Το ένα μετά το άλλο, τα σχολεία του Συλλόγου μας πλήττονται από κρούσματα του SARS-CoV2, με αποτέλεσμα, μέχρι στιγμής να έχουν κλείσει 9 τμήματα σε 6 διαφορετικές σχολικές μονάδες και ολόκληρο το σχολικό συγκρότημα του Μαρασλείου! Τα κρούσματα αφορούν τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και σε μαθητές. Η αύξηση των κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες είναι τουλάχιστον ανησυχητική. Εάν προσθέσουμε και τα κρούσματα που έχουν παρουσιαστεί σε γονείς μαθητών, όπου ακολουθείται το γνωστό απαράδεκτο πρωτόκολλο του ΕΟΔΔΥ για απλή καραντίνα των μαθητών χωρίς σύσταση έστω για να πραγματοποιηθούν τεστ στα παιδιά των γονέων που είναι φορείς, συμπληρώνεται πλήρως η ζοφερή εικόνα που επικρατεί.
Όλο αυτό το διάστημα, οι εκπαιδευτικοί της τάξης, τα πρωτοβάθμια σωματεία, το εκπαιδευτικό κίνημα και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες κρούουμε τον κώδωνα κινδύνου στο ΥΠΑΙΘ και επισημαίνουμε διαρκώς τρόπους για το πώς μπορεί να είναι τα σχολεία ασφαλή και ανοιχτά. Ο Σύλλογός μας, σε συνεργασία με τις τοπικές Ενώσεις Γονέων, έχει πραγματοποιήσει μια πλατιά καμπάνια ενημέρωσης και αγωνιστικής δράσης, με πέντε αγωνιστικές δράσεις ενημέρωσης των γονέων στις εισόδους των σχολείων, με ανάρτηση πανό και ενημερωτικού υλικού σε όλα τα σχολεία, με συνεντεύξεις και αναρτήσεις στα ΜΜΕ και στα κοινωνικά δίκτυα. Έχουμε δηλώσει και απαιτήσει με κάθε τρόπο ότι για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες με όρους προστασίας και υγειονομικής ασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, πρέπει να παρθούν μέτρα για την αραίωση των τμημάτων, μέτρα πρόληψης, μέτρα για την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση και μέτρα για την καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων.
Όλο αυτό το διάστημα, οι εκπαιδευτικοί έκαναν και κάνουν αυτό που πρέπει: τεστ μοριακά και rapid, αξιοποιώντας τόσο την πλατφόρμα του υπουργείου, όσο και δημοτικές και άλλες υγειονομικές δομές, τήρηση των μέτρων ασφάλειας στα σχολεία και στην προσωπική τους ζωή. Αντιθέτως, εκείνη που δεν κάνει αυτό που πρέπει για να μην ξανακλείσουν τα σχολεία είναι η κυβέρνηση. Επίσης, τα κυρίαρχα ΜΜΕ, που με κάθε ευκαιρία, συγκαλύπτουν τις εγκληματικές ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας και επιχειρούν ακόμα και να ενοχοποιήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς ακολουθώντας το κυρίαρχο αφήγημα της ατομικής ευθύνης.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι βαρύτατες:
- Είναι γνωστό, ότι σε τέτοιες επιδημίες τα σχολεία είναι πηγές μετάδοσης, γι΄ αυτό και έκλεισαν πρώτα τον Μάρτιο. Μετά άρχισαν να λένε ότι μάλλον τα παιδιά δεν μεταδίδουν, αλλά τα δεδομένα δεν λένε ακριβώς αυτό. Ναι, τα μικρά παιδιά κάτω των 12 δεν αρρωσταίνουν και δεν κολλάνε όσο οι μεγάλοι, αλλά κολλάνε και μεταδίδουν στο 50% που είναι κάτι σημαντικό γιατί ενισχύει τη μετάδοση στην κοινότητα. Τα δε μεγαλύτερα των 12, κολλάνε περίπου σαν τους ενήλικες.
- Μετά μας είπαν ότι η τάξη είναι κλειστή ομάδα που δεν μεταδίδει… χωρίς να παρουσιάσουν ποτέ τα ερευνητικά δεδομένα πάνω στα οποία στήριζαν αυτή την άποψη.
- Μετά μας είπαν ότι οι μάσκες είναι το καλύτερο μέσο προστασίας.
- Μετά μας είπαν ότι φταίει η κινητικότητα των γονέων και έκλεισαν τα σχολεία.
- Μετά μας μίλησαν για ανοιχτά παράθυρα και δεύτερες πόρτες.
- Μετά μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν λιγότερο από όλους τους άλλους επαγγελματίες.
