Όλοι-ες στη Γενική Απεργία
Τετάρτη 6 Νοέμβρη
(Προσυγκέντρωση εκπαιδευτικών, στις 11 π.μ. Μουσείο)
Τρίτη 3 Δεκέμβρη
Τακτική Γενική Συνέλευση
Σας ενημερώνουμε ότι, η Τακτική Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 3 Δεκέμβρη στο σχολικό συγκρότημα 8ου και 106ου Δ.Σχ. Αθηνών (Πόντου και Αγ. Θωμά, απέναντι από το Λαϊκό Νοσοκομείο). Η Γενική Συνέλευση ξεκινά στις 8.30 π.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 106ου Δ.Σχ. Αθηνών. Για τη διεξαγωγή της Γ.Σ. θα δοθεί άδεια – επομένως η καθολική παρουσία των συναδέλφων είναι υποχρεωτική αλλά και απαραίτητη λόγω της συνεχιζόμενης επίθεσης στα δικαιώματά μας. Αναλυτική ανακοίνωση θα κυκλοφορήσει σύντομα από το Δ.Σ.
Σας ενημερώνουμε ότι στη σύνθεση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας έγιναν οι εξής μεταβολές :
– Ο ειδικός γραμματέας Παναγιώτης Γκρέκας αντικαταστάθηκε από την Σπηλιοπούλου Κατερίνα
– Το μέλος Ζαχούλου Δέσποινα αντικαταστάθηκε από τον Καραγιάννη Κώστα
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ Α΄ ΠΥΣΠΕ ΑΘΗΝΩΝ
Οι πρωτοφανείς καταστάσεις που διαδραματίζονται στην Α’ Διεύθυνση της Αθήνας επιβάλλεται να σταματήσουν και να ακυρωθούν. Καλούμε τη διευθύντρια εκπαίδευσης, τον αναπληρωτή διευθυντή καθώς επίσης και τα διορισμένα και τα αναπληρωματικά μέλη του Α’ ΠΥΣΠΕ να τοποθετηθούν για όλα όσα καταγγέλλουν οι σύλλογοι. Καλούμε τους αιρετούς να μη διευκολύνουν με τη συμμετοχή τους να λειτουργεί το ΠΥΣΠΕ σε καθεστώς πλήρους παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών των μαθητών.
Συγκεκριμένα:
1) Χωρίς να υπάρξει συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ και χωρίς καν να ανακοινωθούν τα λειτουργικά κενά, και αφού κρίθηκαν εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 ως υπεράριθμοι χωρίς πάλι να συνεδριάσει το Α’ ΠΥΣΠΕ, αναρτήθηκε πίνακας τοποθετήσεων υπεραρίθμων. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί αυτοί, με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης τοποθετήθηκαν σε σχολεία της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής. Αμέσως μετά, προσλήφθηκαν 40 δάσκαλοι αναπληρωτές ΕΣΠΑ για να καλύψουν κενά στην Α’ Αθήνας, που αποδεικνύει ότι κενά υπήρχαν και παρανόμως δεν τοποθετήθηκαν σε αυτά οι συνάδελφοί μας.
2) Εκδιώχθηκαν για άλλες διευθύνσεις 73 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 ενώ χωρίς οργανική ήταν 86. Δεν ανακοινώθηκε ποτέ ο πίνακας των μορίων και δε δημοσιοποιήθηκαν οι λόγοι κατά τους οποίους δε μετακινήθηκαν οι 13 εκπαιδευτικοί που βρίσκονταν επίσης στη διάθεση της Α’ διεύθυνσης.
3) Στην ειδική αγωγή υπήρξε πράξη του Α’ ΠΥΣΠΕ αποσπάσεων στην ειδική, η οποία δεν έχει ούτε τώρα ακυρωθεί.
