Πεπραγμένα του της ΔΟΕ για τη διετία 2011 – 2013
Καταψηφίζουμε τα πεπραγμένα του ΔΣ της ΔΟΕ :
– Γιατί κινήθηκε στη λογική του «μονόδρομου» των μνημονίων και της συναίνεσης στις πολιτικές της κυβέρνησης, ακολούθησε την τακτική των εθιμοτυπικών 24ωρων ή της αναμονής/παρακολούθησης των αποφάσεων της ΑΔΕΔΥ.
– Γιατί δεν στήριξε τις αγωνιστικές δράσεις των εκπαιδευτικών της βάσης, υπονόμευσε με την απουσία της το συλλαλητήριο της 2ης Μάρτη, κατήγγειλε τις νηπιαγωγούς για τη δράση τους και την πανελλαδική τους συνάντηση.
– Γιατί καλλιεργεί χρόνια τώρα τη λογική της ιδιαιτερότητας των εκπαιδευτικών και τις αυταπάτες ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας θα εξαιρεθούν από την κυβερνητική επίθεση.
– Γιατί χρειάστηκε έναν ολόκληρο χρόνο για να εκδόσει μια ανακοίνωση αναγνώρισης του ζητήματος της πείνας και της φτωχοποίησης των μαθητών μας και να πάρει κάποιες αντίστοιχες πρωτοβουλίες.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Βρισκόμαστε στη δίνη μιας πρωτοφανούς επίθεσης του καπιταλισμού, που θέλει να διασφαλίσει και να διευρύνει τα κέρδη του, από την οικονομική κρίση που ο ίδιος δημιούργησε. Βρισκόμαστε στη δίνη μιας επίθεσης που τσαλαπατά χώρες και λαούς, δικαιώματα και ζωές, με στόχο την επιβολή μιας νέας παγκόσμιας τάξης που θα επαναφέρει τους λαούς, τις κοινωνίες και τους ανθρώπους, πίσω από την εποχή του διαφωτισμού, σε ένα νέο μεσαίωνα. Η επίθεση ενάντια στην κοινωνία καθοδηγείται από το Δ.Ν.Τ., την Ε.Ε., την κυβέρνηση και άλλα κέντρα, με εργαλείο την τραπεζική κυριαρχία.
Μέσα σε λίγες μέρες καταργούνται κατακτήσεις ενός αιώνα : Οι μισθοί μας μετατρέπονται σε «φιλοδώρημα». Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις. Η μονιμότητα καταργείται από το νέο πειθαρχικό «δίκαιο» που μας αντιμετωπίζει όλους ως εν δυνάμει επίορκους. Το αμετάθετο καταργείται από το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Αποδομείται η κοινωνική ασφάλιση και το δικαίωμα στη σύνταξη. Διαλύεται η δημόσια Παιδεία, υγεία, περίθαλψη. Ιδιωτικοποιείται ή ξεπουλιέται κάθε κοινωνικός πλούτος. Η επιτήρηση και ο έλεγχος παίρνουν τη θέση των όποιων ψηγμάτων πολιτικής ελευθερίας. Και όλα αυτά στο όνομα της «σωτηρίας της χώρας από τα ελλείμματα, το χρέος, τη χρεοκοπία, την οικονομική ύφεση».
Στην εκπαίδευση προωθείται η πλήρης διάλυση της δημόσιας παιδείας και η αντικατάστασή της από το «νέο» σχολείο της αγοράς, το φτηνό, ευέλικτο και ελεγχόμενο σχολείο των λειτουργικών γνώσεων της δια βίου «κατάρτισης». Η πολιτική της κυβέρνησης προσπαθεί να διασπάσει την κοινωνική συμμαχία για την παιδεία, ρίχνοντας τις ευθύνες, με την καθοδηγημένη σπέκουλα των ΜΜΕ, στους εκπαιδευτικούς. Αντικαθιστά τη Δημόσια Παιδεία με την πιστοποιημένη και μετρήσιμη κατάρτιση. Διαλύει την ουσία της δωρεάν παιδείας με την «εξεύρεση πόρων» και το σχολείο της αγοράς. Διασπά το αίτημα της ισότητας, αντικαθιστώντας το με τον ανταγωνισμό μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολικών μονάδων, μέσω της αξιολόγησης και με άμεσο στόχο την κατηγοριοποίηση. Αντικαθιστά την έννοια της καθολικότητας και του σχολείου για όλους με τη λογική της κατάταξης και της ατομικής ευθύνης. Αποκεντρώνει το κόστος και συγκεντρώνει τον έλεγχο. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και ο Καλλικράτης, με το γενικότερο νεοφιλελεύθερο στόχο της απαλλαγής του κράτους από κάθε ευθύνη κοινωνικού δικαιώματος. Σε αυτή την κατεύθυνση καταγγέλλουμε τη δραστική μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων σε πανελλαδικό επίπεδο.
