ΔΟΕ: Έκθεση πεπραγμένων και οριστική ημερήσια διάταξη για την 86η Γενική Συνέλευση του κλάδου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Σύμφωνα με τα άρθρα 33, 34, 37, 38, 40 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε., καλούμε τους Αντιπροσώπους των Συλλόγων – Μελών της, στην 86η Τακτική Γενική Συνέλευση του Κλάδου, στις 23, 24, 25 και 26 Ιουνίου 2017, στην Αθήνα, για λήψη αποφάσεων στα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης.

Η Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με το άρθρο 37, παράγραφος 1 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε., βρίσκεται σε απαρτία, αν παραβρίσκεται σ’ αυτή το ½ του συνόλου των Αντιπροσώπων  των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της Δ.Ο.Ε., ανεξάρτητα από ποια μέλη προέρχονται οι παρόντες.

 

 

 

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

 86ης Γενικής Συνέλευσης

23 – 26  Ιουνίου 2017

 

ΘΕΜΑΤΑ

Θέμα 1ο:

ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ–ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ–ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΑΙΡΕΤΟΥΣ

  • Έκθεση  Πεπραγμένων Δ.Σ. Δ.Ο.Ε.
  • Οικονομικός απολογισμός οικον. έτους 2016 – Προϋπολογισμός χρήσης οικον. έτους 2018
  • Ενημέρωση από αιρετούς του Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
  • Κριτική πεπραγμένων – Δευτερολογία Προέδρου Δ.Ο.Ε.

 

ΘΕΜΑ 2ο  :

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2017-2018

  1. A.            Διεκδικητικό Πλαίσιο

 

  1. I.            Το σχολείο που βιώνουμε, το σχολείο που οραματιζόμαστε
  2. II.            Ειδική Αγωγή
  3. III.          Εκπαίδευση προσφύγων – μεταναστών
  4. IV.          Προσχολική Αγωγή

 

Β.  Πρόγραμμα Δράσης

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

86ης Γενικής Συνέλευσης

23 – 26  Ιουνίου 2017

 

Η συνδικαλιστική χρονιά 2016-2017 που πλησιάζει στο τέλος της σημαδεύτηκε από την εφαρμογή – υλοποίηση των Υπουργικών Αποφάσεων Φίλη για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό σχολείο, που οδήγησαν σε απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου. Ο κλάδος μας εξέφρασε από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσής τους την πλήρη αντίθεσή του, κάτι που εκδηλώθηκε με σειρά απεργιακών κινητοποιήσεων, συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας καθώς  και κινήσεις σε νομικό επίπεδο, με αιτήσεις ακύρωσής τους στο ΣτΕ.

Δεν σταμάτησε όμως εκεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Στον αντίποδα των συνεχών εξαγγελιών επικοινωνιακού χαρακτήρα για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, βρίσκεται η συνεχιζόμενη εφαρμογή της  πολιτικής της αδιοριστίας. Με την προοπτική της πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών να βρίσκεται ακριβώς στο μηδέν και με το πρόσχημα της παράτασης της ισχύος του τρόπου πρόσληψης αναπληρωτών μέχρι και το 2019, το Υπουργείο Παιδείας μέσω ψήφισης τροπολογίας σε νομοσχέδιο του  Υπουργείου Οικονομικών, δηλώνει από τη μια με απροκάλυπτη ωμότητα  ότι δεν προβλέπεται κανένας μόνιμος διορισμός αφού «οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση» και από την άλλη προχωράει, μέσω των αλλαγών που εισάγει για την πρόσληψη αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή, στην πλήρη απαξίωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από το βασικό πτυχίο.

Τα παραπάνω είναι η κορυφή του παγόβουνου. Η κυβερνητική πολιτική έχει οδηγήσει, με διαρκείς δυσμενείς ρυθμίσεις, σε υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, η καθιέρωση της 2χρονης προσχολικής αγωγής στα πλαίσια του 14χρονου σχολείου δεν μπαίνει καν στο τραπέζι της συζήτησης ενώ όλα τα, εδώ και χρόνια, ανοιχτά ζητήματα όπως η αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιούργησαν οι παράνομες μετατάξεις του 2013 και η απόδοση των οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, παραμένουν ανεπίλυτα. Κι όλα αυτά   με τις σχολικές μονάδες, παρά τις όλο και πιο αυξημένες λειτουργικές τους ανάγκες (ιδιαίτερα κατά το φετινό βαρύ χειμώνα), να  αναγκάζονται να «επιβιώνουν»  υπό το καθεστώς της απόλυτης υποχρηματοδότησης.

Η εκπαιδευτική πραγματικότητα δεν είναι, φυσικά, ξεκομμένη από το συνολικό πολιτικό – οικονομικό σκηνικό. Η πλήρης  υιοθέτηση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ της μνημονιακής λογιστικής του «εξορθολογισμού» και των περικοπών στην δημόσια εκπαίδευση, επιβάλλουν τοπίο διάλυσης όμοιο με αυτό που έχει επιβληθεί στον τομέα της Υγείας. Το κοινωνικό κράτος είναι, πλέον, όρος μουσειακός. Εφιαλτική κατάσταση η οποία διαμορφώνεται υπό τη σκιά των παρατεταμένων «διαπραγματεύσεων» της κυβέρνησης με τους «θεσμούς» για νέα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα, για «κόφτη» διαρκείας σε μισθούς και συντάξεις και μετά το 2018, για πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% , για δραματική μείωση του αφορολόγητου και εφαρμογή άγριας φοροεπιδρομής στα ελάχιστα εισοδήματα των εργαζομένων… Όλα αυτά και όσα ακόμη μας επιφυλάσσουν  θα έχουν ως αποτέλεσμα την  ακόμα μεγαλύτερη αφαίμαξη του ήδη πενιχρού εισοδήματος των μισθωτών και συνταξιούχων  και την περεταίρω υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου.

Οι πολιτικές των αλλεπάλληλων μνημονίων, της σκληρής λιτότητας πάντα και μόνο για τους μισθωτούς και συνταξιούχους, των απολύσεων και της ανεργίας, της δραματικής μείωσης εισοδημάτων, της ανατροπής των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, της διάλυσης των Δημοσίων Υπηρεσιών και της “ακύρωσης” των Κοινωνικών Αγαθών, που επιβάλλεται από τους «Θεσμούς»  και εκτελείται κατά γράμμα και από την Κυβέρνηση της «πρώτης φορά αριστερά», δεν αφήνει περιθώρια αδράνειας.