Απαιτούμε να γίνει ΤΩΡΑ συνεδρίαση του Α’ ΠΥΣΠΕ, να ακυρωθούν οι πίνακες των υπεραριθμιών και όποιοι πίνακες τοποθετήσεων έγιναν χωρίς την απόφαση του Α’ ΠΥΣΠΕ και τις νόμιμες διαδικασίες. Να καθοριστούν από το Α’ ΠΥΣΠΕ τα λειτουργικά κενά που υπήρχαν στις 9 Σεπτεμβρίου με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να τοποθετηθούν εκεί οι εκπαιδευτικοί με τη νόμιμη διαδικασία. Αφού το ΠΥΣΠΕ καθορίσει τα λειτουργικά κενά, να γίνουν αιτήσεις υπεραριθμίας, και στη συνέχεια να τοποθετηθούν εκεί οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στην Α’ διεύθυνση. Να επιστρέψουν και να τοποθετηθούν και οι συνάδελφοι που διατέθηκαν σε άλλα ΠΥΣΠΕ.
Οι λειτουργικές ανάγκες να καθοριστούν με κριτήρια:
– Να λειτουργήσουν ΑΜΕΣΑ τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση/πρόσληψη ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία.
– Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα τμήματα ένταξης και υποδοχής, να ισχύσει κανονικά η πράξη του Α’ ΠΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις της ειδικής. Να λειτουργήσουν άμεσα όλα τα ειδικά σχολεία με μόνιμους και αναπληρωτές τακτικού προϋπολογισμού με κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, και βοηθητικό προσωπικό
– Να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα της Α’ Διεύθυνσης όλα τα κενά και όλοι οι πίνακες των τοποθετήσεων όλων των ειδικοτήτων με τα μόριά τους ώστε να μπορεί να γίνει έλεγχος αν τηρήθηκαν τα νόμιμα
– Καμία σύμπτυξη τμήματος
Συνάδελφοι
Το υπουργείο στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής ξεδιπλώνει συντονισμένο σχέδιο υποβάθμισης, κατάργησης, αναστολής και μετατροπής δομών σε πιλοτικές (άρα όχι μόνιμες και σταθερές) όπως του ολοημέρου, των τμημάτων ένταξης, των ειδικών σχολείων, σταδιακά σημαντικού μέρους του ωρολογίου προγράμματος (π.χ. ευέλικτη ζώνη), του νηπιαγωγείου κ.λπ. Καταργώντας αυτές τις θέσεις για το μόνιμο προσωπικό, δημιουργεί πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών, οδηγώντας έτσι πολλούς εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις και σε καταστρατήγηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων. Όλες οι παραπάνω παραβιάσεις δεν οφείλονται σε ανικανότητα ή σε διοικητικές αστοχίες. Όταν το κράτος θέλει να καλύπτει τις όποιες ανάγκες με περισσεύματα και περικοπές, όταν δεν προχωρά σε καμία πρόσληψη, τότε η μετακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού οποιαδήποτε στιγμή, σε οποιοδήποτε τόπο, θα γίνεται καθεστώς. Ένα καθεστώς που θα επιβάλλει να μην υπάρχει καμία προστασία του εργαζομένου και θα «νομιμοποιεί» κάθε αυθαιρεσία ώστε να ικανοποιούνται και μερικά ρουσφέτια!
Το εκπαιδευτικό κίνημα όλο το προηγούμενο διάστημα αξιοποίησε όλες τις μορφές αγώνα με στόχο να αναχαιτίσει και να ανατρέψει αυτές τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές (διαδηλώσεις, απεργίες, παραστάσεις διαμαρτυρίας, πλατιά καμπάνια και ενημέρωση των γονιών, ένδικα μέσα κλπ.). Στην ίδια κατεύθυνση θα συνεχίσουμε αποφασιστικά για να υπερασπίσουμε το δημόσιο σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Ο Σύλλογός μας, σε συνεργασία με τους άλλους Συλλόγους της Α΄ Αθήνας, προχωρά σε αίτηση ακύρωσης στα διοικητικά δικαστήρια όλων των μέχρι τώρα διαδικασιών στην Α’ Διεύθυνση. Καλούμε τους συναδέλφους από το Σύλλογό μας που επιθυμούν να προχωρήσουν σε ένδικα μέσα (αιτήσεις αναστολής) να ενημερώσουν έγκαιρα τα μέλη του ΔΣ.
Πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή Μνήμη» : Ξαναγράφουν το
παρελθόν για να ελέγξουν το μέλλον !