Ο δρόμος που μας προτείνουν οι κυρίαρχοι είναι η πλήρης καταστροφή μας
Όμως θέλουμε να φωνάξουμε με όλη μας τη δύναμη : Πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος ! Τόσο στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων και της χειραφετημένης συλλογικής υπόστασης, τόσο στο πεδίο της πολιτικής απάντησης, όσο και στο πεδίο της οικονομικής συγκρότησης. Είναι η εργαζόμενη πλειοψηφία, όλοι εμείς, οι άνθρωποι της δουλειάς και του μόχθου που πρέπει να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας και να ανοίξουμε έναν άλλο δρόμο για μας, για τα παιδιά μας και για τη χώρα.
Πρωταρχική προϋπόθεση για την επίλυση όλων των λαϊκών προβλημάτων αλλά και των προβλημάτων του δημόσιου δωρεάν σχολείου, θεωρούμε την αντιπαράθεση με μαζικούς κοινωνικούς δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας με κάθε επίδοξο διαχειριστή της ίδιας αντιδραστικής αντιλαϊκής πολιτικής. Σε μια τέτοια ιστορική στιγμή, είναι ανάγκη να διαμορφωθεί ένα μεγάλο, μαχητικό, πανεκπαιδευτικό, λαϊκό, κοινωνικό μέτωπο σύγκρουσης και αντιπαράθεσης που θα προβάλλει στόχους και αιτήματα που θα απαντούν στην κρίση από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών, ευρύτερα των εργαζομένων και των συλλογικών τους συμφερόντων. Αυτό το μέτωπο πρέπει να οικοδομηθεί στη βάση των εργαζομένων με πρωταγωνιστικό ρόλο των συνδικάτων.
Εμείς οι εργαζόμενοι δεν χρωστάμε τίποτα και δεν πληρώνουμε τίποτα. Να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία που προκάλεσε την κρίση και οι πολιτικοί της εκπρόσωποι. Να φύγουν τρόικα – Δ.Ν.Τ. – Ε.Ε. από τη χώρα. Είμαστε αντίθετοι στις πολιτικές που επιβάλλουν με αφορμή το χρέος οι κυβερνήσεις, οι δανειστές και η τρόικα με το περιβόητο «κούρεμα» και την επιβολή ενός «αέναου» Μνημονίου (βλ. Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, Μνημόνια, νέο μισθολόγιο, Δανειακή Σύμβαση κλπ.) που οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, στην πρόκληση εν τέλει μιας τεράστιας κοινωνικής καταστροφής. Παλεύουμε για την ανατροπή των μνημονίων και της δανειακής σύμβασης. Προβάλλουμε τα αιτήματα για παύση πληρωμών του χρέους, γενναία φορολόγηση του κεφαλαίου, των τραπεζών και της εκκλησιαστικής περιουσίας, εθνικοποίηση των τραπεζών και των κοινωφελών οργανισμών, κρατική φαρμακοβιομηχανία, μείωση των στρατιωτικών δαπανών, έλεγχος των τιμών των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης και των φαρμάκων. Κατάργηση – απόσυρση όλων των αντιλαϊκών νόμων και μέτρων για : τις περικοπές στους μισθούς την εκπαίδευση και την υγεία, τη φορολογία, την κοινωνική ασφάλιση, την εργατική νομοθεσία. Εγγυημένος κατώτατος μισθός για όλο το λαό. Όχι στη φτώχεια και στην εξαθλίωση – δουλειά, στέγη, τροφή, δημόσια και δωρεάν παιδεία και υγεία για όλους.
- Όχι στην πειθάρχηση του νέου ΔΥΚ. Κατάργηση των ν.4057/12 και 4093/12 για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ. Κάτω τα χέρια από τη μονιμότητα και τις σταθερές εργασιακές σχέσεις– καμία εφεδρεία/απόλυση/διαθεσιμότητα/αργία, ούτε στην εκπαίδευση ούτε στον δημόσιο τομέα. Όχι στην κατάργηση του αμετάθετου και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις/μεταθέσεις συναδέλφων.
- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο και την εφεδρεία στο δημόσιο. Αντίσταση στην εφαρμογή του – Όχι στη μισθολογική υποβάθμιση – επαναφορά όλων των συναδέλφων στον παλαιό βαθμό και μισθολογικό τους κλιμάκιο. Ακώλυτη μισθολογική, βαθμολογική εξέλιξη. Αποκατάσταση όλων των αδικιών. Καμία έκπτωση βαθμών – καμία μείωση μισθών. Άμεση αποκατάσταση όλων των απωλειών των τελευταίων ετών. Το ποσό των δώρων που καταργήθηκε να ενταχθεί στους μηνιαίους μισθούς – μείωση των κρατήσεων στους μηνιαίους μισθούς.