Είναι επιτακτική ανάγκη να βρεθούμε στο δρόμο και να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Απαιτείται αφύπνιση και δυναμικοί αγώνες.  Έχουμε χρέος, όλοι μαζί, να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε τον αγώνα για  ν’  ανατρέψουμε αυτές τις πολιτικές, που πλήττουν τους εκπαιδευτικούς αλλά  και όλους τους εργαζόμενους, τη δημόσια  εκπαίδευση αλλά και το σύνολο των κοινωνικών αγαθών και κατακτήσεων.

 

 

Α. ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εισηγείται στις Γ.Σ. των Συλλόγων:

 

  1. I.                        Το σχολείο που βιώνουμε, το σχολείο που οραματιζόμαστε

 

Από την άνοιξη του 2016 μέχρι και σήμερα, η Δ.Ο.Ε. και όλο το εκπαιδευτικό κίνημα έχουν αναδείξει πλήρως τα αποτελέσματα των επικίνδυνων, για το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Αποφάσεις που έκρυψαν τη σκληρή πραγματικότητα, πίσω από βαρύγδουπες κενολογίες του τύπου «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο», του «εξορθολογισμού» στην κατεύθυνση των περικοπών σε προσωπικό στην εκπαίδευση, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την πρόσληψη χιλιάδων λιγότερων αναπληρωτών για τη λειτουργία του σχολείου κατά τη φετινή χρονιά.

Μέσα σε αυτό το κλίμα αναπτύχθηκε και η συζήτηση στη βάση του κλάδου για  «Το σχολείο που βιώνουμε – Το σχολείο που οραματιζόμαστε». Μια σειρά κεντρικών εκδηλώσεων που ξεκίνησαν την 1η Φεβρουαρίου του 2016 από τις Σέρρες για να ολοκληρωθούν με την τελική εκδήλωση στην Πάτρα τον περασμένο Δεκέμβριο οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν δώσει το έναυσμα για μια διαρκή αναζήτηση και συζήτηση στο εσωτερικό του κλάδου.

Για τη Διδασκαλική Ομοσπονδία η αναζήτηση αυτή έχει μακρά ιστορία.  Στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση 21-22 Μάρτη 1985, η Δ.Ο.Ε. αναφέρεται στη    «… μετάβαση σ’ ένα «ολοήμερο» λαϊκό …βασικό σχολείο στο οποίο θα εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες μόρφωσης σ’ όλα τα παιδιά του λαού, ανεξάρτητα από την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Σ’ ένα τέτοιο «ολοήμερο σχολείο» … εργασιακές σχέσεις και οι κατακτήσεις των εκπαιδευτικών δε θα θιγούν…νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν για τις ειδικότητες (εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό) και – το κυριότερο – το σχολείο θα μετατραπεί σε ζωντανή αγορά του δήμου, σε ζωντανό πολιτιστικό και κοινωνικό κύτταρο της γειτονιάς και του χωριού…».

Το ολοήμερο σχολείο που οραματίστηκε η Διδασκαλική Ομοσπονδία  με σειρά αποφάσεων των Γενικών της Συνελεύσεων κι έδωσε ως πρόταση ζωής για τη δημόσια εκπαίδευση στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην ελληνική κοινωνία, είναι, τελικά, ο πυρήνας της συντριπτικής πλειοψηφίας των προτάσεων που κατατέθηκαν στη διαδρομή των εκδηλώσεων για το σχολείο που οραματιζόμαστε.

Σε αντίθεση με το σχολείο που βιώνουμε, το σχολείο, δηλαδή, της υποχρηματοδότησης, της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας, της υποβάθμισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της καταστρατήγησης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, ο κλάδος μας ζητά τη γενικευμένη εφαρμογή ενός ολοήμερου  σχολείου για όλους τους μαθητές και με τη δημιουργική παρουσία όλων των εκπαιδευτικών (νηπιαγωγών, δασκάλων, εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων που προβλέπονται αυτή τη στιγμή στο σχολείο) που είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία του. Σχολείο δημιουργικό, ελεύθερο και δημοκρατικό που θα  προετοιμάσει τον ελεύθερο άνθρωπο  που  αγαπά τη μάθηση και τη γνώση. Σχολείο που δίνει απαντήσεις στη σχολική αποτυχία, σχολείο στο οποίο εντάσσονται οργανικά σε ενιαία βάση τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, η εκμάθηση Η/Υ, ξένων γλωσσών (η διδασκαλία των οποίων μέσα στο σχολείο θα είναι αρκετή για να καταλήξει σε τίτλο επάρκειας), τα καλλιτεχνικά μαθήματα, οι αθλητικές δραστηριότητες αλλά και η προετοιμασία για την επόμενη μέρα. Σχολείο, στο οποίο κυρίαρχη λειτουργία δεν θα είναι η απλή μετάδοση γνώσεων, αλλά η παιδαγωγική λειτουργία.

 

 

 

Διεκδικούμε:  

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
  • Ολοήμερο σχολείο για όλους τους μαθητές, 8.30 το πρωί ως τις 4 το μεσημέρι. Συνολικά και υποχρεωτικά για όλους.
  • Προσαρμοσμένα ενιαία αναλυτικά προγράμματα και διδακτικές μέθοδοι ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Στη σχολική ηλικία του Δημοτικού Σχολείου, 6 έως 12 ετών, κυρίαρχος ο ρόλος του δασκάλου της τάξης με διατήρηση όλων των υπαρχουσών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας.
  • Νέα ενιαία αναλυτικά προγράμματα και στόχοι. Πρόγραμμα σπουδών  ευέλικτο ώστε να παρέχει περιθώρια ελευθερίας και ανάληψης πρωτοβουλιών στον εκπαιδευτικό. Οι σύλλογοι διδασκόντων να συνδιαμορφώνουν τα αναλυτικά προγράμματα λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Ενσωμάτωση στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος όλων των δραστηριοτήτων που τώρα καλούνται να πληρώνουν οι γονείς (π.χ. χορός, παρεμβατικές δραστηριότητες κ.λ.π.).
  • Μείωση της διδακτέας ύλης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, απλοποίησή της και  προσαρμογή του περιεχομένου της στις ανάγκες του συνόλου των μαθητών, ενίσχυση της βιωματικής μάθησης.
  • Χρηματοδότηση για να λειτουργούν με πληρότητα όλες οι δομές εκπαίδευσης. Κτιριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του 14χρονου δημόσιου σχολείου.
  • Άμεση απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για το νέο σχολείο, δημοτικό και νηπιαγωγείο.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα.
  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
  • Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, τώρα.
  • Αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών, 1:15 στο νηπιαγωγείο, 1:20 στο δημοτικό σχολείο.
  • Οργανικότητα στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία 2 εκπαιδευτικοί προς 25 μαθητές.

 

  

  1. II.                        Ειδική Αγωγή

 

Βασική προϋπόθεση για τη σωστή οργάνωση και λειτουργία του τόσο ευαίσθητου τομέα της εκπαίδευσης  είναι το να δοθούν όλα τα απαραίτητα κονδύλια ώστε να γίνουν πράξη τα κατάλληλα κτίρια, η δυνατότητα μεταφοράς των μαθητών και ο μόνιμος διορισμός όλου του απαραίτητου προσωπικού (Εκπαιδευτικοί, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό). Θυμίζουμε, για μια ακόμη φορά, το τραγικό φαινόμενο οι συνάδελφοί μας απόφοιτοι των πανεπιστημιακών σχολών Ειδικής Αγωγής να εργάζονται επί σειρά πολλών ετών ως αναπληρωτές και καμία πρόβλεψη να μην υπάρχει ακόμη και σήμερα, που αναπτύσσεται όλη αυτή η συζήτηση, για το μόνιμο διορισμό τους στην εκπαίδευση. Από την άλλη η όλο και πιο συρρικνωμένη χρηματοδότηση προς το Δημόσιο Σχολείο καθιστά σχέδια επί χάρτου τις όποιες προτάσεις υπάρχουν στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων τόσο σε επίπεδο δομών όσο και σε επίπεδο σχεδιασμού της λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής, ενώ ο αποσπασματικός τρόπος , χωρίς συνολικό σχεδιασμό και χωρίς διάλογο με τον οποίο κατατέθηκαν από την Κυβέρνηση διάφορες τροπολογίες που αφορούν την Ειδική Αγωγή καθιστούν δυσοίωνες τις προβλέψεις για το μέλλον αυτού του τόσο ευαίσθητου και σημαντικού χώρου.

 

Διεκδικούμε:  

 

  • Νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που  θα προκύψει μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς  με το οποίο η πολιτεία θα κατοχυρώνει και θα   διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  την υποστήριξη ώστε να προαχθούν “σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά στο βαθμό που οι δυνατότητές τους το επιτρέπουν στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητάς τους”.
  • Το νέο θεσμικό πλαίσιο φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν  Παιδείας
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών των ΣΜΕΑΕ για τον εξοπλισμό τους με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
  • Έγκαιρη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής από την έναρξη του σχολικού έτους.
  • Άμεσο διορισμό των αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Διορισμός μόνο με βάση το βασικό πτυχίοΚατάργηση των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 48 του νόμου 4415/2016και επαναφορά : α) του άρθρου 56 του ν. 3966/2011 που προέβλεπε τις οργανικές θέσεις ΠΕ 71-ΠΕ 61. Η μη εφαρμογή του έχει μετατρέψει   τους συναδέλφους ΠΕ 71 και ΠΕ 61 σε αιώνιους αναπληρωτές και β) της παραγράφου 1 του άρθρου 16 και του άρθρου 21 του νόμου 3699/2008  (Κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού). Καμία ελαστική μορφή εργασίας.
  • Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δωρεάν με τα κατάλληλα μεταφορικά μέσα και την εξασφάλιση συνοδού.
  • Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα. Αποσύνδεση της παράλληλης στήριξης από την ύπαρξη Τ.Ε.
  • Στις υπηρεσιακές μεταβολές και στις επιλογές στελεχών και προϊσταμένων να ισχύει ότι και στη Γενική Εκπαίδευση.
  • Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ και στελέχωση  με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό
  • Στελέχωση των ΕΔΕΑΥ με μόνιμο Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό. Δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις των ΕΔΕΑΥ και των δασκάλων της Γενικής τάξης.
  • Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό της  ΣΜΕΑΕ να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σύσταση 1 οργανικής θέσης ΕΕΠ ανά 5 ΕΔΕΑΥ.
  • Περιοδική επιμόρφωση για την ένταξη και τη συμπερίληψη όλων των εκπαιδευτικών των Γενικών σχολείων και όχι μόνο των εκπαιδευτικών ΣΜΕΕ και Τ.Ε.
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής
  • Κατάργηση των ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ όλες οι μεταβολές από ΚΥΣΠΕ και ΠΥΣΠΕ
  • Για την οργανικότητα των ΣΜΕΑΕ να υπολογίζεται και ο αριθμός των οργανικών θέσεων ΕΕΠ.
  • Το ωράριο των Διευθυντών 6θέσιων και άνω Ειδικών Σχολείων ανάλογο με των Διευθυντών 12θέσιων σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης. Αντίστοιχη μέριμνα και για τους Διευθυντές – Προϊσταμένους και μικρότερων Ειδικών Σχολείων.
  • Μείωση διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών – Προϊσταμένων που το σχολείο τους είναι κέντρο υποστήριξης ΣΔΕΥ
  • Διορισμοί του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ενιαία με τις ίδιες διαδικασίες με των εκπαιδευτικών.
  • Δυνατότητα απόσπασης σε ΣΜΕΑΕ μόνο σε εκπαιδευτικούς με  προσόντα ειδικής αγωγής
  • Μείωση  του αριθμού μαθητών ανά τάξη κατά 3 όταν φοιτά μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες .
  • Όχι στην εμπορευματοποίηση της Ειδικής Αγωγής -Αυστηρός και ουσιαστικός έλεγχος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών .

 

 

 

  1. III.                        Εκπαίδευση προσφύγων – μεταναστών

 

Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα,  μέσω του προσφυγικού – μεταναστευτικού ζητήματος, βιώνει μια από τις μεγαλύτερες βίαιες μετακινήσεις πληθυσμών. Το ζήτημα απασχολεί ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία.

 

Διεκδικούμε:

 

  • Σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά με την εξασφάλιση όλων των προϋποθέσεων για την ομαλή ένταξή τους.
  • Τη λειτουργία τάξεων υποδοχής για όλα τα σχολεία.
  • Υποστηρικτικές δομές για όλα τα παιδιά
  • Ορθολογική κατανομή των προσφυγόπουλων στα σχολεία.

 

 

  1. IV.            Προσχολική Αγωγή

 

Η προσχολική αγωγή όμηρος μιας πολιτικής εγκατάλειψης πολλών ετών, απαξιώνεται με την ολοκληρωτική έλλειψη προγραμματισμού αλλά και δράσης καθώς και ουσιαστικής ενασχόλησης από την πλευρά του Υπουργείου.

Οι νηπιαγωγοί καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με:

  • Χώρους ακατάλληλους, που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και στις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών.
  • Έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη ακόμη και των στοιχειωδών λειτουργικών αναγκών.
  • Μεγάλο αριθμό παιδιών ανά τμήμα, χωρίς να υπολογίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας.
  • Η ευθύνη για την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γίνεται από την προϊσταμένη  νηπιαγωγό χωρίς μείωση του διδακτικού ωραρίου όπως γίνεται στους διευθυντές των σχολείων.

 

Οι ανέξοδες εξαγγελίες Πρωθυπουργού και Υπουργού Παιδείας για θεσμοθέτηση ενός επιπλέον χρόνου υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής για τα νήπια, συναντούν, μόνον λεκτικά, το αίτημα δεκαετιών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας που σε όλους τους τόνους έχει διατρανώσει την αναγκαιότητα της ένταξης του συνόλου των νηπίων στις δομές της υποχρεωτικής 14χρονης δημόσιας, δωρεάν, υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Η καθιέρωση, για πρώτη φορά το 2006 με τον Ν.3815, της υποχρεωτικότητας του ενός έτους προσχολικής αγωγής για τα παιδιά 5-6 ετών,  υπήρξε η πρώτη κατάκτηση των αγώνων του κλάδου μας σε αυτήν την κατεύθυνση.

Η πάγια θέση της Δ.Ο.Ε. ότι η εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά του νηπιαγωγείου παράγει αντισταθμιστικά οφέλη, τα οποία, ιδιαίτερα για τα παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα, είναι καθοριστικά για τη μετέπειτα ζωή τους, είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη. Οι ατομικές και ομαδικές μαθησιακές εμπειρίες που αποκτούν τα παιδιά στο οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο της φοίτησης στο Νηπιαγωγείο δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ομαλή τους μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο. Η ερευνητική βιβλιογραφία καταδεικνύει ότι το Νηπιαγωγείο επηρεάζει θετικά την προσωπική, κοινωνική και μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών. Ο ρόλος του για την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, την πρόληψη μαθησιακών δυσκολιών, τη σχολική επιτυχία και την καλύτερη επαγγελματική και κοινωνική αποκατάσταση στις μεγαλύτερες ηλικίες είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Η 2χρονη φοίτηση όλων των νηπίων (ως προνήπια και ως νήπια) στο Νηπιαγωγείο είναι εξαιρετικά σημαντική και αναγκαία, αφού φοιτώντας για δύο χρόνια λαμβάνουν εκπαίδευση από παιδαγωγούς με εξειδίκευση στην εκπαίδευση της ηλικιακής ομάδας 4-6 ετών, δηλαδή από νηπιαγωγούς του κλάδου ΠΕ60, ολοκληρώνουν αποτελεσματικά τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος που είναι προαπαιτούμενοι για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις απαιτήσεις του Δημοτικού Σχολείου ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται η δυνατότητα διερεύνησης και πρόληψης των μαθησιακών δυσκολιών και η έγκαιρη αντιμετώπισή τους (πρώιμη παρέμβαση).

Η συστηματική εκπαίδευση με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, δεν μπορεί να επιτευχθεί σε καμία άλλη δομή παρά μόνον μέσα σε ένα εκπαιδευτικά ευέλικτο και με πλούσια ερεθίσματα σχολικό περιβάλλον, που με βάση το παιχνίδι, την προσωπική διερεύνηση, τη δημιουργικότητα και την εργασία σε ομάδες θα αποτελέσει τη βάση για την ομαλή ένταξη των παιδιών στη μαθητική κοινότητα  και στη συνέχεια στην κοινωνία.

  Οι δηλώσεις Πρωθυπουργού και Υπουργού Παιδείας θυμίζουν τις εξαγγελίες γα 20.000 διορισμούς που τόσες φορές έχει, ψευδώς, επαναλάβει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Πολύ, δε, περισσότερο όταν δεν συνδέονται με διορισμούς νηπιαγωγών, με πρόβλεψη αυξημένων κονδυλίων για την εκπαίδευση καθώς και με πρόβλεψη για κτιριακές υποδομές που θα μπορούν να υποστηρίξουν την εξαγγελία. Καλλιεργούν προσδοκίες στις οικογένειες και στους εκπαιδευτικούς και  δημιουργούν τεχνητές εντάσεις μεταξύ αποφοίτων σχολών με διαφορετικό επιστημονικό πεδίο και συγκρότηση.

Η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει άμεσα στη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής φοίτησης των προνηπίων στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, ώστε να αναθέσει την εκπαίδευσή τους σε εκπαιδευτικούς Π.Ε.60, απόφοιτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων, που έχουν σπουδάσει αποκλειστικά για την εκπαίδευση της ηλικιακής ομάδας των 4-6 ετών. Για να γίνει αυτό οφείλει να επιλύσει το οξύ κτιριακό πρόβλημα των Νηπιαγωγείων εξασφαλίζοντας όλες τις απαραίτητες αίθουσες και, φυσικά, να προχωρήσει άμεσα στον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών Π.Ε.60 ώστε να στελεχωθούν με επάρκεια οι δομές της προσχολικής αγωγής.

Η προσχολική αγωγή, για να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί έχει ανάγκη από  στόχευση, προγραμματισμό και θεσμικές ρυθμίσεις για την ουσιαστική οργάνωση και συγκρότηση του νηπιαγωγείου. Το νηπιαγωγείο που οραματίζεται ο κλάδος των εκπαιδευτικών,  μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Διεκδικούμε:  

 

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο) .
  •  Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 στο Ν.4386 για την έρευνα για τον ελάχιστο αριθμό 14.
  • Άμεση έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των Νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν.4115/2013 λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν (να λογίζεται ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο).
  • Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
  • Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
  • Όχι στο νέο ενιαίο τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
  • Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  • Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  • Φοίτηση όλων των παιδιών  χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές.
  • Τήρηση της αναλογίας παιδιών / τετραγωνικών  μέτρων με βάση τις προδιαγραφές ΟΣΚ (1 παιδί ανά 3 τετραγωνικά μέτρα).
  • Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.
  • Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη.
  • Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, σχολικοί νοσηλευτές).
  • Ομάδα υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Διορισμός μόνιμου ειδικού επιστημονικού προσωπικού (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευετές).
  • Ίδρυση και στελέχωση τάξεων υποδοχής.
  • Στελέχωση των νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς μητρικής γλώσσας.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης, ειδική χρηματοδότηση για παιδαγωγικό υλικό ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου.
  • Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.
  • Σε κάθε νηπιαγωγείο να τοποθετηθεί και μια νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Δωρεάν σίτιση όλων των παιδιών και δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2016 – 2017

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε., που προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της 24ης Ιουνίου 2015, παρουσιάζει, σύμφωνα με το καταστατικό της Δ.Ο.Ε., την έκθεση πεπραγμένων για το δεύτερο  χρόνο της θητείας του (2016-2017).

 

Η σύνθεση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για τη συνδικαλιστική περίοδο 2016-2017 και μετά τη συγκρότησή του σε σώμα την 1η Οκτωβρίου 2015, είναι:

 

Πρόεδρος: Κικινής Θανάσης, Αντιπρόεδρος – Υπεύθυνος Εκδόσεων: Πετράκης Σταύρος, Γενικός Γραμματέας: Φασφαλής Νίκος ( μέχρι31/12/2016) Γκούμας Θανάσης (από 1/1/17), Ταμίας – Ειδικός Γραμματέας – Υπεύθυνος Τύπου και Δημ. Σχέσεων: Ανδρουλάκης Μάνος, Οργανωτικός Γραμματέας – Υπεύθυνος Υλικού & Βιβλιοθήκης: Οικονόμου Τριαντάφυλλος, Μέλη: Καλλώνης Σταύρος, Τσαγκαράτου Αιμιλία , Δριμάλα Θεοδώρα, Μαρίνης Σπύρος, Καλόγηρος Νίκος, Τρούλης Γιώργος.

 

 

Η δράση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για τη συνδικαλιστική χρονιά 2016-2017:

 

Η δράση του Δ.Σ. διαμορφώθηκε μέσα σε πολύ δύσκολες και αντίξοες συνθήκες για τον κλάδο και την κοινωνία  μετά την ψήφιση και του τρίτου και τέταρτου μνημονίου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Η κυβερνητική πολιτική στο χώρο της παιδείας είναι πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Όλα τα «κτυπήματα» κατά της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών (δήθεν ενιαίος τύπος σχολείου, ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου, επί της ουσίας κατάργηση των τμημάτων ένταξης …) επενδύθηκαν με την χρησιμοποίηση ενός προσχηματικού διαλόγου – κάλυμμα των αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου που οδήγησε και οδηγεί την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω. Οι συνεχείς υποσχέσεις για χιλιάδες διορισμούς αποδείχθηκαν ανέξοδες και αυτό που απέμεινε είναι ένα εφιαλτικό τοπίο για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Όχι μόνο δεν έγιναν οι 20.000 διορισμοί αλλά οι πολιτικές και οι «αλλαγές» που εφαρμόζονται στο χώρο της εκπαίδευσης οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια χιλιάδες εργαζόμενους αναπληρωτές συναδέλφους μας στην ανεργία, οδηγούν σε απολύσεις ανθρώπων που εργάζονται για χρόνια στην εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. απάντησε επιθετικά στον προσχηματικό διάλογο του Υπουργείου και θωράκισε τις θέσεις του κλάδου – αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων με τον επιστημονικό λόγο  συνεδρίων και επιστημονικών ημερίδων σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Οι δράσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες, στάθηκαν ενάντια στις βάρβαρες κυβερνητικές μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται σε βάρος των εργαζομένων και οδηγούν:

 

  • Στην οικονομική εξαθλίωση εργαζόμενων και συνταξιούχων, ειδικά και μετά την ψήφιση του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου.
  • Στην άδικη και άνιση, για άλλη μια φορά, φορολογική πολιτική με μείωση του αφορολόγητου και τη χιονοστιβάδα άμεσων και έμμεσων φόρων που συνθλίβει μισθωτούς και συνταξιούχους.
  • Στην ανεργία που «χτυπάει πλέον κόκκινο» και  οδηγεί την ελπιδοφόρα νέα γενιά της πατρίδας μας στην αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό κάτι που είναι η χειρότερη μορφή κοινωνικής βίας.
  • Στην ισοπέδωση του κοινωνικού κράτους και των πυλώνων του που είναι η παιδεία και η  υγεία καθώς επίσης και κάθε κοινωνικού δικαιώματος και κατάκτησης που ήταν αποτέλεσμα πολύχρονων αγώνων των εργαζόμενων.

 

Στην εκπαίδευση, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., είχε να αντιμετωπίσει μια πρωτόγνωρη πραγματικότητα, αφού η εκπαιδευτική πολιτική δεν υλοποιείται με βάση τον απαραίτητο  εκπαιδευτικό προγραμματισμό και σχεδιασμό αλλά με κριτήρια οικονομικού – λογιστικού χαραχτήρα. Η φετινή σχολική χρονιά, μια από τις χειρότερες των τελευταίων ετών, κλείνει με 3οοο κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (κυρίως στην παράλληλη στήριξη), δίχως την προοπτική μόνιμων διορισμών για τους χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους μας.  Αναπληρωτές που είναι πλέον αντιμέτωποι με το πολλοστό έτος στη σειρά μηδενικών διορισμών (με τους αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής να κλείνουν 16 χρόνια αναμονής για μονιμοποίηση) αλλά και με την ανασφάλεια σχετικά με τον τρόπο πρόσληψής τους έστω και ως αναπληρωτές. Κι όλα αυτά με την προοπτική της τραγικής συρρίκνωσης ακόμη και αυτών των προσλήψεων…

Ο νέος τύπος σχολείου του κ. Φίλη συρρίκνωσε το Δημόσιο σχολείο και έδειξε το δρόμο της ανεργίας σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών συρρικνώθηκαν. Τα Ολοήμερα σχολεία διαλύθηκαν. Καταργήθηκε ο υπεύθυνος Ολοήμερου. Το Νηπιαγωγείο έχασε τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα και η ειδική αγωγή αφέθηκε για άλλη μια φορά στο έλεος του Θεού.

Όλα τα παραπάνω, διαμορφώνουν μια εξαιρετικά δύσκολη εικόνα ώστε να καλυφθούν, ακόμα, και βασικοί τομείς λειτουργίας των σχολείων (γραφική ύλη, πετρέλαιο θέρμανσης, ανταπόκριση στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους).

Μέσα σε όλο αυτό το τοπίο της αποσάθρωσης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμπαίζει την εκπαιδευτική κοινότητα και τις ελληνικές οικογένειες, τάζοντας 20.000 μόνιμους διορισμούς, ενιαίο τύπο ολοήμερου σχολείου, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, Ειδική Αγωγή για όλους του μαθητές που τη χρειάζονται (μετατρέποντας τα Τ.Ε. σε παράλληλη στήριξη!!!), οργανικές θέσεις στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που περιμένουν μάταια…

Οι πρόσφατες εξαγγελίες του Πρωθυπουργού της χώρας για υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή , επέκταση του ενιαίου (;) τύπου Ολοήμερου και στα 1)θ , 2)θ και 3)θ σχολεία και αναβάθμιση της ειδικής αγωγής …μάλλον πέφτουν στο κενό αφού ο Υπουργός Παιδείας εξήγησε στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι είναι εξαγγελίες που θα υλοποιηθούν σε βάθος 3ετίας.

