Ζαχαροπούλου Κατερίνα-Σκόρδου Ανδριάνα
- Μουσικά άλμπουμ:
- Χάρτινο το καραβάκι
- Μουσικό Ανθολόγιο – Χορωδία 6ου Δ. Σχ Κατερίνης
ΠΕΝΤΕ ΠΟΝΤΙΚΟΙ
Από τα πολλά παιδικά τραγούδια του Νότη Μαυρουδή, ακούμε και ξανά ακούμε αυτό εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1GcMzx0lr3vpcu6HabC43fTiIPqfZxc24/view?usp=share_link
Και …τζουπ! Να τα τα παιχνίδια και οι ζωγραφιές ….ξεχύνονται αβίαστα απ΄ τη φαντασία μας!
Τα παιδιά με τρελή ευκολία γίνονται ποντικάκια, γάτες, παγίδες…..
Παρακάτω περιγράφουμε κάποιες ιδέες αξιοποίησης τους τραγουδιού στις τάξεις μας.
- Ακούμε, διαβάζουμε και συζητάμε τους στίχους του τραγουδιού.
- Συζητάμε για τα αντίθετα:
τεμπέλης-εργατικός
υπομονή- ανυπομονησία
ταπεινός-ξερόλας
Αλλά και για άλλες έννοιες που ξεπροβάλλουν όπως ομαδικότητα, εξερεύνηση, τόλμη, υπομονή και επιμονή.
- Μπορούμε στη συνέχεια να ζωγραφίσουμε όποιες εικόνες μας εντυπωσίασαν περισσότερο.
- Αναφερόμαστε σε όλα τα ζωάκια που πρωταγωνιστούν, καθώς και στην αλυσίδα της ζωής.
Εδώ μπορούν να μας βοηθήσουν δύο παιχνίδια:
1ο παιχνίδι:
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομαδούλες, και μοιράζουμε ήχους.
Η μία ομάδα, είναι οι ΓΑΤΕΣ > μιαου
Η δεύτερη είναι τα ΠΟΝΤΙΚΙΑ > κουνάνε ουρά, ξύνουν χεράκια
Η τρίτη είναι η ΠΑΓΙΔΑ-ΦΑΚΑ > μπαμ, ή χτυπούν παλαμάκι
- Βάζουμε μετά το τραγούδι και κινούμαστε στο χώρο. Ξαφνικά σταματάμε τη μουσική και πρέπει οι ομαδούλες να πάνε στις θέσεις που έχουμε ορίσει από την αρχή σαν σπιτάκια των γατών, των ποντικιών και των παγίδων .Εάν έχουμε χρόνο, αλλάζουμε σημεία, ή ακόμα και ομάδες.
2Ο παιχνίδι
- Ακούμε τη μουσική και φερόμαστε ανάλογα, φυλακίζω, ή φυλακίζομαι.
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγαράκια ή ακόμα και σε μεγαλύτερες ομάδες, και πότε κυνηγούν ποτέ με κυνηγιούνται, ανάλογα με την οδηγία και το ρόλο.
- Μια άλλη δράση που αρέσει πολύ στα παιδιά είναι η παραγωγή ήχων ενώ ακούν το τραγούδι. Ποδοβολητά όταν υπάρχει κυνηγητό, Αέρας χρησιμοποιώντας σελίδες Α4 ή με το στόμα, και πολλά άλλα.
- Τέλος, ή ρυθμική συνοδεία.
- Ακούμε το τραγούδι και το συνοδεύουμε με ότι μουσικά όργανα διαθέτει το σχολείο.
- Εναλλακτικά χρησιμοποιούμε το μολύβι μου πάνω στο θρανίο.
- Οργανώνουμε χτύπους με το σώμα μου, χτυπώντας παλαμάκια, τα χέρια μου στα γόνατα, στο στήθος μου, παίζω με τη φωνή μου.
- Βρίσκουμε κινήσεις και συμφωνούμε όλοι μαζί και τις κάνουμε ακούγοντας το τραγούδι μας δημιουργώντας μια χορογραφία.
Φυσικά και μπορούμε να συνεχίσουμε να παίζουμε και να τραγουδάμε με όλα τα τραγούδια του Μαυρουδή, με τόσα κι άλλα τόσα παιχνίδια χρησιμοποιώντας τη φαντασία και την απλότητα σε όλο της το μεγαλείο…
Α΄ τάξη
Α) Η αλεπού καλόγρια
https://www.youtube.com/watch?v=x69XxzTdark
Β) Ο πόλεμος των ζουζουνιών
https://www.youtube.com/watch?v=rqXLr3_De-o
Β΄ τάξη
Πέντε ποντικοί
|
https://drive.google.com/file/d/1GcMzx0lr3vpcu6HabC43fTiIPqfZxc24/view?usp=share_link
Στο σκοτάδι μαστορεύουν πέντε ποντικοί
Τι σκερπάνια! Τι πριόνια! Τι μαστορική!