- Όχι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Συλλογικές διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του διδακτικού έργου με πρωταγωνιστή τον Σύλλογο Διδασκόντων.
- Να αποσυρθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι που καταργούν την κοινωνική ασφάλιση. Υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων. Καθολικό-δημόσιο-κοινωνικό και όχι επαγγελματικό-ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα. Όχι στο «κούρεμα» των ασφαλιστικών ταμείων – άμεση οικονομική ενίσχυσή τους. Άμεση παροχή όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους –ες.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων – κανένα σχολείο χωρίς πετρέλαιο. Άμεση, έγκαιρη και δωρεάν χορήγηση των βιβλίων στους μαθητές. Ούτε δεκάρα από τις τσέπες των γονιών για πετρέλαιο, βιβλία, θέρμανση, λειτουργικά έξοδα. Καμία συγχώνευση σχολείου – καμιά αύξηση ωραρίου – μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών – κάτω τα χέρια από τα σχολεία μας και τους μαθητές μας.
- Στήριξη της λειτουργίας του ΚΕΔΔΥ. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής.
- Επαναλειτουργία των διδασκαλείων και την παροχή ουσιαστικής και δωρεάν επιμόρφωσης προκειμένου να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις του ρόλου μας.
- Μείωση του διδακτικού ωραρίου στα επίπεδα της Βθμιας εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει απόλυτη εξομοίωση του ωραρίου σε πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια.
- Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και πληροφορική χωρίς τελικές εξετάσεις και μόνο με την αποφοίτηση από το Λύκειο. Μοναδική προϋπόθεση να έχουν οι απόφοιτοι προβιβάσιμο βαθμό όλα τα χρόνια στο συγκεκριμένο μάθημα.
Για την αξιολόγηση
Η προώθηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, για την επόμενη σχολική χρονιά, συνδέεται άμεσα με τη γενικότερη αξιολόγηση προσώπων και υπηρεσιών του δημοσίου με στόχο τόσο τον περιορισμό-διάλυση των κοινωνικών υπηρεσιών, όσο και τις απολύσεις προσωπικού, στην προοπτική της μείωσης της συνολικής απασχόλησης στο δημόσιο τομέα κατά 150.000 εργαζομένους μέχρι το 2015. Η σημερινή αναθέρμανση, επομένως, της συζήτησης για την αξιολόγηση είναι μέρος της προσπάθειας αντιδραστικής μεταρρύθμισης του κράτους συνολικά και της δημιουργίας ενός δημόσιου τομέα που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μάνατζερ και ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ένα δημόσιο στο οποίο θα κυριαρχούν οι ιδιώτες και οι ΜΚΟ.
Η αξιολόγηση αποτελεί άμεσα το εργαλείο των εκκαθαρίσεων και των απολύσεων στην εκπαίδευση και σε όλο το Δημόσιο
Δε θα πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση ως έννοια και πρακτική δεν είναι ούτε ουδέτερη, ούτε σχετίζεται με κάποια «αντικειμενική» εκτίμηση του καλού εκπαιδευτικού. Στη σημερινή συγκυρία, η αξιολόγηση εξυπηρετεί το στόχο του κράτους να ελέγξει καλύτερα το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της αγοράς, να υποτάξει τον εκπαιδευτικό στις πολιτικές του επιλογές και να οδηγήσει χιλιάδες συναδέλφους/ ισσες στη μισθολογική και επαγγελματική καθήλωση και τελικά στην ενδεχόμενη απόλυση.
Ήδη οι ρυθμίσεις του νέου μισθολογίου – βαθμολογίου αποδεικνύουν στην πράξη ότι η αξιολόγηση επιδιώκει να περιορίσει το μισθό και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο δημόσιο, ορίζοντας πως ένας προκαθορισμένος αριθμός εκπαιδευτικών θα πρέπει να αξιολογηθεί εκ των προτέρων αρνητικά, προκειμένου να διατηρηθεί η πολιτική της λιτότητας και των μισθολογικών περικοπών. Στη βάση ποιας «αντικειμενικής εκτίμησης» θεωρείται δεδομένο, από τα πριν, πώς μόνο ένα 70% των συναδέλφων είναι ικανό να πάει από το βαθμό Γ στο βαθμό Β και μόνο ένα 30% από το βαθμό Β στο βαθμό Α;
Ήδη τα αξιολογικά κριτήρια που έχει παρουσιάσει το Υπουργείο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποδεικνύουν έμπρακτα, πώς πίσω από τη ρητορική της «συμμετοχικής αξιολόγησης» κρύβεται η λογική του σχολείου της αγοράς, όπου το κάθε σχολείο σαν επιχείρηση θα πρέπει να μεριμνά για την επιβίωσή του στο πεδίο του ανταγωνισμού με τα υπόλοιπα σχολεία.