Οι πολιτικές των αλλεπάλληλων μνημονίων, της σκληρής λιτότητας πάντα και μόνο για τους μισθωτούς και συνταξιούχους, των απολύσεων και της ανεργίας, της δραματικής μείωσης εισοδημάτων, της ανατροπής των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, της διάλυσης των Δημοσίων Υπηρεσιών και της “ακύρωσης” των Κοινωνικών Αγαθών, που επιβάλλεται από τους «Θεσμούς»  και εκτελείται κατά γράμμα και από την Κυβέρνηση της «πρώτης φορά αριστερά», δεν αφήνει πλέον κανένα περιθώριο αναμονής.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προχώρησε σε αγωνιστικές δράσεις για την ανάδειξη όλων αυτών των προβλημάτων και της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των εργαζόμενων. Για πρώτη φορά από την αρχή της σχολικής χρονιάς έβαλε πάνω από όλα την ποιότητα της εκπαίδευσης και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Χρησιμοποίησε κάθε μέσο για την ανάδειξη προβολής των προβλημάτων για το δημόσιο σχολείο.

Είναι επιτακτική ανάγκη να βρεθούμε στο δρόμο και να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Απαιτείται αφύπνιση και δυναμικοί αγώνες. Η μάχη ενάντια στην πολιτική των μνημονίων είναι κομβικής σημασίας και πρέπει να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης αγώνων με προοπτική δικαίωσης.

 

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.

