Σε 25αρια τμήματα, σε κάκιστους χώρους, χωρίς την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή με ελλιπέστατη χρηματοδότηση, σε μια εξαιρετικά πιεστική συγκυρία εξαιτίας της αντιδραστικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης (αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση, εργαστήρια δεξιοτήτων με αξιολόγηση των νηπίων/προνηπίων, πλήρη γραφειοκρατικοποίηση της εργασίας στο νηπιαγωγείο, εισαγωγή ειδικοτήτων, πανδημία, “τηλεκπαίδευση”), η καθημερινότητα στα νηπιαγωγεία μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς σε ένα περιβάλλον απολύτως εντατικοποιημένης και εν τέλει αντιπαιδαγωγικής εργασίας. Για όλους αυτούς τους λόγους, η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγών έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη κατά της αξιολόγησης μέσα από τους Συλλόγους και την Ομοσπονδία.
Σε αυτή λοιπόν τη συγκυρία το ζήτημα του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών αποκτά πολύ έντονες διαστάσεις και ιδιαίτερη αξία καθώς οι νηπιαγωγοί κυριολεκτικά νοιώθουν να “πνίγονται”. Όπως πολύ χαρακτηριστικά ειπώθηκε από πολλές συναδέλφισσες, «χάνουμε τη χαρά μας».
Το ωράριο που τώρα ισχύει στα νηπιαγωγεία, θεσμοθετημένο από την προηγούμενη κυβέρνηση, είναι ίσως το πιο μεγάλο ωράριο πανευρωπαϊκά ( στην πραγματικότητα 30ωρο/εβδομάδα θεωρώντας ως διδακτική ώρα το 45λεπτο και διδακτικό χρόνο κάθε εργασία με τα παιδιά εντός του σχολικού χώρου). Και μάλιστα ενώ τυπικά είναι κατ’ αναλογία με το ωράριο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στην πραγματικότητα αδικεί πλήρως όλους και όλες τους/τις συναδέλφους/ες που εργάζονται σε 1/θ, 2/θ, 3/θ, νηπιαγωγεία αλλά και δημοτικά όπου δεν ισχύει η αρχή της αναλογικότητας. Αν λάβουμε υπόψη πως το 96% των νηπιαγωγείων είναι 1/θ και 2/θ, κατανοούμε όλοι/ες πως η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγών βρίσκεται σε αυτή την κατηγορία.
Το γεγονός αυτό συσπειρώνει τις νηπιαγωγούς γύρω από αυτό το δίκαιο αίτημα. Ήδη μέσα από τους διαρκείς αγώνες που γίνονται από το Συντονιστικό Νηπιαγωγών, τη θετική στάση πάρα πολλών Συλλόγων Π.Ε. αλλά και από αυθόρμητες πρωτοβουλίες συναδελφισσών που καταλήγουν σε νομικού χαρακτήρα παρεμβάσεις, το λογικό, δίκαιο και αναγκαίο αίτημα τους τίθεται και πάλι μπροστά στην ατζέντα των κινητοποιήσεων που πρέπει να αναλάβουμε. Συνολικά ως κλάδος, ως Σύλλογοι και φυσικά και ως Ομοσπονδία.
- Κατοχύρωση του ωραρίου όλων των Νηπιαγωγών και εξίσωσή του με αυτό όλων των εκπαιδευτικών στα επίπεδα της δευτεροβάθμιας.
- Να υπολογίζεται όλος ο χρόνος παραμονής των νηπιαγωγών με τα νήπια ως χρόνος διδακτικός και επειδή υπάρχει καθημερινή εφημερία να υπολογίζονται και τα διαλείμματα ως διδακτικός και συνολικός εργασιακός χρόνος στη βάση της εξίσωσης του ωραρίου των νηπιαγωγών με τους δασκάλους. Επίσης, σε περίπτωση που τα παραπάνω δεν εφαρμόζονται, ο υπερωριακός χρόνος εργασίας να αμείβεται ως υπερωρία και να υπολογίζεται ως συντάξιμος χρόνος. Το ίδιο να ισχύει για όλες/ους τις/τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε 3/θ και κάτω δημοτικά σχολεία.
Ο Σύλλογος μας:
- καλεί άμεσα τη ΔΟΕ να στηρίξει πλήρως και με κάθε δυνατό μέσο τον αγώνα των νηπιαγωγών για ένα αξιοπρεπές, δίκαιο και παιδαγωγικά ορθό διδακτικό ωράριο.
- συμμετέχει και καλεί στην Διαδικτυακή πανελλαδική συνάντηση του ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Παρακολούθηση στο zoom
Παρακολούθηση στο youtube
Κυριακή 27-2-2022 και ώρα 17:30μ.μ. με θέματα:
- Ωράριο νηπιαγωγών -αδήλωτες υπερωρίες
- Συνθήκες εργασίας-μη δυνατότητα αντικατάστασης σε περίπτωση απουσίας (άδειας ή ασθένειας)χωρίς να διαταράσσεται ή να αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος -αυξημένο διοικητικό έργο με επιφορτισμένα καθήκοντα και επιπλέον ρόλους- σχολική διαρροή (τηλεκπαίδευση – κοινωνικά και οικονομικά ασθενείς ομάδες) ελλιπής στήριξη για τα παιδιά (χωρίς παράλληλες στηρίξεις – τμήματα ένταξης -ψυχολόγους) – καθαριότητα με ημερομηνία λήξης
- Αλλαγή Αναλυτικών Προγραμμάτων (προς ποια κατεύθυνση υλοποιούνται οι αλλαγές; Τι σημαίνει αυτό για τη φιλοσοφία και το σκοπό του Νηπιαγωγείου;)
- Σχολική στέγη (Χρονοδιάγραμμα ανέγερσης νέων κτιρίων – μεταφορά ενοικιαζόμενων ακατάλληλων κτιρίων και αντικατάσταση των προκάτ που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση της υποχρεωτικότητας του νηπιαγωγείου με ανέγερση νέων σύγχρονων κτιρίων που να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών)
O πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σπύρος Ντελέζος