Τι πρέπει να κάνουμε όμως απέναντι στον οδοστρωτήρα της αντιεκπαιδευτικής επέλασης ;
Οι Σύλλογοι μας σε αυτή την κατεύθυνση θα εργαστούν για την ανάπτυξη κοινών αγωνιστικών δράσεων ενάντια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων.
- Να συσπειρωθεί η ζωντανή εκπαίδευση στους Συλλόγους/ΕΛΜΕ, στις ΓΣ και τις επιτροπές αγώνα.
- Να ενώσουμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ενάντια στην κυβερνητική επίθεση (βιβλία, αξιολόγηση, υποχρηματοδότηση, αδιοριστία, συσσίτια, συγχωνεύσεις κλπ.)
- Μέτωπο αγώνα για την αναχαίτιση της αντιλαϊκής επίθεσης και την ανατροπή της πολιτικής ΕΕ – ΔΝΤ – συγκυβέρνησης.
Να μην υπογραφεί το σχέδιο Π.Δ. και ακόμα και εάν υπογραφεί να μείνει στα χαρτιά.
Διεκδικούμε : Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για το μισθολόγιο – βαθμολόγιο και για την αξιολόγηση. Όχι στην αξιολόγηση, τη χειραγώγηση και τις απολύσεις, όχι στην αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών -εκπαιδευτικών. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Η απάντηση στα χέρια των εκπαιδευτικών
Θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε διαδικασία έναρξης της αξιολόγησης θα πρέπει να είναι αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς συνολικά και να υπάρξει άμεση αποφασιστική απεργιακή- αγωνιστική απάντηση με γενικό απεργιακό μπλακ άουτ στην εκπαίδευση. Η αναμέτρηση θα κριθεί με συλλογικούς και όχι με ατομικούς όρους.
Σε αυτά τα πλαίσια, ταυτόχρονα, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων σε οργανωμένη αντίσταση :
- Καμία συμμετοχή σε προσχηματικό διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας για το παζάρεμα των όρων σφαγής μας μέσω της αξιολόγησης.
- Κανένας συνάδελφος μέντορας – αξιολογητής. Οι συνάδελφοι διευθυντές και σχολικοί σύμβουλοι να μη γίνουν όργανα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου. Κανείς αξιολογητής στην τάξη. Μπλοκάρισμα – Ματαίωση της διαδικασίας δημιουργίας του μηχανισμού αξιολόγησης από συμβούλους, διευθυντές προϊσταμένους. Να μην συμπληρωθεί καμιά φόρμα αξιολόγησης από κανέναν.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων σε κάθε σχολείο, οι διευθυντές, οι σχολικοί σύμβουλοι, να αποφασίσουν την άρνηση συμμετοχή τους στην αξιολόγηση και στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων.
- Κανείς αξιολογητής στην τάξη – οι σχολικοί σύμβουλοι βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους– δεν εξετάζουν, δεν αξιολογούν.
- Σε περίπτωση έναρξης σεμιναρίων για την αξιολόγηση, δεν συμμετέχουμε – προχωράμε στην ακύρωση τους.
- Οργανώνουμε κοινή κεντρική εκδήλωση για την αξιολόγηση με τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ.
- Προχωράμε σε κείμενο υπογραφών όπου δηλώνουμε καθολικά την αντίθεσή μας με την αξιολόγηση.
Συγκρότηση μιας άλλης πρότασης για τη λειτουργία του δημόσιου δωρεάν σχολείου
Η πρόταση αυτή πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής ριζικής κοινωνικής και εκπαιδευτικής χειραφέτησης. Στοιχεία αυτής της πρότασης μπορούν να είναι :
-Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Με προγραμματισμό/αποτίμηση του διδακτικού έργου σε τοπικά/κεντρικά αιρετά συλλογικά όργανα.
-Αυτοδιοίκηση της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει τα ίδια διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
-Αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, περιεχομένου και στόχων, της μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα νηπιαγωγών και τις καθηγητικές σχολές. Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε αντίστοιχη κατεύθυνση.
-Ανάπτυξη ενός ρεύματος κριτικής ριζοσπαστικής παιδαγωγικής με στόχο τον αγώνα ενάντια στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες και τη διαμόρφωση κριτικά και ελεύθερα σκεπτόμενων προσωπικοτήτων.