- Τώρα μας λένε ότι τα παιδιά αποτελούν φορείς του covid-19 και ότι η λειτουργία των σχολείων επιβαρύνει τα επιδημιολογικά δεδομένα. Μόνο που δεν λένε ούτε λέξη για τους όρους λειτουργίας των σχολείων.
- Tην ώρα που με καλύτερους επιδημιολογικούς όρους έμπαιναν τέσσερις πελάτες σε ένα κατάστημα 100 τ.μ. την ίδια στιγμή σε 36 τ.μ μίας τάξης υποχρεώνονται να μπουν 25 μαθητές και ένας εκπαιδευτικός και μάλιστα με χειρότερους επιδημιολογικούς όρους μέρα με τη μέρα!
Όλα τα παραπάνω αποτελούν όψεις του δόγματος της ατομικής ευθύνης που με θράσος αξιοποιεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ για να δείχνει με το δάχτυλο την κοινωνία, τους νέους, τους εκπαιδευτικούς την ίδια στιγμή που το μόνο που κάνουν οι ίδιοι είναι να αυτοθαυμάζονται στα φιλικά ΜΜΕ, να μας γεμίζουν ψεύδη και να μας παραπλανούν. Μιλούν για ατομική ευθύνη για να κρύψουν την κυβερνητική ανευθυνότητα, την εγκατάλειψη του δημόσιου συστήματος υγείας, τη λειτουργία των χώρων εργασίας χωρίς μέτρα ασφάλειας, τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Αλήθεια, τηρείται ή όχι το πρόγραμμα εμβολιασμού που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση; Γιατί βλέπουμε πολιτικούς, γυναίκες πολιτικών, δημοσιογράφους, και στρατιωτικούς να εμβολιάζονται, ενώ οι εκπαιδευτικοί περιλαμβάνονται στη 14η φάση εμβολιασμού – σε σύνολο 16 φάσεων!
Όλες και όλοι οι εκπαιδευτικοί, όταν άνοιξαν τα σχολεία μετά τις γιορτές, διαπιστώσαμε το βαρύτατο κόστος της αναστολής λειτουργίας, στην ψυχοσυναισθηματική κατάσταση, την κοινωνική ανάπτυξη και τη μορφωτική εξέλιξη των μαθητών μας. Μια ενδεχόμενη νέα αναστολή λειτουργίας θα ήταν κυριολεκτικά καταστροφική για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Ωστόσο, απέναντι στο τρίτο κύμα πανδημίας, που δείχνει τα πρώτα του ανησυχητικά σημεία, τα σχολεία θα είναι εγκληματικό να παραμείνουν ανοχύρωτα:
Πρέπει ΤΩΡΑ να αραιώσουν τα τμήματα ακόμη κι αν χρειαστεί εκ περιτροπής λειτουργία (αφού δεν έκαναν τίποτα για επιπλέον αίθουσες). Αλήθεια γιατί τόσον καιρό δεν έσπαγαν τα τμήματα του Ολοήμερου σε όλα τα σχολεία, αφού γι αυτό υπήρχαν διαθέσιμες αίθουσες;
Πρέπει ΤΩΡΑ να πηγαίνει κλιμάκιο του ΕΟΔΥ σε κάθε σχολείο που παρουσιάζεται κρούσμα για να γίνονται τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Πρέπει ΤΩΡΑ να γίνουν δειγματοληπτικά τεστ από κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία που δεν υπάρχουν κρούσματα για να προληφθεί η επιπλέον διασπορά.
Μόνον έτσι μπορούν να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.
Η προαποφασισμένη πολιτική του ακορντεόν (άνοιξε – κλείσε), που συνοδεύεται από κάθε φορά ανάλογα επικοινωνιακά ψεύδη, είναι απαράδεκτη και εγκληματική για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εγκληματική παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, ψυχολογικά και μορφωτικά.
Και την ίδια ώρα σαν αδίστακτοι εκτελεστές νομοθετούν την αλλαγή του εξεταστικού συστήματος και την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που είναι 6 μήνες εκτός σχολείου.
Την ίδια ώρα που η κοινωνία αβοήθητη αντιμετωπίζει την πανδημία, αυτοί με τον μεγαλύτερο ταξικό κυνισμό νομοθετούν σωρεία αντιεκπαιδευτικών μέτρων, επιχειρούν να επιβάλουν την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας… ΑΙΣΧΟΣ
Ακούει κανείς;
Να υιοθετηθούν ΤΩΡΑ, πριν να είναι πολύ αργά, οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Αλλιώς η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνουν ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, στην επόμενη, έκτη κατά σειρά, αγωνιστική δράση ενημέρωσης γονέων, Παρασκευή 12/2, 12.45, 8ο-12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου
O πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Νίκος Αθανασόπουλος