Το Υπ. Εσωτερικών με σχετικό έγγραφο που απέστειλε προς Δήμους, Περιφέρειες και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, προωθεί το πρόγραμμα της Ε.Ε. «Ευρωπαϊκή Μνήμη». Με το πρόγραμμα αυτό επιχειρείται για μία ακόμα φορά η εξίσωση του κομμουνισμού με τον φασισμό και προβάλλεται η επικίνδυνη και ανιστόρητη θεωρία των δύο άκρων, που αποτελεί επίσημη πολιτική της Ε.Ε. και προέρχεται από τις πιο μαύρες ημέρες της ψυχροπολεμικής περιόδου. Χαρακτηριστικά, οι αρμόδιοι αναφέρουν: «Τα επιδοτούμενα έργα αντανακλούν τις αιτίες της ανάδυσης των ολοκληρωτικών καθεστώτων στη σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία (ναζισμός, φασισμός, σταλινισμός και ολοκληρωτικά κομμουνιστικά καθεστώτα)». Όσοι υλοποιήσουν τα προγράμματα αυτά θα επιδοτηθούν από την Ε.Ε. μέχρι και με 100.000 €!
Η θεωρία των δύο άκρων εξισώνει το θύτη με το θύμα, τους εκατομμύρια νεκρούς από τη Σοβιετική Ένωση, από την Ελλάδα, όλους όσους έδωσαν τη ζωή τους ενάντια στον φασισμό με τους ναζί και τους φασίστες ! (βλ. αναλυτική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Συλλόγου)
Εγκύκλιος για τη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης
Στις 23 Οκτωβρίου με εγκύκλιό του το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει την πρόθεσή του να ξεκινήσει τη γενίκευση του θεσμού της αυτοαξιολόγησης σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας. Πρώτο βήμα τα «επιμορφωτικά σεμινάρια» των στελεχών της εκπαίδευσης. Την « αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» την είχε απορρίψει σχεδόν στο σύνολό της η μάχιμη εκπαίδευση πριν από τρία χρόνια όταν εφαρμόστηκε πιλοτικά. Το σύνολο των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων του Συλλόγου μας αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αυτό. Τα «μεγάλα λόγια» για το πόσο βελτιώθηκε η εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία που αποφάσισαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα – όπως διατυπώνεται στα «συμπεράσματα» που δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας από την πιλοτική εφαρμογή του- ας τα πουν στους συναδέλφους των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου ακόμα κι εκεί που εφαρμόστηκε ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης, ή στους χιλιάδες συναδέλφους που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω των μηδενικών προσλήψεων. Το κόστος της εφαρμογής του προγράμματος – που φυσικά θα έχει και αυτό τη σφραγίδα του ΕΣΠΑ – φτάνει τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ (!), όταν καλούνται συνάδελφοι με μισθούς της τάξης των 700 ευρώ να ξοδεύουν τουλάχιστον το μισό τους μισθό για να πάνε στα σχολεία στα οποία βίαια μετακινήθηκαν. Παραθέτουμε εδώ αποσπάσματα από την απόφαση της τακτικής ΓΣ του Ιουνίου που καθορίζει τη στάση του Συλλόγου μας :
Ήδη τα αξιολογικά κριτήρια που έχει παρουσιάσει το Υπουργείο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποδεικνύουν έμπρακτα, πως πίσω από τη ρητορική της «συμμετοχικής αξιολόγησης» κρύβεται η λογική του σχολείου της αγοράς, όπου το κάθε σχολείο σαν επιχείρηση θα πρέπει να μεριμνά για την επιβίωσή του στο πεδίο του ανταγωνισμού με τα υπόλοιπα σχολεία. Διεκδικούμε : Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για το μισθολόγιο – βαθμολόγιο και για την αξιολόγηση. Όχι στην αξιολόγηση, τη χειραγώγηση και τις απολύσεις, όχι στην αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών -εκπαιδευτικών. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Σε αυτά τα πλαίσια, ταυτόχρονα, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων σε οργανωμένη αντίσταση : Οι σύλλογοι διδασκόντων σε κάθε σχολείο, οι διευθυντές, οι σχολικοί σύμβουλοι, να αποφασίσουν την άρνηση συμμετοχή τους στην αξιολόγηση και στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Κανείς αξιολογητής στην τάξη – οι σχολικοί σύμβουλοι βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους– δεν εξετάζουν, δεν αξιολογούν. Σε περίπτωση έναρξης σεμιναρίων για την αξιολόγηση, δεν συμμετέχουμε – προχωράμε στην ακύρωση τους. Προχωράμε σε κείμενο υπογραφών όπου δηλώνουμε καθολικά την αντίθεσή μας με την αξιολόγηση.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΗ ΕΔΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΤΩΝ 3ου και 6ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΟΤΙ “ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΑΝ ΣΕ ΣΥΜΠΤΥΞΕΙΣ”!