Όλα αυτά δεν μπορεί όμως να παραπέμπονται γενικά και αόριστα στο απώτερο μέλλον ούτε να περιμένουμε κάποιους σωτήρες να τα κάνουν πράξη στο όνομά μας : Να ζωντανέψουμε εδώ και τώρα τους Συλλόγους Διδασκόντων στην παραπάνω κατεύθυνση, να οργανώσουμε επιτροπές, ιστοσελίδες και περιοδικά παιδαγωγικής παρέμβασης. Γιατί το παρόν και το μέλλον της εκπαίδευσης είμαστε εμείς !
Για την ειδική αγωγή
Η πολιτική της κυβέρνησης η οποία αποκαλύπτεται και μέσα από το άρθρο 39 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» θα σημάνει την ουσιαστική κατάργηση της δημόσιας, δωρεάν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από συλλογικές δράσεις οφείλουμε να διεκδικήσουμε:
• Καθιέρωση αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αποκατάστασης των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του Υπουργείου.
• Διαχειριστικό κρατικό έλεγχο στις ιδιωτικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης και μετατροπή τους σε δημόσιες.
• Ουσιαστική ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με γενναία αύξηση των δαπανών για την έγκαιρη παρέμβαση (ίδρυση Κέντρων πρώιμης Παρέμβασης), την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση και την προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία.
• Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
• Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης.
• Μαζικούς διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση (ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, ΕΕΕΕΚ) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών.
• Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση.
• Κατοχύρωση παιδαγωγικής – εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες εκεί που παρέχεται η εκπαίδευσή τους, δηλ. μέσα στα σχολεία. Άμεση στελέχωση με το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό.
• Διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
• Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων παροχής δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους.
• Επαναλειτουργία των διδασκαλείων μετεκπαίδευσης, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.
• Κατάργηση των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, 3848/2010 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς της ειδικής εκπαίδευσης και ανατρέπουν κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής αγωγής.
• Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό Τομέα.
Για την προσχολική αγωγή
- Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια
- Την παροχή εκπαίδευσης σε κατάλληλα σχολικά κτίρια
- Κάλυψη των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την κάλυψη των αναγκών
- Μείωση της αναλογίας Νηπιαγωγού /παιδιών
- Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, χρηματοδότηση της εκπαίδευσης
- Την υποστήριξη και ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και όχι την προσπάθεια υποβάθμισης και μετατροπής του σε χώρο φύλαξης.
- Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των Νηπιαγωγών να έχουν το ωράριο των υπόλοιπων συναδέλφων που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Στο πρόγραμμα των νηπιαγωγών κάθε 45λεπτο να υπολογίζεται ως διδακτική ώρα. Στα νηπιαγωγεία δεν μπορεί να υπάρξει διάλειμμα αντίστοιχο με αυτό των δημοτικών. Έτσι θα υπάρξει η αναγκαιότητα επιπλέον νηπιαγωγών στα συστεγαζόμενα ή τα πολυδύναμα νηπιαγωγεία.
ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Η απάντηση στην επίθεση που δεχόμαστε δεν μπορεί να είναι εθιμοτυπικές 24ωρες απεργίες χωρίς προοπτική και με μόνο στόχο την καταγραφή της διαμαρτυρίας μας. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς προχωράμε σε γενικές συνελεύσεις σε όλη την εκπαίδευση, με στόχο την οργάνωση αποφασιστικού αγώνα διαρκείας (με απεργίες, συλλαλητήρια, καταλήψεις και άλλες μορφές) σε όλη την εκπαίδευση. Στόχος μας είναι αυτός ο αγώνας να συνδεθεί με τις ευρύτερες λαϊκές αντιστάσεις και να μετατραπεί σε παλλαϊκό ξεσηκωμό. Ο αγώνας αυτός αποφασίζεται, οργανώνεται και στηρίζεται στις γενικές συνελεύσεις και τη θέληση των ίδιων των εκπαιδευτικών της βάσης.
Με τη μαζική συμμετοχή στα μεγάλα απεργιακά συλλαλητήρια και τις Γενικές Απεργίες, στα απογευματινά συλλαλητήρια, τις καταλήψεις, τις στάσεις εργασίας, τα μεγάλα συλλαλητήρια στην πλατεία Συντάγματος, τις παραστάσεις διαμαρτυρίας/καταλήψεις σε Διεύθυνση, Περιφέρεια και Υπουργείο, τη διοργάνωση εκδηλώσεων και πλατιάς καμπάνιας, τη γενικευμένη και καθολική ανυπακοή στις απόπειρες εφαρμογής της αξιολόγησης. Τοπικός συντονισμός δράσης με προτάσεις για κοινή δράση για χαράτσια, αλληλεγγύη, εκδηλώσεις, ζητήματα παιδείας. Συμμετοχή και ενίσχυση των διαδικασιών Συντονισμού Συλλόγων – ΕΛΜΕ και Σωματείων, τόσο σε τοπικό, όσο και σε κεντρικό επίπεδο. Στόχος μας είναι να προετοιμάσουμε πανεργατικό γενικό αγώνα διάρκειας και ανατροπής (διαδηλώσεις, καταλήψεις, απεργίες, τοπικές δράσεις) με κοινές αποφασιστικές μορφές, σε όλους τους χώρους.
Ενισχύουμε το δίκτυο αλληλεγγύης σε κάθε σχολείο με επιτροπές αγώνα του Συλλόγου και των Συλλόγων Γονέων ή με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων. Συσσίτια σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση, διεκδίκηση και επέκταση των συσσιτίων και των μορφών συλλογικής αλληλοβοήθειας, δικτύωση και συνεργασία με τους τοπικούς φορείς αλληλεγγύης, οργάνωση κοινωνικού σχολείου και κοινωνικού ιατρείου.
Οικονομικά της ΔΟΕ και ύψος της συνδρομής
Εκφράζουμε την έντονη διαφωνία μας με τη γενικότερη διαχείριση των οικονομικών της ΔΟΕ και συνακόλουθα με το ύψος της συνδρομής στην Ομοσπονδία.
Οι συγκεκριμένες θέσεις του Συλλόγου μας διαμορφώνονται ως εξής :
1) Το συνολικό ύψος της συνδρομής των συναδέλφων πρέπει να μειωθεί στα 25 ευρώ.
2) Η μείωση των εξόδων της ΔΟΕ μπορεί να προέλθει μεταξύ άλλων από : την κατάργηση συνεδρίων σε τουριστικούς – ψυχαγωγικούς προορισμούς και τη διοργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων σε μεγάλα αστικά κέντρα και σε πανεπιστημιακούς χώρους, την αποζημίωση των μελών της ΔΟΕ για όλα τα έξοδά τους με βάση αποδείξεις και την καθιέρωση ανώτατου πλαφόν και όχι με επιμίσθια και καθορισμένα από πριν ποσά.
3) Εναλλαγή των μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υποχρεωτικά μετά από μια τετραετία. Είμαστε αντίθετοι στον επαγγελματικό συνδικαλισμό και την πολυετή απομάκρυνση των μελών της ΔΟΕ από την τάξη.
4) Επισημαίνουμε ότι στόχος μας είναι να μπει μια τάξη και μια σωστότερη διαχείριση στα οικονομικά της Ομοσπονδίας, να ενισχυθεί η αγωνιστική συσπείρωση, η ταξική ενότητα, η συμμετοχή και όχι να αποδυναμωθεί το συνδικάτο στις δύσκολες ώρες που περνάμε. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι απαραίτητο να σταματήσει κάθε σκέψη για χρηματοδότηση του ΙΠΕΜ ΔΟΕ μέσω ΕΣΠΑ, ευρωπαϊκών ή κρατικών προγραμμάτων. Το συνδικάτο δεν πρέπει να δεχτεί ούτε δεκάρα από κρατικά ή ευρωπαϊκά κονδύλια διότι έτσι καθίσταται συνένοχο και δέσμιο, ευάλωτο σε κάθε συκοφαντική εκστρατεία.
ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Να ανακληθεί άμεσα η ποινή της αυτοδίκαιης αργίας που επιβλήθηκε στον εκπαιδευτικό Στέφανο Γκουλιώνη
Η κυβέρνηση προχώρησε στην εφαρμογή του επαίσχυντου ν. 4093/12 θέτοντας σε αργία το Στέφανο Γκουλιώνη δάσκαλο του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό με την κατηγορία «της ανάρμοστης για δημόσιο υπάλληλο συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας». Ο δάσκαλος είχε συλληφθεί κατά την διάρκεια των επεισοδίων που έγιναν στην Λάρισα, την 25η Μαρτίου 2012 σε αντιμνημονιακή συγκέντρωση. Αιτία ή πρόφαση για την παραπομπή του Γκουλιώνη Στέφανου είναι η πρωτόδικη καταδίκη του από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας με την ψεύτικη κατηγορία της αντίστασης κατά της αρχής μετά την παντελώς άδικη και αναίτια σύλληψη κατά την παρέλαση την 25η Μαρτίου του 2012 στην Λάρισα. Η υπόθεση αυτή σύντομα (24/10/2013) θα κριθεί και πάλι στο Εφετείο Λάρισας και είναι βέβαιο ότι όποια ψευδής κατηγορία και ποινή θα καταπέσουν.
Ο νέος πειθαρχικός κώδικας με τον τρόπο αυτό στην ουσία ακυρώνει τα πολιτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα του δημοσίου υπαλλήλου μια και με την αόριστη αυτή κατηγορία στην ουσία δίνει τη δυνατότητα να διωχθεί το φρόνημα και η πολιτική συμπεριφορά ενώ τον υπάλληλο τον κατατάσσει στους επίορκους!!! Ταυτόχρονα ο 4093/2012, οδηγεί σε αργία τον υπάλληλο που έχει παραπεμφθεί στο πειθαρχικό ακόμα κι αν η υπόθεσή του δεν έχει τελεσιδικήσει.
Δηλώνουμε ότι δε θα γίνουμε σύγχρονοι δούλοι που θα φοβούνται να μιλήσουν αλλά συλλογικά θα παλέψουμε ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική. Δε θα επιτρέψουμε ο Στ. Γκουλιώνης να απολυθεί για τη συνδικαλιστική, κοινωνική και πολιτική του στάση και μάλιστα με την «ρετσινιά» του επίορκου. Ζητάμε την ανάκληση της ποινής της αυτοδίκαιης αργίας που επιβλήθηκε στον εκπαιδευτικό και καλούμε στην οργάνωση αγώνα διαρκείας για την κατάργηση του αντιδημοκρατικού ν. 4093/12.
Ψήφισμα για την επίταξη των καθηγητών
Η πολιτική επιστράτευση – για τρίτη φορά μετά τους ναυτεργάτες και το μετρό – που επιβάλλει η κυβέρνηση σε 88 χιλιάδες καθηγητές προκειμένου να καταστείλει μια απεργία πριν καν αναγγελθεί επίσημα είναι μια ακόμα απόδειξη ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα κράτος έκτακτης ανάγκης, με ένα καθεστώς που έχει κηρύξει τον πόλεμο στην εργαζόμενη πλειοψηφία, που μας καταδικάζει στη φτώχεια και την ανεργία, που επιχειρεί με την καταστολή και τον αυταρχισμό να κηρύξει παράνομο κάθε αγώνα.
Η κυβέρνηση ακολουθώντας πρόθυμα τις πολιτικές κοινωνικής καταστροφής και ισοπέδωσης των εργαζομένων που υπαγορεύουν ΔΝΤ και ΕΕ, έρχεται σήμερα να μιλήσει για το «δικαίωμα των μαθητών στις εξετάσεις» και να «επιστρατεύσει» όλο τον μηχανισμό παραπληροφόρησης των ΜΜΕ για να συκοφαντήσει τον αγώνα των καθηγητών.
Καλούμε όλες τις δυνάμεις του εργατικού και λαϊκού κινήματος να παραμερίσουν τις λογικές συναίνεσης και κατακερματισμού και να συγκροτήσουμε από κοινού ένα κοινωνικό – πολιτικό μέτωπο ανατροπής, σύγκρουσης με κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ και εξόδου από την κρίση προς όφελος των εργαζομένων. καθεστώς επιστράτευσης (ΟΛΜΕ, ΠΝΟ, Εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ).
Στα πλαίσια αυτών των πρωτοβουλιών συμμετέχουμε στο παλλαϊκό -πανεργατικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα, την Παρασκευή 31/5, 7μμ
που καλούν τα σωματεία που έχουν επιστρατευτεί : ΟΛΜΕ, ΠΝΟ, Σωματεία εργαζομένων ΜΕΤΡΟ.
Ψήφισμα της επιτροπής αγώνα αναπληρωτών – ωρομισθίων – άνεργων εκπαιδευτικών Αττικής
Τις τελευταίες μέρες πολύς λόγος έγινε για την επικείμενη απόλυσή μας. Είναι γεγονός πως πάνω από 10.000 αναπληρωτές από τις 30 Ιουνίου θα είμαστε άνεργοι χωρίς την ελπίδα επαναπρόσληψής μας. Οι όποιες προσλήψεις έχουν εξαγγελθεί για την επόμενη χρονιά θα αφορούν κυρίως ΕΣΠΑ, θα σημάνουν την περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων όσων δουλεύουν, την παραπέρα ελαστικοποίησή τους. Καμία εμπιστοσύνη δεν πρέπει να δείξουμε στα διάφορα “παπαγαλάκια” που προσπαθούν να φέρουν σε αντιπαράθεση τους νέους εργαζόμενους με τους παλιούς και να νομιμοποιήσουν την αξιολόγηση και τις απολύσεις. Το θέμα για εμάς είναι πώς φτάσαμε έως εδώ και τι πρέπει να κάνουμε για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στη δουλειά. Γιατί από πολλούς θεωρήθηκε μόνο το επιπλέον 2ωρο ως η αιχμή του δόρατος. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Είναι το σχολείο που θέλουν να φτιάξουν, το “σχολείο της αγοράς” όπου οι μαθητές θα στοιβάζονται σε μια αίθουσα ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, θα κατηγοριοποιούνται και θα μαθαίνουν διαφορετικά πράγματα από σχολείο σε σχολείο και με εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να υπακούν στις εντολές της κυβέρνησης, θα φέρνουν χορηγούς σαν πλασιέ των επιχειρηματιών, διαφορετικά θα χαρακτηρίζονται ανεπαρκείς. Ένα σχολείο που δεν θα έχει θέση η μόνιμη και σταθερή δουλειά, αλλά οι ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Όλα αυτά δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, είναι κατεύθυνση της ΕΕ. Η υλοποίησή τους έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις του Ευρωμονόδρομου. Αυτό είναι το νέο σχολείο – επιχείρηση, ένα σχολείο πιο άμεσα υποταγμένο στην ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, που θα διαστρεβλώνει την ιστορική και επιστημονική αλήθεια, που θα σακατεύει νεανικά μυαλά.