22/6/2016 Απόφαση 85ης Γενικής Συνέλευσης για φοίτηση σε ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο
23/6/2016 Ανακοίνωση – διαμαρτυρία για την ενοποίηση των σχολικών επιτροπών στο Δήμο της Αθήνας
24/6/2016 Ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης για δίωξη μελών Δ.Σ. Συλλόγου «Δ. Γληνός»
28/6/2016 Ανακοίνωση για δικαίωμα υποβολής αίτησης πρόσληψης ως αναπληρωτών, δασκάλων και νηπιαγωγών αποφοίτων Π.Α. ξαθ Σ.Ν. διετούς φοίτησης
29/6/2016 Ανακοίνωση για την παρακράτηση των αποδοχών των αναπληρωτών
30/6/2016 Ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα των εργαζομένων του ξενοδοχείου Athens Ledra
30/6/2016 Ανακοίνωση για την παιδαγωγική επάρκεια αποφοίτων τμημάτων ειδικής αγωγής (πανεπιστημίου Μακεδονίας και Πανεπιστημίου Θεσσαλίας)
30/6/2016 Ανακοίνωση για την τεράστια αναστάτωση για τους προς συνταξιοδότηση εκπαιδευτικούς
4/7/2016 Ανακοίνωση για την έκδοση των προσωρινών πινάκων κατάταξης των αναπληρωτών
4/7/2016 Ανακοίνωση για την ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών
4/7/2016 Ανακοίνωση για τον αποκλεισμό των συναδέλφων αναπληρωτών από το επίδομα του ΟΑΕΔ
4/7/2016 Επιστολή σε αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών για τη συμμόρφωση του Γ.Λ.Κ. με τη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφορικά με τη συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων πατέρων ανηλίκων
4/7/2016 Απόφαση 85ης Γ.Σ. κλάδου για την αγωνιστική δράση της Δ.Ο.Ε.
4/7/2017 Απόφαση 85ης Γενικής Συνέλευσης για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση
5/7/2016 Ανακοίνωση για τις μηδενικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών
5/7/2016 Αίτημα για παράταση διαδικασίας επιλογής Διευθυντών και Υποδιευθυντών ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΣΔΕ και ΚΔΒμ ώστε να συμμετέχουν και οι εκπαιδευτικοί
6/7/2016 Ανακοίνωση για να σταματήσει το «παιχνίδι» της κυβέρνησης με τους προς συνταξιοδότηση εκπαιδευτικούς
22/7/2016 Ανακοίνωση για την εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών
9/8/2016 Συνάντηση Δ.Ο.Ε. με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας για την προσχολική αγωγή
9/8/2016 Ανακοίνωση για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων
9/8/2016 Ανακοίνωση για τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών Φ.Α. ΠΕ11 της Α/θμιας Εκπαίδευσης από τη διαδικασία για απόσπαση στα ευρωπαϊκά σχολεία
25/8/2016 Διαμαρτυρία για τον καθορισμό των λειτουργικών κενών και τις συνεδριάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο
26/8/2016 Ανακοίνωση για αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός του δημόσιου τομέα
26/8/2016 Ανακοίνωση για συνάντηση με Υπουργό Παιδείας
26/8/2016 προκήρυξη κινητοποίησης στις 31/8/2016
26/8/2016 Ανακοίνωση για την ανάκληση των αιτήσεων παραίτησης των εκπαιδευτικών
26/8/2016 Αίτημα σε Υπουργείο Παιδείας για άνοιγμα του συστήματος OPSYD
29/8/2016 Ανακοίνωση για κοινή συνάντηση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ
31/8/2016 Ανακοίνωση προς Συλλόγους Διδασκόντων για μη κατανομή των λειτουργικών κενών – πρακτικό
2/9/2016 Ανακοίνωση για επιβολή νέου τύπου Ολοήμερου στην προσχολική αγωγή
2/9/2016 Απόφαση για αγωνιστική δράση – απεργιακή κινητοποίηση και συγκέντρωση στις 15/9/2016
6/9/2016 Διαμαρτυρία για τις ρυθμίσεις για το Νηπιαγωγείο
6/9/2016 Ανακοίνωση για την εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής
7/9/2016 Συνέντευξη τύπου
9/9/2016 Ανακοίνωση για προσλήψεις αναπληρωτών
10/9/2016 Συνέντευξη τύπου στην ΕΔΟΘ
14/9/2016 Προετοιμασία για τις εκλογές των αιρετών  2016
15/9/2016 Απεργιακή κινητοποίηση, συνάντηση με Υπουργό Παιδείας
17/9/2016 Ανακοίνωση ενάντια στο ρατσισμό, την ξενοφοβία, τις διακρίσεις, το φασισμό, συμμετοχή σε αντιφασιστική πορεία στο Κερατσίνι στις 17/9/2016
20/9/2016 Ανακοίνωση για τη δημιουργία (ΤΥ) ΖΕΠ
23/9/2016 Ανακοίνωση για την προσμέτρηση ώρας σίτισης μαθητών στους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς
24/9/2016 Ολομέλεια Προέδρων
28/9/2016 Αίτηση ακύρωσης ΔΟΕ κατά της Υπουργικής Απόφασης για το «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου» και ανυπόστατα δημοσιεύματα σχετικά με αυτή
28/9/2016 Ανακοίνωση για την εκ των υστέρων δοθείσα από το Υπουργείου Παιδείας, παράταση στην προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια
30/9/2016 Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας, 2ωρη στάση εργασίας
6/10/2016 Ανακοίνωση για την ανάπτυξη δράσεων ΔΟΕ –ΟΛΜΕ για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου
7/10/2016 Ανακοίνωση συμπαράστασης στο τούρκικο σωματείο Egitim Sen
12/10/2016 Ανακοίνωση για τον καθορισμό σχολικής μονάδας ως δυσπρόσιτη
12/10/2016 Επιστολή προς Συλλόγους Α’ Αθήνας για τον ορισμό εκπροσώπου στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Αθηναίων
18/10/2016 Ανακοίνωση για τη διάλυση της  ειδικής αγωγής
25/10/2016 Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, συγκέντρωση διαμαρτυρία ΔΟΕ- ΟΛΜΕ
25/10/2016 Συμμετοχή στη 2η συνεδρίαση επιτροπής παρακολούθησης του επιχειρησιακού προγράμματος «ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευση και δια βίου μάθηση»
27/10/2016 Ψήφισμα συμπαράστασης για τη δίκη του Προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λάρισας
26/10/2016 Συνάντηση με εκπαιδευτικούς από τη Γερμανία
11/11/2016 Ανακοίνωση για ωράριο εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτικοί ολιγοθέσιων σχολείων, νηπιαγωγοί, προσμέτρηση σίτισης
11/11/2016 Απάντηση Ν.Σ. σε ερώτημα για την παράταση θητείας Δ.Σ. Συλλόγου
15/11/2016 Συμμετοχή σε συλλαλητήρια για την επίσκεψη Ομπάμα
16/11/2016 Κήρυξη στάσης εργασίας για Σύλλογο Ικαρίας
16/11/2016 Ανακοίνωση για την εξέγερση του Πολυτεχνείου
21/11/2016 Αίτηση ακύρωσης της ΔΟΕ ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της Υπουργικής Απόφασης για το «Ωρολόγιο πρόγραμμα ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου»
21/11/2016 Απάντηση Ν.Σ. για το επίδομα διευθύντριας 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου
21/11/2016 Απάντηση Ν.Σ. σε ερώτημα για την απόδοση χορηγιών
21/11/2016 Απάντηση Ν.Σ. σε ερώτημα Συλλόγου Σερρών για τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών
28/11/2016 Ανακοίνωση με παρατηρήσεις Ν.Σ. για την αναγνώριση πλασματικών ετών στο δημόσιο
2/12/2016 Στάση εργασίας για συμμετοχή εκπαιδευτικών σε συλλαλητήριο ΕΣΑμεΑ – ΠΟΣΓΚΑμεΑ
2/12/2016 Ανακοίνωση για συνάντηση με Υπουργό Παιδείας
6/12/2016 Στάση εργασίας για Σύλλογο Ζακύνθου
6/12/2016 Ανακοίνωση για τα κείμενα καταγραφής απόψεων των εκπαιδευτικών από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
6/12/2016 Συμπαράσταση σε συνάδελφο Ελισάβετ Παπαδοπούλου
7/12/2016 Συνεργασία ΔΟΕ με σύμβουλο για τα ασφαλιστικά ζητήματα
9/12/2016 Καταγγελία για την επίθεση σε βάρος εκπαιδευτικού στο 1ο Δ.Σχ. Ιτέας
12/12/2016 Καταληκτική ημερίδα αποτίμησης και παρουσίασης συμπερασμάτων  με θέμα: «το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε. Κριτική και διεκδικήσεις». Πάτρα.
13/12/2016 Ανακοίνωση σχετικά με την εγκύκλιο του Ι.Ε.Π. για την περιγραφική αξιολόγηση
20/12/2016 Ανακοίνωση σχετικά με την απόφαση του συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε. για τη διοικητική μεταφορά των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδιοίκηση
21/12/2016 Αποστολή στον Υπουργό Παιδείας συνοπτικής έκθεσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε.
5/1/2017 Εκδίκαση στην Ολομέλεια του ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της ΔΟΕ κατά της Υπουργικής Απόφασης για το «Ενιαίο Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» – 3ωρη στάση εργασίας στις 13/1/2017
