ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Όσοι εργαζόμαστε στην Ειδική Αγωγή γνωρίζουμε  πόσο σημαντικό είναι  τα Ειδικά Σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά καθώς ο εκπαιδευτικός χρόνος που χάνεται από το κλείσιμό τους δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί. Ξέρουμε πολύ καλά ότι οι μαθητές μας  χρειάζονται ένα διεπιστημονικό και δια ζώσης πρόγραμμα παρέμβασης με ολόπλευρη στήριξη ώστε να επιτευχθεί η  ψυχική, σωματική, συναισθηματική τους ανάπτυξη. Γνωρίζουμε επίσης καλύτερα από τον καθένα ότι για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης  απαιτείται ασφάλεια, σταθερότητα και συνέχεια.

Δυστυχώς όμως αυτό που βιώνουμε από την αρχή της πανδημίας   στα ειδικά σχολεία είναι η έλλειψη κάθε προγραμματισμού, σταθερότητας και ασφάλειας, όροι απαραίτητοι για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση στους μαθητές μας.  Νέες  ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία προστέθηκαν σε πάγιες ελλείψεις των ειδικών σχολικών μονάδων δημιουργώντας μία εκρηκτική κατάσταση.

Εδώ και έναν χρόνο η κυβέρνηση δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο για την προστασία της υγείας των μαθητών και του προσωπικού των ΣΜΕΑΕ αγνοώντας ότι:

  • Oι περισσότεροι μαθητές δεν μπορούν να εφαρμόσουν τους κανόνες υγιεινής, δεν φορούν μάσκα και οι αποστάσεις ασφαλείας δεν τηρούνται σε καμία των περιπτώσεων.
  • Πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν σοβαρά υποκείμενα νοσήματα (όπως επιληψίες, σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, οργανικές ανεπάρκειες κλπ.)
  • Τα περισσότερα ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις, μικρές αίθουσες οι οποίες δεν  αερίζονται επαρκώς,
  • Το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό δεν μπορεί να τηρήσει αποστάσεις ασφαλείας με τους μαθητές οι οποίοι χρήζουν άμεσης επαφής, στήριξης και καθοδήγησης.
  • Σταθερές ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών δεν μπορούν να ισχύσουν στα ειδικά σχολεία καθώς κάθε μαθητής παρακολουθεί παρέμβαση από πολλές διαφορετικές ειδικότητες και συγχρωτίζεται με διαφορετικές ομάδες μαθητών.
  • Οι μαθητές μεταφέρονται με μικρά λεωφορεία τα οποία δεν αερίζονται επαρκώς.
  • Πολλοί μαθητές που νοσούν με  ήπια συμπτώματα συμβατά με COVID-19 δεν υποβάλλονται σε τεστ ανίχνευσης του ιού  γεγονός που  καθιστά αδύνατη την ανίχνευση του COVID-19 στη σχολική κοινότητα.

Η κυβέρνηση έχει αφήσει τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ατομική ευθύνη των γονέων γνωρίζοντας μετά βεβαιότητας ότι τα αντισηπτικά και μια υφασμάτινη μάσκα, το μοναδικά  μέσα με  τα οποία έχουν προμηθεύσει τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά των ΣΜΕΑΕ εδώ και ένα χρόνο, αποτελούν φενάκη στην προστασία μας από τον COVID-19. Αν δεν παρθούν τα απαραίτητα μέτρα  τότε τα σχολεία θα μετατραπούν σε υγειονομικές βόμβες θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

 

Ζητούμε :

  • Τη διενέργεια συχνών και επαναλαμβανόμενων  δωρεάν τεστ στους μαθητές και στο προσωπικό των σχολείων
  • Την δωρεάν παροχή του απαραίτητου υγειονομικού υλικού προστασίας(μάσκες, γάντια, ρόμπες) στο προσωπικό και τους μαθητές
  • Την αραίωση του μαθητικού πληθυσμού με εκ περιτροπής διδασκαλία, εύρεση νέων αιθουσών κλπ.
  • Την άμεση απόφαση αναστολής λειτουργίας με την εμφάνιση κρούσματος
  • Την αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό δείκτη
  • Την πρόταξη του προσωπικού των ΣΜΕΑΕ στη διαδικασία τους εμβολιασμού.

Εδώ και τώρα Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους!

Αν πραγματικά θέλουν να κρατήσουν τα Ειδικά Σχολεία ανοιχτά να  λάβουν ΤΩΡΑ όλα τα απαραίτητα μέτρα, προτού η κατάσταση ξεφύγει  με ολέθρια αποτελέσματα.

Εργαζόμενοι και μαθητές δεν είμαστε αναλώσιμοι

Εκπαιδευτικοί, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό  του 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών