, (κάτι που επιχειρήθηκε και στο παρελθόν και απετράπη από τη σθεναρή αντίσταση του κλάδου).
( Στην έκθεση Πισσαρίδη προτείνεται «μεταφορά αρμοδιοτήτων σε τοπικό επίπεδο, όπως είναι η χωροταξία και η εκπαίδευση.»).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την απόλυτη αντίθεσή του στον σχεδιασμό της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων να εντάξει το Τμήμα Φροντίδας και Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στη Σχολή Επιστημών Αγωγής και την καλεί να τον ανακαλέσει. Σε κάθε περίπτωση το εκπαιδευτικό κίνημα θα αποτρέψει την υλοποίησή του.