12/1/2017 Ακύρωση της στάσης εργασίας και αναβολή εκδίκασης της αίτησης ακύρωσης της Δ.Ο.Ε. κατά της Υπουργικής Απόφασης για το «Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο»
13/1/2017 Ανακοίνωση για τη διώξη συναδέλφου Ηλία Σμήλιου μέλους του κινήματος ενάντια στους πλειστηριασμούς
18/1/2017 Καταγγελία για εκφοβισμό στο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου Περάματος
19/1/2017 Διαμαρτυρίες για τις δηλώσεις της αναπληρώτριας Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων
23/1/2017 Σύσκεψη αιρετών
25/1/2017 Ανακοίνωση για το σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την «αναδιάρθρωση» του κλάδου και η απάντηση του κλάδου
27/1/2017 Ανακοίνωση για τις ενέργειες των Δ/ντών Εκπαίδευσης σε σχέση με τον εορτασμό της ημέρας των Τριών Ιεραρχών
27/1/2017 Συμπαράσταση στο διωκόμενο συνάδελφο Σεραφείμ Ρίζο
27/1/2017 Ανακοίνωση για την επιτακτική ανάγκη κάλυψης των λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων και την άμεση ανάγκη για έκτακτο κονδύλιο θέρμανσης
1/2/2017 Στάση εργασίας για στήριξη συναδέλφων Βαϊνά Παντελή και Χρόνη Γεώργιο
1/2/2017 Στάση εργασίας για στήριξη συναδέλφων που θα υποδεχτούν τα παιδιά στο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ικονίου Περάματος
2/2/2017 Αίτημα για παράταση της διαδικασίας υποβολής προτάσεων για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
7/2/2017 Στάση εργασίας για στήριξη συναδέλφων Βαϊνά Παντελή και Χρόνη Γεώργιο
6/2/2017 Αίτημα προς Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για συνάντηση
8/2/2017 Στάση εργασίας για Σύλλογο Χανίων
9/2/2017 Διαμαρτυρία για τη νέα μείωση των εσόδων λειτουργίας των σχολείων και τον φόρο 29% στα έσοδα των σχολικών επιτροπών
17/2/2017 Συμπαράσταση σε εκπαιδευτικούς που δέχονται επιθέσεις
17/2/2017 Συνάντηση με κλιμάκιο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ
20/2/2017 Συμπαράσταση σε εκπαιδευτικούς 9ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου που δέχθηκαν επίθεση από γονείς
21/2/2017 Ανακοίνωση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
22/2/2017 Αίτημα συνάντησης με Υπουργό Παιδείας για ζήτημα πειθαρχικής δίωξης
22/2/2017 Καταγγελία για την επίθεση σε βάρος εκπαιδευτικού στους Συλλόγους Αμαλιάδας, Πάτρας
23/2/2017 Διαμαρτυρία για τις ανακοινώσεις του ΣΕΒ για την εκπαίδευση
23/2/2017 Στάση εργασίας και συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας. Διάθεση λεωφορείων για διευκόλυνση μετακίνησης
24/2/2017 Αίτημα για παράταση για την υποβολή αιτήσεων μετάθεσης
26/2/2017 Επίσκεψη εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. στην Άγκυρα στα πλαίσια κινητοποίησης της ETUCE για τη στήριξη των απολυμένων Τούρκων εκπαιδευτικών
1/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Πελοποννήσου
1/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Θεσσαλίας
6/3/2017 Διαμαρτυρία για την εξαίρεση εκπαιδευτικών ΠΕ60-61 και ΠΕ70-71 από την προκήρυξη για πρόσληψη σε θέσεις Π.Ε. Γραμματέων στα Δικαστήρια της χώρας
6/3/2017 Τοποθέτηση και δυνατότητα μετακίνησης – δικαιώματα αναπληρωτών
6/3/2017 Αίτημα για επέκταση των ρυθμίσεων για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς
7/3/2017 Ανακοίνωση έπειτα από συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας
8/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης
13/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Κρήτης
13/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Δυτικής Μακεδονίας
17/3/2017 Κήρυξη στάσης εργασίας για Σύλλογο Σάμου
20/3/2017 Αίτημα σε Υπουργό Παιδείας για συνάντηση για τα θέματα Προσχολικής Αγωγής
23/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Ηπείρου
23/3/2017 Ανακοίνωση για το πρόγραμμα σίτισης «σχολικά γεύματα»
23/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Δυτικής Ελλάδας
24/3/2017 Αίτημα για το διπλασιασμό μορίων  των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που έχουν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτες περιοχές. Ίση αντιμετώπιση όλων των αναπληρωτών στο δικαίωμα να δηλώσουν δυσπρόσιτα σχολεία
27/3/2017 Στήριξη σε διωκόμενη συναδέλφισσα Ελ. Παπαδοπούλου
27/3/2017 Ανακοίνωση για την απόσυρση της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τις προσλήψεις αναπληρωτών και πρόγραμμα δράσης για την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών
28/3/2017 Περιφερειακή σύσκεψη Κεντρικής Μακεδονίας
28/3/2017 Γνωμοδότηση σχετικά με την ανάθεση αρμοδιοτήτων από τους Δήμους και τις Σχολικές Επιτροπές στους Δ/ντές Σχολικών Μονάδων
30/3/2017 Γνωμοδότηση σχετικά με τη στελέχωση και λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών
30/3/2017 Απάντηση σε επιστολή Υπουργού Παιδείας σχετικά με την επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης
31/3/2017 Αίτημα ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για χορήγηση άδειας για τις Γενικές Συνελεύσεις
4-5/4/2017 Πανελλήνιες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και συλλαλητήρια ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για το ζήτημα των μόνιμων διορισμών και στάσεις εργασίας
6/4/2017 Ανακοίνωση για τις πιέσεις προς τους εκπαιδευτικούς και τις αυθαίρετες ενέργειες της διοίκησης της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων
7/4/2017 Διαμαρτυρία για την εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας για «διαφήμιση» συνεδρίου με  θέμα «Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση»
12/4/2017 Ανακοίνωση για την καθυστέρηση καταβολής β’ δόσης λειτουργικών δαπανών στις σχολικές μονάδες
19-20/4/2017 Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΔΟΕ-ΠΟΕδ στη Λάρνακα
24/4/2017 Πληροφορίες για τον ορισμό Δικαστικών Αντιπροσώπων για τη διεξαγωγή των Γενικών Συνελεύσεων
26/4/2017 Ανακοίνωση σχετικά με την εγκύκλιο για την υλοποίηση του προγράμματος ΕΥΖΗΝ
27/4/2017 Αίτημα για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των αναπληρωτών και για άνοιγμα του πληροφοριακού συστήματος ΟΠΣΥΔ
27/4/2017 Ανακοίνωση για εργατική Πρωτομαγιά
28/4/2017 Ανακοίνωση για την καταχώρηση στοιχείων σχετικά με τις κτηριακές υποδομές στο σύστημα myschool
28/4/2017 Ανακοίνωση για την εγκύκλιο των εγγραφών στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-2018
2/5/2017 Ανακοίνωση σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής Β’ ξένης γλώσσας από τους μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου
3/5/2017 Αίτημα για παράταση υποβολής αίτησης αναπληρωτών
3/5/2017 Ανακοίνωση για τις μεταθέσεις και τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου
3/5/2017 Διευκρινήσεις για τις εκλογές αντιπροσώπων στους Συλλόγους της νησιωτικής Ελλάδας
4/5/2017 Αίτημα για συνάντηση με Υπουργό Παιδείας για το θέμα της Προσχολικής Αγωγής
8/5/2017 Επιστολή σε Υπουργό Παιδείας για Προσχολική Αγωγή
10/5/2017 Συνάντηση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας για την Προσχολική Αγωγή
12/5/2017 Αίτημα για συνάντηση με τη Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης με αντικείμενο καταγγελία που αφορά τις σχολικές μονάδες της Δ/νσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής
17/5/2017 Στήριξη συναδέλφων ιδιωτικής εκπαίδευσης
19-20/5/2017 Διημερίδα για την Ειδική Αγωγή στο Βόλο

 

 

Απεργιακές κινητοποιήσεις ΑΔΕΔΥ

 

10/9/2016 Παλλαϊκό Συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη
17/11/2016 Κινητοποίηση για το Πολυτεχνείο
24/11/2016 24ωρη Απεργιακή κινητοποίηση
1/5/2017 Συλλαλητήριο για την Πρωτομαγιά
17/5/2017 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση

 

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Γενικός Γραμματέας

 

Γκούμας Θανάσης

  1. B.                 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