Σε ντουλάπι νοικοκύρη βάλθηκαν να μπουν
κρατς! ο ένας, κριτς! ο άλλος, κόβουν και τρυπούν.
Είναι νύχτα και στο σπίτι το’ ριξαν βαριά.
Ετεμπέλιασεν ο γάτος δίπλα στη φωτιά.
Μόνο η φάκα στο ντουλάπι κάθεται ξυπνή
κι αφουγκράζεται τον κλέφτη κι ώρες αγρυπνεί.
Με τα δόντια τους ανοίξαν τρπύπα φοβερή.
Να τους! Μπαίνουν ένας ένας, βόσκουν στο τυρί,
παξιμάδια ροκανίζουν στο γλυκό βουτούν
κουβεντιάζουν, σουλατσάρουν, σιγοπερπατούν.
Κι ο μικρός ο Ποντικούλης, που όλο τριγυρνά,
μες στη φάκα μπαινοβγαίνει και τηνε κουνά.
Φράπ! εκείνη τον γραπώνει και τον έχει εκεί.
Για τους πέντε ο Ποντικούλης μπήκε φυλακή.
Γλώσσα ενότητα 10 ασκ.6
Γ΄ τάξη
Οι άθλοι του Ηρακλέους
https://www.youtube.com/watch?v=kMMzCkjyyyY
Οι άθλοι του Ηρακλέους
Ο μύθος πως ο Ηρακλής
ήταν βαρβάτος και νταής
είναι πολύ ανακριβής
κι ιστορικώς επιβλαβής.
Απ’ το θηρίο το λερναίο
που `χε κεφάλια εκατό
ήτανε φαίνεται μοιραίο
ν’ αφήσει το εκατοστό.
Κι από το ένα βγήκαν δυο
κι από τα δυο σαρανταδυό
κι εγώ ακόμα δεν μπορώ
από την πόρτα μου να βγω.
Να πω και για την Ιππολύτη
που μου ξεκλήρισε το σπίτι
για μια χρυσή γαλάζια ζωνη
όλη η πατρίδα μαραζώνει.
Το λιοντάρι της Νεμέας
είναι ακόμα ζωντανό
το είδ’ ο Νίκος κι ο Αντρέας
να βόσκει στο Βοτανικό.
Διαθεματικά με Ιστορία Ενότητα 2 Ηρακλής
Δ΄ τάξη
Γλωσσοδέτης
https://www.youtube.com/watch?v=vnVxG04U6Nk
Μια μέρα άσπρη ξέξασπρη
που εγώ δεν είχα μία
με τον Ρουμποκομπολογή
φύγαμε για Ρουμπία.
Στον κήπο όταν τάιζε
μια πάπια μα ποια πάπια,
του παπά μας του παχύ
τη φακή κατάπια.
Όλου του κόσμου η Βαβέλ
σαν γλωσσοδέτης μοιάζει
κι αν γλώσσεψες την μπέρδα σου
κανένα δεν τον νοιάζει!
Να τρέξει πήγε πίσω μου
μα κάτω κουβαριάστηκε,
της καρέκλας το ποδάρι
ξεκαρεκλοποδαριάστηκε.
Ανέβηκα στην τζιτζιριά
για να φωνάξω «κούι»,
μα ο τζιτζιμιτζιχότζιρας
ποτέ του δεν ακούει.
Όλου του κόσμου η Βαβέλ…
Ανθολόγιο (Γ΄-Δ΄ Δημοτικού) σελ. 57
Ε΄ τάξη
Ο Παλιάτσος
https://www.youtube.com/watch?v=A86wOqWGp0I
Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα
Ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα
γι’ αυτό μπορώ να σας το πω…
Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία
Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ’ την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις
Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία
Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα…
Στ΄ τάξη
Α) Θα βρεθούμε ξανά
https://www.youtube.com/watch?v=RfWLECru_v0
Εδώ θα ρίξω στη θάλασσα
σαν πέτρες τα χρόνια που χάλασα
Εδώ θα μου φέρει το κύμα
ένα γράμμα που θα έχει και ρίμα
και θα λάμπει στο τέλος η υπογραφή:
Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης, Φιλικοί.
Θα βρεθούμε ξανά
όταν όλα θα έχουν περάσει.
Στην Πατρίδα φιλιά
και κουράγιο να πεις, μην ξεχάσει.
Θα βρεθούμε ξανά
όταν όλοι θα έχουν αλλάξει
Θα βρεθούμε ξανά.
Εδώ αρχαία μου θάλασσα
που ξέρεις τι βάσανα τράβηξα
Εδώ θα μου στείλει τ’ αγέρι
ένα γράμμα απ’ τ’ αόρατα μέρη
ο χαμένος ο λόγος, ο πιο ζεστός:
Σεφέρης, Κάλβος, Εμπειρίκος, Σολωμός.
Β) O θαλασσοπόρος
https://www.youtube.com/watch?v=rDaQV51XNz0
Γλώσσας Στ δημοτικού (ενότητα 1)