9 Φεβρουαρίου 2016. Σε μια σχολική χρονιά που το χάος εξ αιτίας των χιλιάδων κενών συνεχίζεται με πάνω από 2.000 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προσπάθησε όχι να ωραιοποιήσει (όπως έκανε μέχρι τώρα) την κατάσταση αλλά να εμφανίσει ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αόριστες κατηγορίες για πλασματικά κενά τη στιγμή που ακόμη και σήμερα πάρα πολλές τάξεις δεν έχουν το δάσκαλο ή τη δασκάλα τους. Υπαινιγμοί για ώρες που κρύβονται μυστηριωδώς και για ατέλειωτες ώρες γραμματειακής υποστήριξης τη στιγμή που κάτι τέτοιο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πολύ απλά δεν υφίσταται και οι διευθυντές των σχολείων πνίγονται στην ατελείωτη γραφειοκρατία.
Άμεση ήταν η απάντηση των εκπροσώπων της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Απαιτήσαμε από το Υπουργείο παιδείας να βγάλει στο φως όλα τα στοιχεία για τη λειτουργία των σχολείων στη φετινή χρονιά. Αν έχει να εμφανίσει «παρατυπίες» εκ μέρους εκπαιδευτικών της Π.Ε. να το κάνει. Να εμφανίσει όμως, όπως οφείλει, την πραγματικότητα που λέει πως οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν διδάξει για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα σε δύο ή και παραπάνω τμήματα, έχουν δουλέψει εκατοντάδες ώρες πέρα από το διδακτικό τους ωράριο (απλήρωτες, φυσικά, υπερωρίες) κι έχουν υποστεί υποχρεωτικές ή «προαιρετικές» (νέος όρος) μετακινήσεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία και να έχουν οι μαθητές εκπαιδευτικό στην τάξη. Την πραγματικότητα που μιλάει για παραβίαση του 1:25 σε τάξεις με μαθητές που δεν έχουν παράλληλη στήριξη, που δεν μπορούν να φοιτήσουν στα κλειστά Τμήματα Ένταξης, σε τάξεις με πλήθος αλλοδαπών μαθητών που δεν παρακολουθούν Τάξεις Υποδοχής.
Ως εκπαιδευτικό κίνημα είχαμε μιλήσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για κενά που θα έφταναν τις 25.000. Τότε το Υπουργείο Παιδείας (βλέπε δηλώσεις κ. Χασάπη) μας έλεγε ψεύτες και περιόριζε τα κενά στις 17.000. Το ίδιο Υπουργείο έχει προσλάβει μέχρι σήμερα 22.000 αναπληρωτές διαψεύδοντας τα κορυφαία στελέχη του.
Η επιχείρηση λάσπης από την πλευρά του κ. Υπουργού δεν μας εκπλήσσει. Προηγήθηκε η αμφισβήτηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη μεγάλη απεργία της 4-2-2016 όταν με μεγάλη αγωνία έσπευδε να την κατεβάσει στο 18% ενώ γνώριζε το πραγματικό μέγεθος (πάνω από 50% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Είναι όλα αυτά κρίκοι της ίδιας αλυσίδας της αμφισβήτησης της πραγματικότητας που τρομάζει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί λοιδορούνται και στοχοποιούνται ώστε να δικαιολογούνται οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων τους με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και να μην αποκαλύπτεται το μέγεθος των ευθυνών των εκάστοτε κυβερνώντων απέναντι στους μαθητές. Των ευθυνών για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, για τις τάξεις που ακόμη και σήμερα δεν έχουν εκπαιδευτικούς, για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και την ανεργία των εκπαιδευτικών (14.671 είναι αυτή τη στιγμή οι άνεργοι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, που θα έπρεπε να εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία επιλέγει να ακολουθήσει το δρόμο των μνημονίων και της προσαρμογής στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, πιστή στα βήματα των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών. Για να το καλύψει αυτό επιλέγει τη συνηθισμένη τακτική της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη και υβριστική προς τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς, επίθεση του κ. Υπουργού. Εντάσσεται, προφανώς, και αυτή στην ιδιόμορφη αντίληψή του περί του διαλόγου και των κανόνων του. Η Δ.Ο.Ε. έδωσε, δίνει και θα συνεχίσει να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία και να καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις. Περιμένουμε από την πολιτική ηγεσία να πράξει κάτι ανάλογο.