Κανένας όμως δεν είναι άμοιρος ευθυνών ! Πρώτα από όλα η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά και όσες πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις αποδέχτηκαν τη λογική του «μικρότερου κακού» και δεν υιοθέτησαν το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Σε όλη αυτή την κατάσταση συνάδελφοι, εμείς πρέπει να αντιτάξουμε τις ανάγκες τις δικές μας και των μαθητών μας. Το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Τίποτα λιγότερο. Όσες φορές κάναμε πίσω από αυτό το αίτημα είχαμε μόνο ήττες.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :
Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση !
Μόνιμοι, μαζικοί διορισμοί τώρα για όλες τις ειδικότητες, με βάση τις σύγχρονες, πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και 20 μαθητές ανά τμήμα.
Να παρθεί πίσω η επιστράτευση των εκπαιδευτικών !
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 18 Ιούνη και ώρα 13.30
Αλληλεγγύη στους απεργούς εργάτες της ΜΕΒΓΑΛ
Ο σύλλογος Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη του στον αγώνα των εργατών της ΜΕΒΓΑΛ που απεργούν από τις 25/4 διεκδικώντας δεδουλευμένα 4 μηνών και υπογραφή συλλογικής σύμβασης. Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη και προκλητική στάση της εργοδοσίας που, αντί να δώσει λύσει στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων, οργάνωσε απεργοσπαστικό μηχανισμό με ιδιοκτήτες φορτηγών για τη διανομή των προϊόντων, ενώ, όταν εξαναγκάστηκε, λόγω της αγωνιστικής στάσης των εργαζομένων, να προσέλθει σε τριμερή συνάντηση στο Υπουργείο Εργασίας δήλωσε ότι δεν έχει να πληρώσει τους μισθούς, «ποιώντας τη νησαν» για τα κέρδη που συσσώρευε τόσα χρόνια και για όσα εξακολουθεί να συσσωρεύει, καθώς όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι –παρά την κρίση– έχει αύξηση κύκλου εργασιών και εξαγωγών.
Η περίπτωση της ΜΕΒΓΑΛ δεν είναι η μόνη. Το φαινόμενο της μη καταβολής των δεδουλευμένων, αλλά και των απολύσεων, των ατομικών συμβάσεων και της καταβαράθρωσης μισθών και δικαιωμάτων, έχει πάρει διαστάσεις πραγματικής λαίλαπας. Οι εργοδότες, αξιοποιώντας τα μνημόνια και τους αντεργατικούς νόμους κυβέρνησης και τρόικας, οδηγούν τους εργαζομένους στην εξαθλίωση ισοπεδώνοντας κάθε δικαίωμα.Να βάλουμε τέρμα στο αίσχος των απλήρωτων εργαζομένων και στον εκβιασμό τους! Δεν θα γίνουμε οι δούλοι του 21ου αιώνα. Να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική με μαζικούς, ανατρεπτικούς αγώνες. Τα συνδικάτα, το μαχόμενο, ταξικό εργατικό κίνημα, πρέπει να δώσουμε συντονισμένη απάντηση, ενάντια στην ανεργία, στη μείωση μισθών, στην απλήρωτη δουλειά, τις χιλιάδες απολύσεις, τις διώξεις συνδικαλιστών, για την υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων της ΜΕΒΓΑΛ. Η εργοδοτική τρομοκρατία δεν θα περάσει. Νόμος είναι το δίκιο των εργαζομένων και των αγώνων τους.
Το Προεδρείο της Γ.Σ.
Αμπελόκηποι, 30 – 5 – 2013