Όπως ενημερωθήκαμε έχει κινηθεί προκαταρκτική ΕΔΕ εναντίον των συναδέλφων Δ/ντών του 3ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Καισαριανής με το αδίκημα «της μη συμμόρφωσης προς τας υποδείξεις» για σύμπτυξη τμημάτων ! Σημειώνουμε ότι ο ένας από τους συναδέλφους έχει οργανική σε σχολείο ευθύνης του Συλλόγου μας και ως εκ τούτου υπήρξε επί σειρά ετών μέλος του Συλλόγου μας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Π.Ε. Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη» στην αρχή της σχολικής χρονιάς, έγινε προφορική “υπόδειξη” προς τους διευθυντές, στις 27/9/2013, από υπάλληλο της Α΄ Δ/νσης κατ΄ εντολή του Αναπληρωτή Δ/ντή Α΄ Δ/νσης κ. Κάππα, για σύμπτυξη των τμημάτων της Α΄ Δημοτικού από τέσσερα σε τρία τμήματα, η οποία πάρθηκε πίσω από τον ίδιο το Δ/ντή της Α’ Αθήνας, σε συνάντηση που είχαν μαζί του οι εκπαιδευτικοί φορείς της Καισαριανής.
Συγκεκριμένα, εγκαλούνται οι διευθυντές των σχολείων γιατί δεν προχώρησαν σε συμπτύξεις τμημάτων των σχολείων του συγκροτήματός τους, διαιρώντας προφανώς με το ανώτερο προβλεπόμενο από το Υπουργείο Παιδείας αριθμό μαθητών ανά τμήμα (δια 25 ή και δια 28 πλέον), και άφησαν να λειτουργούν τμήματα με λιγότερους μαθητές. Δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ λέει το Υπουργείο Παιδείας ότι ακόμα κι αν έχετε αίθουσες και δασκάλους, όπως συνέβαινε στο συγκεκριμένο συγκρότημα, προχωρήστε σε συμπτύξεις και γίνετε εσείς οι διευθυντές οι καλύτεροι υπερασπιστές του «νέου» σχολείου, που στοιβάζει μαθητές στις αίθουσες υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη μόρφωση, και βγάζει στην κινητικότητα εκπαιδευτικούς! Αυτό ζητάει το Υπουργείο Παιδείας δια μέσου του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Αττικής και του Δ/ντή της Α Δ/νσης Αθήνας από τους συγκεκριμένους διευθυντές! Με την προκαταρτική ΕΔΕ θέλει να στείλει μήνυμα ότι, όποιος δεν το κάνει, θα διώκεται! Θέλει με τον τρόπο αυτό να τρομοκρατήσει και να υποτάξει τα στελέχη της εκπαίδευσης και δια μέσου αυτών τους εκπαιδευτικούς!
Φυσικά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε τον αριθμό των μαθητών των συγκεκριμένων σχολείων, αφού όλα φαίνονται μέσα από το survey, που αποτελεί συνεχή καθημερινό καθρέπτη κάθε σχολείου. Άλλωστε, όπως αναφέρθηκε, στάλθηκε και επιπλέον έγγραφο από τους διευθυντές προς την Α Δ/νση ζητώντας και οδηγίες.
Με βάση τα παραπάνω, η εν λόγω προκαταρκτική ΕΔΕ είναι εντελώς αβάσιμη. Στοχεύει μόνο στον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών.
Θεωρούμε απαράδεκτη την προκαταρτική ΕΔΕ και απαιτούμε να σταματήσει τώρα. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε να μη γίνει ΕΔΕ. Το Δ.Σ. βρίσκεται στο πλευρό των συναδέλφων και θα τους στηρίξει με όποιον τρόπο χρειαστεί, πολιτικά, συνδικαλιστικά, ηθικά.